Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 70 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1385
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har fått med meg at "the latest and greatest" (denne måneden) er Regas nye Dac til 5K som spiller "Naimsk", og den dobbelt så dyre Calyx som veier 4.4 kg og låter "Smooth".

Skulle jeg velge utifra det lille jeg har lest hadde det blitt en Rega.

La oss se hva som er hot om noen uker til.
    som vanlig fornuftig ord fra din kant

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Antakelig et godt råd, men Regaens USB-del er jo nokså svak på papiret så om PC er mye brukt til avspilling vil nok en løsning ala rDac eller Calyx være bedre med asynkron tilkopling.
    Jepp. Eller bare rett og slett benytte optisk.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis man har Mac, men en bærbar Mac med nesten like god ytelse som min PC koster 9000,- kroner mer enn den bærbare så valget var nokså lett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått med meg at "the latest and greatest" (denne måneden) er Regas nye Dac til 5K som spiller "Naimsk", og den dobbelt så dyre Calyx som veier 4.4 kg og låter "Smooth".

Skulle jeg velge utifra det lille jeg har lest hadde det blitt en Rega.

La oss se hva som er hot om noen uker til.

blir spennede å følge med om det blir en koreansk knockout på british steel da :-D eller om engelskmannen kan slå nedenifra og oppover :-D lommeboka heier på rega

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis man har Mac, men en bærbar Mac med nesten like god ytelse som min PC koster 9000,- kroner mer enn den bærbare så valget var nokså lett.
    Joda men så er Mac laget for bl.a. lyd. Så hva man legger i "ytelse" kan jo være bl.a. optisk, ingen virusprogram som sakker farten, utvalg av softwareavspillere, romjusteringer og -målingsverktøy, integrering av iPad som fjernkontroll "rett ut av esken" for Mac, osv.

Dessuten så koster en MacMini som mediaserver / avspiller mye mindre enn 9K.

Men, folk må velge det de vil. Registrerer at flere og flere AV-interesserte går over til Mac. Sikkert en grunn for det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, og jeg liker MAC, men fikk litt bakoversveis da jeg så at min PC til 6500,- hadde bedre eller identisk specs som Macbook Pro til 16900,-

Jeg kan fort ende på Mac-vogna, men lydmessig tror jeg ikke det er noen stor forskjell fra en PC selv om programmene ser litt bedre ut. Begge leire får man nok frem til målet.

Må snart få litt pics fra rommet ditt, føler det har drøyd lenge siden siste oppdatering.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dersom man ser utelukkende på hardware (design ikke inkludert) så er Mac overpriset. Nå er det bare det da, at jeg er villig til å betale litt mer for designet. Men, aller først og fremst for å kunne kjøre OSX. Det er dermed operativsystemet jeg primært har valgt og som jeg trives med. Ikke den innvendige hardwaren.

Kunne jo kjørt en Hackintosh dersom jeg var veldig prisbevisst.

I kveld: Første Jotun Pure Color sprettet. 1 av fire vegger har fått første strøk. Angrer nesten at jeg begynte på å pusse opp rommet. :twisted:

Men, det blir nok bra til slutt. Gidder ikke stresse. Tar nok 1-2 uker denne gangen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, og jeg liker MAC, men fikk litt bakoversveis da jeg så at min PC til 6500,- hadde bedre eller identisk specs som Macbook Pro til 16900,-.
    Du burde vel vite bedre enn å lese kun på specs nå, Jan? Sånn er det jo på HIFI-produkter også, lytt på og test dem ut selv først før en feller noen dom, å lese teoretiske specs kan umulig fortelle den hele og fulle sannhet.... ;-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du burde vel vite bedre enn å lese kun på specs nå, Jan? Sånn er det jo på HIFI-produkter også, lytt på og test dem ut selv først før en feller noen dom, å lese teoretiske specs kan umulig fortelle den hele og fulle sannhet.... ;-)
    Tja. Jeg vil påstå at relativ ytelse datamaskiner imellom er lettere å avgjøre basert på spesifikasjoner enn tilfellet er mellom AV-komponenter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Fredegasnøtt til de som fokuserer på ytelse:

- Hva låter best av 2.4 GHz og 2.66 GHz prosessor?

Eller enklere:

- Hva låter best av Mac og Windows, når du kun ser på OS-ets ytelse?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njei - jeg snakket ikke om lydkvalitet, men om dataprosesseringsytelse generelt, som jo er det en datamaskin primært benyttes til. Lydforskjeller fra datamaskiner med optisk utgang blir en like interessant diskusjon for meg som lydforskjeller mellom USB-kabler, eller forskjeller i lydkvalitet mellom forskjellige harddisker som streamer digitale lydfiler...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, jo, men rart er det lell.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Tja. Jeg vil påstå at relativ ytelse datamaskiner imellom er lettere å avgjøre basert på spesifikasjoner enn tilfellet er mellom AV-komponenter.
    Ja, og jeg er enig i at mac er lekkert og godt bygget, men dere må da være enig i at det er snodig at en PC som nå selges for 6390,- har like eller bedre specs jamført med en macbook pro til 16900,-?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snodig, det er bare snakk om grovt overprisede produkter (der røpet jeg meg vel som ikke-eplefan).

Enda verre blir pris-/ytelsesforholdet på Apple-PCer dersom en ønsker oppgraderte spesifikasjoner:

- PÃ¥ grensen til svindel - DN.no

Vel, nok OT for denne gang :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er like morro hver gang. Diskusjonen er sånn der Holmgangdebatt.

Jeg betaler gjerne (mye) mer for å kjøre OSX, samt den superenkle integreringen av iPad, iPod Touch og iPhone opp mot alle enhetene i huset. Streaming av lyd og bilde (AirPlay, AirTunes). For meg er det en vel så viktig faktor som enhetskostnaden og Apples prispåslag på hardware.

Skal man kun ha 1 PC, så ser jeg poenget at man står friere.

Skulle jeg kjørt en masse tallknusing og simuleringer, eller de hotteste spillene, så hadde jeg ikke valgt Mac.

Eller kanskje; jo. Tallknusing og simuleringer kan jo sees på som f. eks. ripping og koding av filmer. Da setter man opp sine Macer i Xgrid: Xgrid - Wikipedia, the free encyclopedia

Anyway: Helg. Maling og musikk. Joohoo.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dersom man ser utelukkende på hardware (design ikke inkludert) så er Mac overpriset. Nå er det bare det da, at jeg er villig til å betale litt mer for designet. Men, aller først og fremst for å kunne kjøre OSX. Det er dermed operativsystemet jeg primært har valgt og som jeg trives med. Ikke den innvendige hardwaren.

Kunne jo kjørt en Hackintosh dersom jeg var veldig prisbevisst.

I kveld: Første Jotun Pure Color sprettet. 1 av fire vegger har fått første strøk. Angrer nesten at jeg begynte på å pusse opp rommet. :twisted:

Men, det blir nok bra til slutt. Gidder ikke stresse. Tar nok 1-2 uker denne gangen.
    Er malingen så matt som Jotun skryter over?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler gjerne (mye) mer for å kjøre OSX, samt den superenkle integreringen av iPad, iPod Touch og iPhone opp mot alle enhetene i huset. Streaming av lyd og bilde (AirPlay, AirTunes).
    Det er ikke noe galt i dette. Det er faktisk helt sentralt i Apples forretningsidé.

Innlåsing/knytting/"avhengighetsskaping" av kundene til en økende, proprietær og overpriset produktportefølje. Ja, det er lekkert å se på og enkelt å bruke. Men vanskelig/umulig å velge andre løsninger/produkter enn Apple sine, både maskinvare og applikasjoner. Altså mindre valgfrihet for kunden.

Denne forretningsidéen er såpass genial at andre kopierer den eller deler av den, også Microsoft. Så det er som vanlig et valg mellom pest eller kolera.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underholdning for frukthaterne:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Er malingen så matt som Jotun skryter over?
    Vanskelig spørsmål. Hadde malt bula i BatCaveBlack, så ville det vært lettere å se. Nå maler jeg den i FemiWhite, fordi jeg lever etter unified86 "mobbing". Men, utifra det jeg ser, så er mattheten på veggen omtrent lik det jeg kan huske ei gipsplate har. Mao. veldig matt. Såpass matt at hjørnene i rommet egentlig ikke vises så godt. DET er et godt (matthets-)tegn.

PS: Noen som vet hvor man får tak i lilla reclinere? Seriøst ment.

Har de som vises nedenfor (Noah Recliner m/fothviler). Fordelen er at de er smale, gode å sitte i og har innebygget fothviler.

Dersom noen finner noenlunde like jeg ønsker å kjøpe, men da sorte eller lilla i stoff; finnerlønn loves.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er IKKE eplehater, men når Apple ikke har en brukandes PC under 9990,- så ble det slik.

Side 42 av 70 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •