Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 70 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omtale av Copland CTA-405

Copland CTA-405

Hvilke inntrykk sitter jeg igjen med etter å ha eid den i eii år? For å si det slik; inntrykkene har endret seg underveis. Kanskje årsaken til det er litt meg, og litt forsterkeren. Well, here goes.

Copland CTA-405
    CTA antas være en forkortelse for Copland Tube Amplifier. Med andre ord så er dette en integrert rørforsterker fra danske Copland. Forsterkeren fikk strålende omtale i norske bladet Fidelity, og det ble påstått at den passet meget godt til Klipsch RF-63. Nysgjerrig på hva en rørforsterker kunne tilføre anlegget ble en bestilt fra norsk forhandler mars 2010. I motsetning til enkelte andre rørforsterkere så har CTA-405 et omsluttende chassi / lokk. Så, før den kunne brukes måtte lokket tas av for å fjerne beskyttelsen av skumgummi mellom lokket og effektrørene.

Relativt kjapt gjort. Så var det å koble den til mellom DAC og høyttalerne. Av en eller annen grunn skal høyttalerne kobles til med invertert pluss/minus. Høyttalerterminalene er av metall og i solid utførelse. Litt kilen å koble til høyttalerkabler uten bananplugg / spade da hullene i senter av terminalene ikke peker ut til siden men oppover langs den linjen de øvrige terminalene er plassert. For bananplugger eller spader er det tut og kjør. Forsterkeren har terminaler for 4 og 8 ohm, så man kan velge hva som passer sine egne høyttalere best. Jeg har valgt 4 ohm.

Inngangsimpedansen er på hele 50 kohm, og effekten er oppgitt til 2 x 50W. Det påstås at forsterkeren har strømforsyning som støtter 2 x 100W. Vel, nok teknopreik. Hvordan låter den?

Førsteinntrykket
    Høyttalerne jeg har nå ble kjøpt inn i februar 2010. Altså ca. en drøy måned før Copland ankom gutterommet. For å si det slik; førsteinntrykket av CTA-405 var lunkent. Godt med driv, og livlig. Litt for livlig. Jeg var litt sånn småfortvilet. Hva? Dette skulle jo spille så flott. Når jeg tenker tilbake må jeg vel strengt tatt inrømme at RF-63 var langt fra innspilt, selv om jeg brukte dem daglig denne første måneden. Det virket som jeg hadde eid og brukt dem en "evighet". Tydeligvis ikke, for kombinasjonen RF-63 og Coplanden spilte den gang for livlig i toppen. Jeg sleit meg gjennom noen uker, men ga egentlig litt opp underveis. Coplanden ble flyttet opp i stua hvor den tjenestegjorde en god stund som forsterker for TV-lyd. Sånn bare for å få brenntimer på den. I kjelleren ble RF-63 spilt på med annen forsterker. Tiden gikk, og det å ha den i stua utpå våren var ikke en god idé. Varmen fra rørene er ganske ekstrem. I alle fall på en benk under en Pioneer 50" plasma, som også avgir en god del varme. Copland ble parkert i kjelleren ubrukt.

Mellomfasen
    Sommeren har erfaringsmessig ikke vært noen høysesong for hverken film eller stereo her i huset...frem til i fjor når RF-63 virkelig begynte å løsne. Coplanden hadde jeg nesten glemt, og når jeg så den ble den mest et irritasjonsmoment som utløste en sterk trang til å selge den. Frustrasjonen var til å ta og føle på.

Inntrykket nå 12 måneder senere
    I vinter så ble den hentet frem igjen. Klipsch RF-63 har nå blitt brukt omtrent daglig siden februar i fjor så manglende innspilling av de skulle nå ikke være en begrensende faktor. Pure Music er installert på en Mac, som er koblet til en NuForce HDP som DAC. Utgangsimpedansen fra NuForcen er relativt vanlige 100 ohm. Da hverken NuForcen eller Coplanden har balanserte ut-/innganger så var valget å koble disse sammen enkel. Kimbers Hero signalkabler med WBT-0144 ble benyttet. Strammefunksjonen til disse virker god og solid. Jeg kunne sikkert benyttet en hvilken som helst annen signalkabel, men de aller billigste jeg har fra Biltema og Clas Ohlson sitter så innihampen fast da de er så trange (har ikke skruplugger) at jeg er redd jeg en dag drar av en RCA-kontakt fra ett eller annet chassis.

Valgte ut noen kjente og kjære sanger av varierende genre og jeg må ærlig si at jeg ble ganske forundret. Dette var IKKE den Copland jeg husker å ha kjøpt full av forventning, stuet bort og som hadde raspet mine øreganger med livlig skarp lyd. Heite. Dette er jo flott!

Mediaserver er satt opp til å boote i 64-bit modus. Pure Music er avspiller av favorittene mine rippet til ALAC. Spotify Premium benyttes til å lytte gjennom musikk jeg har sånn OK forhold til. Uansett, så spiller dette så behagelig og nært. Er det et hifi-ord? Nært. Aner ikke, men det er nå slik det føles. Strengeinstrumenter og vokal, enten det er fra den feminine delen av artistutvalget eller fra mannlige, så er dette nærhet. Nærhet til musikken. Gode lytteopplevelser i bøtter og spann. Endelig blomstret det. Det var jaggu på tide.

Copland CTA-405 blir i eget eie. og noe av grunnen er denne: Vi som har lyd som hobby, i alle fall en god del, bytter utstyr i hytt-og-pine. Skal vel ærlig innrømme at jeg definitivt har vært der og delvis er der fortsatt. Men det har vært en endring det siste året for meg. Det at jeg fortsatt har de samme høyttalerne som jeg hadde for snart ett år siden ER et lite under. Jeg tror at mange, inkludert meg, har behov for å endre litt av og til i eget oppsett. Det har to dimensjoner. Én er å føle gleden av å søke etter noe annet utstyr, og det andre er at det nye utstyret forhåpentlig spiller anderledes og "bedre". Jeg har valgt å prioritere / kunne slappe av med det siste. Det å ha valgmuligheter og ikke nødvendigvis måtte ha noe nytt. Forsett for 2011. Ja. Utopi. Nei.

Har den ingen ulemper. Jo. En vesentlig. Og det er at den ikke ser slik ut når den spiller (bilde fra min Music Angel en gang tilbake i tiden).

Oppsummering av inntrykkene
    Den spiller flott og dynamisk. Kan settes i standby. Har fjernkontroll. Lyden kan tunes ved å koble høyttalerne til enten 4 ohms eller 8 ohms terminalene. Lyden er mer / fordetaljert med 8 ohms tilkobling på RF-63. Ulempen er at den utvikler mye varme. Mye. Fjernkontrollen er så som så og den har ikke muteknapp. Ja, så har man det med levetid på rør. Hvem vet hva fremtiden langt herfra fra leder til når det gjelder det. Når jeg ser de rørene som er i Copland CTA-405 så er det by default ikke (burde ikke være det) vanskelig å skaffe nye. Og for de som vil integrere den i et hjemmekinoanlegg så må man ta sjansen på å sette volum på maks da forsterkeren ikke har såkalt prosessorinngang / HT-inngang. Men, bruker jeg den i hjemmekino? Err´u gær´n!

-slutt-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny headamp bestilt:

Kilde: Violectric by Lake People

Merk: Modellen ovenfor viser en av to USB-valg, som er tilvalg. Jeg har valgt uten USB. Trenger ikke innebygget USB. Vil styre valg av kilde separat.

Litt glad at jeg "klarte" å finne et utradisjonelt valg, men som får mange lovord på anerkjente head-fi fora, inkludert brukere som har HD800 og Audeze LCD-2 (sistnevnte forventer jeg ankommer før påske).

Head-fi er i perioder til å få gledestårer av. Hvorvidt mine HD800 nå er innspilt, eller ørene tilspilt ... I don´t care. Det spiller så flott på all mulig musikk jeg liker.

Hvis euforien med head-fi varer, så må jeg bare i løpet av året prøve ut balanserte øreklokker og balansert headamp. Next level.

Trives imidlertid her jeg trasker på veien mot enden av regnbuen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å høre hva du synes om denne, begynner å bli skikkelig hard på headfi nå!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Selge "hele schitten" i kjelleren og gå totalt bananas innen head-fi. Faktisk ingen vemmelig tanke. Bare litt. Ikke umulig jeg havner der.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du satser ikke på rør helt enda?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, så er rør innen head-fi noe jeg helt sikkert kunne levd godt med.

Kan jeg finne godlyd uten (noe mye tyder på når man konsulterer større head-fi fora), så er det mulig. Så kan jeg unngå rør, så gjør jeg det.

Head-fi er også en kjærkommen ny vei å gå på. I fullskalaverden så ble det etterhvert en følelse at dersom man igjen skulle ut på tur, så ble det en følelse av å gå på stier man har trasket på før.

Jeg vil nok elske å igjen fyre opp anlegget i kjelleren. Akuratt nå ser jeg imidlertid ikke poenget. En gang utover året. Hvem vet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yulong D100.

Takk til det vennlige forummedlemmet som lot meg byttlåne denne mot en annen head-fi "dings".

Uka gikk så altfor fort. Jeg fikk anledning til å benytte D100 flere timer hver dag, så jeg føler jeg har blitt relativt godt kjent med den. Synes jeg det var OK å levere den tilbake? Ja og nei.

Ja, fordi når man låner ting så skal man returnere ting.

Nei, fordi jeg synes den som DAC bringer en annen synergi til oppsettet enn hva jeg var vant med. D100 som DAC, synes jeg i mitt oppsett, var den definitive styrken. Som headamp synes jeg den har litt å gå på. Andre vil helt sikkert finne en bedre synergi med andre hodetelefoner.

Prisen? Fra Audiophilechina så får man den for USD429 + frakt. Via eBay sikkert billigere.

Benyttet D100 mest koblet til en MacMini via USB. Displayet på D100 viste upåklagelig den automatiske switchingen fra 44.1, 48 og 96kHz etterhvert som jeg spilte av lydfiler med ditto samplefrekvens via Decibel med "Exclusive mode" aktivert.

Det eneste rare er at DAC er "låst" til 24-bit. Den har ikke 16- bit og 32-bit som valg. Nå er 32-bit heller ikek særlig aktuelt (ennå). Lydmessig egentlig ikke noe signifikant dealbreaker. Er man 100% (teoretisk) purist, så vil man imidlertid at DAC skal tilpasses både 44.1kHz OG 16-bit fil en lossless CD-rip gir.

Med D100 som DAC er lydscenen presentert svært detaljert og bassen blir mer artikkulert en hva jeg er vant med. Med andre ord utelukkende positive egenskaper.

Skriver ikke mer om Yulong D100 p.t. For de som ønsker å vite mer om D100 kan Google "yulong D100 dac/amp". Der er den behørig omtalt av hva jeg mener er thrustworthy brukere.

Takk for lånet. Skal jeg ha en ny DAC (og det tror jeg muligens at jeg skal ha), så er Yulong D100 nå på shortlista.

Yulong D100 videresendes til neste bruker i forkant av et nært forestående mini head-fi treff, slik at vi som deltar får en god anledning til å gjøre oss litt kjent med andre produkter.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Copland CTA-405

Hvilke inntrykk sitter jeg igjen med etter å ha eid den i eii år? For å si det slik; inntrykkene har endret seg underveis. Kanskje årsaken til det er litt meg, og litt forsterkeren. Well, here goes.

Copland CTA-405
    CTA antas være en forkortelse for Copland Tube Amplifier. Med andre ord så er dette en integrert rørforsterker fra danske Copland. Forsterkeren fikk strålende omtale i norske bladet Fidelity, og det ble påstått at den passet meget godt til Klipsch RF-63. Nysgjerrig på hva en rørforsterker kunne tilføre anlegget ble en bestilt fra norsk forhandler mars 2010. I motsetning til enkelte andre rørforsterkere så har CTA-405 et omsluttende chassi / lokk. Så, før den kunne brukes måtte lokket tas av for å fjerne beskyttelsen av skumgummi mellom lokket og effektrørene.

Relativt kjapt gjort. Så var det å koble den til mellom DAC og høyttalerne. Av en eller annen grunn skal høyttalerne kobles til med invertert pluss/minus. Høyttalerterminalene er av metall og i solid utførelse. Litt kilen å koble til høyttalerkabler uten bananplugg / spade da hullene i senter av terminalene ikke peker ut til siden men oppover langs den linjen de øvrige terminalene er plassert. For bananplugger eller spader er det tut og kjør. Forsterkeren har terminaler for 4 og 8 ohm, så man kan velge hva som passer sine egne høyttalere best. Jeg har valgt 4 ohm.

Inngangsimpedansen er på hele 50 kohm, og effekten er oppgitt til 2 x 50W. Det påstås at forsterkeren har strømforsyning som støtter 2 x 100W. Vel, nok teknopreik. Hvordan låter den?

Førsteinntrykket
    Høyttalerne jeg har nå ble kjøpt inn i februar 2010. Altså ca. en drøy måned før Copland ankom gutterommet. For å si det slik; førsteinntrykket av CTA-405 var lunkent. Godt med driv, og livlig. Litt for livlig. Jeg var litt sånn småfortvilet. Hva? Dette skulle jo spille så flott. Når jeg tenker tilbake må jeg vel strengt tatt inrømme at RF-63 var langt fra innspilt, selv om jeg brukte dem daglig denne første måneden. Det virket som jeg hadde eid og brukt dem en "evighet". Tydeligvis ikke, for kombinasjonen RF-63 og Coplanden spilte den gang for livlig i toppen. Jeg sleit meg gjennom noen uker, men ga egentlig litt opp underveis. Coplanden ble flyttet opp i stua hvor den tjenestegjorde en god stund som forsterker for TV-lyd. Sånn bare for å få brenntimer på den. I kjelleren ble RF-63 spilt på med annen forsterker. Tiden gikk, og det å ha den i stua utpå våren var ikke en god idé. Varmen fra rørene er ganske ekstrem. I alle fall på en benk under en Pioneer 50" plasma, som også avgir en god del varme. Copland ble parkert i kjelleren ubrukt.

Mellomfasen
    Sommeren har erfaringsmessig ikke vært noen høysesong for hverken film eller stereo her i huset...frem til i fjor når RF-63 virkelig begynte å løsne. Coplanden hadde jeg nesten glemt, og når jeg så den ble den mest et irritasjonsmoment som utløste en sterk trang til å selge den. Frustrasjonen var til å ta og føle på.

Inntrykket nå 12 måneder senere
    I vinter så ble den hentet frem igjen. Klipsch RF-63 har nå blitt brukt omtrent daglig siden februar i fjor så manglende innspilling av de skulle nå ikke være en begrensende faktor. Pure Music er installert på en Mac, som er koblet til en NuForce HDP som DAC. Utgangsimpedansen fra NuForcen er relativt vanlige 100 ohm. Da hverken NuForcen eller Coplanden har balanserte ut-/innganger så var valget å koble disse sammen enkel. Kimbers Hero signalkabler med WBT-0144 ble benyttet. Strammefunksjonen til disse virker god og solid. Jeg kunne sikkert benyttet en hvilken som helst annen signalkabel, men de aller billigste jeg har fra Biltema og Clas Ohlson sitter så innihampen fast da de er så trange (har ikke skruplugger) at jeg er redd jeg en dag drar av en RCA-kontakt fra ett eller annet chassis.

Valgte ut noen kjente og kjære sanger av varierende genre og jeg må ærlig si at jeg ble ganske forundret. Dette var IKKE den Copland jeg husker å ha kjøpt full av forventning, stuet bort og som hadde raspet mine øreganger med livlig skarp lyd. Heite. Dette er jo flott!

Mediaserver er satt opp til å boote i 64-bit modus. Pure Music er avspiller av favorittene mine rippet til ALAC. Spotify Premium benyttes til å lytte gjennom musikk jeg har sånn OK forhold til. Uansett, så spiller dette så behagelig og nært. Er det et hifi-ord? Nært. Aner ikke, men det er nå slik det føles. Strengeinstrumenter og vokal, enten det er fra den feminine delen av artistutvalget eller fra mannlige, så er dette nærhet. Nærhet til musikken. Gode lytteopplevelser i bøtter og spann. Endelig blomstret det. Det var jaggu på tide.

Copland CTA-405 blir i eget eie. og noe av grunnen er denne: Vi som har lyd som hobby, i alle fall en god del, bytter utstyr i hytt-og-pine. Skal vel ærlig innrømme at jeg definitivt har vært der og delvis er der fortsatt. Men det har vært en endring det siste året for meg. Det at jeg fortsatt har de samme høyttalerne som jeg hadde for snart ett år siden ER et lite under. Jeg tror at mange, inkludert meg, har behov for å endre litt av og til i eget oppsett. Det har to dimensjoner. Én er å føle gleden av å søke etter noe annet utstyr, og det andre er at det nye utstyret forhåpentlig spiller anderledes og "bedre". Jeg har valgt å prioritere / kunne slappe av med det siste. Det å ha valgmuligheter og ikke nødvendigvis måtte ha noe nytt. Forsett for 2011. Ja. Utopi. Nei.

Har den ingen ulemper. Jo. En vesentlig. Og det er at den ikke ser slik ut når den spiller (bilde fra min Music Angel en gang tilbake i tiden).

Oppsummering av inntrykkene
    Den spiller flott og dynamisk. Kan settes i standby. Har fjernkontroll. Lyden kan tunes ved å koble høyttalerne til enten 4 ohms eller 8 ohms terminalene. Lyden er mer / fordetaljert med 8 ohms tilkobling på RF-63. Ulempen er at den utvikler mye varme. Mye. Fjernkontrollen er så som så og den har ikke muteknapp. Ja, så har man det med levetid på rør. Hvem vet hva fremtiden langt herfra fra leder til når det gjelder det. Når jeg ser de rørene som er i Copland CTA-405 så er det by default ikke (burde ikke være det) vanskelig å skaffe nye. Og for de som vil integrere den i et hjemmekinoanlegg så må man ta sjansen på å sette volum på maks da forsterkeren ikke har såkalt prosessorinngang / HT-inngang. Men, bruker jeg den i hjemmekino? Err´u gær´n!

-slutt-
    Fantastisk fin omtale Tiger. Hva tror du selv er hovedårsaken til den radikale endringen? Høyttalerne som ikke var skikkelig innspilt eller at rørene på Copland trengte godt med driftstid for å fungere optimalt?

Du beskriver dine opplevelser så bra, sånn at det nesten er som å sitte å lytte sammen med deg:-D

Flere slike takk, en fryd å lese.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yulong D100.

Takk til det vennlige forummedlemmet som lot meg byttlåne denne mot en annen head-fi "dings".
    Takker i like måte 8). Greit å kunne swappe litt utstyr for å få bredere horisont. Også får jeg tilfredstille nysgjerrigheten mot NuForce :-D.

Prisen? Fra Audiophilechina så får man den for USD429 + frakt. Via eBay sikkert billigere.
    E-bukta har ca samme pris så det beste er å finne en thrustworthy selger. I tillegg må en beregne at staten skal ha en almisse ved passering av grense. Uansett så er dette en elektronikk i den rimeligere del av HeadFi-forsterker-kategorien.

Yulong D100 videresendes til neste bruker i forkant av et nært forestående mini head-fi treff, slik at vi som deltar får en god anledning til å gjøre oss litt kjent med andre produkter.
    Roffe/Eksu kjørte for noen år siden en strukturert headfi erfaringstråd som er til god inspirasjon. Nå er vi i alle fall 3 , forhåpentligvis 4, som kan fortsette med litt lytte-erfaring i løpet av de neste uker og så prøve å få ord på hva vi mener er våre favoritter.

1 kilde, 3 formidlere og to ørevarmere står på bordet as we speak.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-headfi-challeners-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og tenker på treff neste torsdag. Hvordan skal vi få koplet dette opp på en fornuftig måte? Vi har ingen felles like kilder etter som jeg har forstått? Kjedelig at vi besitter 7 ulike DACs. Blir vanskelig å få målt forsterkerne opp mot hverandre uten like kilder. Noen gode forslag? Stiller forøvrig med en ekstra utfordrer i Beyerdynamic DT990 pro. Hvis du vil ha litt erfaring med Lehmann eller Little Dot før test, så gi meg en lyd. De står klar til utlån hvis ønskelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at vi setter opp de head-fi rigger (DAC+Headamp+klokker) vi selv benytter først som utgangspunkt.

Riggen jeg tar med er: MacBook (64-bit boot og Decibel avspiller) + V6.0 + NuForce HDP + HD800.

Når det gjelder felles kilde så er det 2 forslag:

a) Jeg foreslo å benytte 3 eller 4 MacBooks som standalone kilder. Da er kilden lik. Vi replikerer FLAC-filer til de ganske kjapt via USB, slik at alle har samme "bibliotek"

b) Kokken nevnte vi kunne benytte Squeezebox-er som kilde, og koble de opp til en felles server. Jeg kan ta med min SB Touch dersom vi går for b).

Kommer nok uansett til å ta med en MacBook da det er såpass brukervennlig "å sette opp".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, tar med DACs. Synes det høres greiest ut med SB. Har et par liggende her som jeg kan ta med. Kokken har et vel også et par-tre stk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    S...Hvis du vil ha litt erfaring med Lehmann eller Little Dot før test, så gi meg en lyd. De står klar til utlån hvis ønskelig.
    Har vært bortreist siden forrige onsdag (ikke nettilgang), så jeg fikk ikke anledning til å benytte meg av det generøse tilbudet. Tar du med deg Lehmann BCL til torsdag?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yulong D100.

Klarer ikke helt få den saken ut av hodet. Som standalone DAC spar den frem detaljer i musikken som er fascinerende. Bassen er særdeles artikkulert. Dvs. ikke "bom-bom-bom-bom", men "bomn-nbom-bamn-nbam". Sykt vanskelig å beskrive.

Og, jo mer jeg leser så har den (kanskje ikke helt tilfeldig) likheter med Benchmarks DAC1. Begge resampler til 110kHz. Begge er låst til 24-bit via USB. Det kan mao. virke som man får en Benchmark DAC1 lydmessig kopi til $479.

Og, når NuForce som headamp er litt behagelig farget, så er synergien mellom disse vanvittig god, og prismessig et aldri så lite kupp.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bortreist siden forrige onsdag (ikke nettilgang), så jeg fikk ikke anledning til å benytte meg av det generøse tilbudet. Tar du med deg Lehmann BCL til torsdag?
    Føler meg kallet til å svare på den: Lehmann BCL og HD800 ankom meg i dag, så de blir definitivt med til torsdag, imens er NuForcen og Yulongen hos k_s for å trimme hans ører.

Benchmarken vs Yulong som DAC skulle være enkelt å sjekke opp hos meg. Jeg leste meg til mye av det samme som du trekker frem og det var nok en av grunnene til at valget falt på Yulong. Det og at det er særdeles få andre her på berget som har meldt inn at de har prøvd Yulong D100. Fakstisk gjetter jeg litt stillferdig at ikke det er så mange på verdensbasis heller da min Yulong er merket med S/N 354 (+/-) på eska.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Fakstisk gjetter jeg litt stillferdig at ikke det er så mange på verdensbasis heller da min Yulong er merket med S/N 354 (+/-) på eska.
    Alt i Kina telles i milloner.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treff, eller noe private greier ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head-fi samling. Nytt konsept. Mange sweetspots, kontra ett. Head-fi er litt FOTM. Jeg har imidlertid passert den første måneden og higrer etter head-fi ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet står forsatt ved lag, dog fra torsdag av.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert.

Hm...med head-fi så blir det lange og sene kvelder. :roll: Kan jo spille hele tiden uten å forstyrre andre, og klokka går alt for fort.

Side 57 av 70 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •