Strikys hjemmekino (flytter snart) - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 877
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Galskapen lenge leve.

Utrolig fet bass i JBL PA-høyttalere; tørr og kontant med plenty headroom. Kan tenke meg dette er/blir morsomt til kinobruk. Ser jo ikke ut i måneskinn, men hvem bryr seg.

Jeg ser på spec på disse, og uten EQ skal de i utgangspunktet ikke gå så veldig dypt. Men det høres ut som du uansett har en ganske grei in-room response. Skal du bruke EQ`en i forsterkerne eller har du andre planer?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Galskapen lenge leve.

Utrolig fet bass i JBL PA-høyttalere; tørr og kontant med plenty headroom. Kan tenke meg dette er/blir morsomt til kinobruk. Ser jo ikke ut i måneskinn, men hvem bryr seg.

Jeg ser på spec på disse, og uten EQ skal de i utgangspunktet ikke gå så veldig dypt. Men det høres ut som du uansett har en ganske grei in-room response. Skal du bruke EQ`en i forsterkerne eller har du andre planer?
    I nåværende oppsett i dette rommet er det ikke behov for å gjøre stort med EQ, egentlig. Men det er snakk om bare noen få måneder til jeg flytter, og da kan det godt hende det blir behov for litt tuning.
    Uansett veldig hendig med en 6-bånds equalizer på hver sub, som i tillegg kan styres fra et grafisk brukergrensesnitt på PC

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen mellom S1S og 4645C er utsatt til over neste helg, ting skjer sånn er det bare, men vi kommer sterkere tilbake :-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått testet litt de siste par dagene, og her er mine inntrykk så langt:

Først og fremst; JBLene leverer en helt annen type bass enn SVS PC13 Ultra. Min erfaring med SVSene, både i eget oppsett og i andre (blant annet på landstreffene), er at de gir mye og kraftfull bass uten problemer, men i mine ører har bassen en tendens til å "henge fast" i front av rommet. Den er med andre ord ikke så rett på kroppen som jeg ønsker. Jeg vil anta at dette hovedsakelig skyldes sylinderkonstruksjonen.

Samtidig mener jeg personlig (og her vil jeg sikkert få en del kommentarer), at SVSene har en tendens til å være litt "boomy" (av mangel på et bedre ord) til tider. Jeg får det samme inntrykket i alle SVS-oppsett jeg hører, så dette er ikke noe som er karakteristisk for mitt eget oppsett som sådan.

Mitt mål med bytte av sub, å gå fra 2 av SVS sine toppmodeller til noe helt annet, var altså å få en bass som var mer rett på kroppen, samtidig som den måtte være "stram og tørr".

Ettersom jeg om ikke mange månedene skal kjøpe hus og etterhvert starte bygging av nytt hjemmekinorom, som 100% dedikeres til film, og der planene er å skjule alt bak en lerretsvegg, var det for meg helt naturlig å se på alternativene til tradisjonelle forbruker-subwoofere.
    Etter en god runde på nettet, var det JBL-subbene som klart skilte seg ut som det mest interessante i min prisklasse. 2 uker senere sitter jeg altså med to av disse i kjellerkinoen.

Så da er spørsmålet, lever de opp til forventningene?

Så absolutt!

I mitt lille rom har jeg egentlig ikke noe alternativ til plassering av disse to beistene, det måtte bli på hver side av senterhøyttaler. Subbene vil derfor ikke få like mye hjelp fra sideveggene som SVSene fikk, ettersom de var plassert i hvert sitt hjørne i front. I praksis leverer JBLene allikevel minst like fysisk bass som PC13, hvis vi ser bort fra området under 17 Hz. SVSene leverer mer fra 12 - 17 Hz, men dette er av mindre betydning for min del.
    JBLene leverer i mine ører også betydelig strammere/tørrere bass, som i praksis også får subbene til å virke bedre integrert med resten av lydbildet. Det er mer punch og føles mer hardt og kontant enn hva jeg har erfart SVS PC13 klarer å levere (i mine ører).

Crown DSi imponerer med tilsynelatende uendelige mengder power, og fremstår som en meget god match til JBL 4645C (det skulle også bare mangle, da det er denne kombinasjonen som anbefales av både Crown og JBL). For meg er det også genialt å ha alle justeringsmuligheter tilgjengelig i et overvåkningsprogram på PC.

Jeg er med andre ord godt fornøyd med oppgraderingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Vi deler nok mening når det gjelder PC13. (mine to forsvant forresten akkurat ut døra). Det skal sies at PC13 ikke er noen dårlig sub så det er sagt..nesten ingenting slår den vel på dypbass!

Gleder meg til å høre enda flere inntrykk etterhvert som du får lekt deg litt

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått noen nye intrykk etter litt spilling?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Strikys hjemmekino (flytter snart)-dsc_0005-jpg
    Takk for demo striky.
    Svært imponert av dynamikken i JBL 4645C. Subbene spilte dypt, stramt og leverte et enormt trykk! Min referanse kino!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, dette ser helt avsindig ut! Et drømmeoppsett!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studenttilværelsen er snart over, om noen måneder starter jeg i jobb i Oslo.
    Fikk i går tilslag på et hus som passer mine planer perfekt, her er det mange rom å ta av, og stor tomt. Tar over boligen til sommeren.
    En del oppussing blir det, men det kommer jeg uansett ikke utenom når jeg setter i verk mine AV-planer

Dette blir gøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Så du ender opp i Oslo ja...skal bli gøy å få en av de råeste kinoene her inne ned hit til østlandet :-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer! Så du ender opp i Oslo ja...skal bli gøy å få en av de råeste kinoene her inne ned hit til østlandet :-D
    Nå er vel Gausdal også å regne som Østlandet
    Jeg har kjøpt hus på Eidsvoll.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Gausdal også å regne som Østlandet
    Jeg har kjøpt hus på Eidsvoll.
    Hehe...du har vel kanskje rett i det...Eidsvoll er jo sentralt

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Striky!

Gratulerer med hus og flytting ned mot sivilisasjonen:wink:

Blir litt enklere for oss og få en demo da:-D

Hvordan går det med AVForum-treff i Gausdal da?

Regner med at du fortsetter med det?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med hus! Trist at du flytter fra sivilisasjonen... Regner med at kino rommet alt er under planlegging?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studenttilværelsen er snart over, om noen måneder starter jeg i jobb i Oslo.
    Fikk i går tilslag på et hus som passer mine planer perfekt, her er det mange rom å ta av, og stor tomt. Tar over boligen til sommeren.
    En del oppussing blir det, men det kommer jeg uansett ikke utenom når jeg setter i verk mine AV-planer

Dette blir gøy!
    Høres fantastisk ut, gleder meg til jeg er i samme hussituasjon og alt har dalt ned litt slik at en kan styre litt mer med lyd og bilde uten å være bundet på begge hender.

Hva skal du jobbe med?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis med hus! Trist at du flytter fra sivilisasjonen... Regner med at kino rommet alt er under planlegging?
    Kinorommet har vært under planlegging i flere år allerede
    Var så heldig å komme over et perfekt hus til mine planer, som i tillegg passet lommeboka til en førstegangskjøper. Her blir det etterhvert lyd og bilde i ALLE rom, men det mest spennende blir nok stort kinorom, dedikert stereooppsett, samt et mindre stueanlegg.
    Dette er dog ting som vil ta mye tid, samtidig som andre rom også må pusses opp.

Gleder meg virkelig til å ta over huset til sommeren Ny byggetråd kommer naturligvis.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva skal du jobbe med?
    Skal jobbe med web, nærmere bestemt grensesnittsutvikling.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, må si jeg ble overrasket over prisen på de subbene du har! Trodde disse kostet skjorta, om ikke mer! Men med mva + forsterker havner de vel rundt 20K,- per stykk?

Hvor mye gulvplass stjeler de?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo !

Kan du sjekke om det er noe demping i kabinettene og om det er noen avstivinger ?

Sliter litt med min, har fremdeles litt puste lyder på høye lydtrykk 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hallo !

Kan du sjekke om det er noe demping i kabinettene og om det er noen avstivinger ?

Sliter litt med min, har fremdeles litt puste lyder på høye lydtrykk 8)
    Her er noen raske bilder fra innsiden, det er både avstivninger og demping.

Side 42 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •