Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers så har jeg blitt "fanget" en smule av kanskje det mest hissige AV-viruset som går for tiden; nemlig Head-Fi. Jeg har fulgt, med stor interesse, hodetelefontrådene både her på forumet og ikke minst Tiger sin tråd angående hodetelefoner fortreffelighet. Og det igjen tar meg tankemessig tilbake til det tidspunktet som jeg startet høyttalerjakten i fjor høst, og endte med å forsøke x antall høyttalere uten å finne akkurat det jeg letet etter.

Bakgrunnen her var jo at jeg kjører mye bil, og min erfaring er at jeg har en helt annen "lytteprofil" om du vil i bil enn jeg har hjemme foran godanlegget. I bilen går med mye mer i rock og pop. Alt dette ønsket jeg da å få til "i tillegg til" den lyden jeg allerede hadde godt på plass med den musikken jeg hører mest på hjemme (jazz, klassisk, soul, new age m.m.m.) Det viste seg jo å bli et nesten umulig prosjekt, da lytterommet mitt som kjent setter en del begrensinger på grunn av sin størrelse.

Jeg har fått låne et par med Sennheiser HD600 av den godeste Counterpointer og etter en god uke med dette settet, samt hans Yulong-DAC/hodetelefonforsterker, har muligens gitt meg løsningen på min lille problemstilling:

Når en hører på rock/pop er det ofte ønskelig å "dra på litt" for å komme i den rette stemningen. De mulighetene jeg har til å lytte på musikk er ofte på kveldstid, etter at ungene har lagt seg. Problemet med å dra på høyt er for det første at kona gjerne har et TV-program hun skal se på eller at jeg rett og slett våkner ungene. Ingen av delene er ønskelige, eller... Jovisst, ved bruk av head-set så går jo dette brillefint. Jeg har storkost meg med Dream Theater, Opeth med mange andre i flere dager og kanskje innser jeg nå at jeg må investere i et eget head-set? Selvfølgelig gjør jeg det.... :-)

Jeg kan jo ikke låne Counterpointer sine HD600 for alltid, så jeg har i dag gått til det skrittet å investere i et eget par med head-fi:

Audio Technica ATH-M50

Jeg har ikke budsjett til noe mer enn dette til å begynne med. Skulle gjerne ha beveget med i prisklassen a la HD800 eller andre, men en skal jo lære å krabbe før en kan gå. Så også litt på Denon sine modeller, da jeg helt klart foretrekker lukkede konstruksjoner. Da forstyrres både jeg mindre av omgivelsene, og omgivelsene mindre av meg.

Blir spennende å få testet ut. Føler ting begynner å sette seg litt nå, nå er det bare å få lagt kabalen på elektronikken ;-) Men der er det også ting på gang, og jeg håper at jeg får den endelige bekreftelsen på dette til uka, slik at jeg kan få lagt ut info om det. Så får en håpe at både Stereo 90 og MBL 7006 har blitt solgt når det kommer til oppgjørets time... :-)

Ha en strålende lørdag alle i hopa....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spent på dine Regaerfaringer når du er moden for å dele dem. Kult drivverk. Valgte du det litt også pga. "retro-style"?
    Litt. Det matcher jo stilen på resten, og da spesielt kanskje høyttalerne. Det skal også være dønn stabilt, og står nå i tillegg på medfølgende sorbotanføtter. Har så vidt pakket det ut av esken, så det er ikke de store tilbakemeldingene der enda. Virker bra!

Rega; ja er spent selv. Det jeg leser om den er jo positivt. Den er også klart billigere. Og dersom det er noen negative tilbakemeldinger på Rega DAC'en så går det jo oftest på USB-delen. Noe som ikke plager meg nevneverdig da det jo som kjent ikke er den delen jeg kommer til å benytte i denne omgang.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har fått låne et par med Sennheiser HD600 av den godeste Counterpointer og etter en god uke med dette settet, samt hans Yulong-DAC/hodetelefonforsterker, har muligens gitt meg løsningen på min lille problemstilling:
    Det var hyggelig å høre

Jeg kan jo ikke låne Counterpointer sine HD600 for alltid
    Det kan fint la seg ordne, da jeg foretrekker mine AKG og har tenkt å bytte ut HD600 med noen lukkede evt begge med dyrere AKG 8)

Som du både vet og leser så er det mange som foretrekker å ha flere klokker da det gir mye variasjonsmuligheter og tross alt ikke koster mer enn brøkdel av tilsvarende høytalere. Hadde du hatt muligheten ville du nok kanskje hatt både en elektrostat, SF og kanskje også en dynamikkbombe av en høytaler i tillegg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Mulig jeg ikke har fulgt helt med her, men hva skal du drive M50-ene med?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig kan Counterpointer sin Yulong ordne saken, men det foreligger en plan angående dette med ny elektronikk....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yulong D100 har fått mye god omtale.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å tilføre noe man savner i frekvensresponsen med elektronikk, det er ikke lett. Det er ikke mange dBer du får lagt på. Ville ha jobbet med plassering, vurdert midbasser og god lydkorreksjon. Måler du, så vil du finne ut hvor du har for lite nivå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over det, orso. Jeg har nå, etter lang tids søken og vurdering, "innsett" at stativhøyttalere og subwoofer(e) er veien å gå. Derfor ønsker jeg å forsøke stereo med sub tilkoblet, problemer er bare at MBL 7006 ikke har preout. Derfor startet jeg jakten på ny elektronikk. Ihht til tidligere innlegg når jakten startet på dette var kravene:

1. Ikke koste mer enn maks kr 35.000,- villedende. Kan gjerne kjøpe brukt for å få ned prisen også om det rette blir tilgjengelig.
    2. Må ha HT-inngang/prosessorinngang slik at den kan benyttes som ren effekt til filmoppsett.
    3. Må ha preout/subout slik at subwoofer kan kobles til.
    4. Innebygget DAC slik at eksterne kilder (Mac/Sonos/Drivverk) kan kobles til som kilde
    Jeg er nå klar på at punkt 1-3 er viktigst. Deretter pkt 4. Med et produkt som har det, vil den nå da bli testet mot Rega DAC´en. Dersom den innebygde DAC´en holder følge, vel så er det en bonus.

Når det gjelder elektronikkmatching som du skriver, så er det ikke aktuelt med en forsterker/DAC som har et visst "heng" mot de øvre frekvensene. Det merket jeg har blinket meg ut har ikke dette, tvertimot et større fokus mot mellomtoneområdet. Elektronikkmerket liker godt å ha en høyttaler å sette tennene i, sånn sett bør den jo kle Guarneri Homage som ikke er blant de mest lettvinte høyttalerne å ha med å gjøre... ;-)

Nå håper jeg bare at dealen går i orden. Det ser bra ut, men det er grunnen til at jeg ikke røper dette fullt ut enda.

Når det gjelder måling, så stod det opprinnelig på planen i helgen, men med to syke unger fikk den planen en knekk. Når det gjelder akustisk behandling av rommet; vel det går ikke an å behandle et normalt stuerom mer enn jeg har i øyeblikket. Dempe mer i toppregisteret? Vel, her er det ikke rommet som er problemet, det tør jeg påstå.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder akustisk behandling av rommet; vel det går ikke an å behandle et normalt stuerom mer enn jeg har i øyeblikket. Dempe mer i toppregisteret? Vel, her er det ikke rommet som er problemet, det tør jeg påstå.
    Jeg nevnte ingenting om akustikk.
    Men noen utstikkende frekvenser kan jeg nesten love deg at du har. En ETC eller impulsrespons av høyttalerne vil fortelle mye.

Er jo utfordrende det der og skulle kombinere hjemmekino og høy kvalitet på hifi delen og samtidig bruke suber til begge oppsett. Jeg tror jeg ville ha valgt en prosessor fra Bryston, ADA, Anthem e.l. De koster jo en god del (fra ca. 50k), men da får du nok i pose og sekk og et oppsett som er lett å justere og forholde seg til for familien. Noen av de prosessorene har dessuten god romkorreksjon som kan komme godt med. Og de har helt sikkert topp DAC, slik at du sparer deg for de utgiftene. Og effekt med høy kvalitet trenger ikke å koste mye (les klasse D).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klin i vei eksempler og linker om du har....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Sonusene måtte ut på torget. Kjedelig....... Er det bilen som har fått en smell?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å lese.
    Det er nok en meget godt grunn som ligger bak en slik avgjørelse.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant vel ut at sub + stativht blir for mye kvalm i et slikt kombioppsett og går tilbake til gulvstående igjen, tenker jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Einar Devilej har fasiten. Kona tok av veien i et av de verste snøfallene her nede på lang tid og tok dessverre med en lyktestolpe. Alt vel, ingen fare, men de pengene skulle jeg gjerne ha brukt andre steder. Vi har to små og trenger to biler.

Jeg mente hvert eneste ord i annonsen, det er et av de tristeste salgene jeg har gjort. Starte fra scratch kalles det vel.....

Det positive er at mine Audio Technica ATH-M50 kom inn i hus i dag, nå mangler jeg bare en hodetelefonforsterker som matcher.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda, godt det gikk bra med frua da!

Fristes til å si: "Hva var vel de gode dagene, om de dårlige ikke fantes"?

Høyttalere står i kø, der ute. ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det gikk bra. Hils Ellen fra oss
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist at du må selge smykkene men godt at ingen ble skadet i utforkjøringen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre, men det viktigste er jo at det gikk bra med personene inni.

Har noen Marten Getz, AP Scorpio II og AP sitara stående her å støve. Jaggu har jeg ikke AP center også hvis du vil ha litt multikanal.

Syntes det er oppriktig synd at de ikke blir brukt. Dette fordrer såklart at du henter.

Geir Arne

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er relativt, og i en slik setting er intet annet enn familiens ve og vel det som fortjener det totale fokus.

En midlertidig "set back" for deg, men også én det er opplagt mulig å restituere seg fra i det tempoet man føler for. I motsetning til svært mange andre tragedier som dessverre altfor ofte utspeiler seg.

Hils Ellen og si at hun - og dere - kom svært godt ut av det - alt i alt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord, RoKo og alle dere andre. Godt å høre, og skal hilse fra Ellen og si det varmer. Hun har det jo ikke særlig topp nå som denne utgiften må tas fra HIFI-budsjettet, ikke minst nå som en hadde fått de høyttalersmykkene i hus. Men prioriteringen er lett, vi trenger mye mer to biler (med to små barn som skal til barnehage m.m.m. og far som er mye på reise) enn et par kostbare høyttalere. Men sånn er det, jeg har vært nede før og en kommer seg nok tilbake skal du se.... ;-)

Edit: Forøvrig snodig at dette skulle være temaet i mitt innlegg nr 8000 her på forumet..... :-)

Side 108 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •