CinemaSmal - Nytt utstyr på gang - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om det er nevnt, men hva med varmen i kinoen? Må bli utrolig trykkende luft der inne med elektronikk og slikt?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vet ikke om det er nevnt, men hva med varmen i kinoen? Må bli utrolig trykkende luft der inne med elektronikk og slikt?
    Det er vel såvidt nevnt.

Er kjeller så selv med folk der inne, så holder den jevnt over 18 grader. Alt utenom prosjektor vil stå i naborommet og i selve kinoen er det direkte ventil ut. Satser på det holder.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Alt utenom prosjektor vil stå i naborommet....
    ...og en sub (eller to)... ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder det sikkert nok ja! Tenker bare her i heimen hvor tv'n sørger for at det er uutholdelig varmt i stua på 24kvm på sommers tid.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Stemmer, men det er bestemt at de blir passive. Det er en av Jens sine tuber som skal inn. Da kan jeg ha forsterker i naborommet.

Great Success!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hehe, så lenge suben(e) er passiv(e) så vil det vel bli begrenset med varme de avgir, skjønt noe blir det vel...

Edit: Ja, det ble passive, ja. Begynte på posten før jeg så siste til g-h...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg i gang. Ligger ved 2 bilder fra første test, og så noen bilder fra dagens seanse. Jeg har satt opp "stenderverket" til veggene og frontveggen.

-dsc_0228-jpg

-dsc_0230-jpg

-dsc_0232-jpg

-dsc_0233-jpg

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal du ha: Du rir hesten samme dag som du saler, i motsetning til undertegnede som tenker, tenker, tenker, ...[og sånn går no dag'an]

Jeg må medgi at bildene lyver litt - det ser smalere ut enn det jeg opplevde det da jeg var innom.

Ser du har latt det blitt litt rom under stenderverket til kabler og slikt, ikke mye, men sikkert nok.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en uke med nattevakt har jeg fri denne uken og håper å få gjort masse. I dag har jeg fått fjernet gamle lys og slikt fra taket. Når det var vekke kunne jeg henge opp de siste akustikkplatene i taket. Etter det var det bare å begynne med Molton.

Jeg har også laget rammene som skal stå fremst i rommet. Gir et inntrykk av hvordan det ser ut nå. Bildene lyver litt, det er stort sett helt sort overalt unntatt lerretet. Er nok blitzen som tuller det litt til.

Det skal en ramme øverst og, men jeg må bli ferdig med lufteløsningen først. Den håper jeg å fullføre i morgen.

-dsc_0001-jpg

-dsc_0002-jpg

-dsc_0003-jpg

-dsc_0005-jpg

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss, stilig

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Du er jaggu kjapp i vendingen når du først starter

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel snart på tide med nye bilder, Glenn?

Newcomer BC-sierra sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er vel snart på tide med nye bilder, Glenn?
    +1

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig prosjekt! Spent på hvordan det funker.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Updates da G-H?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Updates da G-H?
    Ja ikke sant

Interessen for Avforum går litt i bølger, og selv om jeg leser litt til tider så har det vært lite innlegg i det siste.

Rommet ble ferdig for ganske lenge siden, og har blitt ganske flittig brukt. Ergo levde det opp til forhåpningene. Det som har vært "problemet" tidligere er at jakten på det beste utstyret har vært mer viktig enn hva en til slutt gjør med det. Avforum har en tendens til å få (ihvertfall) meg til å kjøpe ting for å imponere andre mer enn meg selv. Resultatet er at jeg sitter med et anlegg andre synes mye om, men som jeg selv ikke synes på noen måte rettferdiggjør prislappen.

Derfor var det viktig for meg at jeg laget dette etter mine egne ønsker og følte meg komfortabel med det før jeg "publiserte" inntrykk og ytterligere bilder. Nå cirka 3 måneder senere er som sagt rommet ferdig. Jeg har sett en god del filmer/tv-serier og spilt noen gode timer med Fifa

Rommet er ikke stort, likevel er det en ganske kjekk opplevelse å se film der inne. Lerretet oppleves som stort nok mtp avstanden. Sjeselongene (som valget til slutt falt på) er gode å sitte/ligge i. Sist men ikke minst, etter 2,5 timer med film og 3 personer på plass har tempen såvidt bikket 20 grader. Somoftes sitter vi med teppe der nede, så varmen har heldigvis ikke være noe problem.

Utstyret er stort sett det samme som da rommet ble bygget. Jeg ønsker dog å endre littegrann på fronthøyttalerne mine. "Problemet" er NeoCD3.0 diskanten som dessverre sprer litt for lite. Mtp hvor dempet rommet er så holder de rett og slett ikke mål (jeg bruker ikke center per nå). Jeg holder på å bygge 3 like høyttalere som skal være i front (14L portet med Seas ER18RNX og DXT diskanten til Seas), men disse er nok en mnd eller 2 unna. Jeg venter ennå på delefilterne som skal i disse.

Et par overraskelser jeg har fått meg i rommet er betydningen av Yamaha sin Presence løsning. For meg som sitter såpass lavt, og har høyttalere under lerret så kommer lyden litt lavt uten presence med i beregningen. Med presence er det intet problem å kompensere for dette. Presence er virkelig en revolusjon i mine ører og mitt rom Den andre overraskelsen er hvor lite problemer subben har skapt for meg. Jeg hadde trodd at den skulle være litt vond å få til på et så lite rom, men YPAO tok utfordringen på strak arm og det ble aldri et reelt problem.

Konklusjonen på CinemaSmal blir da at det ble en suksess! Jeg har brukt dette rommet mye mer enn hva jeg gjorde med den 18m2 kjellerstuen med fullt Klipsch 63/64/52 og JL Audio subber. Mye av dette skyldes nok at jeg gjorde ting skikkelig med scenemolton på alle vegger og skjulte alt utstyret. Det å kunne se film og ikke tenke på eller måtte se utstyr er veldig behagelig. I neste hus (den dagen det blir) kommer jeg garantert til å gå for en tilsvarende løsning, selv om jeg selvfølgelig håper på en kino som blir litt bredere da

I kategorien fremtidsplaner så er det ikke så mye etter at fronthøyttalerne blir ferdige. Det ser jeg frem til Skal jeg ha en ting i horisonten så må det bli en løsning med Audiolense også i kinoen. Etter å ha brukt dette i 2 kanalsoppsettet (som nå står i kjellerstuen) så er det ingen vei tilbake. Når filterne får lav nok delay til at det ikke er et timingproblem med bilde lenger er nok neppe en slik løsning langt unna.

Jeg oppdaterer første post med utstyrsliste og så kan jeg legge inn noen bilder litt senere i dag.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... morro prosjekt.
    Dette skal jeg følge med på

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at rommet fungerer og blir brukt!

Selv tror jeg kanskje akustisk transparent lerret hadde blitt min løsning, men om presence retter opp det lave lydbildet er jo det topp. Har inntrykk av at noen sliter med bildekvaliteten på de transparente lerretene, avhengig av størrelse og pj-teknologi.

Ønsker også lykke til med nye fronter. Har selv god erfaring med lyden i Seas sin ER serie.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Godt å se at rommet fungerer og blir brukt!

Selv tror jeg kanskje akustisk transparent lerret hadde blitt min løsning, men om presence retter opp det lave lydbildet er jo det topp. Har inntrykk av at noen sliter med bildekvaliteten på de transparente lerretene, avhengig av størrelse og pj-teknologi.

Ønsker også lykke til med nye fronter. Har selv god erfaring med lyden i Seas sin ER serie.
    Jeg var litt skeptisk til "moire" på lerretene med huller ja, og dessuten hadde jeg et lerret liggende så det ble for mye penger å kjøpe et transperent lerret i byggingen. Det er dog ingen problem å bytte lerret i fremtiden, rammen er jo lik uansett.

Presence retter dette uansett veldig bra opp, og jeg har vel Dialogue lift på 4, da sitter lydbildet smekk i center på lerretet. Helt konge.

Gleder meg til frontene ja, har veldig tro på de.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •