Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I og med at jeg ikke ble nedskrevet med alternativer her, Tiger så tar jeg det som at du ønsker noen tips om musikk som jeg selv har lyttet på i løpet av den siste uken? :-)

Ingen hemmelighet at jeg er en meget stor jazz-fan, og en av favorittartistene mine er Pat Metheny. Musikksjangeren kan være litt avansert og vanskelig å svelge for noen, men for meg ligger dette helt i toppen over dyktige musikere på denne planeten. Albumet "The Way Up" oppsummerer på mange måter hva Pat Metheny står for hos meg, og jeg har nå hele samlingen hans i hus.

Amazon.com: The Way Up: Pat Metheny: Music

Over til en dame, men en meget særegen stil og stemme. Holly Cole har både gode og varierte sanger, samtidig som lyden er meget god på de fleste av innspillingene hennes. Albumet "Dark Dear Heart" har rullet er par tre ganger "i spilleren" denne uka, og kan sterkt anbefales en lytt.

Amazon.com: Dark Dear Heart: Holly Cole: Music

Så bærer det hjem til Norge, og tilbake til jazzens verden. Mathias Eick er en av Norges aller ypperste jazzmusikere for tiden, og bidrar sterkt på flere andre sterke norske jazzalbum. Trompetisten og perkusjonisten fra bl.a. Jaga Jazzist kom ut med sitt soloalbum "The Door" i 2008, og jeg har opplevd Eick live tre ganger, samt at jeg hadde gleden av å være sjåfør for han under årets Canal Street-festival i Arendal. En meget hyggelig fyr, med et deilig og melodiøst album:

Amazon.com: The Door: Mathias Eick, Jon Balke, Audun Kleive, Audun Erlien, Stian Carstensen: Music

Jeg holder meg videre i Norge. En dessverre ukjent artist som jeg har sansen for er Jarle Bernhoft. Tidligere kjent fra bandet Span. Hans album "Ceramik City Chronicles" kom ut i 2008, og dette synes jeg er urbant og drivende. Personlig synes jeg vokalen til Bernhoft er stor, og har mange nyanser. Musikken er engasjerende og for de som ikke kjenner til ham, anbefaler jeg en liten tur innom Spotify eller rett og slett kjøpe albumet uhørt. Lev litt farlig....Til denne prisen har du råd....

Ceramik City Cronicles - Bernhoft Jarle - Musikk - CDON.COM

Så, det ble ikke fem, men fire, Tiger. Håper du kan leve med det... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så fikk jeg til en liiiiiten rund med kameraet i går, før jeg måtte gi meg. Her er noen få smakebiter av hvordan det ser ut i rommet mitt for øyeblikket....

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4385-jpg

Med fronttrekket av. Vanskelig å si om det gir noen lydforbedring, men legger ut bilder av høyttaleren uten for å vise hva som skjuler seg "bak masken".....

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4384-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4383-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4386-jpg

Sonus faber Guarneri Homage. En klassiker av en høyttaler....

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4392-jpg

Ny og gammel audioteknologi møtes...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en høyttaler. Men du må sette de rett på stativet. :P

Er ikke helt borti natta den MBLen heller. Stor "vil ha"-faktor.

Geir Arne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mbl er jo bare lekkert.

Vurdert høyttalere fra dem også? De tradisjonelle stativhøyttalerne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    For en høyttaler. Men du må sette de rett på stativet. :P
    Allerede fikset. Må tydeligvis ha skjedd undervis i fotoseansen... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Vurdert høyttalere fra dem også? De tradisjonelle stativhøyttalerne?
    Nope!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekkert!

Ikke noe å si på fotokunsten her

Veldig veldig lekkert. Regner med du kommer med en utdypning etterhvert Rune på hvordan disse spiller.

Hadde ikke fått med meg at du har fått MBL i racket. Har kun sett på diverse produkter derfra i Tyskland for et par år siden, men har aldri hatt gleden av å få lyttet noe videre til deres produkter. Er du fornøyd?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ikke noe å si på fotokunsten her

Veldig veldig lekkert. Regner med du kommer med en utdypning etterhvert Rune på hvordan disse spiller.
    Ja, for eksempel fra post #2077 ;-):

Sitat Opprinnelig postet av Anfield i #2077
    I starten var det litt uvant med stativhøyttalere, da lyden fra Guarneri Homage var ekstremt "ren" og uten å kludre til lyden på noen måte i noen frekvenser. Jeg har jo i det siste hatt gulvstående høyttalere med diverse hell, mye pga rommet og at dette bidrar med så mye energi i området 60 hz og nedover. Til å begynne med synes jeg lyden kunne være litt "tynn" på noen opptak. Etterhvert som tiden gikk og lyttetimene ble flere, så kjente jeg at jeg mer og mer satte pris på det rene og delikate lydbildet som høyttalerne tegner opp.

På disse høyttalerne har elektronikk ekstremt mye å si på sluttresultatet. Jeg har jo som kjent testet ut Rogue Stereo 90/Bladelius vs MBL 7006, og selv om forskjellene mellom disse kombinasjonene ikke er himmelstormende store, så er det viktige nyanserforskjeller. MBLen går faktisk en anelse dypere og oppleves som noe strammere og tilbyr akkurat det lille ekstra i bunnoktavene på GH som gjør at jeg stort sett aldri tar jeg i å savne noe mer i bunnen. Bort sett fra når en riktig kjører på Rammstein, Dream Theater m.m. på full pupp. Da merker jeg jo at dette ikke er favorittmusikken til denne høyttaleren.

Det rare er at det er nettopp denne musikken som satte igang byttekjøret sist gang. Jeg kjører i jobben ca 65.000 km i året, og på denne tiden får en lyttet til endel musikk. Og da mye rock, da finlytting på sarte triojazzinnspillinger ofte ikke gjør seg i akkurat det miljøet. Da oppdaget jeg hvor gøy jeg synes det er med litt brystkassetrykk, og savnet litt det drivet som jeg fikk i bilen på eksempelvis "Los" med Rammstein. Jeg ønsket da å ha litt mer av det hjemme.

Jeg innser nå at det var en nesten "dødfødt" jakt med tanke på hva rommet tillater av høyttalere jeg kan sette inn i det. Ferden var lærerik, men nå er det litt mer "back to basic"-tankegang for unge Anfield. Jeg har foretatt mine "analyser" og kommet opp med at følgende må være på plass i anlegget mitt:

- det er viktigst at det låter bra i stereo fremfor kino. Låter det bra på musikk, så duger det på film
    - Stativhøyttalere duger tydeligvis godt i mitt rom. Enten det eller så må det være høyttalere der en har justeringsmuligeter i bassområdet. Som Martin Logan Vantage/Ethos. Det fungerte også kanon i rommet.
    - Jeg ønsker et visst visuelt inntrykk, og skal innrømme at jeg også liker at utstyret ser godt ut. Her har jo Sonus Faber Guarneri Homage en stoooor fordel, de ser ut som en million bucks.
    - Fleksibilitet. Her kommer Sonos-løsningen inn i bildet. Dette er topp, og jeg liker de fremtidige mulighetene jeg har med min nye MacMini. Denne bør bli en stund, da det er stor sannsynlighet for at mye av oppgraderingene lydemessig kan komme herfra (?).

Og flere tanker finnes selvfølgelig. Så selv om jeg ikke har fått tilbrakt så mange timer i sweetspot som jeg ønsket, på grunn av enten jobbreiser eller sykdom, så har jeg kommet til at jeg beholder Guarneri Homage i lytterommet. De har en sjelero over seg og en magisk lyd som fascinerer meg. Og utstyr som fascinerer, det skal vi vel beholde... ? :-)

Hadde ikke fått med meg at du har fått MBL i racket. Har kun sett på diverse produkter derfra i Tyskland for et par år siden, men har aldri hatt gleden av å få lyttet noe videre til deres produkter. Er du fornøyd?
    Jeg tok MBL7006 i bytte på mine Kudos C20, og foreløpig liker jeg meget godt det jeg hører. Det er endel enklere med en forsterker som kan stå, klar til bruk, 24/7 enn en rørforsterker, jeg innrømmer det. Og; når det lydmessig ikke står tilbake for Stereo 90/Bladelius-comboen, vel da er det jo gull da... ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huff!

Jeg er tydeligvis for sjelden innom tråden din Rune.

Beklager, det skal aldri skje igjen:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, no harm no foul...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I og med at jeg ikke ble nedskrevet med alternativer her, Tiger så tar jeg det som at du ønsker noen tips om musikk som jeg selv har lyttet på i løpet av den siste uken? :-)

Så, det ble ikke fem, men fire, Tiger. Håper du kan leve med det... :-)
    Snadder. Skal ta et dypdykk i disse de neste dagene. Takk. :-D

På det første bildet av SF-ene dine så fremstår de jo enda flottere enn hva jeg har fått inntrykk av hittil. Vanvittig flott finish.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da lyttet til de du tipset om, Anfield, og jeg må si at Pat Metheny komplementerer noen artister jeg liker selv (Peter White, The Rippingtons, Bodil Niska). Pat er dog litt mer jazzy. Fungerer bra både som bakgrunnsmusikk og som "finlytting".

Coles plate du nevner har jeg ikke lyttet så mye til, men den faller i smak. Jeg har allerede et forhold til Don´t smoke in Bed, Temptation og Shade.

Jarle Bernhofts Ceramic Cities Chronicles var faktisk allerede i "starred"-spillelista mi (sporet "Sunday").

Mathias Eick finner jeg ikke på Spotify, så den må jeg ha på "to do"-lista mi.

Takk for tips.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut noen varierte tilbake.

En for bilturene dine: Amazon.com: Shake Your Money Maker (Reis): Black Crowes: Music

En til både bil og lytterom: Amazon.com: The Well's on Fire: Procol Harum: Music

Og en du kanskje liker i lytterommet, som jeg har fått anbefalt via mteinums tråd:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse gjorde seg særdeles godt hos deg Rune, lekkert!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske bilder av utrolig lekkert utstyr.
    Hyggelig å se flere som deler samme musikksmak som meg!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig vakre bilder

Skulle gjerne ha lyttet til disse;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord, gutter. Det føles godt også.... :-)

Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Og en du kanskje liker i lytterommet, som jeg har fått anbefalt via mteinums tråd:

Smooth. Sitter med en liten Martell, levende lys og Søren Reiff på moderat lyttevolum i godstolen nå. Deilig....

Flere forslag av samme leiren tas gjerne i mot.... ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke feil ut, Sonusene vil jeg tro er svært, SVÆRT gode mtp at de kastet ut C20...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir mer og mer fornøyd med Sonus faber, ja. Det var mer bass i C20, men nesten litt i overkant. Nå så er det så og si aldri lenger tilfelle. Selvfølgelig kommer det litt an på innspillingene også, men bassganger har aldri vært bedre definert enn nå. Misforstå ikke, dette låter ikke anemisk og med lite kjøtt og blod. Det er bare at det er en deilig balanse i denne høyttaleren.

En annen ting er at, på en eller annen merkelig måte, så virker det som om jeg nå ikke barer hører strenger på akustisk gitar, men faktisk at kassen spiller med. Med tanke på opphavet til Sonus faber så er det kanskje ikke så rart, men det er første gang jeg har hatt en såå bevisstgjørelse rundt akkurat dette.

Vi er jo på linje, Cyber, når det gjelder hva som er god bass. Så da kan du kanskje forestille deg noe basert på hva jeg skrev..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, om det er noen som er nysgjerrig på mine tilbakemeldinger på Calyx 24/192, så må jeg beklage at det ikke kommer denne uka. Jeg fikk tilsendt en feil kabel til strømforsyningen, så denne må jeg få tilsendt på nytt og det antar jeg blir gjort i løpet av uka. Så foreløpig står den plassert i esken sin og venter på tur til å komme inn i racket.

Så synd at den er i sorteloksert utgave, skulle det blir til at den lydmessig får permanent oppholdstillatelse så må den uansett skiftes ut......

Side 105 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •