Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 70 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1385
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I lytterommet / hjemmekino så mener jeg å huske det, ja. I stua har et par Kef iQ30 stått aller lengst, og de står godt fortsatt.
    Sto ikke Audiovector lengre?? Begynner å bli lenge siden men de var jo inne ganske lenge. Mulig jeg blir forvirret av at du vel oppgraderte en gang (eller var det to..) innen samme høytalermerke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde følgende par Audiovector innom her:

- M3
    - M3 Super
    - M3 Signature
    - K3
    - M3 Avantgarde

Så, litt av hvert.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne høre hva du synes om HD800 versus K70x.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du V2.0 på Focus 140? Husker tilbake at jeg likte den kombinasjonen veldig godt selv. Skulle jeg hatt et par stativhøyttalere i dag, så hadde Dynaudio vært en svært aktuell kandidat. Focus 140 er kos.
    Det stemmer. Forelsket meg i høyttalerne på en lytterunde og det var faktisk etter dine anbefalinger her inne jeg valgte å gå for V2.0. Vært godt fornøyd med kombinasjonen, men hadde det ikke vært for et litt stramt budsjett og nedprioritering av HiFi til fordel for en liten krabat skulle jeg gjerne eksperimentert litt mer med forsterker og kanskje andre ht.

Men kanskje mest realistisk er litt fremtidig eksperimentering med HeadFi, og da er det ekstra spennende å lese om dine aktuelle utfoldelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg vil gjerne høre hva du synes om HD800 versus K70x.
    Jeg også, venter i spenning...

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny avatar Hellnoob! Jeg er ikke sikker på om denne fører til at du blir invitert på flere hjemmebesøk enn tidligere... eller er dette ditt sanne jeg som kommer til overflaten?

Sorry for at jeg er OT på tråden din Tiger!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Det stemmer. Forelsket meg i høyttalerne på en lytterunde og det var faktisk etter dine anbefalinger her inne jeg valgte å gå for V2.0. Vært godt fornøyd med kombinasjonen, men hadde det ikke vært for et litt stramt budsjett og nedprioritering av HiFi til fordel for en liten krabat skulle jeg gjerne eksperimentert litt mer med forsterker og kanskje andre ht.

Men kanskje mest realistisk er litt fremtidig eksperimentering med HeadFi, og da er det ekstra spennende å lese om dine aktuelle utfoldelser.
    DAC V6.0 + V2.0 + F140 er alle "litt mørke", så å ha alle tre på rad forsterker sluttresultatet. På den annen side; lyttetretthet tviler jeg er mulig å få med denne kombinasjonen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

K702 vs. HD800

Skal komme tilbake med noen utfyllende inntrykk når jeg har fått HD800 mer under huden. Initielt er det bare en ting å si; liker man K70x, så liker man også HD800. Liker man ikke K70x, så er det fortsatt en mulighet for at man liker HD800.

Og, Hellnoobs nye avatar er ... uhum ... freidig?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob er ikke den første her inne som har brukt det bildet som avatar. JEg kan bare ikke komme på hvem den andre var ... Det var en av gamlegutta i alle fall.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet noen av Denon sine AH-modeller, Tiger?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Kun de tre jeg har kjøpt til eget eie: HD800, K702 og AKG 271 mkII.

Før jeg fikk HD800 på "knollen" så var jeg sugen på Beyerdynamics T1. Nå, når jeg har hørt HD800, så har det suget avtatt litt for å si det pent.

Men, vent ... det er jo kjedelig. 8)

Denons klokker og Audio Technica vil jeg muligens sjekke ut allikevel, ja og T1...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten alt er on topic i Tigers og mine tråder

I det siste har jeg variert avataren mellom Richard Simmons og Erik Estrada, da de er svært vakre menn, som gjør seg godt på bilder. Eller - fordi jeg ser humoren i å bruke slike bilder.

I ovenstående rekkefølge:

Neste avatar blir kanskje denne David Beckham / Armani-undikk-varianten, som jeg synes er morsommere enn originalen:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohhh, grøss og gru....

Vel vel. Over til "saken" igjen: Ser du skal selge Audio Technica'ene dine, Noob. Noen tanker å dele om dem i denne "hodetelefontråden" til Tiger? Lurer på et par hodetelefoner fra AT selv, men da først og fremst ATH-M50.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATH-AD700 var mine første åpne klokker. De selges fordi jeg bruker Sennheiser HD650 og AKG K701 mer (dvs. i stedet for). Jeg vil til en viss grad sammenligne dem med K701, men de er mindre nøytrale - mindre korrekte, noen vil si mer underholdende. Jeg er ikke så flink til å beskrive lyd, så etter å ha fundert litt på dette spørsmålet, fant jeg sammenligningen under, som jeg i stor grad kan si meg enig i. Det som er litt morsomt og litt typisk for denne hobbyen, er at han som utførte den sammenligningen valgte å beholde AD700 men solgte K701. Jeg gjør altså det motsatte. Så hver sin smak, derfor er råd og anbefalinger om lyd noe jeg ikke lytter til, eller gir :-)

Pictorial Review: AKG K701 w/ comparison to DT880 and AD700 - Head-Fi.org Community

En ettertanke i sammenligningen mellom K701 og AD700: AD700 kan drives av en MP3-spiller, selv om jeg ikke anbefaler det. K701 trenger minimum en halvseriøs hodetelefonforsterker. Så prisforskjellen mellom en godlydende AD700 og en godlydende K701 blir lett en del tusenlapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haddo AH-D5000 i ca. to uker før de gikk på brukten.
    Kommer aldri til å angre på det salget, da jeg sitter med to sett som jeg mener er bedre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dine Denon med mine Audio-Technica å gjøre? :-)

Hvilke to sett mener du forøvrig er bedre enn Denonene? HD650 og K701? Begge disse er åpne, mens Denonene er lukket - det blir en litt "urettferdig" sammenligning. Åpne mot åpne, lukkede mot lukkede, please :-)

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC V6.0 + V2.0 + F140 er alle "litt mørke", så å ha alle tre på rad forsterker sluttresultatet. På den annen side; lyttetretthet tviler jeg er mulig å få med denne kombinasjonen.
    Du har nok kanskje rett i det. Har dessverre ikke fått testet så mye alternativt utstyr hjemme, men det er varmt/mørkt så det holder.

Tror du at det kunne vært en idé og bytte ut V6.0 med NuForce som du har testet med meget godt resultat? Hadde også vært et pluss å få med hodetelefonforsterker, og mulighet for forforsterker, men må innrømme at færre innganger er et minus. I tillegg tenker jeg at det er kjipt å gå fra balansert på V6.0 til ubalansert på NuForce, men virker som du mener sistnevnte uansett er best?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Call off the search!

Det er en ting som slår meg oftere og oftere innen denne hobbyen, og det er hvor fort man egentlig tilvenner seg lydsignaturer fra ulike komponenter. Men, så snart man sitter og svitsjer mellom ulike komponenter så får man ett inntrykk av forskjellene, som noen ganger er marginale og andre ganger ikke. Det er ikke alltid forskjellene, store som små, er til det bedre. Oftest er de imidlertid heldigvis til det bedre.

Når jeg kjøpte AKG 271 mkII så var jeg kjempefornøyd. Nøytral lyd, og morsomme hodetelefoner og store nok til å føle man var innkapslet i godlyd. De ble brukt mange timer daglig.

Så kom turen til å snuse på en gammel kjenning; AKG K701, men i form av K702, som er langt mindre flashy med sin sorte farge. Disse har littegrann større klokker / pads enn 271mkII og komforten er prima. K702 har et åpnere lydbilde og plutselig låt ikke 271 mkIi så nøytrale likevel. De billigste har derimot mer opplevd bass, og det kler en god del musikk.

Omtrent samtidig bestilte jeg HD800. Etter ei drøy uke vsr de i hus og koblet opp. Nå etter en del timer så har jeg noen initielle inntrykk:

HD800 i hus, og jeg som trodde K702 var store. AKG-ene blir lilleputter i forhold. Ørene bader i stort rom inne i HD800. Men, i motsetning til AKG-ene ser det ikke ut som man har to boller på hvert øre, men et par store flate brødskiver. Nok matprat, over til lyden.

Lyden, mann! Lyden er ... er ... ikke mindre enn fantastisk!

Det skyldes at man kommer så nær musikken. Ikke nær på grunn av at den presenteres nært, men ene og alene fordi lydkvaliteten er så god som den er. Bassen er i en heeelt annen klasse en K702. Og, lydbildet er større.

I en god del tråder på ulike fora så hevdes det at K702 ikke mangler bass, men at øreklokkene er såpass nøytrale at K702 ikke legger til noe og at det er derfor bassgjengivelsen kan oppfattes som litt svak. Vel, nå anses ikke HD800 som mindre nøytrale, men bassen i HD800 er i en helt annen klasse. Ikke bare fordi bassen er artikkulert, men fordi her ER det mer av den gode bassen.

Nå synes ikke jeg at K702 spiller lyst i det hele tatt. HD800 synes jeg heller ikke spiller lyst. Det kan skyldes at HDP som hodetelefonforsterker, selv om den presenterer godt med detaljer, passer begge disse øreklokkene og ikke legger til noe i de øverste frekvensene. 6moons Srajan Ebaen nevnte dette i sin review av HDP.

Skal jeg ta en sviskebeskrivelse så er det rett og slett at 271mkII er som å høre et band på en lokal og trang pub. Av og til er det det man vil, og det kjennes godt. K702 gir samme band et akustisk bedre og større lokale å formidle musikken i. Bandets mest prestisjefulle konserter skjer i grandiose lokaler med nær sagt perfekte akustiske forhold og plass til mange fans. Over døra til det lokalet står det Sennheiser HD800.

Call off the search. Ikke fordi jeg liker Katie Meluas versjon noe spesielt godt, men jeg innser og tror at det å vurdere andre øreklokker enn HD800 blir litt unødvendig. Skal jeg lete så blir det sånn noenlunde innen samme lydgenre, og da er det muligens jakten på marginer. Steppet fra K702 til HD800 er, i mine ører, et kvantsprang i lydkvalitet fra den dypeste bassen via mellomtonen og vokalpresentasjonen og opp til lydbildets utbredelse. Musikken har aldri vært nærere med øreklokker enn nå. :-D

The search is called off.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke overrasket. Jeg har enda ikke sett et review som ikke konkluderer med at HD800 er i særklasse det råeste hodetelefonsettet for normale folk om dagen.

Jeg har siklet på et slikt sett lenge, men føler det skorter på kilden foreløpig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    ?..I tillegg tenker jeg at det er kjipt å gå fra balansert på V6.0 til ubalansert på NuForce, men virker som du mener sistnevnte uansett er best?
    Ingenting er best, desverre. I mitt stereoanlegg gir NuForce meg mer fart i lyden og strammer opp litt bass. Til hodetelefoner så benytter jeg V6.0 som kilde da den er mer kjøttfull en NuForce.

Dersom du synes ditt anlegg er litt for mørkt og vil ha litt mer "fart" så kan du jo prøve en DacMagic fra Cambridge Audio eller en Hegel Dac. Ofte på brukten, og det koster derfor praktisk ingenting å teste ut og selge dersom du ikke liker hva du hører og ikke mener det tilfører noe av det du potensielt måtte savne i lyden. DacMagic har XLR dersom du mener det er viktig.

Side 51 av 70 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •