Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2846
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden du er Sonus fabrifisert, og en gang skal ha øreklokker, så må Audio-Technica' W5000 "Ruffinato" være perfket for deg. Og da tenker jeg på utseendet, men først og fremst hvordan de omtales når det gjelder lydsignaturen (i.e. The Sonus Faber Headphones).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Har faktisk fulgt med i det skjulte på din lille "hodetelefonjakt". Har du noen link eller pris her?

Digresjon: Det er vel "Raffinato", med a og ikke u...? ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Og jeg som trodde at fabrifisert skulle være det vanskeligste å skrive.

Start her: 6moons audio reviews: audio-technica ATH-W5000 'Raffinato'

Srajan har omtalt, og sammenligner flere "kjente" i separate tester. Du vil se at han mener ikke alle telefoner kan alt, man må velge...selvsagt.

Vil du havne helt utpå; søk etter STAX SR-007 OMEGA II MK2 & SRM-007T II AMP

Head-fi.org kjenner du til, men hva med; Headfonia | Live and breathe headphones

Ellers er SPL Phonitor en kjekk amp m/crossfeed: Videos: Sound Performance Lab Se videoen på den siden. Ha på headset...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle flere er interessert i noen gode jazz-plater kan jeg godt linke til en tråd jeg lagde for en evighet siden, og som jeg håper det kan komme enda flere forslag i:

http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...avoritter.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all min søken etter mer informasjon og glede rundt høyttalerne fra Sonus faber, så kom jeg til å tenke på at det finnes jo en annen italiensk elektronikkprodusent fra samme byen, Vicenza. Nemlig; Pathos. Og de er ikke helt borte når det gjelder design de heller.....

Her er nye Inpol Remix:

Her er litt om hva som ble skrevet om denne på HometheaterSpot etter CEDIA 2010:

The new Pathos Amplifier gets my vote for the coolest looking product at CEDIA 2010. Just look at it!

Each one is handcrafted in Italy and looks like a piece of art. While its old world craftsmanship may impress the eye, it is a state of the art design at heart. Its hybrid amplifier is pure class A with zero feedback. It incorporates a built in DAC for your digital sources as well.

"Now in its smallest configuration ever, InpolRemix is a zero-feedback, pure class A, 10 watt hybrid integrated amplifier that is ideal for a small to medium size environment or even a large environment when connected to high efficiency loudspeakers. A Pathos DAC is built in for easy integration with digital sources.

Based on the acclaimed Pathos Adrenaline giant monoblocks with Inpol circuit, this diminutive integrated amplifier features revolutionary double-Inpol hybrid tube pre-driver stage and MOSFET power Class-A output topography. Conservatively rated at 10W per channel into 8 Ohms, doubling at 4 Ohms, the InpolRemix is the perfect match for small environments, or larger spaces when paired with high-efficiency loudspeakers.

According to the principles of Pathos INPOL technology, the INPOLRemix is constructed as a hybrid with CLASS A amplification (45watt) and an impressively wide bandwidth in a feedback-free layout. The preamplifier is entirely tube-based, balanced and optimized for feeding the MOSFET output stage to maximum effect. Tubes are still the best components for amplifying the signal voltage, in order to preserve the harmonic integrity of the input signal.

The InpolRemix amplifier will be shipping from Audio Plus Services in October, 2010.

Original aluminum heat sinks artistically reproduce the proud Pathos logo. Fit and finish of the unit’s metal finish and painstaking relevant hand assembly are carried out with maximum care by skilled Pathos personnel. As with all Pathos products, each amplifier is manufactured and goes through rigorous testing one at a time to ensure the highest possible quality.

Daniel Jacques, President of Audio Plus Services, commented, “The Pathos Inpol has been one of my favorite amplifiers in my thirty plus years in audio. The InpolRemix takes the experience to an all new level and will be readily appreciated by those who enjoy the exquisite sound of a pure Class A amplifier combined with skilled Italian design and craftsmanship.”
    Nom vet noe mer rundt denne? Ser at AVland har prissatt denne til 4900 pund.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne linjelekre saken er kanskje enda mer aktuell for oss her på berget, men desto vanskeligere å finne noe informasjon rundt:

Pathos Ethos

Etter sigende leveringsklar fra oktober 2010 med følgende spec (tatt fra Pathos sine egne sider):

The new Ethos™ responds to what has been, for years, lifestyle
    addicts' dilemma: contemporary design or high-end sound? Based
    on the acclaimed Pathos hybrid circuit with tube pre stage
    and MOSFET power stage, this integrated amplifer is capable of
    100W per channel. But that's not all.

The Ethos™ features the capability of importing 24-bit 96KHz digital
    signals from Mp3 players, hard discs and other digital devices,
    and converting them to great music thanks to its built-in
    Pathos Digit™ D/A converter.

Output power:
    Frequency response:
    THD:
    S/N Ratio:
    Input impedance:
    Analog input:
    Audio output:
    D/A converter:
    100W RMS su 8 Ohm, 200W RMS su 4 Ohm
    2Hz-20KHz +/- 0.5dB
    < 0.05%
    > 90dB
    100K Ohm
    2 balanced XLR line
    5 unbalanced RCA line - 2 USB port
    1 stereo pre-out, 1 mono sub-out
    24-bit 96KHz
    Ser at Hifigear.co.uk har priset denne til 4199.99 pund, da har vi jo en pekepinn på hva norsk pris kan havne på.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du ønsker å forbedre fra MBL-en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må ikke tolkes som at jeg er på byttejakt. MBL er bra den, og jeg er enda ikke ferdig på langt nær med å tolke dens potensiale.

Jeg kom dog over disse da jeg surfet i går kveld, og det er vel lov å gjøre litt vindusshopping? Jeg ville glede dere andre med bilder av lekre produkter i stedet for å lage en ny tråd. Ok?

Jeg har jo god erfaring for noen år siden med Pathos Logos, så merket er ikke ukjent. De nye produktene deres derimot.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åjoda, jeg bare tenkte at det var noe ved matchen som ikke falt helt i smak... Stilige forsterkere, selv om den første ikke var helt i min gate.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å teste ut forsterkeren like fort som deg, Cyber....;-)

Hadde noen derimot tilbydd meg en tysk versjon av denne (den har fjernkontroll), da kunne det ha skjedd et bytte tvert;

Sonus faber MUSICA.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid likt Pathos, og siklet på Logos som ligger på brukten. Dessverre har den ikke ht-bypass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg klarer ikke å teste ut forsterkeren like fort som deg, Cyber....;-)
    Hehe, nei, den siste fikk jo en litt hard landing her, men du har ikke akkurat hvilt på laurbærene i det siste. :lol: Det tar da ikke så mange timer å danne seg et visst bilde av lyden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende designmessige produkter dette her. Inpol Remix i front av en vegg som består av eikespiler fra tak til gulv; extrema

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, nei, den siste fikk jo en litt hard landing her, men du har ikke akkurat hvilt på laurbærene i det siste. :lol: Det tar da ikke så mange timer å danne seg et visst bilde av lyden?
    Nåja, det var er periode det gikk litt unna, men der er jeg i samme bås som mange andre. Jeg har dog ingenting jeg skal forsvare, kun ovenfor meg selv. Og i bunnen har hele tiden lagt å finne høyttalere som passer i rommet. Da følger gjerne elektronikken etter.

En ting har jeg dog lært meg; førsteinntrykket kan ofte blende en og virke bra. Ofte kan det kun være fordi det er annerledes enn hva en har hatt tidligere. Derfor er det viktig å la utstyret for det første bli gjennomvarmt, det andre er å høre/lytte i mange omganger før en feller noen endelig "dom".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har alltid like Pathos, og siklet på Logos som ligger på brukten. Dessverre har den ikke ht-bypass
    Det er et stort drawback ja. Om en ikke da "kun" velger å gå for ren tokanal da. Logos låt bra den!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, det var er periode det gikk litt unna, men der er jeg i samme bås som mange andre. Jeg har dog ingenting jeg skal forsvare, kun ovenfor meg selv. Og i bunnen har hele tiden lagt å finne høyttalere som passer i rommet. Da følger gjerne elektronikken etter.

En ting har jeg dog lært meg; førsteinntrykket kan ofte blende en og virke bra. Ofte kan det kun være fordi det er annerledes enn hva en har hatt tidligere. Derfor er det viktig å la utstyret for det første bli gjennomvarmt, det andre er å høre/lytte i mange omganger før en feller noen endelig "dom".
    Jeg bare lurte på hvordan du generelt var fornøyd med MBL-en og syntes det var rart hvis du seriøst fyrte etter en å selv ha byttet endel i høst. Ikke noe galt i det overhodet, jeg synes selv det er gøy å prøve ut forskjellige produkter - da ser man også forskjellene bedre, selv om jeg nå egentlig ikke har tid til slikt.

Markedet for Hifi er jo helt vilt stort i grunnen og det er ikke lett å orientere seg i alle produktene og det er jo selvsagt artig å se forskjellige saker en ikke har hørt om før. Skal følge med videre!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommentar skyldtes rett og slett hastigheten på din siste transaksjon, det gikk veldig fort der etter at den var i hus til den var ute på børsen. Ergo min kommentar til hastigheten på testingen og at jeg ikke var ferdigtestet på samme tiden. Ikke noe mer. På alt annet forholder jeg meg passiv...;-)

Eneste jeg kunne tenkt meg på MBL er synlig, i tilfelle jeg skulle ønske å koble til en sub en gan i fremtiden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommentar skyldtes rett og slett hastigheten på din siste transaksjon, det gikk veldig fort der etter at den var i hus til den var ute på børsen. Ergo min kommentar til hastigheten på testingen og at jeg ikke var ferdigtestet på samme tiden. Ikke noe mer. På alt annet forholder jeg meg passiv...;-)

Eneste jeg kunne tenkt meg på MBL er synlig, i tilfelle jeg skulle ønske å koble til en sub en gan i fremtiden.
    Helt forståelig. Ble et lite sjokk over hvor stor forskjellen ble og du har nok helt rett i at en må bli vant med komponentene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inpol remix var rett og slett dritlekker, synes nå jeg :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også utseendet på den er alldeles strålende. Jeg liker også godt Ethos, både utseendet og ikke minst tekniske spesifikasjoner. Men, dersom jeg skulle ha valgt en forsterker basert på utseendet og som skulle stå godt til Guarneri Homage, så ville det blitt Sonus faber MUSICA.

Side 106 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •