Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 70 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1385
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hm...med head-fi så blir det lange og sene kvelder. :roll: Kan jo spille hele tiden uten å forstyrre andre
    Da drar du nok ikke skikkelig på. Husk at først når trommehinnene møtes på midten bør du skru ned volumet noen knepp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til er det vanskelig å la være.

Vel, nå er det et par gode kvelder i stolen nær Burson HA-160D på HD800.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-burson_160d_sennheiser_hd800-4-png

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-burson_160d_sennheiser_hd800-5-png

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-burson_160d_sennheiser_hd800-3-png

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-burson_160d_sennheiser_hd800-2-png

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-burson_160d_sennheiser_hd800-1-png

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder :-) Du bruker forøvrig lo-gain-utgangen, ser jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner der. Så blir ikke hvert dB-stepp på volumhjulet så markant. Volumhjulet står på kl. 12:00 (passe høyt via kernel).

Fra 6moons om 160D: There are two headphone outputs marked 'H' and 'L' for high and low gain. My 600- and 400-ohm beyerdynamic T1 and Sennheiser HD800 headphones would probably plug into the right socket; my 50-ohm Audez'e LCD-2 and particularly the two low-efficiency Hifi Man planars into the left (the gain differential between H and L ports is about 50% as per Burson).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld har jeg kun benyttet K702 (high gain utgangen) på Burson 160D, som er en fantastisk match. Bass, lydscene og driv som NÅ er i K702 viser med klarhet at K702 ikke blomstrer før man treffer rett forsterker (som det sikkert er mange av, men ikke alle).

På enkelte partier i enkelte sanger kan det av og til bli litt mye energi i toppen når ting tas helt ut, men i de resterende 99.9% av sangene så er det nettopp den tilførte energien som gjør kombinasjonen såpass god og hørverdig. NuForce spiller på K702 litt mer laid back, og en smule kjedelig i forhold. Imidlertid så er "slammet" i den minste tassen overraskende god når man forer den med 160D som standalone DAC og lytter til HD800.

Prismessig forskjell mellom disse headamp/DAC-ene gjør at sammenligning blir kunstig. Men, har man budsjett til Burson HA-160D; løyp og kjøyp dersom du vil ha det som bor i K70x ut og inn i øra.

PS: Nevnte jeg at Burson HA-160D og K702 spiller vanvittig flott sammen? Gjorde jeg det, ja. Ok.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, nå er jeg virkelig head-fi amatør, og spør defor deg som tydelig har brukt litt tid på dette. Har du noen tanker om Burson vs Benchmark?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tankene blir slik (med forbehold om at det er lenge siden jeg hadde Benchmarken):

Når jeg hadde K701 på Naim Headline, så var lyden imonerende klar med Benchmark DAC1 som kilde. Mer involverende når V6.0 fra Abrahamsen ble satt inn til Naimen. Han jeg kjøpte Dynaudio Confidence C1 av for lenge siden ble også overrasket over hvor "tynn" Benchmarken låt.

Når jeg benyttet Benchmarken som både DAC og hodetelefonforsterker så var det i mine ører altfor liten forskjell i lydsignatur til at jeg kunne beholde Naimen, og summasummarum så betyr vel dette at Naimen var transparent. Skulle jeg velge DAC1 som kilde igjen, så blir det på en hodetelefonforsterker som farger lyden mye mer enn Naim.

Med Burson, som også har innebygget DAC, så er følelsen en helt annen. Etter spilling i går til nærere 01:00 AM (egentlig i dag) med kun HD800, så valgte jeg i dag for morroskyld å koble til K702 til Bursonen.

Vel; ikke mer å si om det enn det jeg sa over.

I løpet av neste uke så får jeg en Violectric HPA V200 fra Tyskland (produsenten). V200 (ref. head-fi.org) skal passe ganske mange hodetelefoner, så jeg er spent på den. Om det er en Urban Legend at Sennheisers utvikler av HD800 bruker Violectric, vet jeg ikke. Men det jeg vet er at Violectric får ganske god omtale på head-fi.org og på ett av Tysklands større head-fi fora. V200 selges med og uten modulært USB 24/96-kort. Jeg valgte uten, da jeg vil ha kontroll på kilden og stå mer fritt til å velge når jeg får en følelse av V200s egensignatur som forsterker.

Med Burson HA-160D så føler jeg egentlig ikke behov for å endre så mye egentlig. 160D er for meg en fantastisk one-stop-box-solution.

Hvorfor kjøper jeg da V200? Finnes ikke noe fornuftig svar på det.

PS: Med head-fi oppfattes forskjellene større en hva man muligens skulle tro. Det er noe med å få lyden så nær og injisert i ørene kontra alt dillet med plassering av høyttalere og rombehandling.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takket være nok et hyggelig medlem så er også Lehmann BCL i hus samtidig med Burson HA-160D.

Fantastiske head-fi timer i vente.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-lehmann_bcl_sennheiser_hd800_burson_ha-160d_1-png

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-lehmann_bcl_sennheiser_hd800_burson_ha-160d_2-png

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du har BCL i hus, Yulong DAH1 sies å være en klone av den etter hva jeg kan huske fra den tiden jeg leste meg opp før jeg kjøpte den.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at vi, Tiger - k_s og undertegnede, hadde et HeadFi treff hos meg i dag med MANGE kombinasjonsmuligheter på klokker, DAC og forsterker. En ting kan vi si bastant: Det er ikke lett å bestemme seg!

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-01_headfiforvirret-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk illustrerende bilde! Din nye avatar? Blintesting slik vi proffene gjør det. 8)

Jeg avventer å si noe mer før du oppdaterer din egen tråd med bilder. Imildertid må jeg allerede nå bare få takke for et kjekt, bekreftende og lærerikt treff. Og serveringen. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Snadder.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt bilde !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg popper en ny tråd i kveld, "hodetelefon og forsterker-matching" hvor vi kan legge inn inntrykk og bilder og tanker fra microtreffet samt at andre kan komme med sine betraktninger.

Avatar, nja, jeg tror jeg er har en gammel plasma-avatar med solid innbrenning.

Kald sjokolade-fondant med havsalt og chili, matchet med jordbær-lime-slush og vanilje-iskrem, DET var absolutt en god match. Neste gang blir det sikkert en smule mer chili i kaka :twisted: !

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra bilde, jeg fikk faktisk litt Lars Ulrich assosiasjoner der!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg tror jeg popper en ny tråd i kveld, "hodetelefon og forsterker-matching" hvor vi kan legge inn inntrykk og bilder og tanker fra microtreffet samt at andre kan komme med sine betraktninger.
    DA er det 'bare' å fylle på med betraktninger:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...synspunkt.html

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kald sjokolade-fondant med havsalt og chili, matchet med jordbær-lime-slush og vanilje-iskrem, DET var absolutt en god match. Neste gang blir det sikkert en smule mer chili i kaka :twisted: !
    Glemte et fristende bilde:

@Kalle Klovn:
    Lars Ulrich, tja, muligens får jeg prøve en tur i bankens hans og se om jeg kan ta ut litt cash hvis jeg ligner såpass ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen på pletten over var fantastisk! Etter 2 gode porsjoner så var jeg helt sikker at det var veldig godt.

Chilli og salt i sjokoladen. Aldri tenkt på før. Smakte aldeles knall. Etter i går kom jeg på denne ("hint av chilli") :

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-walterno156-jpg

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kone-pone pleier å ha litt chili i den hjemmelagede varme sjokoladen ("kakao"). Absolutt godt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips notert i "den store kokeboka".

Legger i tillegg bare ut et håndholdt bilde tatt i kveld jeg er fornøyd med: K702.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jaggu stø på hånden, Tiger. Knallbilde!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv kaffe med chili i, det er en sikker høydare!!

Side 58 av 70 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •