Krokbekken Kino - Sal 1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Krokbekken Kino - Sal 1

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 20:35:09
    --------------------------------------------------------------------------------
    Her er hjemmekinoet mitt. Om sommeren bruker jeg noen stygge, svarte, IKEA pappegøyegardiner som blendingsgardiner. Om vinteren... vel da er det er aldri lyst.

Utstyr:

Hitachi CP-X275W - XGA LCD-prosjektor
    Denon DVD-2800 - Progressive scan (PAL/NTSC) DVD-spiller
    Denon AVR-3801 - Surround receiver
    B&W CDM7-NT - Fronthøyttalere
    MISSION M72 - Bakhøyttalere

Prosjektoren har vært til reparasjon i snart to måneder. Hitachi har lovet meg en ny prosjektor nå og jeg venter i spenning på om den nye også har død piksel og flimrende bilde.

Tor Arne

Besøk hjemmesiden min

ak
    Aktiv

Norway
    227 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 20:46:11
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hei,

Fint anlegg du har der..
    Har du hatt mye trøbbel med Hitachi`en..? Det blir vel bra når du får ny...

Hvordan går det med linsene dine... Snart klar til å selge...?

Mvh

AK (anbjornk, avsforum)

-----------------
    -----------------
    Alltid Panasonic

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 21:00:36

Jeg hadde den til reparasjon enn gang rett etter at jeg kjøpte den på grunn av en død blå piskel midt i bildet og noen andre småting. De fant ingen av feilene. Nå sendte jeg den til et annet verksted og de har tydeligvis funnet noe alvorlig siden jeg får ny.

Jeg har ikke jobbet med linsene på en god stund nå. Jeg kommer desverre ikke til å få tid til å lage for å selge.

Hmm... det ser ikke ut som dette forumet takler de vanlige kommandoene. Jeg får endre profilen min.

Besøk hjemmesiden min

Roger
    Aktiv

Norway
    150 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 21:15:29
    Hei tahustvedt,

Finfin hjemmekino med sånt utstyr. Hadde bare Hitachi'n vært i orden også... Vel bare det løser seg nå som det begynner å bli tidlig mørkt så går det vel bra . Jeg ser at du ikke har nevnt noen senter. Kjører du phantom mode? Hvis du gjør det synes du det fungerer bra?

ps:
    Fint at avs'ere også blir en del av forumet her. Hadde vært bra om vi kunne få et forum i Norge av bra kvalitet. Er selv en avs'er og har vel vært det i 9-10 måneder nå (som HTroger).

Roger

Endret av - Roger on 09/23/2002 21:18:30

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 21:20:39
    Jeg har vært AVSer ganske lenge jeg også.

Jeg har ingen senterhøyttaler enda, syns det fungerer bra i phantom-mode men så vet jeg kanskje ikke hva jeg går glipp av. Jeg har planer om å kjøpe en B&W CDMC-NT.

Fargene i bildet er forresten litt rare. Sofaen er egentlig knallrød og stolene er grønne.

Tor Arne

Øyepære!

Roger
    Aktiv

Norway
    150 Innlegg Sendt - 23/09/2002 : 21:40:15

Sitat:

Jeg har vært AVSer ganske lenge jeg også.

Jeg har ingen senterhøyttaler enda, syns det fungerer bra i phantom-mode men så vet jeg kanskje ikke hva jeg går glipp av. Jeg har planer om å kjøpe en B&W CDMC-NT.

Fargene i bildet er forresten litt rare. Sofaen er egentlig knallrød og stolene er grønne.

Tor Arne

Øyepære!

Selv bruker jeg B&W CM2 og kjøpte litt senere også CMC som er denne seriens senter. Klangbalansen var svært lik mine CM2 og en veldig positiv forbedring i forhold til å ikke å ha noen senter (før hadde jeg modifisterte infinity som front og senter, ble ikke det samme).
    Det er himla stor forskjell og den merker du veldig godt i scener som feks. tog fra høyre til venstre via senter. Det blir samme trøkk og ikke litt fislete i midten. Du kjører jo phantom og det er jo ikke det samme som å bruke (advarsel sterk kost, lukk øya!) Tv'n som senter. Vet om mange som gjør det med store høytalere i front.

Husk at alle store gutter fortjener en julegave til jul. Selv tar jeg min et par måneder tidligere

Roger

Lygren
    Forum Admin

Norway
    279 Innlegg Sendt - 25/09/2002 : 09:58:47
    Hehe, S o f a e n blir tatt av anti-stygge-ord filteret! Litt spesielt, det der! Skal se hva jeg kan gjøre med saken.

Allers, det er flott at AVS'ere også kan samles om et norsk forum (jeg har selv vært en ivrig AVS'er i noen år nå).

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 25/09/2002 : 20:47:17
    Hehe...

La ikke merke til det med s o f a e n før du nevnte det.

Tor Arne

Øyepære!

Endret av - tahustvedt on 09/25/2002 20:47:45

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 21:18:18
    Jeg fikk ny prosjektor av Hitachi denne uken, men jeg må nok sende den inn igjen! At det går an!

Denne prosjektoren had en konvergensvariasjon på det blå panelet. Høyre side av bildet er perfekt mens på venstre side er det blå panelet langt ute av konvergens.

Etter å ha ventet i tre måneder på at prosjektoren skal repareres så får jeg denne, jeg er ikke fornøyd. Jeg har jo fornyet garanti nå som jeg har fått en ny (defekt) prosjektor så det er jo bare å sende den inn.

Lurer på hva slags feil den neste har...

Tor Arne

Øyepære!

ak
    Aktiv

Norway
    227 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 21:43:44
    Jeg må si at du har utrolig uflaks Tor Arne.......!

Er det mulig å få pengene refundert, og kjøpe en annen...?

Mvh

AK

-----------------
    -----------------
    Alltid Panasonic

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 23:36:50
    Hmm... etter at den sto på i fire timer kontinuerlig i kveld har konvergensen blitt mye bedre. Er det mulig at det forbedres ved "innkjøring" tro? eller bare fordi den sto på så lenge? Den har bare gått 8 timer nå så pæra er i hvertfall i innkjøringsfasen. Vet ikke om LCD-paneler har en innkjøringsfase.

Nå er det mulig at den er like dårlig igjen neste gang jeg starter opp. Vi får se i morgen. Krysser fingrene her.

Tor Arne

Øyepære!

Lygren
    Forum Admin

Norway
    279 Innlegg Sendt - 09/11/2002 : 10:32:41
    Hei

Tror nok ikke selve LCD panelet har noen form for innkjøringsfase. Imidlertid kan det jo hende at pæren får noe endret output etter innkjøring. Imidlertid skulle jo ikke det ha noe å si for den feilen du beskriver, der halvparten av panelet ikke er kalibrert skikkelig...

Må være utroooolig irriterende!!

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 09/11/2002 : 14:13:30
    Jepp!

Jeg finner ut i kveld om det er like ille. Kanskje det var varmen som gjorde at panelet utvidet seg? Men det burde jo ikke være noen varmeforskjell fra 30 minutter til 4 timers bruk, dessuten burde jo det påvirke alle panelene. Ikke vet jeg.

Tor Arne

Øyepære!

tahustvedt
    Fersking

Norway
    27 Innlegg Sendt - 10/11/2002 : 00:11:34
    YAY - Lykke!

Vet ikke hva som har skjedd, driter i det egentlig, for nå fungerer den bedre. Kanskje den hørte all bannskapen min og fikk dårlig samvittighet.

Nå trenger den bare en justering av Gamma-tabellen og justering av vertikale rander. Fargejevnheten er mye bedre enn på den gamle og de vertikale randene er der men de er mye svakere enn på den gamle. Alt kan justeres i service-menyen men den besøker jeg ikke før prosjektoren har gått forbi barnesykdom-tiden.

Monterte HOYA MHC FLD filter i dag og fikk litt bedre svartnivå. Jeg justerte kontrasten opp til "0" igjen og oppdaget hvor bra den kan være. Det er litt for stor forskjell mellom 100% hvitt og neste grad som gir seg utslag i lyse områder (skyer og lignende) som jeg må korrigere med gamma-tabellen. En del støy i helt hvite områder men det kan jo være for at jeg bruker Cat5e-kabel på komponent. Får kjøpe RG-59 i stedet og legge de i en skinne i taket.

Nå babler jeg mye...

Tor Arne

Øyepære!

Endret av - tahustvedt on 11/10/2002 00:13:23

Roger
    Aktiv

Norway
    150 Innlegg Sendt - 11/11/2002 : 11:42:50
    Det var da enda godt at du slapp å sende inn denne også! Da er det vel bare å kjøre den inn med film på film på film hehe. Skulle gjerne hatt to timetellere på projektoren min. En for tweaking og en for storskjermsnytelse.. Tror nesten at resultatet ville vært urovekkendes..

Blir det noen senterhøytaler på deg da?

Mvh
    Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sendte inn projektoren 20. november. De har innrømt at det er kvalitetsproblemer med denne modellen. De byttet LCD-modulen men det ble fortsatt ikke helt bra.

I dag fikk jeg tilbake projektoren og akkurat nå viser den SW AOTC. Bildet er ikke så verst nå. Den har ganske ujevne farger i 0 ire som vil være veldig forstyrrende i mørke scener, og det er en død piksel helt i kanten av bildet (ute av bildeområdet). Konvergensen er nesten bra på denne.

De har kontakted Hitachi i Englang for å skaffe meg enda en ny enhet, og når jeg får denne skal jeg sende tilbake den gamle. Gjett om jeg skal sammenlilgne de nøye før jeg sender den tilbake.

Jeg har forresten også kjøpt en ny 2-kanals effektforsterker til fronthøyttalerne, Rotel RB-1070, så nå kan jeg kjøpe senterkanal uten å bekymre meg for å overbelaste receiveren.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei!

Jeg hadde definitivt forsøkt å få hevet kjøpet på den saken! Defekt pixel er jo uansett utrolig irriterende, selv om det er utenfor midt-sonen av bildet...

De virker imidlertid uansett som Hitatchi tar saken alvorlig og bytter ut enheter, selv de som ikke i utgangspunktet er direkte defekte, og DET skal de jo iallfall ha for!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som de prøver å ordne opp. Har fått litt bedre syn på Hitachi igjen nå.

Jeg får en ny enhet (igjen) om et par-tre uker, håper den er perfekt!

Tor Arne

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke vert helt helditg Tor Arne....! :? Men det ser ihvertfall ut til at Hitachi hjelper deg...!

Siden dette er en problemunit, har du ikke vurdert å få hevet kjøpet..??

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an? Jeg kjøpte den i mars i fjor.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Hvis den er kjøpt her til lands, via en "normal" forhandler, må de følge norsk kjøpslov. Det vil si at hvis de ikke innenfor rimelighetens grenser kan klare å levere et 100% fungerende produkt, kan kjøpet heves. Med dine 3 (4?) better, havner du iallfall 4. gangen innenfor denne kategorien, og kan dermed kreve kjøpet hevet.

Dette etter min mening og erfaring, imidlertid ikke basert på spesiell juridisk kompetanse foruten et par vekttall forretningsjuss...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det da importøren (Hitachi) eller forhandleren jeg skal prate med? Jeg får ikke kontakt med forhandleren verken på telefon eller E-mail. De brøt kontakten helt etter at jeg klaget første gang, da ringte jeg Hitachi i stedet.

Jeg har tittet litt her: http://forbrukerportalen.no/ona/Publ...kasjon_view.pt

Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.
    Denne loven kom i 1 juli 2002. Noen som vet om den er tilbakevirkende?

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojda... den har ikke tilbakevirkende kraft i følge dette: http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1030479043.51

Da vet jeg litt mer om kjøpsloven.

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny projektor av Hitachi i dag (igjen). Nok en gang har jeg fått bekreftet min ufattelige uflaks!

Det begynte fint, konvergensen er veldig bra, nesten perfekt, ingenting som er synlig fra sitteplassene. Så la jeg merke til en svart piksel i det blå panelet. Jeg trodde den bare kom til å være svart så jeg var bare glad for at det ikke var verre. Etter 20 minutter ble den svarte pikselen lysende blå. Den sitter på nesten samme plass som på den første projektoren, altså nesten midt i bildet.

Holder på å bli gal! Blir snart nødt til å kjøpe parykk. Nå selger jeg projektoren og sparer penger til en HT1000 eller noen annen DLP! Den selgeren som klarer å selge meg en LCD-projektor nå er god!

Hahahahahahahahahaha trallallallala <---- lallende vannvidd!

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den selgeren som klarer å selge meg en LCD-projektor nå er god!
    Begynner å tro at den modellen du har ikke er så veldig bra kvalitet..! :?
    Men det må sies at du har hatt utrolig uflaks.. Jeg har enda ikke sett en LCD med døde pixler..
    Ikke bli skremt....

Lykke til videre med reklamasjonen iallefall...

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat solgt den!

Jeg hadde en to-timers demo her og han er imponert. Han legger ikke merke til pikselen med den bildestørrelsen han skal ha (1,5m), han ser den på mitt lerret og syns ikke det er noe problem.

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av Rotel effektforsterkeren min.

Litt rart at det er mer støy fra høyttalerne nå enn når jeg bruke forsterkerene i receiveren min. Hvis jeg "muter" receiveren blir det helt stille, så det er nok ikke Rotel'en som lager støy. Det virker som om receiveren min har en del støy på de analoge utgangene.

Tor Arne

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tor Arne.
    Ang. støy, hvordan er det med signalkabelen mellom receiveren og eff. forsterkeren. Kan det være at kabelen er dårlig skjermet og tar inn støy? Du kan også prøve å jorde kabinettene på receiverer og eff. forsterker mot hverandre. Sjekk også kabel mellom kilde og reciver.

Håper du finner ut av det. Tror forresten ikke det er støy på receiverutgangen med mindre det stammer fra inngangen (cd/dvd spiller)

MVH Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke signalkabelen til forsterkeren. Støyen blir borte hvis jeg "muter" receiveren, og det er jo ikke noe forskjellig for effektforsterkeren.

Jeg har prøvd å bruke digitalsignal fra DVD-spilleren og DACen i receiveren og støyen er akkurat den samme.

Jeg skal prøve å jorde forsterkeren med receiveren.

EDIT: feilretting

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg montert en HT1000 i taket! Takfestet fungerer ypperlig, og projektoren er fantastisk. Test senere, må leke litt først.

Det er forresten ikke noe problem å ha denne projektoren i et rom med lavt tak. Min takhøyde er 240 cm og toppen på bildet er vel ca 30 cm fra taket. Projektoren er vinklet bittelitt oppover. Dette gir bare ubetydelig geometrifeil. Projektorfestet mitt var enkelt å justere ved å shimme noen gummistykker under bakkanten. Dette er sjef!

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ser bra ut, Tor Arne! GRATULERER!! Gleder meg til å høre hva du synes

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser "nice" ut... Gralla....

Du får komme tilbake med en test når du har lekt deg litt....!

Mvh

AK

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta noen screenshots også?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme kino vs Kino
    By titus41 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 226
    Siste melding: 10-08-2007, 15:57
  2. Brukte kino stoler.
    By lygren in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 10-05-2007, 13:16
  3. Svar: 81
    Siste melding: 08-24-2005, 09:33
  4. Atter En Konge Extended Edition på KINO
    By dvdjan in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 2
    Siste melding: 12-04-2004, 16:58
  5. Svar: 7
    Siste melding: 06-21-2004, 22:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •