Strikys hjemmekino (flytter snart) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 877
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Høres fantastisk bra ut, Striky! Kanskje du kunne dratt med deg Crownene på treffet? Høyttalerne er kanskje litt mye å be om at du drar med deg, men det hadde jo utvilsomt vært morsomt da....

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen endringer i "maskinparken":

Nytt kabinett for filserveren er på tur over fra statene, 20 SATA hotswap-brønner skal komme godt med

Strikys hjemmekino (flytter snart)-filserver-jpg

Har dessuten sett meg nødt til å bygge en PC-basert router, blant annet for bedre traffic-shaping-muligheter. Har hatt problemer med at ordinær nettsurfing går helt i stå når linja belastes tungt (jeg har stort sett 100% linjeutnyttelse 24/7).
    Det er flere gode (gratis) alternativer der ute, men mitt valg falt på FreeBSD-baserte pfSense. Det er ikke stort som kreves av maskinkraft for dette, så jeg valgte å gå for en strømgjerrig Atom-prosessor (Intel D945GCLF), montert i et I&S 2U-kabinett.
    Med noen enkle grep i pfSense fungerer nå nettsurfing tilfredsstillende selv om det f.eks. pågår tunge nedlastinger som opptar hele linjekapasiteten.
    Det er selvsagt en lang rekke andre fordeler forbundet med PC-basert router/brannmur kontra alt-i-ett-boksene fra nettleverandøren, for eksempel er muligheten for systemlogging av en annen verden, men det kan eventuelt interesserte selv utforske på pfSense Open Source Firewall Distribution - Home

Strikys hjemmekino (flytter snart)-boxd945gclf-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky

Nytt kabinett for filserveren er på tur over fra statene, 20 SATA hotswap-brønner skal komme godt med

Fy F. dette så heftig ut

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har stort sett 100% linjeutnyttelse 24/7
    Hvorfor det?

Og har du mer info om filserverkabinettet, f.eks. en link?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Og har du mer info om filserverkabinettet, f.eks. en link?
    Norco Technologies, Inc.

En del bilder her: Link

Det er også skrevet en god del om dette kabinettet blant annet på AVSforum.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev du noe om kostnad på dette kabinettet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Skrev du noe om kostnad på dette kabinettet?
    Det ligger på $289, pluss frakt og mva. Uansett er dette billig når man ser på hva man får. Et tilsvarende kabinett pluss 20 "løse" hotswap-brønner havner langt høyere i pris.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger på $289, pluss frakt og mva. Uansett er dette billig når man ser på hva man får. Et tilsvarende kabinett pluss 20 "løse" hotswap-brønner havner langt høyere i pris.
    Ja, ikke ille for såpass opplegg. Hva måtte du ut med med _alt_?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har dessuten sett meg nødt til å bygge en PC-basert router, blant annet for bedre traffic-shaping-muligheter. Har hatt problemer med at ordinær nettsurfing går helt i stå når linja belastes tungt (jeg har stort sett 100% linjeutnyttelse 24/7).
    Det er flere gode (gratis) alternativer der ute, men mitt valg falt på FreeBSD-baserte pfSense. Det er ikke stort som kreves av maskinkraft for dette, så jeg valgte å gå for en strømgjerrig Atom-prosessor (Intel D945GCLF), montert i et I&S 2U-kabinett.
    Med noen enkle grep i pfSense fungerer nå nettsurfing tilfredsstillende selv om det f.eks. pågår tunge nedlastinger som opptar hele linjekapasiteten.
    Det er selvsagt en lang rekke andre fordeler forbundet med PC-basert router/brannmur kontra alt-i-ett-boksene fra nettleverandøren, for eksempel er muligheten for systemlogging av en annen verden, men det kan eventuelt interesserte selv utforske på pfSense Open Source Firewall Distribution - Home

Strikys hjemmekino (flytter snart)-boxd945gclf-jpg
    Sykt fett kabinett, det hadde vært noe for serveren min også, selv om jeg har langt mindre krav til lagring. Med andre ord kun på grunn av nerde-faktoren. Hotswap er imidlertid råfett, spesielt for meg som kjører RAID5 nå.
    Kult at du også har tatt i bruk pfsense. Man merker fort at hobby-routeren fra bredbåndsleverandøren blir rimelig spake greier i forhold til pfSense. En helt annen oppetid når den får kontinuerlig juling med torrents er jo også en bonus.

Håper du kan komme med en rapport angående opplevd kvalitet på kabinettet når du får det opp og går. Om det oppleves som "plastic fantastic" eller er robuste greier.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kult at du også har tatt i bruk pfsense. Man merker fort at hobby-routeren fra bredbåndsleverandøren blir rimelig spake greier i forhold til pfSense. En helt annen oppetid når den får kontinuerlig juling med torrents er jo også en bonus.
    Bruker m0n0wall selv. Man kan godt si at en pc med to intel-nic og m0n0wall parkerer hvilken som helst liten pølserouter i <1000 klassen ja.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere vurderer jeg noen endringer mtp subwoofere. Ønsker i første omgang å teste subbene som er tiltenkt Klipsch-settet jeg har, 2 stk KW-120 og den eksterne forsterkeren. Problemet er dog å få testet dette i egen hule, da det er så få av disse i omløp i Norge.
    Kanskje må jeg gå til det skrittet å selge unna mine to SVS PC13 Ultra for å finansiere et kjøp for test?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja!!!

selg unna SVS å gi oss "klipschere" en god tilbakemelding på hvordan subene til klipsch låter! Iflg spec skal de flytte luft disse også!

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på om Pro-subbene til JBL kunne vært interessant å teste.
    Mao ligger det litt i kortene her hva jeg prøver å oppnå i denne testfasen, jeg er ute etter noe som kan gi mer trøkk litt oppover i bassregisteret.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel fått med deg at AV shop har blitt Klipch forhandler. De har jo et THX oppsett i sitt demorom.
    Skulle vel være mulig å få låne? Du er jo på god fot med innehaver av den butikken.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forespurt AVshop om dette, men det kunne bli vanskelig å få til.

For all del, SVS PC13 Ultra er en fantastisk bra subwoofer. Den har ingen konkurranse i den prisklassen, etter min mening. Nå har jeg valgt å sette av et halvt år til testing av andre, dyrere alternativer, før jeg mot høsten starter byggingen av ny hjemmekino i nytt hus. Det kan godt hende jeg havner på et knippe PC13 igjen da (kanskje i kombinasjon med noe annet).

Akkurat nå heller jeg mer mot å få testet JBL 4645 Pro + ekstern effekt, dette er så å si samme sub som den største JBL Synthesis (etter det jeg har forsått, er det bare estetiske forskjeller), men med en litt mer overkommelig prislapp.
    Loffen68 driver jo med selvbygg av slike nå, og jeg fikk snust såvidt på en slik på landstreffet forrige helg.
    Jeg er klar over at dette er en helt annen type sub enn det jeg har i dag

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Striky, bare ett raskt spm siden det ser ut som du tar pc biten ganske seriøst Hvilke tanker har du gjort deg rundt hardware og software til filserveren? Og, finnes det tilsvarende kabinett med færre hot-swap slotter?
    (ikke alle som trenger 20... )
    -t

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hey Striky, bare ett raskt spm siden det ser ut som du tar pc biten ganske seriøst Hvilke tanker har du gjort deg rundt hardware og software til filserveren? Og, finnes det tilsvarende kabinett med færre hot-swap slotter?
    (ikke alle som trenger 20... )
    -t
    Det finnes tilsvarende kabinett ihvertfall i 2U, dvs halve høyden av det jeg har, fra samme produsent. Dette er dog noe som må bestilles fra USA, da det ikke eksisterer europeisk forhandler. Det finnes selvsagt andre alternativer fra andre produsenter på det norske markedet, men da er det gjerne sånn at man må kjøpe hotswap-bayene løst.

Jeg kjører en standard Ubuntu Server-installasjon på filserveren, satt opp med SSH, SMB, SqueezeCenter
    Andre tjenester som CUPS (print), rTorrent o.l kjøres på en annen server (også den med Ubuntu Server), bare for å ha filserveren så "ren" som mulig.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge med på hva som kommer inn til testing da, hva ønsker du å oppnå med å la bassene gå høyere opp i frekvens?
    Noen ide om hvor mye de JBL subbene du snuser på koster?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Veil koster de ca 10.320 eksl mva, link

En får ett helt annet trøkk med slike suber enn f.eks. SVS. Kanskje ikke så brutalt heeeelt i bunn men ellers gir det mer trøkk bl.a.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Spennende å følge med på hva som kommer inn til testing da, hva ønsker du å oppnå med å la bassene gå høyere opp i frekvens?
    Jeg er blant annet ute etter noe med litt mer snert og punch oppover. Har lest mye bra om JBL Pro-subbene og liknende konstruksjoner. Fikk jo lyttet litt til Loffens DIY JBL i helga, og selv om den ikke var helt ferdig tunet, må jeg si det fristet til litt mer seriøs testing i et kjent oppsett.
    Den største enkle JBL-subben ligger på veil. 13k, men da kommer jo effektforsterker i tillegg.

Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •