Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 70 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1385
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, det ser ut som vi har fått et farlig og smittsomt utbrudd av fornuft i denne tråden. Jeg trøster meg med at kroppen normalt slår ut et virus helt på egenhånd i løpet av en ukes tid. Da føler vi oss nok bedre alle mann!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Hmm, det ser ut som vi har fått et farlig og smittsomt utbrudd av fornuft i denne tråden. Jeg trøster meg med at kroppen normalt slår ut et virus helt på egenhånd i løpet av en ukes tid. Da føler vi oss nok bedre alle mann!

får holde meg unna jeg , vil ikke ha dette viruset mitt oppe i alle oppgraderinger:twisted:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenker vi nok likt, Hellnoob. Spiller sikkert med en autoritet få kan matche, men til 29 laken får an ganske mye lekkert som nok matcher dem på de fleste områder.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja. Jeg har da ikke hørt dem, men velger å kun kjøpe høyttalere som tilfredsstiller både lydmessige og utseendemessige krav. No compromise :-)
    Jeg mener at 15k er langt i overkant. Jeg har hatt 10k høyttalere som ser langt dyrere ut enn RF-7 II.

Lydmessig skal du lete ekstremt hardt for å finne noe som kan levere tilsvarende over hele fjøla til samme pris basert på min erfaring. Når man tenker på hva f.eks B&W 805S koster, og hvor mye mer RF-7 II gir lydmessig om oppsett og rom tillater det, blir det nesten latterlig. Hvis det finnes noen lydmessig bedre høyttaler all over til under 27k vil jeg gjerne høre dem en dag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg mener at 15k er langt i overkant. Jeg har hatt 10k høyttalere som ser langt dyrere ut enn RF-7 II.

Lydmessig skal du lete ekstremt hardt for å finne noe som kan levere tilsvarende over hele fjøla til samme pris basert på min erfaring. Når man tenker på hva f.eks B&W 805S koster, og hvor mye mer RF-7 II gir lydmessig om oppsett og rom tillater det, blir det nesten latterlig. Hvis det finnes noen lydmessig bedre høyttaler all over til under 27k vil jeg gjerne høre dem en dag.
    Må bare si at jeg ikke har hørt og betviler ikke RF7IIs kvaliteter, bare så det er 100% klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir vel litt prioritering, noen vil ha hel pakke hvor design teller like mye som lyd , andre går for lyden og noen en middelvei, at rf7 mkll spiller over sin prisklasse tror jeg gjerne og at de ser ut som billigere ht er jeg også med på:-D vet hva jeg går for

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at Klipsch har forholdsvis få direkte konkurrenter, fordi det er ikke mange som produserer rimelige og gode hornhøyttalere. Du får høyttalere som overgår Klipsch på enkeltparametere i samme prisklasse, men de er ikke veldig mye bedre. Mens Klipsch på sin side har veldig mye bedre dynamisk skala og veldig mye bedre spredningskontroll.
    Den høye følsomheten sparer også strøm som gjør at forstkerne får en lettere oppgave, til tross for noen dips i impedansen her og der. RF-7 vil kreve omtrent 10% av effekten til en normal hi-fi høyttaler for å gjengi samme volum.

Det betyr ikke at Klipsch er objektivt sett best, men de har relativt liten konkuranse på sine sterke sider og gjør resten bra også.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Kongeinnlegg

Helt enig, liker ikke at denne tråden blir nedgradert til snusfornuftig

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    .....liker ikke at denne tråden blir nedgradert til snusfornuftig
    Slapp av det går over Garantert!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis det finnes noen lydmessig bedre høyttaler all over til under 27k vil jeg gjerne høre dem en dag.
    Foreslår du tar deg en tur til BEF ved anledning. Tangen InConsertMiles er både rimeligere (dog MYE større) og jeg mistenker at de er bedre (har ikke hørt nye RF7 mkII). Skulle jeg skiftet ut mine Klipsch med noe hadde det blitt InMiles!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Foreslår du tar deg en tur til BEF ved anledning. Tangen InConsertMiles er både rimeligere (dog MYE større) og jeg mistenker at de er bedre (har ikke hørt nye RF7 mkII). Skulle jeg skiftet ut mine Klipsch med noe hadde det blitt InMiles!
    Kan man bygge selv er det klart at man kan overgå komersielle ting på pris/ytelse. Men det krever jo en del kunnskap, ferdigheter, osv. Verdien ved vidersalg faller ofte fortere og man har få garantier for sluttresultatet.
    Dessuten blir ikke god DIY gratis det heller. Bare diskantene til Miles koster 7000kr. Kan love at komponentene til RF-7mk2 er mye rimeligere saker. Se basselementene også. Snickers nevnte vel at man stort sett kunne gange prisen på komponenter med 12 så hadde man ca utsalgspris på vanlige komersielle høyttalere.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok stemme det, bass-elementene til klipsch thx ultra settet får man kjøpt for under 50 dollar på parts-express ^^.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrudde opp mine RF-5 forleden for å sjekke noe skurr, og begynnte å le litt når jeg så diskanten. Sammenlignet med den kompresjonsdiskanten jeg hadde til mitt tidligere horn prosjekt så er det faktisk helt utrolig hvor puslete den er...men spiller bra..oh yes :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mimretid. Finger´n fortsatt i jorda.

Ser vi på forumet egentlig oss tilbake for å se om all komponentutskiftningen de siste årene egentlig har vært så stor rent lydmessig. Det meste av forbedringene har vel egentlig vært litt sånn der zikkzakk.

For 5-6 år siden så husker jeg at jeg var veldig spent på mitt første "voksne anlegg" ment for stereo; Hegel P2 og H2 på Audiovectors M3 Super:

Jeg var veldig spent, og det spilte flott men herrejemeni så lyttetrettheten kom. "Nordost Flatline Gold på Hegel av dårlig match", og "AV Super" er nok den som spiller mest skarpt av M3-serien.

Men, når jeg tenker tilbake så var dette i et rom uten en eneste "myk" flate. Pipe og brannvegg på halve venstreveggen. Vinduer på høyre. Ingen tepper. Kun en liten sofa i rommet. Ingen Rockwool. Nothing. Nada.

Jeg er (rimelig) sikker på at dersom jeg hadde dratt Hegel P2/H2 og AV M3 Super inn i lyttebula i dag, så ville det spilt godt.

Så, etter 5-6 år så kan man jo egentlig spørre seg hvor stor delta er i lydkvalitet når man ser på alle zikkzakk-passasjene som har vært.

Men: Gøy har det vært.

Greit å ta et tilbakeblikk for å få noen referansepunkter. Anbefales til dere andre også.

(Merk: fortsatt infisert av fornuftighetsvirus). 8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historie kan en ikke bli dum av.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Historie kan en ikke bli dum av.
    Har hatt endel elever som har sett annerledes på det.

Rart med det, Tiger, man går litt i ring/sikk-sakk, noe jeg selv har oppdaget også.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mange gode anlegg som har blitt ødelagt av dårlig dempede rom. Litt ironisk er det kanskje at det er "kino-rommene" som har gått i bresjen for korrekt demping, mens mange av "hifi-stuene" i langt mindre grad er skikkelig dempet. Bare ta en titt på oversikten over " min hjemmekino" ift "min hifi". Litt på samme måte som filmindustrien drar med seg hd lyd mens musikkbransjen ikke klarte å overbevise med sacd og dvd-audio.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Svært godt.

Oppfordrer at flere og flere bruker følgende tråden aktivt for å heller bruke utstyret til noe konstruktivt, fremfor å sitte å lure på det ene og det andre: http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...du-na-200.html

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kan man bygge selv er det klart at man kan overgå komersielle ting på pris/ytelse. Men det krever jo en del kunnskap, ferdigheter, osv. Verdien ved vidersalg faller ofte fortere og man har få garantier for sluttresultatet.
    Dessuten blir ikke god DIY gratis det heller. Bare diskantene til Miles koster 7000kr. Kan love at komponentene til RF-7mk2 er mye rimeligere saker. Se basselementene også. Snickers nevnte vel at man stort sett kunne gange prisen på komponenter med 12 så hadde man ca utsalgspris på vanlige komersielle høyttalere.
    Tiger får si fra hvis han synes dette er OT og irrelevant for tråden (da kan det fjernes for min del)

Helt uenig i en del ting her.

1. Det er ikke LETT å overgå komersielle produkter. En kan bruke MYE dyrere komponenter, men det er ingen garanti i seg selv. Finnish blir ofte så som så med DIY (finnes hederlige unntak). Alt i alt er det flere gode grunner til at DIY er en liten del av markedet.

2. Helt enig i at 2. håndsverdi synker fortere enn anerkjente ferdigbygg.

3. Tangen InMiles kan kjøpes ferdig bygd. Møbelsnekker kan lage kasser, tegninger og elementer er lett tilgjengelig. Så et anslag på ca 5K for kassebygg + Ca 6900* i elementkostnader pr høytaler + delefilter. DVS et grovt anslag på 25k for et par ferdig bygd

4. At komponentene til RF 7 mk II er billige betyr jo ingenting. Sitter rimelige komponenter i svindyre høytalere og svindyre komponenter i ekstremt dårlige

Alt i alt spurte Marsboer om noe som var bedre enn RF7 i samme prisklasse da synes jeg In Miles er et godt alternativ, selv om de ikke selges over disk. Spesielt siden den konkurenten kan prestere ypperlig på rimelig forsterker med samme høye følsomhet.

Til slutt må det sies at RF7 er en stor høytaler, mens InMiles er diger........... De krever sitt visuelt, lav waf heter det vel 8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller slipp kona aldri inn på hifi-rommet - så er det prob. løst..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 46 av 70 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •