Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 143 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2846
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    "Rørende" (JA, jeg vet kommentaren er oppbrukt, men klarte ikke å holde meg... ) Anfield! Hadde jeg hatt penga, en annen kone og ungene utflytta skulle jeg jammen meg kjøpt meg noe tilsvarende en gang jeg også (med andre ord: du er priviligert!) Tipper du har noen svært behagelige stunder med dette oppsettet... Det får bli til et annet liv for mitt vedkommende...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Fantastisk lekkert Rune!!

Tror ikke jeg har tålmodighet til å vente til våren. Er det lov å be om audiens før den tid

Får jo madammen på besøk til uka. Hun skal være her 2 uker, namnam

Jeg kan jo rive i en bedre middag på oss 4 på en av Arendals gode restauranter, så kan vi nyte litt musikk i 2 kanaler med en god cognac som dessert??
    Var da et svært så generøst tilbud. Nevnte det for madammen nettopp nå, og hun var sjokkert over tilbudet. Det aksepteres og vi tar detaljene over PM....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette så veldig bra ut, Rune. Du har helt rett i at komponenter fra samme leverandør ser veldig bra ut sammen, men:

er CD-boksen din spesialbestilt fra Ayon den og?

Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med i timen, med Skylla & co er noe du har bestilt til deg selv, og ikke bare på "test"? I såfall vil jeg gratulere med sikkert veldig god elektronikk
    Dette er fullt og helt til eget bruk ja. Det kan jo godt være at noen vil få låne et par produkter om de spør pent, men dette utstyret skal bli med til det neste lydrommet mitt også....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    "Rørende" (JA, jeg vet kommentaren er oppbrukt, men klarte ikke å holde meg... ) Anfield! Hadde jeg hatt penga, en annen kone og ungene utflytta skulle jeg jammen meg kjøpt meg noe tilsvarende en gang jeg også (med andre ord: du er priviligert!) Tipper du har noen svært behagelige stunder med dette oppsettet... Det får bli til et annet liv for mitt vedkommende...
    Det får en si, takker så hjertelig for gode kommentarer, sjefen.

Ja, jeg er priviligert med en kone som for lengst har akseptert at lyd (og for den saks skyld også bilde) er en stor del av livet mitt, og å nekte meg dette ville være å be om store problemer i ekteskapet... ;-)

Planene videre (i det nye rommet) blir å komplettere det hele med stort bilde uten at det "stjeler" rommet, og jeg har et par gode ideer for hvordan dette skal kunne ordnes.... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, bra noen har det... Jeg for min del har ei lita "Emil-hytte" i hagen som begynner å synke ned i gjørma da jeg ikke hadde spenn til å fundere den skikkelig... Neida, skal ikke klage jeg, er bare litt misunnelig - men for all del - KOS DEG - dette ser (og låter garantert også) vanvittig morsomt ut!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg for min del har ei lita "Emil-hytte" i hagen som begynner å synke ned i gjørma da jeg ikke hadde spenn til å fundere den skikkelig...
    Det ble kanskje mye fundering og litt lite fundamentering...
    Håper ikke det er for mye hold i dette, lygren, men at "snekkerboden" blir stående noenlunde i vater en stund til.

Anfield: oppsettet ser virkelig bra ut nå, og jeg håper det låter likedan - nå blir det vel bare bedre og bedre etterhvert som ting får spilt litt?
    Gratulerer så mye, og lykke til med neste rom når den tid kommer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette er fullt og helt til eget bruk ja. Det kan jo godt være at noen vil få låne et par produkter om de spør pent, men dette utstyret skal bli med til det neste lydrommet mitt også....
    Så bra da.

Det ser i allefall flott ut, og jeg får vel pent spørre om audiens når ting er på plass i det nye rommet?!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke stå på invitasjoner når den tid kommer.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget brukes kontinuerlig nå, og en innspillingsfase forventes å være unnagjort i en fei... ;-)

Jeg har knipset noen få nye bilder, og legger ut noen små "stemningsrapporter" fra stua i kveld.

Salon Anfield - med lave skuldre...-012-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-010-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-006-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-014-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-013-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-007-jpg

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bærre lekkert.

Er det Fritz som har designet burene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller mener du Josef.... ;-)

Huff, nei få fokus bort fra den tankerekken....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Eller mener du Josef.... ;-)

Huff, nei få fokus bort fra den tankerekken....

Stemmer Josef Fritzl var det. Nok om det, he he

Var vel ikke så galt desigmessig med de burene alikevel, Men de blir vel ganske varme de og?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir litt varme, men jeg kan greit legge håndflaten på dem. De reddet uansett minst et KT88-rør i dag, da minstemann på 1,5 plutselig bestemte seg for å bruke sin lille høyrehånd for banke på toppen av de to rørene til høyre..... ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, guttungen min på samme alder har holdt fingrene unna lenge nå, så bank i bordet.
    Kunne tenkt meg et nytt rack, hvor Triton ruver på toppen og ingen av ungene rekker opp.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det gløder i stuen din, Ikke så mye glød på anfield for tida... uff

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i kveld endelig fått litt tid til å nyte anlegget litt etter at det har fått sine anselige timer med innspilling siden det hele kom i hus.

De første tankene jeg gjør meg er at denne heløsterrikske kombinasjonen har en utrolig bra synergieffekt. Jeg har sagt dette tidligere, men Ayon lever definitivt ikke opp til de "etablerte og vedtatte sannheter" om hvordan rør låter. Her er overhodet ikke tegn til "avrundet diskant" og en "feit og ullen" bassgjengivelse.

Faktisk så opplever jeg i perioder at Vienna Mozart, et høyttalermerke som mange mener har en svært laidback diskant, har en diskantgjengivelse som i noen situasjoner kommer helt til å ligge "på kanten". Dette låter oppløst, distinkt, luftig men uten antydning til å bli aggressivt og slitsomt.

Hva med bassen? Jeg har i løpet av den første innspillingstiden opplevd "mindre" bass enn med Roksan Kandy K2. Det rare er at den oppleves som hakket tightere med Spirit II enn K2, mens K2 gikk litt dypere. Etterhvert som Spirit II har fått spilt seg inn har bassen kommet mer og mer, og nå begynner det å bli på samme "dybdenivå". Nå har jeg også opplevd Mozart med Triton fra samme firma, og det er nok dessverre et godt hakk igjen før Spirit II kan nå dit. Med tanke på prisforskjellen skulle vil kanskje ikke dette overraske noen, men det er først og fremst kreftene til Triton jeg savner.

Når vi snakker om krefter; Spirit II yter 2 x 35 watt i triode-modus. Noe det faktisk ikke er noen tvil om at Spirit II låter best i. Det samme erindrer jeg var situasjonen med Triton. Den låt også absolutt best i triodemodus i mitt oppsett den gangen. Og det er en hørbar forskjell mellom Spirit II sine 2 x 35 watt og Triton sine 2 x 65 watt. Nå kommer også Spirit II med de samme rørene som Triton gjør, slik at jeg mener at selve lydsignaturen er relativt lik. Den lydmessige gevinsten med ekstra krefter er at bassen blir litt strammere, den går litt dypere og en kan spille enda høyere før det begynner å bli anstrengt.

En annen ting som er nytt på Spirit II vs I er at denne nå har fått Direct In-funksjon. Jeg har koblet lyden fra tuner/TV til Skylla og jeg har til nå aldri opplevd å ha problemer med å ha "nok" lyd for å se en film. Det var en liten innvending på I'eren, da måtte lydvolumet vris veldig langt mot høyre. Ikke spesielt gunstig om en etter en film glemte å skru ned volumet, bare swichtet inngang og ville høre litt musikk. Kanskje unødvendig å si at jeg kun bruker Spirit II som ren effektforsterker, koblet til Skylla....

Når det kommer til Skylla: dette er selve hjertet og hjernen i oppsettet mitt. Med et utall av tilkoblingsmuligheter går alt gjennom den på sin vei mot høyttalerne. Jeg har testet CD-1s direkte mot Spirit II kontra Skylla sine innebygde DAC'er, og det tok ikke lange tiden før jeg la merke til hvor mye rikere lyden ble med Skylla som sjef. Lydbildet ble bredere og mer tredimensjonalt, det låter rikere og spesielt på akustisk gitar og messinginstrumenter er det stor forskjell å spore. Mer engasjerende. Derfor er nå CD-1s koblet digitalt til Skylla. Passe råflott kanskje å bruke CD-1s kun som drivverk, men foreløpig så setter jeg pris på en stabil spiller og et solid drivverk. Så var det dette med synergien da....

i Ayon-tråden har vi tidligere diskutert forskjellene mellom de digitale volumjusteringene som finnes i alle Ayon sine digitale kilder. Det første som slår jeg er at Skylla har et ekstremt mye større spenn på sin volumjusteringer enn eksempelvis CD-1s og CD-2. Skylla benytter den samme digitale volumjusteringen som eksempelvis Wavac bruker. På CD-1s kan en oppleve at justeringen blir litt "hakkete", med det mener jeg at en kan legge merke til de forskjellige trinnene når en justerer lyden opp og ned. På Skylla er dette mye vanskeligere å legge merke til, og jeg kan lett sammenligne den med hvordan en analog justering fungerer. Jeg opplever den som veldig lik i "trinnene" som Arcam sin C31 som jeg har god erfaring med. Jeg kan legge merke til trinn på Skylla og, men de er så små at det ikke er sjenerende i det hele tatt. Når du i tillegg bak på Skylla kan justere gain i tre forskjellige modus tilpasset dette, så har en jo uante muligheter (uten at jeg enda har hatt tid til å utforske dette i detalj).

Er jeg fornøyd? Ja, dette smaker av fugl. Hva er det i så fall jeg savner? Litt mer krefter kanskje? Misforstå ikke, jeg er ikke blitt rastløs enda, jeg bare husker hvordan Triton hadde det lille ekstra som Spirit II mangler i effekt. Vil jeg oppgradere? Nei, ikke enda. Det koster jo tross alt en god del grunker å oppgradere til Triton (eller Orthos) også. Så stort er ikke savnet enda.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med disse trådene gjerne også benyttes som blogger, så tar jeg sjansen på å streife innom et tema som ikke (foreløpig i hvert fall) er relatert til HIFI.

Som trådoverskriften sier så begynner jeg nå å få et relativt stort aggresjonsnivå angående diverse PC'er, både på jobb og hjemme. Her i huset har jeg to stasjonære PCer, og to bærbare PCer (den ene er konas). I den forbindelse begynner jeg nå å bli rimelig lei av PC'er som plutselig må restartes, får virusangrep, spør om tillatelser til all verdens uvesentlige ting, driverproblemer, kompabilitetsproblemer, Internett Explorer-problemer, diskfragmentering, you name it. Nå har det gått så langt at jeg mest sannsynlig må ta en total omkalfatring av hele "hoved-PCen" min.

I den anledning sniker en tanke seg inn. Jeg vil bare at driten skal virke! Plug & Play! Jeg er ikke typen som synes det er stas å bruke tiden sin på alt dette, og bygge og reparere sin egen PC, jeg vil bruke den. Derfor har jeg nå begynt å snuse på en

MacBook Air.

Er alt jeg leser som så fantastisk med Mac, reelt? Er forberedt på at dette er et betent tema på linje med "rør vs transistor", men det er jo lov å håpe på et brukandes svar eller to.... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Go for it - Mac funker overraskende bra - jeg byttet ut PCen med Mac for flere år siden og kommer nok ikke til å gå tilbake... Unntaket er "power-PCen" på "loftet", som jeg bruker til bl.a. renderering av tung video, spilling og diverse annet - der ble det rett og slett for dyrt med en tilsvarende mac (4x prisen!)... På bærbart er det imidlertid ingen tvil - mac er konge!

Hvis jeg skal komme med et viktig tips må det være - KJØP SSD DISK! Riktignok litt kostbart, men ytelsen over tid vil holde seg på et helt annen nivå enn med en standard disk. I tillegg suger den mindre strøm, er super stabil og støyer selvsagt ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac funker greit, men er ingen halleluja-opplevelse :-) Stort sett samme sorger og gleder samme hva man velger. En PC er en PC er en PC ...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield, håper det er lov å fiske av dine kunnskaper i denne tråden. Hvis ikke får du si fra.

En gang i butikken din anbefalte du meg XQ40 da jeg lurte på et skifte. Jeg er fryktlig treg på avgjørelser om bytte og den gang kokte det bort og jeg fikk ikke hørt ordentlig på dem. Mine er store til rommet, både fysisk og nok akustisk også.

Derfor lurer jeg på om du kan si noen ord om IQ90 siden de nesten er billige nok denne helgen til å kjøpe for å teste.

Jeg er ikke så mye "bredde, høyde, dybde, plassering av instrumenter"-fyr, men setter pris på mer åpen mellomtone enn jeg har, detaljert men ikke spiss lyd og punchy og, ikke minst, rask bass. Dybde er ikke så viktig, men en bonus. Rommet er lite og utstyret står listet under. Musikk blir uten sub.

Takker for evt. hjelp.

Side 11 av 143 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •