Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2846
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg mener bestemt at det er Toy som er arvtageren til Concerto/Concertino, ja.

Jeg opplever disse som meget plasseringsvennlige, og de virker foreløpig å integrere godt med rommet. På de faste bassporene jeg bruker til å teste, er det ikke tegn til de "boomingen" i bassen som jeg har hatt på de andre gulvstående modellene. Akkurat nok bunn til at det ikke blir overdrevent. Det har jo vært en utfordring tidligere.

Mange mener jo at det kun er avstanden fra elementets front og til bakvegg som har betydning for om en høyttalers "kresenhet" mot bakvegg, men jeg opplever store variasjoner i forhold til om høyttaleren har frontrettet, bakoverrettet eller nedoverrettet bassrefleksport. På gulvstående modeller har jeg i dette rommet opplevd best resultat med frontrettede porter.
    Godt og høre at både du og stereofil sier det samme, desto mer jeg leser om SF desto mer blir de et alternativ i vår stue. Får stikke innom grensen ved neste østlandsvisitt
    Fortsatt lykke til med nytt anlegg, er ikke i tvil om at det blir meget bra!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med fine høyttalere, Rune!

Hvordan opplever du bassen på disse i forhold til Guarneri Homage? Det er kanskje vanskelig å si uten samme elektronikk, men du har sikkert noen inntrykk.
    De går dypere, og har en mer fyldig lydkarakter enn GH.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det var derfor jeg valgte mine Concerto Domus (i teak) til stuen en gang i tiden - jeg ville ha noe "enklest mulig" (2-veis), samtidig som jeg ønsket gulvstående pga. veltepettersmåtroll.

Dessverre, og kanskje merkelig nok (en ser få som klager på for lite "diskant"), ble manglende oppløsning et savn for meg. Mine ble derfor erstattet av Swans M6F, som hadde det SF manglet i toppen (uten sammenligning forøvrig). Dessverre (igjen) ble M6F for vanskelige plasseringsmessig, og de ble da byttet ut med Focal Electra 1007S (i macassar). Veltepettersmåtrollene kontres av Blu-tac og svært tunge stativer for ikke å ende i en stadig gulvstående/stativstående runddans :-)

Med forbeholdene over er imidlertid Concerto Domus meget vellydende, ser veldig bra ut og av usedvanlig god byggekvalitet. Gratulerer!
    Jeg var meget godt fornøyd med Guarneri Homage, og sammen med en subwoofer var nok nirvana innenfor rekkevidde (spesielt når de er såå eye-candy i tillegg). Men det hendte noen ganger der jeg faktisk synes at den ble vel pågående i diskanten. Akkurat det er jo ikke det en lester mest om på Sonus faber sine høyttalere.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å ha startet på "scratch" går jo dette rimelig fort mot kvelder fylt med god lyd igjen Veldig pen høyttaler og etter hva jeg har hørt av den hos stereofil en habil musikkformidler dette også.

Noen tanker rundt hva du er ute etter på forsterkersiden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levde et par uker uten høyttalere og lyd i godrommet, og det var en relativt stusselig periode må jeg si.

Jeg er litt i tvil om hva jeg gjør på elektronikksiden. Jeg har jo solgt både MBL 7006 og Rogue Stereo 90 og sitter nå foreløpig kun med Yamaha RX-V667. Jeg tråler bruktmarkedet flittig og ser etter "the one" på forsterkersiden hver eneste dag, dog uten hell foreløpig. Det står mellom en integrert forsterker med HT-inngang til bruk sammen med nevnte 667 eller om jeg skal se på flerkanalsprodukter med gode stereoegenskaper. Da tenker jeg i retning av Arcam, Primare o.l. Jeg har jo tidligere hatt meget god erfaring med Arcam og det var mange som ble overrasket over hvor god AVR350 var på mine Martin Logan Vista i den gamle sjokobunkeren. Det gjør meg litt nysgjerrig på hva den nye AVR400 kan diske opp med av lydmessige godsaker. At alt samles i en boks med ditto mer lettbetjente løsninger er også noe som veier i den retning.

Find out more about the FMJ, Solo and rCube products

Riktignok er 15.998,- litt i overkant av hva jeg ønsker å bruke akkurat nå på elektronikk, men en samler jo flere ting i en boks, og sånn sett kan jeg jo frigjøre enda bittelitt med penger da RX-V667 vil bli overflødig.

Vi får se. Jeg skal ikke gjøre noe overilt, og tar tiden til hjelp.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ASR? ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, leste at du hadde en for salg nå ja. Den blir nok for kostbar mtp prisantydning på rundt 20k.... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner jo at det finnes grenser. ;-)

Ville i alle fall nevne det, før den legges ut for salg.
    Den har forøvrig 7-8 innganger, inkludert phono m originalt RIAA-trinn.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med head fi Rune? Siden du hadde uker uten ht så har duvel fått testet Audio Tecnika.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M50 har fått kjørt seg gjennom Yulongen din den, Counterpointer :-) Den har lagt for det meste til innspilling, da jeg synes at M50 låt litt hardt og unyansert i starten. Nå derimot er det laaaangt bedre. Og jeg mener helt klart at jeg er inne på noe med at head-fi passer meg godt med tanke på den musikktypen jeg først og fremst tenkte å benytte oppsettet på.

En grundigere lydmessig vurdering av Audio Technica M50 får vente, nå er det Sonus faber som har æren av å forføre mine ører.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bestilling av Rega DAC ble aldri videreformidlet av forhandler (surrehue :???: ) så da har jeg ingen DAC på vei inn for ta kampen opp med den innlånte Yulong DAH-1.

Men for å snu det til noe positivt, kanskje like greit? Om jeg ikke skulle gå for AVR400, så er jeg da på jakt etter en brukendes integrert forsterker i prisklassen inntil kr 10-12.000,-, kanskje littegrann mer om det finnes gode alternativer med innebygde DAC'er. Separat DAC må jeg eventuelt også da, om forsterkeren ikke har dette. Jeg foretrekker også at forsterkeren har HT-inngang, slik at den lett kan integreres med filmoppsettet mitt. Kjøper gjerne (helst) brukt, da jeg får mest for pengene da. Om det er en allerede opptråkket sti i kombinasjon med Concerto Domus, så er det heller ingen ulempe.

La tipsene florere...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke forundret meg om Hegel H70 kunne vært det du trenger. 10k og innebygd dac.

Hva med effektforsterker på Yamahaen?

Geir Arne

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers selger Soundgarden Primare I30 Titan til 10k igjen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ellers selger Soundgarden Primare I30 Titan til 10k igjen
    Mangler prosessorinngang. Fant i hvert fall ikke noe om det når jeg kikket raskt på nett i sted.

Edit: Sjekket testen jeg skrev av I30 i 2006 og den bekrefter at den ikke har HT-inngang. Synd, da den kunne ha vært aktuell.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden tråden min ikke akkurat renner over at entusiastiske bruktforslag, så får jeg bidra litt selv.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hadde ikke forundret meg om Hegel H70 kunne vært det du trenger. 10k og innebygd dac.

Hva med effektforsterker på Yamahaen?

Geir Arne
    Yamaha som pre + effekt er ikke aktuelt p.t.

Hegel har jeg vurdert ja, spesielt H200. Den går jo for rundt kr 13.000,- på brukten i øyeblikket, både i sort og sølv. Selv så foretrekker jeg den i sølv.

Hegel H200

Ellers så er det flere lekkerbiskner på bruktmarkedet for tiden, men som da er over smertegrensen rent økonomisk. Det gjelder solide eksemplarer fra både Accuphase og Luxman. Et litt retro-kitch utseende som jeg har landet på at jeg har litt sansen for. Dessverre er begge disse modellene uten HT-bypassmuligheter, og da har jeg landet på at det er uaktuelt.

Accuphase E-307

Luxman L-550 AI

Jeg snuste lenge på et merke som jeg kjenner meget godt fra før, nemlig Arcam. Jeg har tidligere hatt deres FMJ A32 som referanse, og det dukket opp en meget pent brukt FMJ A38 på bruktbørsen for litt siden. Men dessverre fikk selger kalde føtter, og den dealen ble det ikke noe av.

Arcam FMJ A38

Et annet kjent merke hos meg, Bladelius, har gode kandidater de og. Thor MKII finnes på brukten, men i øyeblikket er de aktuelle litt for kostbare.

Bladelius Thor

En Tyr derimot, hadde denne havnet på brukten nå, da spørs det om jeg kunne klare å styre meg...

Bladelius Tyr

Jeg har i det siste snust litt på et spennende elektronikkmerke, nemlig Densen. Dette har jeg blitt anbefalt som en meget god match mot Concerto Domus, så dette er en forsterker som jeg vurderer meget sterkt.

Densen B-110.

Smekkert utseende, stilrent og moderne. I like it. Har prosessorinngang. Kan også skaffes brukt til en meget god pris. I tillegg er det snart PULSE-kampanje på OHC, så det kan være at det kan bli meget gode priser på Densen-goodies der?

Uansett, jeg innvier dere litt i tankevirksomheten min her, ta det for det det er. Concerto Domus blir i hvert fall stående, så da er det bare jobben med først å finne en forsterker, deretter DAC/drivverk tilpasset denne. That´s the plan....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du solgt drivverket ditt? Synes jeg husker et kult drivverket noen sider bakover.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD m3 ? Eventuelt Denon PMA2010, som er i samme gate som Densen "klang messig" mener jeg å huske.

NAD M3 fåes med HT inngang, bare å snakke litt med HFK angående en software oppgradering på den .

Krell KAV400 er jo til tider på brukten?! Men ut ifra hva du ønsker nå, så er det kanskje mer "nøytral" forsterker du er ute etter?! Hva nå enn det er .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du solgt drivverket ditt? Synes jeg husker et kult drivverket noen sider bakover.
    Ligger for salg/vurderes solgt på HFS-børsen i kveld... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD m3 ? Eventuelt Denon PMA2010, som er i samme gate som Densen "klang messig" mener jeg å huske.

NAD M3 fåes med HT inngang, bare å snakke litt med HFK angående en software oppgradering på den .

Krell KAV400 er jo til tider på brukten?! Men ut ifra hva du ønsker nå, så er det kanskje mer "nøytral" forsterker du er ute etter?! Hva nå enn det er .
    NAD M3 har jeg kikket på, men trodde ikke denne kom med HT-bypass? Jeg fant ingenting om dette i manualen deres. I så fall, så er den aktuell, selv om den som ligger på bruktbørsen i dag kreves det kr 13.000 for når den koster vel 17k ny. For meg er det litt i overkant. Ellers en spennende forsterker, for all del.

Krell KAV400 er ikke aktuell. Den har jeg testet ut for noen år siden, og det er ikke "my cup of tea". Men takk for tipset... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "We are all in this for the music...."?

Her er i hvert fall noen soleklare plateanbefalinger fra meg innen både funk og jazz.

Lee Ritenour - This Is Love

Glitrende funky album, lett å få fot her....

Marilyn Mazur - Daylight Stories
    Deilig jazz fra Danmark. Skal på konsert med henne på torsdag. Gleder meg....

Side 110 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •