Dodraugens hybelkino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dodraugens hybelkino

Hei folkens!

Først må jeg bare takke for alle fornuftige (og noen ikke fornuftige) innlegg her på forumet. Jeg brukte vel noen døgn på å pløye gjennom postene her før valget av prosjektor falt på Infocus X1. Jeg må si det var en oppgradering etter at jeg for en tid tilbake hadde en Sony CS1... vel vel

Så, med begrensede midler, litt nyoppdaget praktisk sans, materialer, håndsag (noe som var nytt for meg, og som synes på den ikke-rektangulære formen på lerretet :? ), beslag, skruer, diverse verktøy, svette, blod og tårer, så er nå min lille hjemmekino på randen av å være komplett.

Skylden for eventuelle graverende feil i oppsettet får jeg ta, for noen av de er det nok, og bare for å nevne det, så er takfeste til prosjektoren på vei om en liten stund.

----

Her er mitt anlegg:

BILDE:
    Infocus X1
    Pioneer DV350
    Philips VHS-mølle
    UPC-analog dekoder

LERRETT
    Hjemmesnekra lister fra Maxbo med bomull fra Hansen og Dysvik (jeg vet... lerrett er på vei det også)

LYD
    Pioneer VSX-909RDS forsterker
    JBL MK 1000 front
    JBL HLS center
    Rester av Logitech Z680 som bakhøyttalere inntil videre

Jeg har planer om å utvide til 7.1, men så var det økonomi osv... Kabler er også bare rask fra Elkjøp, så det er store muligheter for forbedring her.

HTPC
    Jeg kjører HTPC på min vanlige stasjonære PC med Sapphire Radeon 9200 foreløpig. Fungerer OK med billig VGA kabel til projektor. HTPC brukes som kilde på alt bortsett fra TV. Den stasjonære DVD-spilleren mangler kabel og funker best på vanlig TV. Jeg kontrollerer den stasjonære PCen i et annet rom via en Laptop over nettverk med Real VNC, ingen spesielt god løsning, men det funker inntil videre.

Som dere sikkert skjønner så er dette anlegget litt sånn en bonde fra hver bygd, og ganske så ferskt, så vi får se hvordan det går med utbedringer etterhvert. Men jeg vil gjerne høre kommentarer og spesielt tips på hvordan jeg kan få hjemmekinoen enda bedre. Det er takket være innleggene her at det funker så greit som det gjør nå

Jeg har lagt ved noen bilder, så får dere ta en kikk

Ha en fin dag - og takk for all hjelp!
    Hilsen
    JT

------
    BILDE 1
    Bilde tatt fra projektorhøyde over sofaen i mørklagt rom (uten blitz)

BILDE 2
    Min X1 venter sårt på et takfeste, men ligger stødig foreløpig utenfor allfarvei

BILDE 3
    Forsterkeren Pioneer VSX909

BILDE 4
    Bilde tatt fra sofaen i belyst rom med blitz, viser også JBL-høyttalerne som dere sikkert ser

BILDE 5
    Rusk og rask som sender dårlige signaler til X1 øverst oppe i overskapet

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt risky ut den løsningen på projektoren, kan bli varmt med eksosen foran på X1.... :roll:

Ellers flott anlegg!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! og velkommen til forumet! Synes du har fått en kanonstart på hjemmekinoen din jeg Kreativ er du også
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du er for beskjeden. Det ser bedre ut enn slik du forklarte det innledningvis. Enig med Burre angående X1.

Du har som en av de få her på forumet plassert de 3 høyttalerne fremme riktig når det gjelder at senter er på høyde med diskanten i de 2 gulvstående.

Har du vurdert å heve høyttalerne fremme, eventuelt senke lerret, for å få lyden mer i vertikal senter av bildet?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo intet gale med dette. Ser meget bra ut og fremtidsplanene er der.
    Synes også du var litt beskjeden, her er det om å gjøre å rope høyest og vise frem det man har.
    Intet for lite og intet for stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må fikse X1 ja

Takker for flotte svar! Det er så flott med tilbakemelding, og om jeg er beskjeden - jaja, noen må være det også hehe

Ang. X1 så blåser den varmen rett ut i rommet - jeg ser på bildet selv at det ser ut som om den blåser varmen rett inn i veggen foran, men det må være noe vinkelgreier når jeg tok bildet - det er ingen fare med at den blir for varm, det har jeg testet. Det er allikevel godt å vite at takfeste ikke er så veldig langt unna, da blir alt meget bedre.

Likte tipset om å heve høyttalerne noe, eller iallfall senke lerrettet, det har jeg ikke tenkt på. For senteren sin del vil jo det bli litt vanskelig, den må nødvendigvis være under eller over, går ikke bak Her må det testes!

Takk for tips folkens! Ha en aldeles flott dag!
    Hilsen
    JT den beskjedne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •