Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 70 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1385
    Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det må jeg si. Du var vel ikke særlig begeistrert for SA 1550 tidligere, eller husker jeg helt feil nå?

Hva er det gjør at SA 1530 vurderes nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du husker nok litt feil. Jeg hadde den-super-dupre-topp-modellen-SA 1750 før. Nå har jeg blitt såpass femi at jeg vurderer lille 1530 i stua "for de ser jo så nøytrale ut i hvitt" (ref. kona). JEG er imidlertid ikke like sikker...

Oh...SA-tan vik fra meg. 8-)

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, sikkert jeg som blander sammen.

Har selv hatt SA-10. De trivdes absolutt best med rør, men det er vel neppe aktuelt i forhold til bruken her. Pioneer og Denon var også gode komboer med SA. harman/kardon var ingen god kombo for min del.

Det er uansett bedre at de er hvite fra starten av. Det var vel en som fikk høytalerne sine malt hvite etter en oppussing eller noe sånt.

Noen kompromiss må man kanskje inngå med kone/samboer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha alternativ til SA så er Totem Arro et meget bra valg. Disse kommer med matchende senter og kan leveres i hvit utførelse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Takk. Skal sjekke litt rundt de der.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    At TDAI2200 ikke har prosessinngang er meg helt ubegripelig i 2009. Et såpass fancy produkt burde hatt det allerede. Lyngdorf support sier de vil ta dette med i en senere firmwareoppdatering. Den som venter får sjå...
    ...og da var TDAI2200 oppgradert med firmware 3.7. Litt retro å starte min gamle HTPC med COM-port for å flashe Lyngdorfen, men, men.

Release 3.7:
    - Full gain home theater input and menu added.
    - Volume control improved with faster response

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Noe bra ble enda bedre...:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Og jeg som valgte å skille stereo fra flerkanals pga. manglende HT-inngang. Så var det på ann igjen. :roll:

Flashingen gikk greit når jeg bare fikk satt baud rate på PC-ens COM-port fra default 9600 til 57600...

Anbefalingen fra Lyngdorf er å benytte RoomPerfect fremfor receiver til å justere / integrere subwoofer i flerkanalsoppsettet. Får eksperimentere når SVS-en ankommer og se hva som er best.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB12+ i hus. Uvant med en SVS man kan ta under armen og bære selv...

Uendelig mange knotter og hjul på denne greia. Har ikke giddet å justere noen av dem ennå.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Knotter kan være greit å ha det det, selv om det beste er at det låter perfekt fra første stund...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke giddet å justere noen av dem ennå.
    Da spiller den neppe bra. Du skal ihvertfall justere gain og phase.

Les gjerne denne enkeltposten :arrow: http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Skal ta en titt på den og andre tips. Vet jeg må jobbe for å få det til å spille bra. I min forrige hjemmekino så var hjørneplassering bak utrolig taknemlig med tanke på integrering. Ikke helt det samme i det nye rommet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte gain først fra 0 til 180. Det be helt feil. Endte på rett under 50% og stilte romstørrelse til small. Spilte bass, men heller ikke noe mer. Subwooferen var plassert i høyre fremre hjørne med elementet pekende fremover.

Etter noen timer havnet jeg opp med elementet pekende innover mot høyre vegg, og fase justert til 90. Nå spiller det ganske pent, synkront og kontant i følge mine ører.

Har 2 modi lagret på Yamahaen. Modus 1 = "All large + delingsfrekvens til 60 Hz". Modus 2 = "All small med delingsfrekvens 80Hz".

Subwoofer kan være forræderiske greier. På musikk så er modus 1 faktisk det beste rent sammenhengmessig. Modus 2 er hakket bedre (bitte-litte-lite-gran) mer dynamisk.

Har valgt bevisst å bruke ørene på plassering / justeringer + teoretiske råd. Lydtrykksmåler + Excelark får komme i annen rekke. Hva som måler bra er ikke nødvendigvis det ørene liker. Etter nogle år med lyd så stoler jeg på ørene, selv om mange år på skolebenken skulle tilsi at grafer er det eneste riktige.

Det mest overraskende var at å plassere subwoofer pekende rett inn i sideveggen ga best lyd når riktig fase ble identifisert. Spookey. 8)

Edit:
    Så har jeg lært en ting til i kveld. En vesentlig ting. Dynaudio Focus 200C er en fantastisk senterhøyttaler. Og den blir nok noe av det siste som ryker ut døra.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du husker nok litt feil. Jeg hadde den-super-dupre-topp-modellen-SA 1750 før. Nå har jeg blitt såpass femi at jeg vurderer lille 1530 i stua "for de ser jo så nøytrale ut i hvitt" (ref. kona). JEG er imidlertid ikke like sikker...

Oh...SA-tan vik fra meg. 8-)
    Mentor 5 kommer vel i hvitt nå tror jeg. Sjekk sidene/katalogen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte gain først fra 0 til 180. Det be helt feil. Endte på rett under 50% og stilte romstørrelse til small. Spilte bass, men heller ikke noe mer. Subwooferen var plassert i høyre fremre hjørne med elementet pekende fremover.
    Er det ikke normalt å starte med elementet pekende bakover, mot lytteposisjon?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte gain først fra 0 til 180. Det be helt feil. Endte på rett under 50% og stilte romstørrelse til small.
    Klokken 9-12 på gain er vanlig, så 50% (12?) er ikke utenfor "rangen". Har du forsøkt å disable romstørrelse?

Etter noen timer havnet jeg opp med elementet pekende innover mot høyre vegg, og fase justert til 90. Nå spiller det ganske pent, synkront og kontant i følge mine ører.
    Litt merkelig, da jeg trodde fasen i tillegg til tidsaspektet også justerte for elementets retning, men virker det, så virker det. Personlig er en slik plassering uakseptabel for meg, da jeg vil ha forsterkeren mot veggen :-)

Har 2 modi lagret på Yamahaen. Modus 1 = "All large + delingsfrekvens til 60 Hz". Modus 2 = "All small med delingsfrekvens 80Hz".

Subwoofer kan være forræderiske greier. På musikk så er modus 1 faktisk det beste rent sammenhengmessig. Modus 2 er hakket bedre (bitte-litte-lite-gran) mer dynamisk.
    Ikke så forræderisk som du kanskje skulle tro. Høyttalerne dine er jo faktisk "small", så du får ikke så store problemer med integrasjon som dersom du hadde store høyttalere med dypere bassgjengivelse.

Har valgt bevisst å bruke ørene på plassering / justeringer + teoretiske råd. Lydtrykksmåler + Excelark får komme i annen rekke. Hva som måler bra er ikke nødvendigvis det ørene liker. Etter nogle år med lyd så stoler jeg på ørene, selv om mange år på skolebenken skulle tilsi at grafer er det eneste riktige.
    Hvis det låter bra eller "riktig", så er det bra eller "riktig" :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet flere som har vært kanonfornøyd med lyden, helt til de målte responsen. Da hang de seg opp i en eller annen dipp eller peak som de ikke klarte å fjerne.
    Slikt er jo bare deprimerende... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte gain først fra 0 til 180.
    Gain? Mente selvsagt fase...

Er det ikke normalt å starte med elementet pekende bakover, mot lytteposisjon?
    Det var det jeg mente.

.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt en receiver fra Pioneer her hjemme, så i dag var det på tide å hente en VSX-LX52. Hvorfor? Fordi den ser såååå pen ut, og fordi jeg vil teste MCACC romkorreksjon. Audussey (Denon og Onkyo) har ikke overbevist i det hele tatt ihht. mine lyttepreferanser. YPAO fra Yamaha derimot =

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Same shit, different wrapping.

Neida, blir artig å høre hva du synes om MCACC. Og hvor får jeg tak i kule ASCII-ikoner til trådtittelen min?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som slår meg er at de som skriver tester om hjemmekinoreceivere må jo til slutt bli litt tullete. På denne Pioneeren så er det såpass mange settings man kan velge MCACC skal behandle eller ikke, samt at det er i tillegg flere valg i etterkant av prosessering av surround modi, at jeg må bøye meg i støvet at en person kan gjennomgå alle disse permutasjonene OG komme til en konklusjon. At samme person kan sammenligne 3-5 receivere i en sammenligningstest, der alle har mange valgmuligheter, er ikke mindre enn utrolig. Faktisk det det er; ikke til å tro. Tester må man ta med en spade salt.

♬♬♬

Og ja, kjøp deg en Mac så får du lett tilgang på slike ASCII-tegn du også.

Side 9 av 70 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •