Norcads AV-rot _ En liten trøst - 3 år etter! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte jeg skulle oppdatere med de små endringene som har skjedd siste 2mnd. Filmsesongen er i gang for fullt, og med det ble jeg fort klar over at Epos senter og Klipsch fronter ikke var den beste matchen!

Så har man sagt A får man si B. Dermed har også en Klipsch RC-62 blitt innkjøpt og fått sin plass i benken.
    Det siste på innkjøpslista skal ikke inn i benken, men på benken. Ikke denne benken men kjøkkenbenken; En Squeezebox Boom!

Men det som har opptatt meg aller mest siste tiden er av langt alvorligere karakter. Min eldste bror sa dessverre takk for seg her på moder jord for et par uker siden, og reiste 30 år for tidlig til de evige jaktmarker.

De aller fleste forstår vel sorgen og alle andre tanker, spørsmål og frustrasjoner slik fører med seg, så jeg skal ikke ta opp det her.

Men det er en grunn til å nevne dette på AVForum, og det er at han var Byggmester, og at vi hadde planer om et tilbygg med dedikert kino/lytterom.
    Jeg er veldig i tenkeboksen ang dette om dagen, men tror sålangt at den ideen og håpet om det "perfekte" lytterommet døde sammen med han.

RIP.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer norcad.

Ikke gi opp drommen din om det dedikerte lytterommet ditt!

Bilder av klipschene i stua hadde vert fint

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer så mye.

Kan nok være litt vanskelig å starte planlegging av ny kino med noen andre, men tror du ikke din broder ville ønske at du fikk realisert drømmen om det perfekte lytterom ? Der du kan være deg selv, sitte alene med dine tanker, eller glede deg sammen med andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Kondolerer så mye.

Kan nok være litt vanskelig å starte planlegging av ny kino med noen andre, men tror du ikke din broder ville ønske at du fikk realisert drømmen om det perfekte lytterom ? Der du kan være deg selv, sitte alene med dine tanker, eller glede deg sammen med andre.
    He he, for å være helt ærlig; det ville han gi totalt F i
    Han hadde ikke så mye som en radio i huset de siste 10-15 årene, så lytterom var ikke helt han for å si det slik.
    Men planen var en garasje inntil huset, med full kjeller under. Og den tanken likte han absolutt. Hva jeg brukte kjelleren til var selvfølgelig opp til meg.

Nå er det heller ikke slik at jeg gir opp tanken om eget AV-rom. Jeg har en reserveløsning i 2. etasje, det blir bare litt mindre frihet ifht at rommene til barna ligger vegg i vegg. Så noe høytspilling på natten må jeg i tilfelle unnvære.

I vedlegget kan dere kanskje få et inntrykk av hvordan det rommet er planlagt. Rommet er på ca 23kvm hvis jeg husker rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer Norcad!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer. Håper du får gjennomført deres drøm..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig trist når slikt skjer, og spesielt ved slik ung alder!

Enig med flere at du ikke bør legge kinoprosjektet fullstendig på is.
    Og heller vente til at ting har "lagt seg". Kan være godt med en periode med fred og ro så du får samlet tankene. Ofte får det frem ekstra energi og nye ideer!

Men, Kondolerer på det dypeste....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer Norcad!

MVH Johan

ps:
    Et spørsmål: Er du fra Grimstad?!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til at garasje/kjeller prosjektet legges ned er rett slett at det prosjektet blir for stort å gjennomføre alene, og for dyrt hvis jeg leier inn fagfolk.
    Årsaken er alt ekstraarbeidet som behøves på det eksisterende huset, for at tilbygget kan settes opp. Bl.a må vann og kloakk flyttes, to gråsteinsmurer i kjelleren må rives og erstattes av betong/leca, drenering må flyttes/endres og nytt trapperom med trapp må lages langs ene veggen på kjøkkenet.
    Deretter kan et tilbygg på 50kvm med kjeller og garasje ovenpå bygges!

Dette kommer i tillegg til en totalrenovering av huset jeg allerede er i gang med, og hvor min bror også skulle bidra med bl.a ny trapp til 2.etasje og nytt bad.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all kondolanse og omtanke.

Og nei jeg bor ikke i Grimstad, men ved Mjøsa.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norcad: Måtte bare spørre, var en byggmester jeg kjente her i Grimstad som også døde for to - tre uker siden.

Tragisk uansett!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Bilder av klipschene i stua hadde vert fint

-img_4251-jpg

På bildet:
    Klipsch RB-81 på (noe høye og spinkle) Target stativer.
    Klipsch RC-62
    Squeezebox Duet
    Playstation 3
    Sony BDP-S550
    Abrahamsen V6
    Abrahamsen V3
    2 x Abrahamsen V4
    Denon AVR-3806
    Sony KDL40W4000

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Årsaken til at garasje/kjeller prosjektet legges ned er rett slett at det prosjektet blir for stort å gjennomføre alene, og for dyrt hvis jeg leier inn fagfolk.
    Årsaken er alt ekstraarbeidet som behøves på det eksisterende huset, for at tilbygget kan settes opp. Bl.a må vann og kloakk flyttes, to gråsteinsmurer i kjelleren må rives og erstattes av betong/leca, drenering må flyttes/endres og nytt trapperom med trapp må lages langs ene veggen på kjøkkenet.
    Deretter kan et tilbygg på 50kvm med kjeller og garasje ovenpå bygges!

Dette kommer i tillegg til en totalrenovering av huset jeg allerede er i gang med, og hvor min bror også skulle bidra med bl.a ny trapp til 2.etasje og nytt bad.
    Denne tråden hadde jeg helt glemt, og det visst nær 3 år siden forrige innlegg! :-D

Grunnen til at jeg siterer meg selv er at det nå er litt morsomt å kunne meddele at jeg ikke ga helt opp allikevel:-D

Trappa som min bror hadde påbegynt gjorde jeg ferdig selv og den ble satt opp i 2010.
    Badet som min bror skulle bygge, gjorde jeg også selv og det ble ferdig i fjor vinter.
    I vår ble det nytt soverom.
    Og i sommer og høst har jeg faktisk gjort den verste jobben som er nevnt over; Gråsteinsmuren i kjelleren er revet, gulvet er senket 30cm, vann og avløpsrør er flyttet/skiftet ut, og nytt gulv og vegger er støpt!

MEN garasjeplanen med AV-rom i kjelleren er skrinlagt.
    Det blir ny garasje, men ikke inntil huset og nytt AV-rom har det blitt (foreløpig) i 2.etasje. I tillegg har jeg nå grei tilgang til et rom på ca 4,6 x 6,5 m i kjelleren som kan bli benyttet til AV i fremtiden og jeg føler behov for det.

Alt AV utstyret er også byttet ut siden forrige oppdatering, bortsett fra PJ og senterht.

Dette som en liten trøst til de likesinnede som har for mye annet enn AV og sysle med :-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •