ODDK sitt utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mitt utstyr består pr idag av:

Receiver : Sony STR-DE485E
    DVD : Pioneer DV-535
    Projektor: BenQ 6100 m/ rammespent IKEA-lerret
    Front : Elteks Dynabel GEB
    Senter : Mourdant Short et eller annet
    Bak : Mission 760 SE
    Sub : 2 stk hjemmelagde med 10" vifa elementer og snart en MDS forsterker. Har idag en liten Cerwin Wega forsterker

Senter og bakhøytalere skal byttes. Skal lage 3 stk Dynabel Set som skal stå i front. Geb'ene blir da bakhøytalere. Det blir også lagt inn bestilling på en Maite dvd-spiller ganske snart. Forsterker blir også byttet ut en dag, men først må det spares

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Bilder
    Og nok ett medlem til PB6100 Kluben.
    Må vel snart åpne egen tråd for oss nå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ODDK sitt utstyr

Sitat Opprinnelig postet av oddk

[...]
    [...]
    Senter og bakhøytalere skal byttes. Skal lage 3 stk Dynabel Set som skal stå i front. Geb'ene blir da bakhøytalere. Det blir også lagt inn bestilling på en Maite dvd-spiller ganske snart. Forsterker blir også byttet ut en dag, men først må det spares
    Heisann! Her var det mye forskjellig, noe som etter min mening er spennende. Det ser bra ut, med en potensielt god matching mellom komponentene. Tipper du er fornøyd, men vil ha mer, noe du også indikerer.

Hvordan er du fornøyd med dynaBel Geb, spesielt sammenlignet med Mission og Mordaunt Short høyttalerne? Regner med at du har forsøkt disse også som fronthøyttalere.

Har du forresten vurdert dynaBel Nut i front? Personlig likte jeg disse litt bedre enn Geb da jeg hørte dem hos Eltek, og tror det kommer av den tighte lyden i 2 1/2-veis konstruksjonen som har lukket kammer helt ned til rundt 100Hz der bassrefleksdelen spiller med videre nedover. Smaken er viktig, det er klart, men jeg må bare spørre:
    Hvorfor velger du Set istedenfor Nut for frontene? Regner med at du også har vurdert disse. Set har jo en høyere følsomhet enn Geb, men har på papiret en avrulling tidlig i diskanten som tyder på at den kan ha en betydelig mørkere lydkarakter enn Geb. Har du hørt Set?

Bilder av hjemmekinoen er uansett interessant, spesielt siden det dreier seg om selvbygg! Spennende det du driver med, spesielt siden det virker som du er en DIY-mann.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en salig blanding . Det er det jeg skal rette litt på nå tenkte jeg. Når det gjelder sammenligning av de forskjellige høytalerne så aner jeg ikke for jeg har aldri prøvd. Det eneste som kan være relevant å sammenligne kan være Mission og GEB, men har somsagt ikke prøvd.
    Når det gjelder NUT kontra SET så ble valget tatt av størrelesesmessige grunner. Samt at jeg har lest et sted at MTM-høytalere har en litt smalere spredningskarakteristikk, som igjen skal være gunstig i hjemmekinosammenheng. Alle tre vil da stå på høykant. Skal prøve hvertfall,så får vi se hva det blir til.
    Av pengemessige grunner ble det kjøpt inn bare en SET foreløpig + en Maite. Bestilt idag .
    Har også laget ramme rundt det oppspente lerretet idag, med lys bak lerretet. Det ble et vakkert skue :lol:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig oppsett :wink:

Velkommen i 6100-klubben, fornøyd?

Før jeg kjøpte Jamo-settet, vurderte jeg også Mourdant Short, de hørtes veldig bra ut men hadde en prisklasse som ikke var oppnåelig i kjøps øyeblikket.

.....og bilder selvsagt ønskelig :wink:

Bidda

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda fornøyd med projektoren, men så har jeg da heller ikke noe å sammenligne mot :?
    Bilder kan det ta litt tid før jeg får til, da jeg må låne kamera. Også et punkt som står på ønskelisten :roll:

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk

Receiver : Sony STR-DE485E
    DVD : Pioneer DV-535
    Projektor: BenQ 6100 m/ rammespent IKEA-lerret
    Senter : Mourdant Short et eller annet
    Sub : 2 stk hjemmelagde med 10" vifa elementer og snart en MDS forsterker. Har idag en liten Cerwin Wega forsterker

Her er det snakk om en del forandringer ja :-P
    Reciver: Yamaha RX-V1400
    DVD: Samsung 850
    Front: BEL 2,5
    Senter: Mourdant Short et eller annet
    Sub: SVS Pb10
    TV: Panasonic PV60 forventes på plass 18.5 :-P

Kommer til å legge ut bilder på min hjemmekino når ting faller på plass. Ting tar tid når en skal inn i nytt hus :smile:

Ellers så håper jeg å kunne bygge BEL senter etterhvert. Og ikke le av BEL'ene :-) De skal ikke se sånn ut.
    Nye bakhøytalere skal også inn.Men nå er det mest spennende å få ny TV i hus!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var han!

Klar for noen bilder odd!!!!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med et vinglass i hånden, så nye bilder får vente til TV'n er på plass :smile: Sitter å spiller ELO(Electric Light Orchestra) å bare storkoser meg.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering

BEL er solgt og SVS SBS-01 med center på tur. Beholder Mission som bakhøytalere frem til SVS kommer med et sett større høytalere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skiftes det ut gitt
    Men hva med noen bilder?

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal legge inn noen bilder når SVS er på plass. For å si det slik, hjemmekino og utstyr er ikke blitt prioritert i sommer. Men blir spennende å teste SBS-01

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bir gøy å se når bildene kommer. Dynabel er et spennende høyttalerkonsept. Fornøyd med dem?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til prisen syns jeg Dynabel Geb fungerer bra. Det hjelper med skikkelig forsterkerkraft, som på de fleste høytalere Men når SVS ankommer blir nok Geb byttet ut. Litt frem og tilbake i denne tråden, men slik er det altså nå:

Geb som front
    Mission som bak
    MS som senter
    SVS sub

Får da snart hele frontrekka SVS og når det dukker opp litt større utgaver av SVS høytalere blir SBS forvist bakover. Lite strukturert planlegging i min hjemmekino men slik er det :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •