Strikys hjemmekino (flytter snart) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 44 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 877
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Aiai, vil tro dette spiller vilt, post gjerne noen inntrykk med 20-39 vs Ultra, jeg lurer i de samme banene selv, til tross for at 20-39 egentlig er mer enn nok, men er jo moro å ha det verste...
    Inntrykk kommer i løpet av helga, men jeg må gjennom noen timer med innspilling først, og så en runde med kalibrering.
    Det jeg umiddelbart kan si er at lyden og trykket fra 2 sylindere i hvert sitt hjørne i front opplevdes som mye jevnere og mer "riktig" enn kun med 1 sylinder i ett hjørne (jeg rakk et par timer med begge tubene tilkoblet før 20-39 ble med sin nye eier hjem). Derfor står jeg fast på min beslutning om å bruke 2 stk Ultra-tuber så snart økonomien tillater det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Inntrykk kommer i løpet av helga, men jeg må gjennom noen timer med innspilling først, og så en runde med kalibrering.
    Det jeg umiddelbart kan si er at lyden og trykket fra 2 sylindere i hvert sitt hjørne i front opplevdes som mye jevnere og mer "riktig" enn kun med 1 sylinder i ett hjørne (jeg rakk et par timer med begge tubene tilkoblet før 20-39 ble med sin nye eier hjem). Derfor står jeg fast på min beslutning om å bruke 2 stk Ultra-tuber så snart økonomien tillater det.
    Samme her.
    Blir med i "To Tårn" klubben :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være 2 x 20-39 er lurere for VISA-kortet mitt og med lærerlønninger osv... Er ikke så mye rom for innkjøp når studiegjelden er betalt på og alt annet i havn...

Kan tenke meg det spiller kult med Utopia og skikkelig bånndrag.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for demo striky! Meget gjennomført kino. Imponerende musikk og video samling på data. Respekt! :smile:

Trøkken av Ultra og 20-39+ var også enormt! Selv om ultraen ikke var mer enn 30min gammel oser det respekt og potensial her. To ultra bli helt overkill!!
    Kommer gjerne på demo igjen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Takk for demo striky! Meget gjennomført kino. Imponerende musikk og video samling på data. Respekt! :smile:

Trøkken av Ultra og 20-39+ var også enormt! Selv om ultraen ikke var mer enn 30min gammel oser det respekt og potensial her. To ultra bli helt overkill!!
    Kommer gjerne på demo igjen.
    Takk for det. Alltid hyggelig med besøk av andre entusiaster.

Ingen tvil om at det bor mye i disse Ultra-tubene. Vi får avtale en demo og kalibreringsrunde hos deg når du har fått målemik og lydkort, kanskje du har klart å oppdrive enda en 20-39 innen den tid også?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare ha en Blu-ray-spiller for region B også, nå som det begynner å nærme seg levelige priser på Blu-ray også i Europa
    Bare så synd projektoren er på service...

Strikys hjemmekino (flytter snart)-dsc_0001-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Phillips var et spennede valg. Hva var grunnen til det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer

Phillips var et spennede valg. Hva var grunnen til det?
    Den har vel i bunn og grunn samme innmat som Samsung BD-P1400, men selve kabinettet og fjernkontrollen skal etter ryktene være noe mer solid på Philips-spilleren. Hadde planlagt kjøp av BD-P1400, men så dukket denne opp til 2499,-.

Med siste oppdatering til PS3 har jeg nå full støtte for HD-lydformatene både i region A og B, det eneste som gjenstår nå er å få byttet ut BenQ PE8720 med en fullHD-projektor. Det blir til sommeren

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Er samme spilleren som Samsung BD-P1400 og like mange feil! Sendte min i retur (angrefrist).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er samme spilleren som Samsung BD-P1400 og like mange feil! Sendte min i retur (angrefrist).
    Ja, meningene er delte om disse spillerne. De håver inn toppscore i tester, men de får samtidig kritikk for feil og mangler ved avspilling. Jeg er klar over at det er en del bugs med dem, men jeg vil teste selv. Mye kan jo fikses med firmware-oppdateringer også.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig heftig kino nå Striky.

2 tuber er (ultra)heftig:-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, meningene er delte om disse spillerne. De håver inn toppscore i tester, men de får samtidig kritikk for feil og mangler ved avspilling. Jeg er klar over at det er en del bugs med dem, men jeg vil teste selv. Mye kan jo fikses med firmware-oppdateringer også.
    Er meget bra bilde og lyd så lenge de fungerer. Philipsen hakket på ei plate (ingen prob. på 1400) og setup menyen gikk helt bananas (markøren fløy opp og ned i et vannvittig tempo av og til). Første BD-P1400 jeg hadde tok kvelden etter noen dager. Den jeg har nå har fungert bra hittil (bank i bordet!). Har nå bestillt en Panasonic DMP-BD30 som skal være den mest stabile og raskeste stand-alone Blu-ray spilleren hittil.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med siste oppdatering til PS3 har jeg nå full støtte for HD-lydformatene både i region A og B, det eneste som gjenstår nå er å få byttet ut BenQ PE8720 med en fullHD-projektor. Det blir til sommeren
    Det er mye spennede på gang på full hd pj. En får jo Optoma 800 til 12K og jeg var nettopp inne på pricejapan og prisen på HD1 er 19K pluss frakt og mva. Dvs at en får den for 24K vil jeg tro.

Meget fristende:lol:

Ulempen er jo selvfølgelig at en pj er en ekstremt dårlig investering.......:roll:

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Benq tilbake fra rep.? har du fått testet Philips-spilleren?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Er Benq tilbake fra rep.? har du fått testet Philips-spilleren?
    Jepp. Jeg fikk sett 3 filmer på Philipsen i helga, og den fungerer som forventet. Tregere enn PS3, og også noe mer buggy, men som sekundærspiller i mitt oppsett duger den så absolutt. Både lyd og bilde er særdeles bra.

Opplevde fryse/hakke-problematikken i forbindelse med "Fantastic Four", ingen problemer første gang jeg prøvde plata, men andre gang jeg startet opp spilleren og snurret film, så fikk jeg umiddelbar frysing. Restartet spilleren et par ganger, og problemet var borte. Utenom dette har jeg ikke opplevd noen som helst problemer under gjennomkjøring av verken "Independence Day" eller "Resident Evil 3". Jeg må få testet en del flere filmer før jeg kan si noe mer om omfanget av denne buggen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd mye her den siste måneden, men i morgen er siste eksamen unnagjort og prioriteringen av andre ting kan begynne

Det blir ny projektor i løpet av sommeren, og akkurat nå står det vel egentlig mellom to alternativer, Epson EMP-TW2000 eller JVC DLA-HD1. Jeg heller vel mest mot sistnevnte, selv om den er betydelig dyrere. Vurderer import gjennom Pricejapan.

Planen er å gå over til 2.35:1-lerret i samme slengen, i første omgang blir det å bruke zoom på projektoren for å fylle lerretet, men satser på anamorfisk linse etterhvert.

Nytt projektoroppheng er forresten på plass, Vogel PPC200 er byttet ut med Chief Elite. For en forskjell!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ekstremt misunnelig på deg ift eksamen. Jeg starter en fem dager hjemmeeksamen i morgen
    Men det skal bli godt å bli ferdig

Spennede alternativer på projektorfronten. Mangler jo bare VW60 så har du et komplett dilemma

2.35:1 er veien å gå
    Skulle du ha lyst til å låne anamorf linse (FE1500) samt VP (Crystalio 1) så er det bare å si fra.

BTW; hvis du vurderer import og har tenkt på 2.35:1 så burde du jo vurdere HD100 evt IN82 (og VW60) som begge (alle) har "strekkemulighet" innbygget. Det er ikke billig med en god VP.....

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er ekstremt misunnelig på deg ift eksamen. Jeg starter en fem dager hjemmeeksamen i morgen
    Men det skal bli godt å bli ferdig

Spennede alternativer på projektorfronten. Mangler jo bare VW60 så har du et komplett dilemma

2.35:1 er veien å gå
    Skulle du ha lyst til å låne anamorf linse (FE1500) samt VP (Crystalio 1) så er det bare å si fra.

BTW; hvis du vurderer import og har tenkt på 2.35:1 så burde du jo vurdere HD100 evt IN82 (og VW60) som begge (alle) har "strekkemulighet" innbygget. Det er ikke billig med en god VP.....

Takk for tilbudet
    Ja, det er et lite dilemma dette her. 2.35:1 er absolutt veien jeg kommer til å gå, så muligheten for strekking av bildet har jeg selvsagt i bakhodet. Nå bruker jeg PC som signalkilde til alt annet enn Blu-ray, og her har jeg jo mulighet for strekking slik jeg selv ønsker. Når det kommer lydkort med HDMI 1.3 kommer jeg antageligvis til å bruke PCen også til Blu-ray, og da er dette problemet egentlig løst.
    HD100 frister selvsagt, men jeg tror den blir for dyr for mitt studentbudsjett. VW60 er også et alternativ jeg vurderer, men akkurat nå er det HD1 som frister mest...
    Det er fortsatt noen uker igjen til jeg kan dra Visakortet, så jeg får gå og gruble i mellomtiden.

Lerret blir antageligvis Dreamscreen 230 cm 2.35:1, noe bredere enn dette vil ikke fungere i rommet jeg har nå.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at HD1 er så dyr her i Norge. I Sverige får du den for under 37k (svenske), blir da ca 31k med dagens kurs. :?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jommen ble det ikke med en SVS-sylinder hjem fra landstreffet Symmetri er jo viktig, og nå kjører jeg med en Ultra 13 i hvert hjørne i front. Bilder kommer etterhvert.

Side 24 av 44 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •