Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 70 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1385
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pøh :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland CTA-405 har kontroll på volumet.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-tiger-11-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par RF-63 som surround. DET er saker det.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det helt sikkert - bortsett fra triple bassporter på baksiden. I ditt rom blir vel surroundhøyttalerne stående ganske nær veggen?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir forholdsvis trangt om plassen der mine rf-63 skal stå, men føler meg ganske trygg på at det kommer til å gå fint. Jeg kommer til å ha dem ca 10-15 cm fra en hylle, ca 50cm fra bakvegg. Avstenden mellom paret blir maks 2 meter, avstanden på sidene blir ikke all verden den heller.

Når jeg har fått spillt 63erene litt kan jeg si litt om hvordan det funker.

Tiger, gleder meg til å takker ja til forsterkertilbudet når den tid kommer!
    Jeg kommer nok til å prøve litt froskjellige forforsterker/effekt kombinasjoner på 63ene den neste tiden.

Håper jeg kan komme en tur til deg igjen når du har surrounden på plass, lover meget bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rosinen i pølsa!

Se her Tiger: Det siste du mangler for komplett klipsch "dream team"8)

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/67444

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Copland 405 ligger ute, hva er planen videre om jeg tør spørre? Ble nyfiken gætt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ser Copland 405 ligger ute, hva er planen videre om jeg tør spørre? Ble nyfiken gætt.
    Samme her. MA lå jo ute for litt siden, og nå CTA-405? Ut med rør for godt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker det ikke. Coplanden er DEN desidert beste forsterker jeg har eid og hørt her hjemme i stereo. En vanvittig driv og nærhet!

Årsaken er mangel på prosessorinngang, og jeg integrerer den ikke på full spiker opp mot en receiver...og initiell tanke med å bare flytte høyttalerkabler hit og dit blir stress.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, er en arvtager i kikkerten?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA, V2.0, 405 og TDAI2200: Arvtager er allerede her. Nr. 2 i rekken, med mulighet for "større og bedre" fra samme produsent.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikker bare innom for å fortelle at jeg tror jaggu jeg har satt ny personlig rekord i å beholde en høyttaler. RF-63 blir bare bedre og bedre. Glad jeg tok hoppet og valgte å prøve RF-63 i mitt lille rom. Har aldri hatt en slik nærhet til lyd før her hjemme. Kjenner småangsten kommer snikende nå når RF-63 snart ikke lenger er mulig å få tak i (dersom de skulle "ta kvelden" en gang i fremtiden).

I starten var de litt skrikende, men som mye annet her i livet; modning er bra. Og, de er nå "uten filter". Fantastisk høyttaler.

Sånn. Måtte bare ta en Twitter.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mange brukte eksemplarer samt deler å få tak i til denne en god stund fremover.

Se ikke bort fra at det dukker opp en RF-63mk2 også, Klipsch er nok klar over statusen 63 har som den beste musikkigjengiveren i RF serien. Da hadde det vært spennende med en sammenlikning av mk1 og mk2 hos deg som har kontrollerte akustiske forhold. :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Paladium Tiger? Du burde være rette mannen for det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    MA, V2.0, 405 og TDAI2200: Arvtager er allerede her. Nr. 2 i rekken, med mulighet for "større og bedre" fra samme produsent.
    Du spiller altså Abe sin v2?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det ikke kommer en RF-x3 mkII mellom RF-82 mkII og RF-7 mkII så er det en liten skandale, spesielt segmentmessig. Det er intuitivt for stort sprang fra RF-82 til RF-7 rent prismessig (og antatt ytelsesmessig).

Palladiumserien for stativhøyttalere er fra 30K og gulvstående fra 60K, og det er (slik jeg føler det nå) hinsides over det jeg er villig til å bruke på en høyttaler når jeg hører hva RF-63 gir av kvalitetslyd pr. krone. Og da før prisreduksjonen ned til 12.950!

Spiller foreløpig "kun" på V2.0. I tildigere tråder her på forumet så hadde en annen bruker ("Ingeniør´n") og jeg en ulik opplevelse av denne forsterkeren på ulike høyttalere. Han hadde B&W 703 (mener jeg å huske) og jeg Dynaudio Focus 140. Så man kun på spesifikasjonene, så er førstnevnte en lettere last og burde passe V2.0 best. Imidlertid, med så mye annet her i verden, så var ikke det tilfelle. Ser man på målinger (bl.a. Sterephile.com) så er Focus 140 en langt mer stabil last for en forsterker enn 703, som dipper ganske bra ned når det gjelder impedans. Det antas å være grunnen til at V2.0 på 703 ble oppfattet som "svak". Jeg synes V2.0 passet Focus 140 bra, men siden begge (V2.0 og Focus 140) er litt laid back så kunne det bli litt for laid back (kos?), selv om jeg egentlig elsket sounden kombinasjonen ga på 2-kanals musikk. På film; tja. litt kjedelig.

Nå, med RF-63 (følsomhet på 99dB) så er min opplevelse at V2.0 passer Klipsch perfekt. Klipschs transparenthet sammen med V2.0s formidlingsevne i mellomtonen, holografi og oppløshet er noe av det aller beste jeg har hørt. Nå kan jeg ikke påberope meg å ha hørt allverdens, men litt og nok til å ha en kvalifisert mening.

Jeg har ventet en evighet på V5.0. Ønsket å ha ett par V5.0 (koster 25K), mens 2 stk. V4.0 (brokoblet) koster 20K. You do the math om hva som er det beste kjøpet...

Som FredrikC påpeker, så kan signifikante deler av min opplevelse skyldes at jeg har gjort enkelte akustiske tiltak i rommet. Det er selvsagt vanskelig å skille hva som er rommet, tiltakene, høyttalerne og forsterkerens påvirkning. Men, la meg si det slik: RF-62 i samme rom er totalt parkert av RF-63, selv i mitt lille rom på ca. 360x400cm. Høyttalerne (elementene) er plassert pinlig nøyaktig 1/7 og 1/5 av hhv. rommets bredde og lengde.

Som nevnt før så har nå lyden forlatt høyttalerne og høyttalerne finnes ikke lenger. De er bare formidlere man egentlig ikke legger merke til. Hadde aldri trodd jeg kom ditt når jeg fant AVforum for 7 år siden. Det tok mao. 7 år (doh...) før jeg kom i mål på høyttaler / akustikk fronten i stereo. Enkelte vil nok reagere på at pinpointing er for presis, og vil ikke like lydbildet. Men, ironien er at de fleste strever med å komme hit...

Over til noe annet:

Så var det flerkanalslyd. Har alltid lest at "...det er viktig å ha lik lydsignatur i høyttalerne i et flerkanalsoppsett...", og egentlig tenkt at romkorreksjon i receiver kan pynte på eventuelle mangler i så henseende. Tja, never assume, because you´ll just make an Ass out of U and Me. Matching ER viktig.

Så for å kompletere RF-63 (front) med RC-64 (senter), RB-61 (presence), RF-62 (surround) og RB-52 (surround back) så er indikasjonen at matching har faktisk mye å bety. Sammenhengen i lydbildet (9.1) er endelig helt overbevisende.

Ahhh, dette blir en deilig AV-høst/vinter. "Godt" sommeren er over...

PS: unified86 - jeg har ikke bare plater på veggene. Det er faktisk litt innredning (femifaktor) i rommet.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv semi-bestemt meg for V5, men de er ikke så lett å få testet akkurat (hørt de én gang på FS401 og det var meget bra, men … ).
    Kunne du tatt noen bilder av rommet og/eller fortalt litt mer om hvor du har dempet og med hva? Rommet mitt er i ca samme størrelse som ditt og kunne derfor tenke meg å se hva du har fått til.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få tatt noen bilder i morgen. Rommet ser faktisk ikke ut som en bod med Rockwool slik enkelte hevder.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at RF63 er verdt prisen på snaue 14K Tiger? Fristrende å høre på dem selv om de er altfor store. Dessuten liker jeg jo bare rock og metal og da blir det vel feil med Klipsch, hehe:-)

Side 35 av 70 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •