Harald's nye leilighet + "hjemmekinokrok"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harald's nye leilighet + "hjemmekinokrok"

Hei!

Bygger min første leilighet nå, og trenger inspirasjon og råd. Har overtatt loftet i barndomshjemmet til faren min. Det var et råloft som kun ble brukt som lagringsplass.

Her er plantegning over hvordan det kommer til å bli!

Slik så det ut:

Det første jeg gjorde var å rive alle gamle vegger og tak:

Så startet jeg med å heve taket. Den gamle takhøyden var bare rudt 195. Fikk hevet den til 225, noe som utgjør STOR forskjell. Var litt spent på hvordan jeg skulle klare å fjerne de gamle takbjelkene, men det gikk uten problem.

Her er et bilde som viser ny høyde, ( hvis du er godt etter kan du se hvor den gamle bjelka var):

Så satte vi inn to nye gavelvinduer og 5 takvinduer. Gavel vinduene gikk uten problem og tokk ikke lang tid. Takvinduene derimot var MYE mer jobb, men det ble helt utrolig mye lysere!

Noen bilder:

Så måtte vi legge opp lufting i takfakkene. Ganske mye jobb siden dette er et gamelt bygg uten cc 60. Dvs alt må spesial lages... Deretter var det retting av vegger og tak.

Så var det påtide å sette opp stendere i vegger og spikerslag i tak. Deretter sette på plass isolasjon..

Snart er det på tide å legge opp det elektriske, siden jeg er elektriker (lærling) gleder jeg meg enormt til å starte med det Det skal bli Hitech elektro hvertfall.

Så over til det som egentlig skal stå i fokus i dette forumet: "Hjemmekinokroken" !!!

Som dere sikkert har sett har jeg skråtak på begge sider. Den er ca 128 høy før den skråen kommmer. Så er litt liten plass.

Hjemmekinokroken kommer som du ser på plantegning øverst.

Så hadde vært fint med innspill og komentarer.

Oppdatere etterhvertsom det blir gjort mer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du måtte ta med bilde av "mester-lærlingen"

EDIT: Tråden hører egetlig bedre hjemme her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ptimalisering/

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt av et prosjekt, men morsomt å kunne gjøre ting fra grunnen av. hva har du av planer for hjemmekinokroken?

med tanke på at det er begrenset med plass ville jeg flyttet kjøkkenet ut i "gangen", for å gjøre allrommet større og mer fleksibelt. det ser ut som en ungkarsbolig og jeg regner ikke med at du står timesvis og kokkelerer med gourmetmat.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig ... Ser faktisk ut som 2 etg. min .. har ingen planer om noe hifirom der... men ser mulighetene ja . Reservert kjellern jeg :P.. starter vel på den neste år . Må reparere litt på dreneringa rundt huset .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å ha noe kjøkken der siden høyden på veggem bare er 128.. Blir litt liten plass :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •