Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Og i mellomtiden kan du jo sjekke om problemet forsvinner når du fjerner antennekabelen fra TV´n. ;-)
    I og med at jeg ikke har noen antennekabel i TVen så er det rimelig vanskelig å gjøre... ;-)

Til info: Satelitt-coaxen går til tuneren, derfra splittes signalet gjennom HDMI gjennom Yamaha 667/DreamScreen HDMI-splitter til TV og projektor.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du MacMinien i 64-bit? Hvis ja, så vil du få færre detaljer i lydbildet med 32-bit. Just a vennlig tips.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    +1

Forresten, gratulerer med nye møbler!
    Takker! Vi får jo se om du ikke kan ta de nærmere i øyensyn om ikke lenge... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I og med at jeg ikke har noen antennekabel i TVen så er det rimelig vanskelig å gjøre... ;-)

Til info: Satelitt-coaxen går til tuneren, derfra splittes signalet gjennom HDMI gjennom Yamaha 667/DreamScreen HDMI-splitter til TV og projektor.
    Joooda. Hvis du vil det nok, så får du det til!

Ok. Forslaget var strengt tatt basert på selvopplevde fakta, og da har man jo en tendens til å ta det for gitt at situasjonen er omtrentlig den samme i andre sammenheng. ;-)
    Håper det løser seg, okkesom.

Btw: På reise med "ny jobb"?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjører du MacMinien i 64-bit? Hvis ja, så vil du få færre detaljer i lydbildet med 32-bit. Just a vennlig tips.
    Mener du at dette skal ha noe for seg selv om jeg bare har den tilknyttet nettverket og bruker Sonos til å streame?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

Btw: På reise med "ny jobb"?
    Firmaet mitt ble slått sammen med en kollega i bransjen fra og med 1 januar 2011 og jeg har da blitt ny regionssjef i det nye selskapet. I og med at jeg har ansvaret Rogaland-Agder-Telemark-Vestfold så blir det noen dager på reise og timer i bil..... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at dette skal ha noe for seg selv om jeg bare har den tilknyttet nettverket og bruker Sonos til å streame?
    Nei.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg trodde. Sonos-appen på iPad er fantastisk! Foreløpig er det slik at jeg bruker Sonos for nå, så får jeg få alle andre parametre til å sitte først før jeg beveger med videre til PM.

Info følger etterhvert som det skjer noe mer..... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Sonosappen på iPad er j&%$ irriterende, synes jeg. Synes du den er bra, så vil jeg satse penger på at du vil stortrives (Nirvana?) med Remote, MacMini og Pure Music. Multitasking 100%.

Men, ikke si det der med Sonosappen til de som ikke liker frukt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor synes du Sonos-appen er irriterende? Pga multitasking (at du må legge ned Sonos for å surfe, for deretter å ta den opp igjen når plata er slutt?) I så fall, det kan jeg lett leve med. Jeg setter stort sett på en plate og lytter til den når jeg surfer. Skal jeg skippe låt etter låt spesifikt, så surfer jeg ikke samtidig. Da dreier det seg stort sett om "kritisk lytting" og da ligger iPad'en på stolen ved siden av.... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DAC så har jeg enda ikke mottatt Calyxen som Moiz gjerne ville jeg skulle teste. Gleder meg til det. Cybervisions innlånte gjør jobben greit også.
    ??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shitlist:

a) Som du nevner selv

b) The Touch-n-Feel med musikksamlingen er helt forskjellig når det gjelder Sonis og Remote. Sonos er som å "sortere og obserbere" på avstand. "Remote" er som å ha alt i fanget. Høres helt tullete ut, men forskjellen må oppleves.

c) Den fokus Sonos har på (aktiv) spilleliste blir irriterende i lengden. Må dumpe sanger / CD-er i spillelista. Erstatte? Legge til?. Mas.

d) Remote (for de av oss som har flere avspillingspunkter - trådløse klienter: Håndterer dette med glans

e) Hadde Sonos virkelig tatt non-Sonos-remote brukerne på alvor hadde de utgitt en opgradert versjon av sin remote app. Siste iPadversjon er "..requires iOS 3.2 or laer...". Hallo! iOS 3.x. Gi oss en 4.2x.

f) Betyr minst, men greit å være klar over; Sonos er ikke hirez-vennlig

Jeg har Sonos ZP90 (og valgte det helt bevisst fremfor Logitech), men vurderer å bytte den ut til fordel for Logitech. Det er bare det, at når man leser om Squeezebox og Spotify så er det ikke (ennå) helt rett frem. De jobber aktivt med det.

Vurderer å droppe Sonos, men etter å ha sett "the latest and greatest" fra Logitech når det gjelder Spotify (mono lyd) så venter jeg litt til. Og, sitter mer iPad i fanget og styrer MacMini via Remoteapp. Og, dersom jeg vil spille Spotify; Remote HD eller en annen VNC-klient for iPad. Har man en MacBook (som du har?) så er skjermdeling 100%. Kjapt, presist og pålitelig.

God helg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ??
    Dere har jo C i starten begge to. Lett å gå i surr da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hadde det samme med min H200. Hørte at når en kobler komponentene som en loop så blir det brumming enkelte ganger.
    Kjøpte en slik en så vips......
    ARGON Ground Loop Isolator | Hi-Fi Klubben
    Det finnes en god del forklaringer rundt på hvordan og hvorfor dette skjer. Prinsippet bakk brummingen er ganske enkelt.

Denne (Link) er en veldig kort versjon. Pdf'en jeg har lagt som vedlegg er en bedre forklaring.
    Jensen har en del bra produkter og noen dokumenter som forklarer hvor 'ground loops' kommer fra, hvor farlige de kan være og hvordan man kan bli kvitt dem (se også på denne linken)

Jeg er alltid skeptisk til produkter som kommer uten spec. Det er ofte en grunn til at det ikke finnes noe spec: produktet er dårlig og produsenten vil ikke dokumentere det. De som har bra produkter vil gjerne vise frem bevisene
    For eks, den fra Argon har ikke noe som helst. Den fra Jensen kommer full spec'et (link). Ikke sikkert at den fra Argon er dårlig men til den prisen så bør Argon legge ut litt mer enn noe tekst fram marketing avdelingen!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har jo C i starten begge to. Lett å gå i surr da.
    Går i surr selv. :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ??
    Au da.... ops: Mente selvfølgelig Counterpointer. Alle disse navnene som starter på C.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det finnes en god del forklaringer rundt på hvordan og hvorfor dette skjer. Prinsippet bakk brummingen er ganske enkelt.

Denne (Link) er en veldig kort versjon. Pdf'en jeg har lagt som vedlegg er en bedre forklaring.
    Jensen har en del bra produkter og noen dokumenter som forklarer hvor 'ground loops' kommer fra, hvor farlige de kan være og hvordan man kan bli kvitt dem (se også på denne linken)

Jeg er alltid skeptisk til produkter som kommer uten spec. Det er ofte en grunn til at det ikke finnes noe spec: produktet er dårlig og produsenten vil ikke dokumentere det. De som har bra produkter vil gjerne vise frem bevisene
    For eks, den fra Argon har ikke noe som helst. Den fra Jensen kommer full spec'et (link). Ikke sikkert at den fra Argon er dårlig men til den prisen så bør Argon legge ut litt mer enn noe tekst fram marketing avdelingen!
    Skjønner dette med Ground Loop. Det jeg lurer på er bare hvorfor denne brummen ikke er tilstede hele tiden. Den er kun på når jeg kjører lyden fra TV fra Canal Digital-tuneren gjennom 667 videre til HT-inngangen på S2 og derfra videre til Stereo 90. Det er ingen støy fra høyttalerne når volumet er "0". Støyen begynner når volumet er "1" eller mer. Og kun på TV-tuneren. Ikke når det er BR eller spilles musikk og alt utstyret står tilkoblet som vanlig.

Men, det kan jo være noe mismatch en vei. Jeg har i kveld fått en ny integrert lekkerbisken til test og skal vel oppdage i morgen om dette problemer oppstår der og. Men det blir i morgen, for i kveld er det fest......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shitlist:

a) Som du nevner selv

b) The Touch-n-Feel med musikksamlingen er helt forskjellig når det gjelder Sonis og Remote. Sonos er som å "sortere og obserbere" på avstand. "Remote" er som å ha alt i fanget. Høres helt tullete ut, men forskjellen må oppleves.

c) Den fokus Sonos har på (aktiv) spilleliste blir irriterende i lengden. Må dumpe sanger / CD-er i spillelista. Erstatte? Legge til?. Mas.

d) Remote (for de av oss som har flere avspillingspunkter - trådløse klienter: Håndterer dette med glans

e) Hadde Sonos virkelig tatt non-Sonos-remote brukerne på alvor hadde de utgitt en opgradert versjon av sin remote app. Siste iPadversjon er "..requires iOS 3.2 or laer...". Hallo! iOS 3.x. Gi oss en 4.2x.

f) Betyr minst, men greit å være klar over; Sonos er ikke hirez-vennlig

Jeg har Sonos ZP90 (og valgte det helt bevisst fremfor Logitech), men vurderer å bytte den ut til fordel for Logitech. Det er bare det, at når man leser om Squeezebox og Spotify så er det ikke (ennå) helt rett frem. De jobber aktivt med det.

Vurderer å droppe Sonos, men etter å ha sett "the latest and greatest" fra Logitech når det gjelder Spotify (mono lyd) så venter jeg litt til. Og, sitter mer iPad i fanget og styrer MacMini via Remoteapp. Og, dersom jeg vil spille Spotify; Remote HD eller en annen VNC-klient for iPad. Har man en MacBook (som du har?) så er skjermdeling 100%. Kjapt, presist og pålitelig.

God helg.
    Ser litt av poengene dine, men jeg er foreløpig ikke av den oppfatning at Sonos-appen er "vanskelig" eller dårlig. Jeg liker dette plug & play. Jeg ser forbedringspotensiale i det du beskriver, men akkurat for øyeblikket er jeg mer enn lei nok av "dille" med PC/Mac og holder meg på et minimum. Når jeg er "ovenpå" igjen og klar for å gjøre mer med å forbedre ting i oppsettet, så er det greit å vite at jeg har noe å gjøre om jeg skulle kjede meg.

Godt av vi alle er forskjellige....:-)

God kveld!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God helg.
    Spotify fungerer da glimrende på SB?! . Er også stereo slik jeg kan høre det... Bruker dog TRIODE sin plugin som har vært tilgjengelig siden sommeren 2010?! Logitech sin egen SPOTIFY klient er dog under BETA, men faktisk litt overrasket at de var igang . Taps med dems er jo at man må ha de nyere Touch eller RADIO utgavene av squeeze enhetene. Triode sin fungerer utmerket på alle...

SPOTIFY på SB krever at du velger den pluginnen som kommer opp i lista innenfor "innstillinger" i Squeezebox CEnter, velg å aktiver den. Så setter du inn brukernavn og pass for at den skal klare å koble seg til kontoen din.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au da.... ops: Mente selvfølgelig Counterpointer. Alle disse navnene som starter på C.....
    Er jo selvfølgelig ikke snurt eller noe slikt. :razz: Skjønner godt at du heller skulle hatt den lekre Calyx fra Cyber enn den litt trauste Youlong fra Counter

Ser frem til både bilder og sammenligninger av de to når Calyx kommer på besøk.

Forøvrig skrives dette på en IPad lett henslengt i senga (hvor andre produkter har hatt dårlig mottak av wifi), dette innkjøpet er innspirert av denne tråden bl.a. Føler meg ganske eplekjekk faktisk

Side 103 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •