Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 70 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1385
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Selv om du ikke blir å hive deg på bølgen til Devil og Cyber så håper jeg du aldri slutter med å komme med dine gode innlegg og svært godt skrevne og godt dokumenterte tester.

Keep it up!!

Så er det lov å være litt ufornuftig av og til:-D
    He? Meg? Jeg har da vært roens hovedsenter, jeg har jo hatt samme høyttalere i 9 måneder snart!!! Da synes jeg heller Anfield fortjener litt pepper om dagen. :lol: Neida, fra spøk til revolver; Hva er problemet med å teste ut litt utstyr, er jo verre med de som ikke har noen referanser i det hele tatt og er de mest påståelige.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuff. Bestilte i går en SB Touch på Lefdal for avhenting via Collect@Store. Lagerstatus = "På lager på Forus". Var den på lager egentlig? Nei.

Dette er for tusan fjerde gangen på rad jeg bestiller produkter via Lefdal Forus der Collect@Store ikke er pålitelig.

På Lefdals forrige butikk på Forus var det orden i sysakene (min erfaring), mens på den nye; særdeles upålitelig.

Så, da var det å bestille via NOT Collect@Store.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier det der.
    Ble selv oppringt av en lettere frustrert ansatt på den lokale Elkjøp-butikken etter at jeg hadde handlet med Collect@Store og kjøpt noe de slett ikke hadde inne...

Mange gode betraktninger fra flere hold i tråden, på både utstyrsjag, musikkglede og tekniske duppeditter generelt!

Jeff Beck (og her Imogen Heap) fra hans Live at Ronnie Scotts Blu-Ray - anbefales.
    [YOUTUBE]ymZbTixNwvA[/YOUTUBE]

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dette blir nok svært OT i Tigers tråd ja, men velger å svare kort på den Counter!

Jeg kan ikke se at vi er mye uenige. Er med små nyanser enig i alle punktene dine, uten om ett.

1. Helt enig. Skrev aldri at det var lett. Skrev at det kan gjøres med kunnskaper og ferdigheter. Noe du selv virker å være enig siden du argumenterer for at Miles kanskje er bedre.
    2. Der er vi enige.
    4. Her er vi ganske enige. Helheten er mye viktigere enn enkeltdelene, men de er ikke ubetydelige. Mente ikke at at det satt dårlige deler i RF-7, det gjør det ikke. Vet at de driverne er godt designet, og Klipsch kan lage mye rimeligere komponenter med god ytelse enn vi får kjøpt løst.

3.
    Miles er og blir en DIY høyttaler, ingen merkevare eller profesjonelt produkt. Du må fortsatt montere elementer, lodde et filter, eller laget aktivt osv. Selv om du får alt dette gjort av noen andre blir det som å sammenlikne en kit car mot en Porsche.
    Hadde tangen tangen skulle tjent penger nok til å drive med dette på heltid, bygget opp en merkevare, et serviceapparat, distribusjonsnettverk osv osv kan jeg lovet deg at Miles og hans andre produkter hadde gått for betydelig mer.
    Til sammenlikning er det ikke noe problem å bestille ca tilsvarende deler som Klipsch RF-7, kopiere filteret og få bygget en kasse hos møbelsnekker. Men det er fortsatt ikke en original Klipsch RF-7. Enig?

Har superlyst på Miles selv så jeg skjønner godt anbefalingen din og er sånn sett hjertens enig, jeg ville bare presisere at DIY ikke er for alle og at en DIY høyttaler til 25k ikke kan direkte sammenliknes med en komersiell til 25k, av nettopp de grunnene du nevnte over. Thats it
    OK Peace and love

(må bare minne om en kit car som heter DAX med topptrimmet hayabusa turbo motor, den kjørte livet av alt av topp ekstremsportsbiler på Nürenburgring...... link så sammenligningen der likte jeg )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Garanti. Aldri. Alltid. Sterke ord. Men, man skal som kjent garantert aldri si alltid.
    He he :-D Er enig i at aldri og alltid ikke bør brukes! Men tror alikevel jeg kan stå inne for garantien siden den ikke er tidsbegrenset.

Forøvrig har jeg stor tro på RF7 og EC Nemo (noen på forumet har sagt "en kan aldri få for mye overkill", det passer jo bra her)

Må anbefale en sang/også. Dette er langt fra silkemykt
    spotify:track:6JsFXo6dlgpUo2kv2UuEYc

Ain't No Grave Can Hold My Body… - Diamanda Galas - Spotify

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo ikke gæli den der, Counter. En smule etterklang som det er på livealbum.

Så til min store glede at Amos Lees nye plate var på Spotify i dag.

"Mission Bell". Spotifylink: Amos Lee - Mission Bell (2011)

Plata følger "sounden" han har på de tidligere platene. Litt synd at det er litt susing på denne nye også. Fatter ikke hvorfor de legger inn det der. :???: Men, behagelig musikk, det er det lell.

Nyter "Learned A Lot" og surfer. Herlig. :grin:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig den skiva, har likt alt fra ham så langt. Ikke så lenge siden jeg spilte debutskiva. Nokså god lyd også? Litt vanskelig å bedømme via PCens 12"ere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SqueezePad eller iPeng?

Har en Touch på vei, så i mellomtiden er det tid for å leke med SqueezePlay, som er erstatning for å starte med og vurdere SqeezePad og Ipenq som remote.

Etter noen timer, så må jeg si at SqueezePad fremstår mer solid enn iPeng. iPeng kresjer noen ganger. Kanskje det er opp mot SqueezePlay (beta) som har skylden og at stabiliteten er bedre med en fullverdig avspiller. Aner ikke, men SqueezePad krasjer ikke. Får teste mer når Touchen er i hus.

Layoutmessig, respons og "flyten" i betjeningen er svært god med SqueezePad. Og, den har mulighet til å gjøre din iPad om til en lokal musikkavspiller.

Ta en titt på SqueezePad da vel.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-bilde-6-png

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips det der Tiger skal lastes ned pronto ! Skal bli morro å prøve noe annet enn pingvinen
    --
    Liker Amos Lee plata godt også- har tidligere album av han og deriblant ett high-rez album 24/96khz.

Jeg er litt sær i min musikk smak og nå går det en del med denne karen:

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-skjermbilde-2011-01-30-kl-10-29-37-png

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Dersom Kevin Eubanks er "sært", ja, da er vi sære både du og jeg. Fordelen med non-vocal er at man kan slappe heeeelt av, da ørene ikke må lytte etter hva som sies. Jeg liker det av og til slik.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått prøvd Squeezepad og vil tro denne med sin enkle navigasjon vil bli min nr1 controller heretter. Uten at jeg har søkt det opp- er det ikke mulighet å synce 2 spillere med denne appen ?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Har da fått prøvd Squeezepad og vil tro denne med sin enkle navigasjon vil bli min nr1 controller heretter. Uten at jeg har søkt det opp- er det ikke mulighet å synce 2 spillere med denne appen ?
    Jeg satt akkurat og leste på SqueezePad sin hjemmeside fordi jeg vurderer en ipad til dette formålet og der sto det at det ikke var mulig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart. Forfatter av Ipad: TEST: SqueezePad - DinSide Data sier at "...Har du flere Squeezebox-enheter kan styre dem alle via SqueezePaden ... Du kan også synkronisere enhetene, slik at den samme musikken kommer begge steder. Dette er selvforklarende ..."

Må sjekke ut om DinSide har blingsa, for marsboer blingser sjelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart. Forfatter av Ipad: TEST: SqueezePad - DinSide Data sier at "...Har du flere Squeezebox-enheter kan styre dem alle via SqueezePaden ... Du kan også synkronisere enhetene, slik at den samme musikken kommer begge steder. Dette er selvforklarende ..."

Må sjekke ut om DinSide har blingsa, for marsboer blingser sjelden.
    Det skal gå jeg har gjort det med 2 spillere

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Hvordan gjør du det? Har du en skjermdump der begge spillerne er "koblet" sammen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer blingsa, gitt. 8-) Satte opp 2 stk SqueezePlay på hver sin Mac (1 pr. Mac, da seff), og de kan enten styres individuelt via SqeezePad, eller de kan synkroniseres (spiller det samme). Oh yes!

Du kobler sammen spillerene via hovedmeny -> Synchronize -> velg spiller.

Teksten som marsboer leste (eller rettere sagt setningen) er relatert til iPad; du kan ikke synkronisere det du streamer til din iPad til andre spillere. I alle fall slik jeg tolker setningen, som står under iPadavsnittet.

På bildet nedenfor er det litt forvirring siden navnet på de to separate spilleren er begge SqueezePlay. Tror dette med SqeezePad + SB Touch blir en schläger her hjemme.

I motsetning til Sonos App så er både iPeng og SqueezePad ekte multitaskingkompatible.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-bilde-png

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var det jeg leste her Squeezebox + iPad = SqueezePad

"Please note: Synchronization to other Squeezeboxes is not supported with SqueezePad"

Jeg tolket dette som at det gjaldt synkronisering av flere Squeezeboxer. Men dersom du har forsøkt og det virker så vet jeg ikke helt hva som menes med den setningen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Enten er setningen utdatert, eller så fungerer dette kun med SqueezePlay. På den annen side så sier lennon at han/hun får det til å virke med to spillere, som jeg da antar er hardwarebaserte avspillere.

Så jeg antar da at setningen, som står under overskriften "Playback directly on iPad" relaterer seg til å synkronisere avspilling fra iPad OG f.eks. en eller flere SqueezeBox.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Enten er setningen utdatert, eller så fungerer dette kun med SqueezePlay. På den annen side så sier lennon at han/hun får det til å virke med to spillere, som jeg da antar er hardwarebaserte avspillere.

Så jeg antar da at setningen, som står under overskriften "Playback directly on iPad" relaterer seg til å synkronisere avspilling fra iPad OG f.eks. en eller flere SqueezeBox.

Jeg synkroniserte en squeezebox og en transporter ved å bruke ipad'en.
    Har ikke prøvd med ipad'en i tillegg. Hver heller ikke hvor stabilt dette er.
    Kan self. Spille musikken fra squeezecenter på padda - også wimp fungerer godt.

Lennon (han)

EDIT:der tok ipaden kvelden gitt. kjøpt i usa i juli i fjor hva f. ska eg gjørra nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bekreftelsen.

Synd med iPaden. Se denne: International Warranty when iPAD purchased from USA - Apple iPad Forum

Nå vet jeg ikke om du oppfyller de kriteriene, men det blir jo en personlig sak.

Side 48 av 70 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •