Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2846
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skjønner dette med Ground Loop. Det jeg lurer på er bare hvorfor denne brummen ikke er tilstede hele tiden. Den er kun på når jeg kjører lyden fra TV fra Canal Digital-tuneren gjennom 667 videre til HT-inngangen på S2 og derfra videre til Stereo 90. Det er ingen støy fra høyttalerne når volumet er "0". Støyen begynner når volumet er "1" eller mer. Og kun på TV-tuneren. Ikke når det er BR eller spilles musikk og alt utstyret står tilkoblet som vanlig.
    Det blir vanskelig å fortelle deg hva som feiler når du har så mange komponenter koblet sammen. Det fra det du beskriver så høres det ut som Canal Digital-tuneren har noe med problemet ditt å gjøre.
    For å virkelig finne ut hvor problemet kommer fra så er du nødt til å se på alle komponentene, 1 etter 1. Det tar tid!

Noen ganger kan det være lurt å koble alt utstyr på samme kurs på samme sted (eller ganske nær). Det løser ikke problemet men det kan gjøre brummingen mindre.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Vi får jo se om du ikke kan ta de nærmere i øyensyn om ikke lenge... ;-)

Gi beskjed når det passer, så banker jeg på døra.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha...?
    Amp og pre ute for salg, hva er planen?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, regnet med at den kom ja. Faktisk nesten litt overrasket over at det tok såpass lang tid.... ;-)

Forklaringen er egentlig ganske enkel: Når jeg solgte mine Kudos C20 tok jeg en forsterker i bytte som jeg har fått brukt noen dager på å evaluere nå. Fasiten er at den, både i bruk og ikke minst det viktigste; lydmessige, er en klar forbedring. Til og med støyproblematikken med den brummen jeg hadde er forsvunnet (eller rettere sagt nesten ikke tilstede annet enn når jeg legger øret helt inntil høyttaleren).

Da gav egentlig svaret seg selv. Lettere vemodig egentlig, for jeg var veldig innstilt på at Bladelius/Rogue-comboen skulle vare. Sånn som det ser ut nå, håper jeg at det kommer til å se ut en god stund til. Og dersom sykdommen i heimen bare slipper litt taket, så skal jeg se om det ikke kommer til å komme ut noen bilder også....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Gi beskjed når det passer, så banker jeg på døra.
    Den er god Rune. Jeg vil allikevel anbefale deg å vente til all sykdom har forsvunnet ut av huset her.... ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god Rune. Jeg vil allikevel anbefale deg å vente til all sykdom har forsvunnet ut av huset her.... ;-)
    Mye som går nå for tiden...

Mon tro hva som har kommet inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide å fortelle oss hva du har fått inn!

Eller i det minste å oppdatere signaturen din

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke i form til å drive spesielt lange seanser med teasing, så selvfølgelig skal jeg adlyde dere.... ;-)

Her er en liten sneakpeak:

Salon Anfield - med lave skuldre...-th_p6078913a-jpg

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig liten var den ...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bedre bilde av MBL 7006 integrert forsterker:

Salon Anfield - med lave skuldre...-2038_g_1286524212650-jpg

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MBL er jo ikke annet en NYDELIG!
    Gratulere så masse (igjen). Hadde vært artig å hørt SF + MBL en gang. God bedring i huset forresten.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke om denne brumen. Kan det være at du mangler galvanisk skille inn til CD boksen? Fikk selv støy av dette en gang.

Geir Arne

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bedre bilde av MBL 7006 integrert forsterker:

Salon Anfield - med lave skuldre...-2038_g_1286524212650-jpg

Gratulerer og velkommen i klubben.

A.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Så lekker ut! God bedring, har selv ligget under teppet i dag... :???:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått lyttet noe til SF nå, Anfield?

Og, ved anledning; gidder du lempe ut 5 CD-forslag i tråden din. Alltid kjekt å få nye impulser. Takker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Og, ved anledning; gidder du lempe ut 5 CD-forslag i tråden din. Alltid kjekt å få nye impulser. Takker.
    Tror du han rekker å lytte noe før han har solgt dem?! :P.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror du han rekker å lytte noe før han har solgt dem?! :P.
    Ohhh... Den svei. NOT!

Irriterer det deg at jeg har kjøpt og solgt litt utstyr? Synes du det er dumt? So? I don't care actually. Og nei, jeg så ikke noe bak innlegget ditt....

Selvfølgelig. Nok til å si at de ikke skal selges med det første.;-)

I starten var det litt uvant med stativhøyttalere, da lyden fra Guarneri Homage var ekstremt "ren" og uten å kludre til lyden på noen måte i noen frekvenser. Jeg har jo i det siste hatt gulvstående høyttalere med diverse hell, mye pga rommet og at dette bidrar med så mye energi i området 60 hz og nedover. Til å begynne med synes jeg lyden kunne være litt "tynn" på noen opptak. Etterhvert som tiden gikk og lyttetimene ble flere, så kjente jeg at jeg mer og mer satte pris på det rene og delikate lydbildet som høyttalerne tegner opp.

På disse høyttalerne har elektronikk ekstremt mye å si på sluttresultatet. Jeg har jo som kjent testet ut Rogue Stereo 90/Bladelius vs MBL 7006, og selv om forskjellene mellom disse kombinasjonene ikke er himmelstormende store, så er det viktige nyanserforskjeller. MBLen går faktisk en anelse dypere og oppleves som noe strammere og tilbyr akkurat det lille ekstra i bunnoktavene på GH som gjør at jeg stort sett aldri tar jeg i å savne noe mer i bunnen. Bort sett fra når en riktig kjører på Rammstein, Dream Theater m.m. på full pupp. Da merker jeg jo at dette ikke er favorittmusikken til denne høyttaleren.

Det rare er at det er nettopp denne musikken som satte igang byttekjøret sist gang. Jeg kjører i jobben ca 65.000 km i året, og på denne tiden får en lyttet til endel musikk. Og da mye rock, da finlytting på sarte triojazzinnspillinger ofte ikke gjør seg i akkurat det miljøet. Da oppdaget jeg hvor gøy jeg synes det er med litt brystkassetrykk, og savnet litt det drivet som jeg fikk i bilen på eksempelvis "Los" med Rammstein. Jeg ønsket da å ha litt mer av det hjemme.

Jeg innser nå at det var en nesten "dødfødt" jakt med tanke på hva rommet tillater av høyttalere jeg kan sette inn i det. Ferden var lærerik, men nå er det litt mer "back to basic"-tankegang for unge Anfield. Jeg har foretatt mine "analyser" og kommet opp med at følgende må være på plass i anlegget mitt:

- det er viktigst at det låter bra i stereo fremfor kino. Låter det bra på musikk, så duger det på film
    - Stativhøyttalere duger tydeligvis godt i mitt rom. Enten det eller så må det være høyttalere der en har justeringsmuligeter i bassområdet. Som Martin Logan Vantage/Ethos. Det fungerte også kanon i rommet.
    - Jeg ønsker et visst visuelt inntrykk, og skal innrømme at jeg også liker at utstyret ser godt ut. Her har jo Sonus Faber Guarneri Homage en stoooor fordel, de ser ut som en million bucks.
    - Fleksibilitet. Her kommer Sonos-løsningen inn i bildet. Dette er topp, og jeg liker de fremtidige mulighetene jeg har med min nye MacMini. Denne bør bli en stund, da det er stor sannsynlighet for at mye av oppgraderingene lydemessig kan komme herfra (?).

Og flere tanker finnes selvfølgelig. Så selv om jeg ikke har fått tilbrakt så mange timer i sweetspot som jeg ønsket, på grunn av enten jobbreiser eller sykdom, så har jeg kommet til at jeg beholder Guarneri Homage i lytterommet. De har en sjelero over seg og en magisk lyd som fascinerer meg. Og utstyr som fascinerer, det skal vi vel beholde... ? :-)

Og, ved anledning; gidder du lempe ut 5 CD-forslag i tråden din. Alltid kjekt å få nye impulser. Takker. :smile:
    Will do, men kommer tilbake til dette litt senere utpå dagen/kvelden. OK?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott beskrivelse, Anfield.

Kjenner meg igjen i din beskrivelse av "jazz" vs. "rock". I bilen spilte jeg litt "jazz", men det ble helt feil. Musikk i bil ledet meg mer og mer over til annen musikkgenre slik at lytterepertoaret er utvidet. I lytterommet spiller jeg nå mer av alt enn før.

De fire sonene du har med Sonos i huset: Er det 4 stk ZP90 og en bridge, eller har du også en S5 innimellom der?

Gleder meg til CD-forslagene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S5 er i bestiilling og skal være på kjøkkenet, som dessverre er det eneste rommet i huset jeg ikke fikk lagt opp strlm og skjulte kabelkanaler til høyttalere.

Ellers så er det en ZP90 i lytterommet, en ZP120 på badet med høyttalere i taket på badet og i badstuen og en ZP90 tilkoblet en liten aktiv høyttaler i taket på gjestetoalettet.

Kona er storfornøyd med oppsettet og det gir meg en økt glede av det hele det også. Er hun fornøyd, så sitter alt litt løsere..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til CD-forslagene.
    Tanker du på noen spesiell sjanger, eller hva det går i for øyeblikket her i huset?

Side 104 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •