Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2846
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takker for gode ord, RoKo og alle dere andre. Godt å høre, og skal hilse fra Ellen og si det varmer. Hun har det jo ikke særlig topp nå som denne utgiften må tas fra HIFI-budsjettet, ikke minst nå som en hadde fått de høyttalersmykkene i hus. Men prioriteringen er lett, vi trenger mye mer to biler (med to små barn som skal til barnehage m.m.m. og far som er mye på reise) enn et par kostbare høyttalere. Men sånn er det, jeg har vært nede før og en kommer seg nok tilbake skal du se.... ;-)

Edit: Forøvrig snodig at dette skulle være temaet i mitt innlegg nr 8000 her på forumet..... :-)
    Det positive er da at ved innlegg 10000, som er en enda større milepæl, at du antageligvis da har et vel så bra enn om ikke bedre anlegg enn før SF måtte ut. Men som det er nevnt før, det er bare "ting" som ble skadet og "ting" som måtte ut. Det viktigste var at din fru klarte seg. Ikke et anlegg i verden er mer verd enn sine nærmeste!! Lykke til videre! Dette fikser du!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjip story dette her , men RoKo gir den jo rett perspektiv. Jeg satt og tenkte "forsikring" og "(del)kasko", men det viktigste var at det gikk bra med kona.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist lesing dette, men det viktigste er at det gikk bra med fruen og evt andre i bilen!

Hils Ellen så mye fra oss.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mitt midlertidige setback er jeg nå godt i gang med å sette i sammen et anlegg i mer eller mindre budsjettklasse. Ikke noe galt i det, det er ikke prisen som betinger et godt resultat, spesielt ikke dersom en ikke har allverdens størrelse på lytterommet.

Basert på de manger erfaringene jeg har gjort meg det siste halve året, og at jeg har vært dødelig ærlig med meg selv angående hva slags lydsignatur jeg foretrekker og hva slags behov jeg har, så har jeg nå endelig landet på et høyttalerpar som dette:

Et strøkent eksemplar med Sonus faber Concerto Domus har funnet veien til mitt lytterom.

Jeg skal vokte meg vel for å komme med bastante meninger såpass tidlig i prosessen, men det er tydelig at her finnes potensiale. Med sin elementbestykning er dette nærmest som å regne som en "gulvstående stativhøyttaler". Erfaringen min med foroverrettede bassrefleksporter (KEF Reference m.fl.) er utvetydig positivt, og i dette tilfellet låter det veldig bra. De er ikke like oppløste i toppregisteret som Guarneri Homage, men den kunne til tider være veldig på kanten for hva jeg ønsket. Det er ikke tilfellet for Concerto Domus og dens ringradiator. Og det gleder meg. Liten digresjon: Til nå er det vel Sonus faber og Martin Logan som har kommet nærmest hjertet mitt når det gjelder egenskaper på å gjenskape musikk i mitt rom. Dessverre er Martin Logan for kostbart for meg nå, men disse lekkerbisknene fra Sonus faber ble tilgjengelige i en særdeles fordelaktig prisklasse, så da var valget lett.

Foreløpig kjører jeg den på min Yamaha RX-V667. Jeg er på jakt etter nytt forsterkeri, men på grunn av min økonomiske begrensning så er jeg avhengig av å gjøre en god deal på bruktmarkedet. Og når en virkelig ønsker at det skal dukke opp en godbit, så gjør det vel det. Eller? Neida, masse på bruktmarkedet, men ingenting som tilsier at jeg skal sette penger overs styr.

Vel vel, det ordner seg nok. Nå, tilbake til musikken. Akkurat nå er det Tigers musikktips Søren Reiff som godgjør seg gjennom Spotify

Kan anbefales!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er lekkert. Veldig lekkert. Har falt for Sonus Faber selv, og står foran innkjøp ganske snart. Kan jeg spørre om du har vurdert Liuto og eventuelt hørt dem? Jeg ser at det kanskje blir i en høyere prisklasse enn du ønkser, men likevel.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både sett og hørt Liuto, men til mitt bruk ble de både litt for store samt for dyre til at jeg kunne ta meg råd til dem. Fantastiske høyttalere, med mye av den samme lydsignaturen som Concerto Domus, bare "mer av alt"....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige de SF-ene du har valgt.

For the sake of good order, som det heter på nynorsk, Soren Reiff er ett av gullfunnene man får dersom man følger mteinums musikktips. Det var han som oppdaget denne perlen. Liker man Soren Reiff, er det bare å følge mteinums tråder og poster, så plukker man opp verdifulle musikkanbefalinger i samme og lignende genrer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notert. Tråden er markert og blir nøye fulgt. Aksepterte tips vil bli "acclaimed" her i tråden også fremover.....

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både sett og hørt Liuto, men til mitt bruk ble de både litt for store samt for dyre til at jeg kunne ta meg råd til dem. Fantastiske høyttalere, med mye av den samme lydsignaturen som Concerto Domus, bare "mer av alt"....
    Helt enig i at det er glimrende høyttalere, også utseendemessig. Kan jeg spørre hvor stort rommet høyttalerne skal stå i er?

Forøvrig gratulerer med Domus, det er som sagt bare lekkert

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige høytalere Anfield, for en som er litt ukjent med SF, er det SF Toy Tower som er arvtageren til Domus?

Med front plassert port hvor kresen er de på avstand til bakvegg?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo vitterlig ut til at du er "tilbake" igjen, og de høyttalerne du nå har anskaffet deg er jo virkelig flotte

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nydelige de SF-ene du har valgt.

For the sake of good order, som det heter på nynorsk, Soren Reiff er ett av gullfunnene man får dersom man følger mteinums musikktips. Det var han som oppdaget denne perlen. Liker man Soren Reiff, er det bare å følge mteinums tråder og poster, så plukker man opp verdifulle musikkanbefalinger i samme og lignende genrer.

Morten kjøper plater som ingen andre virker det som. Mye perler fra det holdet ja. En annen er f.eks Kere Buchanan, også en anbefaling jeg har plukket opp fra Morten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken type musikk er dette ? bruker ikke spotify ol

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvilken type musikk er dette ? bruker ikke spotify ol
    Youtube is your friend.

YouTube - Soren Reiff - Funky Mama
    YouTube - Kere Buchanan-Starting over

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Kan jeg spørre hvor stort rommet høyttalerne skal stå i er?
    Rommet mitt er ca 16-17 kvm stort.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nydelige høytalere Anfield, for en som er litt ukjent med SF, er det SF Toy Tower som er arvtageren til Domus?

Med front plassert port hvor kresen er de på avstand til bakvegg?
    Jeg mener bestemt at det er Toy som er arvtageren til Concerto/Concertino, ja.

Jeg opplever disse som meget plasseringsvennlige, og de virker foreløpig å integrere godt med rommet. På de faste bassporene jeg bruker til å teste, er det ikke tegn til de "boomingen" i bassen som jeg har hatt på de andre gulvstående modellene. Akkurat nok bunn til at det ikke blir overdrevent. Det har jo vært en utfordring tidligere.

Mange mener jo at det kun er avstanden fra elementets front og til bakvegg som har betydning for om en høyttalers "kresenhet" mot bakvegg, men jeg opplever store variasjoner i forhold til om høyttaleren har frontrettet, bakoverrettet eller nedoverrettet bassrefleksport. På gulvstående modeller har jeg i dette rommet opplevd best resultat med frontrettede porter.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det ser jo vitterlig ut til at du er "tilbake" igjen, og de høyttalerne du nå har anskaffet deg er jo virkelig flotte
    Flotte og ikke minst rimelige når en kan oppnå en god deal på bruktmarkedet. Det var viktig i denne situasjonen. Jeg hadde ikke hatt råd til å smekke ut over 20k som disse kostet veilledende når de var nye....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Morten kjøper plater som ingen andre virker det som. Mye perler fra det holdet ja. En annen er f.eks Kere Buchanan, også en anbefaling jeg har plukket opp fra Morten.
    Notert og skal sjekkes.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fine høyttalere, Rune!

Hvordan opplever du bassen på disse i forhold til Guarneri Homage? Det er kanskje vanskelig å si uten samme elektronikk, men du har sikkert noen inntrykk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sin elementbestykning er dette nærmest som å regne som en "gulvstående stativhøyttaler".
    Det var derfor jeg valgte mine Concerto Domus (i teak) til stuen en gang i tiden - jeg ville ha noe "enklest mulig" (2-veis), samtidig som jeg ønsket gulvstående pga. veltepettersmåtroll.

De er ikke like oppløste i toppregisteret som Guarneri Homage
    Dessverre, og kanskje merkelig nok (en ser få som klager på for lite "diskant"), ble manglende oppløsning et savn for meg. Mine ble derfor erstattet av Swans M6F, som hadde det SF manglet i toppen (uten sammenligning forøvrig). Dessverre (igjen) ble M6F for vanskelige plasseringsmessig, og de ble da byttet ut med Focal Electra 1007S (i macassar). Veltepettersmåtrollene kontres av Blu-tac og svært tunge stativer for ikke å ende i en stadig gulvstående/stativstående runddans :-)

Med forbeholdene over er imidlertid Concerto Domus meget vellydende, ser veldig bra ut og av usedvanlig god byggekvalitet. Gratulerer!

Side 109 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •