Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 70 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg er ikke overrasket. Jeg har enda ikke sett et review som ikke konkluderer med at HD800 er i særklasse det råeste hodetelefonsettet for normale folk om dagen.

Jeg har siklet på et slikt sett lenge, men føler det skorter på kilden foreløpig.
    Kilden? Din Bryston DAC må vel passe ypperlig. :-D Eller, tenkte på forsterkerbiten?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bandets mest prestisjefulle konserter skjer i grandiose lokaler med nær sagt perfekte akustiske forhold og plass til mange fans. Over døra til det lokalet står det Sennheiser HD800.
    Jeg vet ikke helt om jeg likte den konklusjonen, fordi jeg har for mange konsertopplevelser i grandiose lokaler som var preget av elendige akustiske forhold og en haug med halvhjerner i alkoholrus (=fans) som ødelegger hele opplevelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva har dine Denon med mine Audio-Technica å gjøre? :-)
    Egentlig ingenting, var bare ment som et innspill til dette:
    Denons klokker og Audio Technica vil jeg muligens sjekke ut allikevel, ja og T1..
    Ser at det ser litt rotete ut, burde brukt "siter-knappen" på Tiger sitt innlegg.

Hvilke to sett mener du forøvrig er bedre enn Denonene? HD650 og K701? Begge disse er åpne, mens Denonene er lukket - det blir en litt "urettferdig" sammenligning. Åpne mot åpne, lukkede mot lukkede, please :-)
    Ja, HD650 og K701. Er enig i at det er vanskelig å sammenligne lukkede og åpne, men hvis en ser på det dårlige utvalget i lukkede så er det ikke altfor mye å sammenligne med. Denon passet bare ikke meg, K701 derimot...:-D
    Etter Tiger sitt siste innlegg, er uansett jakten hans over for denne gang. HD800 frister meg ikke mindre etter dette innlegget, men føler også en sterk trang til å prøve en av de bedre modellene til Grado neste gang.

Flott at du er fornøyd Tiger, de klokkene ser bare herlige ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt om jeg likte den konklusjonen, fordi jeg har for mange konsertopplevelser i grandiose lokaler som var preget av elendige akustiske forhold og en haug med halvhjerner i alkoholrus (=fans) som ødelegger hele opplevelsen
    Det var nettopp derfor jeg lot de typene være igjen på puben. Tro meg. K70x spiller sykt godt til prisen, men i relativ lydgjengivelse til HD800 ... det er bare å innse at man i dette tilfellet får uttelling for merkostnaden, som desverre ikke er marginal. Verdt det? Det får man avgjøre selv. Skal jeg svare for meg selv, så blir svaret et rungende JA!

Faren med å lese alle reviews av eksempelvis HD800 er at forventningene er helt under takplatene. At disse øreklokkene allikevel innfrir er derfor litt snodig, men dog et ikke ubetydelig positivt tegn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Etter Tiger sitt siste innlegg, er uansett jakten hans over for denne gang.
    Det er bare fordi han ikke har hatt disse på radaren sin - enda:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Flott at du er fornøyd Tiger, de klokkene ser bare herlige ut.
    Takk for det. Det som gjør de litt snodige er at de er som å ta på seg et vinkeljern, man ikke kjenner man har på hodet. Litt uvant konstruksjon kontra K70x, som er mer vanlig. Begge synes jeg har upåklagelig komfort.

Og, etter snart 5 timers lytting i dag og omtrent 6 timer i går, så er hverken ørene slitne på utsiden eller inni. Har bare lyst å spille mer og mer.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilden? Din Bryston DAC må vel passe ypperlig. :-D Eller, tenkte på forsterkerbiten?
    Jeg bruker ikke hodetelefoner i hovedanlegget

Forsterker har jeg definitivt, en lehmann audio black cube! Samme type som Sennheiser bruker for å presentere sine hodetelefoner.

Nei, vi snakker nok PCen og at denne er særdeles underprioritert på DAC-siden her i huset.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de passer til hunden også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og som den observante forumbruker ser så spiller de så nydelig at nakkehårene reiser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Det som gjør de litt snodige er at de er som å ta på seg et vinkeljern, man ikke kjenner man har på hodet. Litt uvant konstruksjon kontra K70x, som er mer vanlig. Begge synes jeg har upåklagelig komfort.

Og, etter snart 5 timers lytting i dag og omtrent 6 timer i går, så er hverken ørene slitne på utsiden eller inni. Har bare lyst å spille mer og mer.
    Hmm, hadde egentlig sett meg ut Grado GS1000i som min neste telefon, men du frister noe voldsomt nå. Må i tenkeboksen, ikke umulig at det blir en snarvisitt innom Resonans i nærmeste fremtid.

Det er bare fordi han ikke har hatt disse på radaren sin - enda:

Hmm, er det bare meg som ikke kjenner til disse? Hva er dette?
    Hehe, jeg skrev jakten er over for denne gang, tid er et relativt. :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado er en av de kunne tenkt å hørt. Skal visstnok være litt mer frempå og fokus på driv.

De der bolede klokkene til Hellnoob ser ut som noen har tweaket litt for langt. Frister ikke.

Litt Bodil Niska nå og i loppekassa.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stax SR-007 Omega II electrostatic headphones | Stereophile.com

Det finnes muligens noen kvantesprang til over HD 800 men om prisen er verd det..........

Men lekre det er de!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekke de.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning, Tiger. Jeg har selv startet å se/lese seriøst på hodeklokker selv, men da i en langt lavere prisklasse. Jeg har ikke 8k å legge ut på et headsett nå. Men et par lapper, det kan forsvares.

Så vi får se. Har sett litt på Audio Technica sine ATH-M50. Som en start i hvert fall....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så langt unna et par RF7 mkII sånn prismessig (£3K) Hvertfall ikke når en tar med effektforsterker i ligningen

Food for tought

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har selv startet å se/lese seriøst på hodeklokker selv, men da i en langt lavere prisklasse. Jeg har ikke 8k å legge ut på et headsett nå. Men et par lapper, det kan forsvares.
    Hva synes du om de grå du har liggende i en koffert hjemme hos deg selv akkurat nå da?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, der ser du. De hadde jeg helt glemt. ops: De skal selvfølgelig testes ut, men det går kanskje noen dager før jeg er hjemme fra jobbreise igjen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg linker rett og slett til et nylig innlegg av akto, som redegjør for at fullskala-anlegg og head-fi ikke er gjensidig utelukkende alternativer, men utfyller hverandre. Begge deler? Ja, takk.

Med mitt eget rom under beskjeden oppussing, så har head-fi blitt redningen i en hverdag man ønsker å fylle med musikk. Om det er positivt for oppussingen? Definitivt ikke...

akto: Tanker om head-fi

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med HD800, testet for en liten stund siden HD650 med forsterkeren imin daværende Marantz SC11S1 pre og Rega EAR 1 - virkelig god lyd og ikke avskrekkende dyrt. Om HD800 er så gode som testene tilsier er det ikke rart det blir lange økter med lytting

Lurer på om jeg selv må invistere i et headset og amp om ikke altfor lenge, slik at jeg kan være asosial uten å plage madammen

Teste forøvrig Grado GS 1000 i london i helgen, det var en åpenbæring innen headfi. Flaks de kostet £1100 så jeg slapp å impulskjøpe de.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De der bolede klokkene til Hellnoob ser ut som noen har tweaket litt for langt. Frister ikke.
    Disse er ikke bolet, customized eller tweaked. De ser slik ut fra fabrikken.

JVC (Victor) HP-DX700.

JVC HP-DX700 wooden headphone extends human hearing - SlashGear

*Updated* JVC Victor HP-DX700 *Review* - Head-Fi.org Community

Side 52 av 70 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •