puddel
Fersking

Norway
1 Innlegg Sendt - 20/10/2002 : 13:06:08
--------------------------------------------------------------------------------
http://minhembio.com/show.asp?user=puddel

Yamaha/Thomson freak

joh
Fersking

Norway
7 Innlegg Sendt - 20/10/2002 : 19:36:18
--------------------------------------------------------------------------------
Fint anlegg du har der, Puddel. Jeg vurderer selv å kjøpe Yamaha receiver RXV6030RDS. Har dog hørt litt forskjellige meninger angående kvalitet på musikkspilling i rein stereo som også er svært viktig for meg. Hva mener du?
I forhold til kinolyd er jeg derimot ikke bekymret for kvaliteten.

joh

real
Fersking

5 Innlegg Sendt - 30/10/2002 : 21:05:49
Jeg har en Yamaha 630. En 6.1 forsterker til 6000 kroner er ingen god stereoforsterker. Man må opp i det tredoble for å matche en god stereoforsterker.

Mitt råd er å kjøpe en rimelig stereforsterker. NAD?
Koble den til fronthøytalerne (konge på stereolyd).
Koble den til yamaha`n og bruk stereoforsterkeren som effektforsterker når du ser film. Hører du på musikk slår du ikke på yamaha`n.

Bruker du dvd spiller som cd spiller lønner det seg å bruke noen kroner på en ren cd spiller (NAD 521i eller NAD 541i, begge blant de beste du får. bare sjekk tester rundt omkring).
Cd spilleren kobler du selvsagt til stereoforsterkeren.

Jeg skal gjøre akkurat det samme.

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 31/10/2002 : 09:41:55
Jeg hadde tidligere en Yamaha DSP A590(husker ikke eksakt betegnelse lenger), som jeg koblet front ut på til en NAD 312. Det var et hav av forskjell. Nå kjører jeg NAD hele veien så nå har jeg ingen problemer lenger.

Ellers et bra anlegg det der

Mvh
Roger

Endret av - Roger on 10/31/2002 09:42:52