Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 70 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1385
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    DAMN IT! Liker dårlig alt dette skrytet av TDAI'en nå da jeg ikke har råd til en slik :twisted:
    Har du prøvd Transporter direkte som pre? Tenker da iforhold til Lyngdorfen... En annen ting, er det mulig å intrigere TDAI'en i et kringlydsystem uten å måtte flytte kabler fysisk?
    Jeg bruker min i et kringlydsystem, der Lyngdorfen får inn frontene på analog inn fra en hjemmekinoforforsterker, sender signalet videre til et hjemmekinoeffekttrinn og driver selv Lyngdorf-subbene. I tillegg er CD-spilleren koblet digitalt til TDAI2200. Dermed har jeg (nesten) en ren stereoløsning og hjemmekinoløsning i ett. Fungerer meget bra, med unntak av at jeg må sette TDAI2200 til volum 88 hver gang jeg skal bruke den til film. Den har nemlig ikke prosessorinngang.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TDAI skal settes på volumstyrke 88.8. Dette ihht. Lyngdorf support.

De sier også et de i en senere softwarerelease vil inkludere et valg der man velger hvilken analog inngang man vil ha som prosessorinngang, og at 88.8 da naturlig settes automatisk for den inngangen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg må si meg enig i din beskrivelse av TDA-en. Er strålende fornøyd med min egen! Har også Lyngdorfs veggsubber, og de spiller sykt presist og punchy med romkorreksjonen aktivert.
    Finner ikke en tråd / bilder av oppsettet ditt. Benytter du Lyngdorfs høyttalere også?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Finner ikke en tråd / bilder av oppsettet ditt. Benytter du Lyngdorfs høyttalere også?
    Nei, jeg har hverken tråd om eller bilder av oppsettet mitt. Har ikke så lyst til å legge ut bilder av hjemmet mitt på nettet

Jeg kjører ikke Lyngdorfs egne høyttalere, men B&W 805s som fronter i tillegg til subene. Syntes DP-1 var litt flat i mellomtone og diskant, mens 805 ga meg en bedre helhet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.

- Hvilken delefrekvens benytter du? Ser det anbefales mellom 200-500Hz. Sistnevnte var jaggu høyt...?

- Benytter du SDA2175 eller en annen effekt til subbene?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de anbefaler opp til 500 hz på grunn av DP-1 som ikke spiller bass i det hele tatt. Da jeg så på DP-1 med BW-1 på Hi-Fi Klubben, hadde de en delefrekvens på rundt 380 hz, tror jeg.

Jeg har kjørt RoomPerfect en rekke ganger fordi firmwaren på min TDAI2200 er av den gamle typen, og den har en bug som gjør at om du skrur av forsterkeren når volumet står på over 70 db, glemmer den RoomPerfect-målingene og starter opp med blanke ark etterpå. Riktignok husker den innstillingene NESTE gang man skrur den på, men det høres ut som om lyden har blitt flatere, og bassen ganske redusert. Dermed har jeg (på grunn av at det er lett å glemme seg bort når man har sett film og skru forsterkeren rett av) kjørt programmet flere ganger med mange ulike delefrekvenser. Fryktelig irriterende, men nok om det. Jeg har ikke overgang fra USB til COM, og da jeg lette sist kostet det rundt 400 kroner, noe jeg ikke orket betale. Dermed får jeg ikke oppdatert firmware på en stund.

Jeg har prøvd mellom 400 og 100 hz, og syntes det låt best i mitt oppsett mellom 200 og 300 hz. Gikk jeg for høyt opp, følte jeg at lyden ble plassert nærmere gulvet der BW-1 står, og gikk jeg for lavt, ble bassen nesten ikke merkbar. Nå står den på 250 hz og låter meget bra. Jeg bruker et fjerdeordens Li.Ri-filter fordi manualen anbefaler det til veggsubene. Har ikke prøvd meg frem med noen av de andre filtrene.

Jeg brukte før et effekttrinn fra Densen, men byttet nylig til en Classé CA5100. Jeg synes det er en meget bra match med 805s, som den da driver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut Tiger, merkelige er at det oppsettet du kjører nå.. Eller iallefall så langt jeg har fått med meg, er ganske likt det jeg selv bygger meg opptil ! =D Jeg vil gå for prossessoren som den eneste forskjellen tror jeg =)

Delingen til Lyngdorf er pga DP-1 som Gratulerer nevner, dette forde Dp-1 ikke går dypere enn 300, BW-1 subbene går opptil 800hz så det er noe forde det er skreddersydd det systemet..

Jeg pratet med en kar ifra Lyngdorf for en mnds tid tilbake, og de jobber b.la med en upgrade i forbindelse med utvidet gating og mer tilrettelagt elektrostater og slikt.. Så jeg håper og tror at de kommer med noe nytt snart!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har benyttet noen dager til å spille inn bakhøyttalerne, som har hengt ubrukt altfor lenge bak i rommet. ops:

De småtassene (JBL Studio 820L) spiller faktisk ganske høyt og respektabelt nå etter noen dager på tredemølla.

For et par år siden vurderte jeg å gå for denne serien rundt baut, men det ble aldri noe av. Og, nå selges de ikke lenger. Crap.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-_mg_2494-jpg

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studio L serien, var egentlig en ganske så bra serie, de tåøer å bli spillt hardt på i mang en time,selv med rimelige små forsterkere.
    Men ser jo ut som man kan få tak i noen eksemplarer enda.
    JBL Studio L880 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Men det kommer kanskje an på hva du evt, skulle hatt.

C1 ser bra ut i rommet ditt8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Tiger mente L820 rund baut. Carlos 007 har et lignende oppsett og jeg har stor tro på et slikt oppsett. Merkelig at JBL ikke kommer med en erstatnings-serie.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at jeg tenkte på sorte L820 rundt baut, og eventuelt en LC2 som senter: JBL Home Audio

Tanken var mao. å ha surrerundtlyd helt separat fra stereo.

Mjolnir: Takker. C1 spiller helt utrolig på Lyngdorf.

Begge påstås å være nøytrale. Det betyr IKKE at de spiller lyst i dette rommet. Og RP-modulen ville jeg ikke vært foruten. Imidlertid så kunne jeg klart meg uten A/D-kortet, da det å benytte TDAI2200 som DAC er utrolig enkelt.

At TDAI2200 ikke har prosessinngang er meg helt ubegripelig i 2009. Et såpass fancy produkt burde hatt det allerede. Lyngdorf support sier de vil ta dette med i en senere firmwareoppdatering. Den som venter får sjå...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg valgt å kjøre separet opplegg mellom stereo og hjemmekino.

AppleTV benyttes som signalkilde for begge, og kontrolleres via iPhone.

Stereo blir slik: Sette seg ned i godstolen og lytte til stereo fra aTV via Lyngdorf og Dynaudio.

Hjemmekino: Sette seg ned i samme stol, men da klikke "on" på receiver som gir lyd til 4 stk. JBL L820 og 1 stk. JBL LC2 og bilde via Pioneer 5090.

To helt ulike konfigurasjoner med de kvaliteter jeg er ute etter innen hvert sitt domene. Det enkle kan vise seg å bli det beste.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen subwoofer(e)?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men har ikke funnet den/de rette ennå. Hundehus fra SVS er uaktuelt for å si det slik. Har hatt SVS-PC og SVS-PB hjemme tidligere.

I stereo så vurderer jeg subwoofer á-la Lyngdorfs "teori" versus hjemmekino...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Dette ser ut som et fornuftig opplegg. Og den JBL-sirkelen gir mye for pengene.

Hva er Lyngdorfteorien du nevner?

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent oppsett.

Ekstern DAC er ikke noe savn? Har aldri hørt Lyngdorfen, så derfor spørsmålet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstern DAC er ikke noe savn, nei. Benchmark DAC1 "ligger i skuffen" og benyttes kun som hodetelefonforsterker til AKG 701.

Lyngdorfens DAC er uslåelig så langt jeg kan høre.

Ikke heller lett å sammenligne Lyngdorf versus Benchmark uten en ekstra integrert forsterker da jeg må konvertere 2 ganger med Lyngdorfen dersom jeg benytter Benchmark som DAC i stereo. Digitalt til analogt, og deretter analogt til digitalt og så analogt. Mao. meningsløst...

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistnevnte er et godt poeng

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva er Lyngdorfteorien du nevner?
    From a normal full range ”box” loudspeaker, you will always hear the delayed arrival of several low frequency reflections. With a Lyngdorf BassDirect speaker there is no delay in the way the pressure builds up from e.g. a drum kick
    Mao. en høyttaler presterer best plassert "langt fra bakveggen", mens en subwoofer ikke gjør det. Ulikheter i tid gjør at lyden har et forbedringspotensiale. Og, nei. Romkorreksjon kan ikke alene rette på det faktum...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Sistnevnte er et godt poeng
    Ja. Og jeg prøvde, men da måtte jeg begynne å justere inngangsimpedansen og da gadd jeg ikke. Lyngdorfens KISS (Keep it simple stupid) var det som gjorde at jeg valgte den til slutt.

Jeg var ute eter en kilde som ga meg TOS.link til stereo / Lyngdorf og HDMI til flerkanals lyd / receiver). Og det gir AppleTV som kilde. Mao. ingen "knoting" der. Alt skjer automatisk. Kunne p.t. ikke vært mer fornøyd med løsningen i rommet så langt. Enkelt, men fleksibelt dersom jeg en gang måtte higre etter det...

Side 6 av 70 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •