Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 70 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Procol Harum. Et par klipp:

[YOUTUBE]N6UIqZbMg58[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]HpmL9-apx6I[/YOUTUBE]

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ønsker du ørene fylt med varm karamellsaus, kan du lytte til denne. HØR den stemmen, og vibratoen hennes er bare fantastisk på denne låten.

[youtube]4Eb651s_o1Q[/youtube]

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det var noen søtfylte og behagelige 216 sekunder.

Platene Worrisome Heart og My One and Only Thrill bidrar til sakte puls i godstolen og head-fi.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du hørte på procol harum, da jeg gjorde det selv i helgen. Gjorde litt tanker rundt bandet og kom fram til at bandet Ok Go som er hot i dag, må ha hentet inspirasjonen fra procol harum. Du kan jo sjekke ut Ok Go. Uansett; god lytting videre

Ps. Ok Go er kjent for stilige musikkvideoer, så sjekk ut de i samme slengen. F.eks. End Love og This Too Shall Pass.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Slapp av det går over Garantert!
    Puh, det var godt å høre:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti. Aldri. Alltid. Sterke ord. Men, man skal som kjent garantert aldri si alltid.

Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Morsomt at du hørte på procol harum, da jeg gjorde det selv i helgen. Gjorde litt tsnker rundt bandet og kom fram til at bandet Ok Go som er hot i dag, må ha hentet inspirasjonen fra procol harum. Du kan jo sjekke ut Ok Go. Uansett; god lytting videre
    Takk for tipset. Musikktips blir man aldri lei. Mer nyttig det enn komponentswitching. Billigere. Og, egentlig mer underholdene. 8)

Nå er jeg ikke helt fornuftsidiot, så jeg plukker opp en SB Touch i morgen for å se om jeg fortsatt beholder Sonos. Det er ting med Sonos som er bra, og det er ting som ikke er det. Sikkert samme greia med SB også.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tiger får si fra hvis han synes dette er OT og irrelevant for tråden (da kan det fjernes for min del)

Helt uenig i en del ting her.
    Dette blir nok svært OT i Tigers tråd ja, men velger å svare kort på den Counter!

Jeg kan ikke se at vi er mye uenige. Er med små nyanser enig i alle punktene dine, uten om ett.

1. Helt enig. Skrev aldri at det var lett. Skrev at det kan gjøres med kunnskaper og ferdigheter. Noe du selv virker å være enig siden du argumenterer for at Miles kanskje er bedre.
    2. Der er vi enige.
    4. Her er vi ganske enige. Helheten er mye viktigere enn enkeltdelene, men de er ikke ubetydelige. Mente ikke at at det satt dårlige deler i RF-7, det gjør det ikke. Vet at de driverne er godt designet, og Klipsch kan lage mye rimeligere komponenter med god ytelse enn vi får kjøpt løst.

3.
    Miles er og blir en DIY høyttaler, ingen merkevare eller profesjonelt produkt. Du må fortsatt montere elementer, lodde et filter, eller laget aktivt osv. Selv om du får alt dette gjort av noen andre blir det som å sammenlikne en kit car mot en Porsche.
    Hadde tangen tangen skulle tjent penger nok til å drive med dette på heltid, bygget opp en merkevare, et serviceapparat, distribusjonsnettverk osv osv kan jeg lovet deg at Miles og hans andre produkter hadde gått for betydelig mer.
    Til sammenlikning er det ikke noe problem å bestille ca tilsvarende deler som Klipsch RF-7, kopiere filteret og få bygget en kasse hos møbelsnekker. Men det er fortsatt ikke en original Klipsch RF-7. Enig?

Har superlyst på Miles selv så jeg skjønner godt anbefalingen din og er sånn sett hjertens enig, jeg ville bare presisere at DIY ikke er for alle og at en DIY høyttaler til 25k ikke kan direkte sammenliknes med en komersiell til 25k, av nettopp de grunnene du nevnte over. Thats it

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på! Engasjement er bra. Godt noen er det.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Men, når jeg tenker tilbake så var dette i et rom uten en eneste "myk" flate. Pipe og brannvegg på halve venstreveggen. Vinduer på høyre. Ingen tepper. Kun en liten sofa i rommet. Ingen Rockwool. Nothing. Nada.

Jeg er (rimelig) sikker på at dersom jeg hadde dratt Hegel P2/H2 og AV M3 Super inn i lyttebula i dag, så ville det spilt godt.

Så, etter 5-6 år så kan man jo egentlig spørre seg hvor stor delta er i lydkvalitet når man ser på alle zikkzakk-passasjene som har vært.

Men: Gøy har det vært.

Greit å ta et tilbakeblikk for å få noen referansepunkter. Anbefales til dere andre også.

(Merk: fortsatt infisert av fornuftighetsvirus). 8)
    Du har selvfølgelig rett som vanlig Tiger. Godt at noen av oss klarer å krampholde på fornuften. Det som jeg personlig synes er fascinerende med utstyrsbytting er at man blir en erfaring rikere, og kanskje til og med litt mer kunnskapsrik. At veldig mange, undertegnede inkludert, legger for lite vekt på rommet som det viktigste komponentet tror jeg vi kan være enige om.

Jeg husker ennå så godt at jeg klagde litt på diskanten til GS. Rune og Atle var snar med å påpeke at dette var rommet. Jeg tenker den dag idag ofte på hvordan hadde de spilt under skikkelige forhold, for jeg var jo veldig fornøyd.

Selv om du ikke blir å hive deg på bølgen til Devil og Cyber så håper jeg du aldri slutter med å komme med dine gode innlegg og svært godt skrevne og godt dokumenterte tester.

Keep it up!!

Så er det lov å være litt ufornuftig av og til:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare skinnhellig.

Takk. Å skrive musikktester blir ikke det samme. Men, vent. Hey. Kanskje en idé. Spinoff. En annen plass så har man albumstafett. Mulig noe for oss her på forumet også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte OK Go sin "Get over it" og "This Too Shall Pass". Kjekt driv. Lagt til i "Kandidater"-spillelista my i Spotify. Takk, unified86.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du om Sonos + iPad? Har du testet det?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes også det er interessant å tenke på dette, og det som er litt spennende med denne tråden. Tiger virker ikke redd for å bryte litt med seg selv og stille spørsmålstegn ved egne valg. Husker at det var ganske overraskende for mange når du gikk over til Klipsch osv, og hvor enorme forskjeller du opplevde med tuning av lytterommet ditt og jeg tror det var med på å gjøre både akustikk-tiltak og utprøving av mindre "korekte" kombinasjoner av utstyr akseptabelt.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg bruker SONOS og iPad, det er helt knall
    Bortsett fra at NAS disken tok kvelden her en dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi på forumet egentlig oss tilbake for å se om all komponentutskiftningen de siste årene egentlig har vært så stor rent lydmessig. Det meste av forbedringene har vel egentlig vært litt sånn der zikkzakk.

For 5-6 år siden så husker jeg at jeg var veldig spent på mitt første "voksne anlegg" ment for stereo; Hegel P2 og H2 på Audiovectors M3 Super:

Jeg var veldig spent, og det spilte flott men herrejemeni så lyttetrettheten kom. "Nordost Flatline Gold på Hegel av dårlig match", og "AV Super" er nok den som spiller mest skarpt av M3-serien.

Men, når jeg tenker tilbake så var dette i et rom uten en eneste "myk" flate. Pipe og brannvegg på halve venstreveggen. Vinduer på høyre. Ingen tepper. Kun en liten sofa i rommet. Ingen Rockwool. Nothing. Nada.

Jeg er (rimelig) sikker på at dersom jeg hadde dratt Hegel P2/H2 og AV M3 Super inn i lyttebula i dag, så ville det spilt godt.

Så, etter 5-6 år så kan man jo egentlig spørre seg hvor stor delta er i lydkvalitet når man ser på alle zikkzakk-passasjene som har vært.

Men: Gøy har det vært.

Greit å ta et tilbakeblikk for å få noen referansepunkter. Anbefales til dere andre også.

(Merk: fortsatt infisert av fornuftighetsvirus). 8)
    Alltid greit med en realitetssjekk, Tiger, og i sigende stund er jo du en forkjemper for akkurat dette. :-)

Men, selv om du nå har funnet ditt nirvana og opplever nærmest nevroser vedrørende komponentskift, så bør det vel fremdeles være lov å utforske og teste ut andre komponenter selv om ens nåværende oppsett låter godt, og kanskje nært optimalt under de rådende forhold?

En annen ting er at du har holdt på i det samme rommet alle disse årene. Jeg har selv mitt fjerde rom på den samme tiden, og utstyret spiller jo som kjent ikke likt i ethvert rom. Sånn er det nok også for flere andre "testere".

I etterpåklokskapens ånd er det dog noen valg jeg gjerne skulle reverstert, nyest av dem alle var Sim Audio Moon i7. Men sånn er det, den ble solgt da fokuset (for en stakket stund) skulle legges på multikanal og ikke stereo. Fort oppdaget jeg da det at det ikke var optimalt i forhold til mine lydmessige preferanser på hva jeg vektlegger på stereo vs kino, og da var skaden skjedd. Men lærte en noe av det? Javisst! Vil jeg gjøre slike feil igjen? Håper ikke det, men jeg gjør sikkert det....

Tanken min bak disse skribleriene er at AV/HIFI som hobby ikke nødvendigvis innebærer det samme endemålet for alle. Det er ikke sikkert at alle har det samme målet om å få best mulig lyd for minst mulig penger? Det er også rimelig sikkert at nysgjerrigheten av og til blir for stor og en tenker "hvordan vil dette bli i mitt rom"? Og når en da ikke er HIFI-skribent og kan be om produktene til test (ja, og da med et todelt tanke, både som testobjekt for allmenn interesse men også for sitt eget oppsetts del) da blir det ofte til litt prøv og feil på kjøp og salg. Og det er vel helt fair!

Det jeg dog er helt samstemt med deg er ordene GARANTERT, ALDRI, ALLTID m.fl. brukt i en setting relativt kort tid etter at en har fått produktene i hus. Av egen erfaring kan nye produkter vekke såpass begeistring av den kritiske sansen blir lett bedøvd, og det er ikke før det har gått noen uker før den egentlige lyden har satt seg i både rom og hode. Da kan en uttale seg på et litt mer helhetlig grunnlag om hvilke håp et produkt har for å bli stående.

Men jeg liker din litt kritiske tilnærming, og at det (forhåpentligvis) bidrar til at folk får en mer bevisst holdning til hva de gjør. Selv har jeg gjort mine sideveis steg opp i gjennom, og kommer sikkert til å gjøre noen flere. Men veien kan også være målet, ikke bare det å komme til endepunktet....

Tiger har veø vært rimelig tydelig på at han synea at Sonos-appen på iPad er tungvint, og foretrekker andre løsninger. Selv synes jeg det hele er genialt, og gitt at en kan leve med at Sonos kun leverer 44.1 og dermed ikke er hirez-vennlig, så passer oppsettet som hånd i hanske i mitt hus med mine fire soner. Kona styrer oppsettet fra sin iPhone, jeg fra min iPad. Good enough for me... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, selv om du nå har funnet ditt nirvana og opplever nærmest nevroser vedrørende komponentskift, så bør det vel fremdeles være lov å utforske og teste ut andre komponenter selv om ens nåværende oppsett låter godt, og kanskje nært optimalt under de rådende forhold?
    Selvsagt.

En annen ting er at du har holdt på i det samme rommet alle disse årene
    Nope. To forskjellige.

Det er ikke sikkert at alle har det samme målet om å få best mulig lyd for minst mulig penger?
    Akternativet til det kan jo være best mulig lyd for mest mulig penger? Eller den beste lyden man kan få for ubegrenset antall penger? Best mulig lyd, for minst mulig penger er en god rettesnor. Nå er alle disse adjektivene veldig subjektive, så folk vil ha ulik tolkning av hva man legger i lite penger (og god lyd).

Aner ikke, men skulle jeg "tatt´n helt ut" så er min hemmelige drøm nå (ikke så hemmelig lenger nå, doh) å bygge nytt hus, med dedikert lytterom fra bunn av og den komponenten som skulle først inn var et par EC Nemo. Blir det ikke hus, s, å blir det ikke nytt rom. Men, mulig det blir Nemo allikevel.

Og når en da ikke er HIFI-skribent og kan be om produktene til test (ja, og da med et todelt tanke, både som testobjekt for allmenn interesse men også for sitt eget oppsetts del) da blir det ofte til litt prøv og feil på kjøp og salg. Og det er vel helt fair!
    Selvsagt. Hifiskribent ville jeg ikke vært, selv med den fordelen det har. Så da blir det "the next best thing"; kjøpe selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Syntes også det er interessant å tenke på dette, og det som er litt spennende med denne tråden. Tiger virker ikke redd for å bryte litt med seg selv og stille spørsmålstegn ved egne valg. Husker at det var ganske overraskende for mange når du gikk over til Klipsch osv, og hvor enorme forskjeller du opplevde med tuning av lytterommet ditt og jeg tror det var med på å gjøre både akustikk-tiltak og utprøving av mindre "korekte" kombinasjoner av utstyr akseptabelt.
    Takk for den. De fleste rådene på ulike fora og tester stemmer vel egentlig bra, dersom man unnlater å vektlegge enkeltsynspunkter, men velger å se bredere på det. Dvs. hva er konsensus om et produkt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Plukker opp en SB Touch i dag, så får jeg sammenlignet de to systemene selv. Kommer tilbake med en sammenligning.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Plukker opp en SB Touch i dag, så får jeg sammenlignet de to systemene selv. Kommer tilbake med en sammenligning.
    Venter i spenning! Vurderer SB/Sonos, men syns kanskje SB har gått litt i feil retning med touch. Jeg vil ikke frem til duppeditten for å skifte musikk, jeg vil ha kontrollen i mine klamme hender og gjemme dingsen.:roll:

*Kremt* øh, ser at det kunne være uheldige ordvalg, men tolk det nå i rett sammenheng.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akternativet til det kan jo være best mulig lyd for mest mulig penger? Eller den beste lyden man kan få for ubegrenset antall penger? Best mulig lyd, for minst mulig penger er en god rettesnor. Nå er alle disse adjektivene veldig subjektive, så folk vil ha ulik tolkning av hva man legger i lite penger (og god lyd).

Aner ikke, men skulle jeg "tatt´n helt ut" så er min hemmelige drøm nå (ikke så hemmelig lenger nå, doh) å bygge nytt hus, med dedikert lytterom fra bunn av og den komponenten som skulle først inn var et par EC Nemo. Blir det ikke hus, s, å blir det ikke nytt rom. Men, mulig det blir Nemo allikevel.
    Spennende tanker. Vi får se da hva fremtiden bringer.

En annen sak i denne "diskusjonen" er jo at mye endrer seg på 5-6 år, derav også musikksmak, sjanger, parforhold med ditto tillatelser av komponentinnhold, økonomi, lytterom, egne "lokaler" som igjen fremtvinger endringer i komponentvalg. Mye av dette heller da til at det blir litt "veien som er målet" for min del, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske meg at jeg fant et oppsett innenfor mine økonomiske rammer som tilfredsstiller mine lydmessige behov, og som jeg ikke savnet noe som helst ved. Utopi? Kanskje, men jeg vil heller angre på noe jeg har gjort enn noe jeg ikke fikk gjort. Noe jeg forøvrig har praktisert hele livet, med vekslende hell... :-)

Problemet med dette blir da at har en først hatt et passelig kostbart oppsett som har fungert supert i et rom en gang, blir det fort "referansen" for god lyd og en ønsker seg tilbake til det. Problemet blir da at gamle "sannheter" i et annet rom med ditto utstyr betyr omtrent nada i et annet. Og; en går rundt og husker hvor godt det var dengang, men var det egentlig det?

Hehe, ikke lett dette, og filosofen i oss kan nok holde denne tråden gående ganske lenge med betraktninger tundt dette. Men det bør vi vel la være, for det er ikke sikkert det er underholdende for andre enn oss selv...

Side 47 av 70 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •