Niels´ "Bass-ment", ny - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sinnsykt bra rack :shock: , vurderer å lage et lignende.....
    Hvordan har du festet leca-blokkene? Eller ligger platene rett på leca'ene uten "sikring"??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sprayet lecaene sorte eller? Er det vanlig MDF plater du har brukt som plater imellom?

Dritstilig rack og oppsett forresten

Hvor ble det av saueskinnet på siste bildet? :?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilderne er tatt på litt forskjellig tidspunkt, skinnene er oppe nå.
    Leca´en er sprayet med vanlig boksmaling, matt sort a la Byggmaker. Malingen holder fint.
    Platerne er benkeplater, eller hobbyplater heter de vist. Disse fåes i forskjellige størrelser, og tykkelser. Jo tykkere desto dyrere. Mener mine er 22 mm tykke. Målte da opp bredden på komponenter pluss noe luft, så de er 70 cm i bredden tror jeg, husker ikke helt nå, skal måle. Leca´en er 10 cm bred og 50 dyb. "skuffen" i bunden er en illusion, inne der er kabler.
    På hver sten er der 8 filtputer oppe og nede, disse hviler platen på.
    Systemet er nedgradert fra et Leca system 2.71 langt i to etager med plads til 32" tv i midten. Det fine er at systemet er modul oppbygget, det mindre fine er at det ikke tilfredstiller "dagens krav" om fine racks.
    Får man en ekstra komponent kan man skifte den første og andre platen ut med en der er dobbelt så bred, kjøbe et par sten mere til 20 kr. og derved få plads til 2 komponenter mere, eller man kan bygge i høyden.

Skal jeg skifte kabler på dvd spilleren er det bare at flytte øverste plate litt ut. Å skifte på forsterkeren er mere vanskeligt, derfor det ekstra luft så hånden kan komme inn på siden.
    Ellers, ja, har diskutert med kona om å male rummet i en mørkere farge, men det var som å tøyse med en kinaputt, men vet aldrig når de eksploderer ! Nuvel, rummet skulle i utgangspunktet også fungere som "et vanlig rum" og siden kona synes det er koselig dernede nå, og ikke vil derned hvis det bliver sortmalet, så anser vi nå projektet som færdigt.
    Jeg holder på å lage et lese hjørne hvor sofaen stod, men leter etter det rette bordet. Veggen bak sofaen, under trappen, er nå malet "kaffe farget" og her står min Alfa stol . Ellers er alt som på linken, har dog kjøpt persienner til vinduet, (husker ikke om vinduet ses på mine bilder), og så er front systemerne trukket ut fra veggen så baksiden av høyttalerne er i linie med trappen. Høyttalerne er jo også finert på baksiden, ganske stilig. Lyden er bedre nu, ingen kunstig forsterkning av bassen, mellomtonen har åbnet sig opp, alt i alt mye bedre perspektiv.
    Kabler til crt går opp i loftet, over min "walk-inn" kjøler, over i bakveggen, ned under gulvet og til crt bordet, 8 meter ialt, kabler til høyttalere går nede under gulvlister og under lerret til senter.
    Igår kveld oppdaget jeg at den ene diskant i fronten plutselig var 2 db lavere enn den andre. Etter 3 timers feilsøk løste det sig, men jeg vet stadig ikke hvad grunden var !! Tror det var én av motstandene i diskant dempningen der havde løs forbindelse.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •