Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 70 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1385
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jepp, og som den observante forumbruker ser så spiller de så nydelig at nakkehårene reiser seg.
    Hehe. Nå har du fristet meg nok, Grado får vente til en annen gang. Tok turen innom Resonans på vei hjem fra jobb. HD800 bestilt og betalt. Da er det bare å vente til sånn ca. onsdag.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Kjapp vei fra tanke til handling i dobbel forstand. Fikk du hørt på dem først eller kjøper du på ren spekulasjon / "må ha" (som jeg valgte)?

Gratulerer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke klart å høre på Tracy Chapman på ca. 15 år da det var en sang som ble spilt så mye under studietida at jeg ikke orket henne mer.

Men, de siste to ukene (etter en hva hører du på nå tråd) så slo jeg henne opp på Wimp. Oj, her var det en del musikk. Har snart hørt gjennom alle "CD" ene og noe av dette er faktisk flott. 8)

Begynte med New Beginning. Fortsatte med Matters of Heart og Telling Stories, osv.

Sånn går nå timan...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Kjapp vei fra tanke til handling i dobbel forstand. Fikk du hørt på dem først eller kjøper du på ren spekulasjon / "må ha" (som jeg valgte)?

Gratulerer.
    Noen ting har bare en "må-ha"-faktor. Etter å ha trålt nettet etter reviews i går kveld ble jeg sikker på at disse tilhører den kategorien. Allikevel vet jeg med meg selv at det blir et par Grado på meg en gang i fremtiden, men må roe meg litt ned etter fjerde hodetelefonkjøp de siste seks måneder(+ et par forsterkere).:-?

Etter mye Head-Fi i det siste har jeg brukt kvelden på hovedanlegget.
    Har vært litt på utkikk etter nye høyttalere, og vært en del runder i distriktet for å høre på alternativer. Har vel nå kommet til den konklusjonen at jeg må høyt opp i pris for å matche de gamle traverne dine.

Har du forresten fått prøvd HD800 på litt tyngre type musikk?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske du likte litt tyngre musikk Gi meg et par alternativ. Selv er det vel egentlig Dream Theater, AC/DC, o.l. som jeg har et forhold til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på det meste, derfor fint å ha utstyr som takler det meste. Dream Theater er god plass å starte testingen. Blir vanskelig å teste mot noe en ikke har noe forhold til.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wither; The best of times. Piano i midten og fela er ute til høyre. Etter 2:45 tar det av og trommer og gitar låter nydelig. Foten går. Vokal plantet i midten og trommene gir et bredt bakteppe.

Octavarium; The answer lies within. Åpningen er en stor scene. Fuglekvitteret er langt ute til venstre. Kirkeklokka er høyt oppe bak til høyre. Sacrificed sons. Jeez. Lydene er over alt frem til pianoet begynner etter ett 1 min. Scenen deretter er stor og ting presenteres med god plass.

Awake; 6:00 er en nytelse å høre på. Åpningen er imponerende 3D. Trommer i sangen utover er bare kule å høre på. Caugth in a web er likedan.

Vanskelig å formidle dette. Men bottom line er at det aldri blir slitsomt å høre på.

Hvorvidt denne musikken skal presenteres såpass "åpent" er en smakssak, men jeg liker det. Alt fremstår svært tydelig.

Håper HD800 faller i smak.

Abrahamsens DAC V6.0 kler disse klokkene flott. NuForce blir mer nøyaktig og litt kjedeligere. I fullskalaanlegget er det motsatt. Men som du allerede vet så kan man savne bassen i kroppen på såpass "fysisk" musikk.

Har SB til Abrahamsen med coax og optisk fra SB til NuForce så en sammenligning er lett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Høres helt topp ut, åpenhet er aldri et problem for meg. Det blir vanskelig/umulig for en hodetelefon å servere den tyngden som trengs til denne typen musikk. Etter dine beskrivelser så virker det som om disse hodetelefonene har et vanvittig perspektiv. "Fuglekvitteret er langt ute til venstre. Kirkeklokka er høyt oppe bak til høyre.".... Kan ikke si annet at forventningene mine er store, får håpe de ikke skuffer.:?
    Skjønner jeg deg rett har du tenkt å bruke NuForce som DAC i hovedanlegget, og ikke Abrahamsen?
    Abrahamsen er vel den "fyldigste" DAC jeg har vært borti. Ble litt for mye smør på flesk i mitt oppsett, men kan nok passe bra i andre oppsett. Uansett tror jeg ikke dette blir for "skarpt" for meg. Av en eller annen grunn takler jeg det mye mer oppløst i Head-Fi enn i Hi-Fi, og er enig med deg et AKG K70x IKKE er skarpe. Har en god følelse på at dette blr bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke klart å høre på Tracy Chapman på ca. 15 år da det var en sang som ble spilt så mye under studietida at jeg ikke orket henne mer.

Men, de siste to ukene (etter en hva hører du på nå tråd) så slo jeg henne opp på Wimp. Oj, her var det en del musikk. Har snart hørt gjennom alle "CD" ene og noe av dette er faktisk flott. 8)

Begynte med New Beginning. Fortsatte med Matters of Heart og Telling Stories, osv.

Sånn går nå timan...
    Dette er en fantastisk artist! Det gir iallefall meg en spesiell stemning hvor jeg glemmer annlegget og hører på musikken (hvis annlegget holder mål da!) Verdt å sjekke

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    ... Kan ikke si annet at forventningene mine er store, får håpe de ikke skuffer.:?
    Skjønner jeg deg rett har du tenkt å bruke NuForce som DAC i hovedanlegget, og ikke Abrahamsen? ...
    Riktig. HDP som DAC i hovedanlagget synes jeg låter mer spennende og bedre enn Abrahamsens DAC. På hodetelefonene er det omvendt, så der foretrekker jeg V6.0 som DAC og HDP benyttes som hodetelefonforsterker.

Jeg håper du blir fornøyd. Grado vil muligens låte mer morro ved at den legger til noe nederst og øverst. Hvorvidt du ville kunne hørt lenge med de i forhold til HD800 lydmessig og komfortmessig ... who knows.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-3stk-png

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må ta vare på W-ene. Min kom nettopp ned fra Ådneram og ungenes dom er klar: "Verdens beste mamma!". Skitur, nybakte boller, osv. Jeg måtte være hjemme på grunn av jobben.

Sitter nå og koser meg med en god kopp nypresset kaffe og lytter gjennom Sennheiser HD555 og AKG K 701, på enten Benchmark DAC1 alene eller som kilde på Naim Headline. Alternativet som spiller akkurat nå er: Abrahamsen DAC V6 + Naim Headline + AKG K701.

Er blitt litt frelst på headset. 8) Men har egentlig for mange permutasjoner å gjennomgå...

Vurderer sterkt å kjøpe AKG 701.. Kunne du fortalt meg litt om di? =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem fra glemselen. 8)

Det som er litt morsomt er at du bumper det innlegget i dag, der madammen og ungene nettopp har reist på ny hyttetur og jeg er hjemme alene pga. andre forpliktelser. Herlig å være en samlet familie, og godt av og til å ha tid for seg selv. :-D

Så, for å svare deg ordentlig så nappet jeg nettopp HD800 ut av hodetelefonforsterkeren og la de på stuebordet. Hentet mine K702 og koblet de til, så når jeg skriver dette så har jeg K702 på hodet og spiller gjennom favorittlista via Spotify Premium.

K701 og K702: Tja, hva skal man si? Når jeg postet det du quoter så kjøpte Naim Headline for å drive K701 og jeg hadde både DAC1 og V6.0.

Jeg har fått litt uskyldig pepper på HFS for å hevde at jeg synes Naims Headline med separat original strømforsyning ga meg lite utover hodetelefonutgangen til Benchmarken. Det får jeg tåle, men jeg mener fortsatt at Naim var kjedelig med DAC1 som kilde. Det ble litt mer liv i musikken med Abrahamsen som kilde, og Naim som forsterker. Jeg solgte både Naim og K701. Pent og pyntelig og ikke imponerene lyd i starten, men litt kjedelig.

Når jeg nå har et par K702, som jeg formoder er like K701 lydmessig, så er det ikke like kjedelig med V6.0 og en annen hodetelefonforsterker; NuForce HDP. Mulig HDP ikke er bedre enn Naim, men den er tydeligvis såpass anderledes at igjen lytte til K70x er en mer positiv opplevelse.

Når man hører K70x første gang blir man blowned away. En helt fantastisk lyd og scene. De er åpne øreklokker, så dersom man tror man kan spille og nyte disse i samme rom som det er en TV på, eller uten å forstyrre andre som sitter rett ved siden av; glem det. Men, det går fint å sitte en 6-8 meter borte fra andre / TV og nyte K70x og everybodys happy. Ei normal stue har jo gjerne slike avstander. Så får man utnytte plassen som best man kan.

Jeg synes at bassen er litt anemisk i forhold til mine AKG 271mkII, men det også det eneste K70x taper på i mine ører. Mellomtone og øverste presentasjon av frekvenser blir aldri pågående i mine ører. Det kan skyldes tre forhold. Alder, Klipsch og/eller HDP som forsterker. Jeg skal være såpass lite ydmyk å hevde at det skyldes det siste. Da er vi inne på matching, som jo er en kjent sak. Hørselstester jeg tar for å ha helseattest i jobben støtter denne konklusjonen.

Pris?

Villedende pris på K701 er lavere enn K702, som de facto er mindre flashy da de er sorte og de har utskiftbar ledning. Demomodeller av K701 selges av og til av Soundgarden til 1995. På bruktmarkedet går K701 for ca. 1300 til 1700. K702 er sjeldnere på bruktmarkedet, men de finnes. Jeg kjøpte mine der og angrer definitivt ikke.

Hodetelefoner må passe brukeren fysisk. Hva gjelder?

Enkelte hevder at K70x er ubehagelige å ha på hodet over lengre tid (timer). Det brukerne klager på er knottene på undersiden av lærbandet som ligger på hodebunnen. Mitt inntrykk er at har man normal mengde hår på hodet (som jeg heldigvis har i min alder) så er diskomfort for K70x et ikke-tema. Når det gjelder komfort rundt ørene så kan det være at de med STORE ører ikke vil få plass til dem inni klokkene. Normale ører passer helt flott. Kan ha dem på i 5-7 timer i strekk uten å merke noe til dem. For den gjengse bruker med statistisk normal hodeanatomi, vil K70x være et par hodetelefoner man vil leve lykkelig og lenge med.

K70x brukt / demo til ca. 1500 kroner? RØVERKJØP.

Var det svar på spørsmålet?

PS: Jeg har fortsatt K702 på hodet og nyter musikken som formidles fra dem ennå. Har jeg planer om å selge dem etter HD800 kom i hus? Nope.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 702 romsligere enn 701?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si du skriver ganske så poetisk, jeg er imponert Det var en god forklaring. hvilken rør forsterker ville du annbefalt til disse? Hovedsakelig så skal disse brukes på pcen.

"Jeg synes at bassen er litt anemisk" Kan du forklare den litt nermere?

Soundgarden er desverre fri for 701, å finner di ikke på nettsiden deres heller. Cdon skal ha 2500,- og den prisen syntest jeg var litt stiv. Venter i spenning på å finne brukt, eller att Soundgarden får inn flere til samme pris som var 1995,-
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K701 / 702 brukt:

AKG K702
    AKG K701 Kr 1300,- *SOLGT*

"Anemisk" er blodfattig; uten engasjement. Bassen er nesten fraværende. Den er nøytral. Den er ekte. Den er ikke overdrevet. Den er troverdig. Den er lite til stede. Den er knapt nok hørbar. Den er beskjeden.

Jeg ville valgt "beskjeden".

Rørforsterker til head-fi? Har kun erfaring med rør i fullskala-anlegget. Vil på sikt satse på å få det også på head-fi. Skulle jeg gitt ett kjapt fra hofta tips: DNA Sonett. Goggle den og bli like fristet som meg...balansert eller ubalansert .. hva synes du fristet mest?

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er 702 romsligere enn 701?
    Nei, de er identiske (tatt på husken).

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, litt skeptisk er jeg. Jeg liker att bassen er tilstede i lydbildet. Liker litt "attack". Jeg er usikker på om di kommer til å passe meg lydmessig. Min definisjon av helhet i lyden er att bassen bør være like detaljert og tilstede som selve mellomtone og diskant, dog ikke overdreven. Kanskje du vet av noen som vil passe meg bedre? Vill ikke ha noe som er dårligere i mellomtone og diskant. For alt jeg vet så kan det hende jeg liker 701, men jeg satser på å få høre di før jeg går til noe innkjøp.

Leste litt på den Rør-ampen, fristende å kjøpe. Men prisen på 1200$? Hoho.... hadde det ikke vært for opgradering av anlegge i stua, så kunne det vert ett alternativ.

Mvh
    Svein S

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG701 har superb bass, men ikke mye. Er du vant til Klipsch med en PB13 på full flex og synes det er kjekt så er nok ikke AKG i samme gata for å si det slik.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært lite bilder jeg har tatt selv i denne tråden, så jeg poster noen nå. Noen bilder av Sennheiser HD800 og NuForce HDP i matchende utførelse. :-D

Ja: NuForce er ikke den største saken, og HD800 er ikke de minste. Opposites Attract, er vel et passende ordtak her både visuelt og lydmessig.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce1-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce2-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce3-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce4-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce5-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce6-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce7-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce8-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce9-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce10-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce11-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-hd800-nuforce12-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Jeg hadde også lyst på den versjonen av HDPen, men kjøpt en helsvart brukt heller :-)

Litt OT: hvor fornøyd er du med fokus på nest siste bilde?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en svart HDP også ... i fullskala-anlegget.

Fokus? Jeg er fornøyd, fordi fokus skal være på utgangen til HDP...

Nå er bildene over ikke tatt med kunstig lys, og ikke bruk av stativ. Kun snapshots med 7D og billig Tamronlinse. Hadde jeg vært ordentlig, så hadde jeg tatt en mteinum (skryt til han) og satt opp lys og benyttet stativ. ops:

Side 53 av 70 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •