Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2846
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette må være kremen av konevennlig hifi!

Så Logos-en som lå på brukten og kom på at jeg hadde lest om den i "Beautiful Systems" i Hifi-Choice og den glitrende omtalen den fikk der. Virkelig en perle. Likefullt blekner den i sammenlikning med Ethos.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Synes også utseendet på den er alldeles strålende. Jeg liker også godt Ethos, både utseendet og ikke minst tekniske spesifikasjoner. Men, dersom jeg skulle ha valgt en forsterker basert på utseendet og som skulle stå godt til Guarneri Homage, så ville det blitt Sonus faber MUSICA.
    Den ser jeg klart og tydelig

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siden du er Sonus fabrifisert, og en gang skal ha øreklokker, så må Audio-Technica' W5000 "Ruffinato" være perfket for deg. Og da tenker jeg på utseendet, men først og fremst hvordan de omtales når det gjelder lydsignaturen (i.e. The Sonus Faber Headphones).

Fantastisk spennende hodetelefoner. Har blitt litt bitt av søkebasillen på hodetelefoner, får jo ufattelig mye for pengene. Og en kan spille godt til alle døgnets tider uten å bekymre seg for å forstyrre andre i huset. I hvert fall om en velger lukkede konstruksjoner.

Har lett etter norske utsalgssteder for W5000, men har struck out. Eller er det bare meg som er dårlig til å lete? Noen som har et tips?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet, har du testet Epiken sammen med GH?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun på film og TV-lyd gjennom Yamaha RX-V667. Der viser MBL den ene svakheten jeg har funnet til nå; mangel på sub-out/preout slik at jeg kan koble den til i stereo.

Når det er sagt, så er jeg nesten overbevist om at det vil bli bra. Epik'en er såpass stram og kjapp og sammen med en 8033 tror jeg nestens sikkert at det vil kunne bli bra. Men nei; jeg har ikke testet det ut enda.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på nåværende tidspunkt på undersøkelsesstadiet til en ny integrert forsterker til mitt oppsett. Jeg har noen klare kriterier som må være på plass, og har gjort noen undersøkelser selv på hvilke kandidater som er aktuelle. De soleklare kravene forsterkeren må inneholde er følgende:

1. Ikke koste mer enn maks kr 35.000,- villedende. Kan gjerne kjøpe brukt for å få ned prisen også om det rette blir tilgjengelig.
    2. Må ha HT-inngang/prosessorinngang slik at den kan benyttes som ren effekt til filmoppsett.
    3. Må ha preout/subout slik at subwoofer kan kobles til.
    4. Innebygget DAC slik at eksterne kilder (Mac/Sonos/Drivverk) kan kobles til som kilde

Forsterkeren skal kobles til mine nydelige Sonus faber Guarneri Homage. Lydmessig har jeg en MBL 7006 integrert forsterker som passer godt til mine høyttalere, men som svikter på punkt nr 3 og 4.

Kandidatene jeg har sett på til nå er Stello IA500, Naim SuperNait, SimAudio Moon i3.3, Pathos Ethos. Jeg har kun erfaring med SuperNait og er usikker på om det er veien å gå. Jeg leser mye godt om Stello uansett hvor det er, så den er spennende. Moon har jeg jo god erfaring med i7, og det bør være en lydmessig god match. Pathos er en helt ny forsterker, og ditto ubeskrevet.

Noen andre jeg bør se på?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius Thor III
    Isem Elixis

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Isem Elixis
    Ser det er Moiz som er importør, men finner ingenting på deres sider. Pris? Info?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mujtaba har nok en del info vil jeg tro, men en kjapp tur på google fant jeg noen korte setninger: ISEM Audio nÃ¥gon som hört dem

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skal kombinere det med hjemmekino, ville jeg ikke helt ha avskrevet en surround receiver eller surround prosessor. En Pioneer LX-83 er f.eks meget bra på musikkdelen også. Og en Marantz AV7005 prosessor har fått mange til å selge sine stereo forforsterkere. Marantz kommer vel også med en oppfølger i AV800-serien. Men selvsagt bør du teste ut selv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble positivt overrasket over Denon PMA2010AE ifra hifiklubben. Den er langt under hva du skal bruke, men læl er den bra . Den har da ikke innebygget DAC, men hvorfor må den ha det? er jo oftest best å finne en ekstern DAC istede, for å "fintune" det hele med den.

Hegel 100 har vel også digitale innganger (DAC) ?? Den kunne kanskje vært noe? Fikk kjempetest i Fidelity.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Siden du skal kombinere det med hjemmekino, ville jeg ikke helt ha avskrevet en surround receiver eller surround prosessor. En Pioneer LX-83 er f.eks meget bra på musikkdelen også. Og en Marantz AV7005 prosessor har fått mange til å selge sine stereo forforsterkere. Marantz kommer vel også med en oppfølger i AV800-serien. Men selvsagt bør du teste ut selv.
    Jeg er relativt uenig her. Jeg har av ymse praktiske årsaker vekslet mellom bunnsolide sterepreamper og surroundreceiver som pre (ikke som effekt) flere ganger. Surroundreceivere gir ikke den samme oppløsningen, realismen og magien på musikk. En surroundreciever er greit nok som et kompromiss om man virkelig trenger den øvrige funksjonaliteten (romkorreksjon, sub, etc) for å korrigere for store rommessige problemer.

Her foreslår du vel egentlig også å bruke effektdelen i surroundreceiveren også om man skal spare antall bokser? Det har jeg kun testet sporadisk men det var enda større forskjell i favør effekttrinnet (men nå er ikke sammenligningen rettferdig heller, vi snakker mange ganger prisen her)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bel Canto har også en boks på vei med det meste du etterlyser (om ikke den er i salg allerede). Vet ikke noe om prisen på denne.
    Bel Canto Design -- C5i Digital Audio Converter

Edit: ser nå at denne mangler HT-bypass, men på modellen under kan dette bestemmes i setup - så det er kanskje mulig på denne også.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg er relativt uenig her. Jeg har av ymse praktiske årsaker vekslet mellom bunnsolide sterepreamper og surroundreceiver som pre (ikke som effekt) flere ganger. Surroundreceivere gir ikke den samme oppløsningen, realismen og magien på musikk. En surroundreciever er greit nok som et kompromiss om man virkelig trenger den øvrige funksjonaliteten (romkorreksjon, sub, etc) for å korrigere for store rommessige problemer.

Her foreslår du vel egentlig også å bruke effektdelen i surroundreceiveren også om man skal spare antall bokser? Det har jeg kun testet sporadisk men det var enda større forskjell i favør effekttrinnet (men nå er ikke sammenligningen rettferdig heller, vi snakker mange ganger prisen her)
    Man må selvsagt teste av det som låter bra. Det er forskjeller ute og går på de ulike merkene. Yamaha synes jeg f.eks ikke holder høyt nok nivå. Men jeg skriver uansett at det bør prøves før kjøp.

Jeg nevner vel ingen ting om effektdelen. Men effektdelen i Pioneer LX-83 er nok såpass bra at den vil hamle opp med ganske kostbare AB forsterkere. Det er noe annet ytelsesmessig med klasse D.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse er ihvertfall at stereoforsterkere er milevis foran surroundreceivere på det som gjelder i musikalsk gjengivelse. Man skal ihvertfall ha en receiver til 20+ før det smaker fugl.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Cybervision og marsboer her, orso. Jeg forsøkte etter beste evne å leve godt med Marantz SR-7005 (som jo ikke er såå forskjellig fra AV7005) og selv om jeg hele tiden jobbet med meg selv om at dette låt bra, så ble det hele bare så uendelig mye bedre med et dedikert stereoprodukt.

Kom et meget godt tips om denne på bruktmarkedet:

Musical Fidelity A1008A

Noe industrielt design, som jeg ikke er helt sikker på hva jeg mener om. Men du verden, her er det krefter og finesser for en meget god bruktpris. Noen med erfaringer om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    1. Ikke koste mer enn maks kr 35.000,- villedende. Kan gjerne kjøpe brukt for å få ned prisen også om det rette blir tilgjengelig.
    2. Må ha HT-inngang/prosessorinngang slik at den kan benyttes som ren effekt til filmoppsett.
    3. Må ha preout/subout slik at subwoofer kan kobles til.
    4. Innebygget DAC slik at eksterne kilder (Mac/Sonos/Drivverk) kan kobles til som kilde
    Ett Bel Canto produkt er nevnt, men feilet på punkt 2. Bel Canto S300Iu m/USB dac evt S300Id m/SPDIF dac oppfyller samtlige av punktene du nevner, men det er ikke sikkert at den innebygde dacen er av god nok kvalitet ift dine krav.

Har usb versjonen selv og er godt fornøyd, men har lite sammenligningsgrunnlag.

Bel Canto e.One S300iU - Lyd og Bilde
    Bel Canto e.One S300iu integrated amplifier | Stereophile.com
    Quality of Bel Canto S300iu integrated amplifier's built-in DAC? - Head-Fi.org Community

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bel Canto har definitivt designet med seg, og jeg liker godt mye av de tekniske løsningene de skisserer. Jeg er dog litt i tvil om deres forsterkere vil kle Guarneri Homage, da de etter sigende (etter hva jeg har lest i et par tester i hvert fall) kan være litt mye tilstede i toppen. Det er ikke ønskelig med hva jeg ønsker å "tune" videre med her.

Uansett, de tas med i betraktningen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rask oppdatering:

Etter å ha testet ut Calyx 24/192 over et par uker, har jeg kommet til konklusjonen om at den ikke får innvilget permanent oppholdstillatelse i mitt oppsett. Det er en heidundranes bra DAC, for all del. Men i mitt tilfelle ble det en smule mismatch da denne DACen tilfører en anelse for mye i toppregisteret i mitt nåværende oppsett. Det er en slik ting som jeg umiddelbart fant svært interessant, og det hele føltes ekstra luftig og detaljert. Erfaringen min har dog lært meg at jeg skal la det hele sette seg over tid, for jeg har mer enn en gang opplevd slike "imponatoreffekter" blir mer stressende over tid.

Jeg mener ikke her at Calyx-DACen er spiss og pågående som en generell lydsignatur, mer i den retning at jeg fikk tilført mer info i et område jeg strengt tatt ikke ønsket å tilføre mer i. Mine Guarneri Homage oppleves som å ha et rimelig godt detaljeringsnivå i mitt oppsett fra før, og er det et sted jeg kunne ønske å få tilført litt mer fokus og "varme" så er det i mellomtoneregisteret.

Totalt vil jeg si at Calyx 24/192 er relativt nøytral etter mine begreper, og det jeg da kanskje søker er en DAC med litt mer fylde og varme i lydsignaturen. En annen ting som er meget imponerende med Calyx 24/192 er størrelsen på lydbildet. Det er enormt stort, i både bredde, høyde og dybde. Det besitter utsøkte holografiske kvaliteter, og evner å plassere musikere med en utsøkt presisjon.

(Disclaimer) Jeg gjør her oppmerksom på at jeg kun har testet ut SPDIF-inngangen og har ikke brukt mye tid på USB-delen. Og det er jo her 24/192 har sin største styrke mistenker jeg, og at DACen da muligens vil oppleves annerledes enn mine inntrykk tilsier. At den da kun har en digital SPDIF-inngang ble også negativt for min del, da jeg i tillegg til harddiskbasert avspilling også gjerne skulle ha koblet til et par andre digitale lydkilder. Derfor har jeg de siste dagene brukt tiden til å søke mer informasjon om diverse andre DAC'er, og la i går inn bestilling på en slik en i sort:

DAC

Kan jo bli spennende!

Ellers så har jeg også funnet ut av at jeg ønsker muligheten for direkte avspilling av CD i tillegg til å bruke HD-basert avspilling. Kjekt både når en får audiofile gjester, eller har nettopp kjøpt en ny plate og ikke kan komme fort nok i gang med spilling. Når jeg da kom over et meget pent brukt eksemplar av denne til en meget gunstig pris; vel da var det bare å la det stå til:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på dine Regaerfaringer når du er moden for å dele dem. Kult drivverk. Valgte du det litt også pga. "retro-style"?

Side 107 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •