Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 70 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husets lille prinsesse har begynt å besøke AV-rommet i kjelleren. Spotify spiller nå Ke$ha "Tik Tok" ... og ... den er jo RÅKUL! (ikke mine ord). :razz:

De unge vokser opp. Må gi dem innføring i god lyd, om man ikke kan styre musikksmaken like mye....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Husets lille prinsesse har begynt å besøke AV-rommet i kjelleren. Spotify spiller nå Ke$ha "Tik Tok" ... og ... den er jo RÅKUL! (ikke mine ord). :razz:

De unge vokser opp. Må gi dem innføring i god lyd, om man ikke kan styre musikksmaken like mye....

Ingen ting er bedre enn å la AVinteressen gå i arv

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, og det går faktisk begge veier. Lurte på hvor jeg tidligere hadde hørt sangen "Vår By" med Sigvart Dagsland. Vel, den lille prinsessen utbrøt; "Den er fin! Den er jo fra filmen Cars!". Jaggu. Det var DER jeg hadde hørt den, ja.

Junior i huset er lettere å "styre". Han guffer Green Day og John Mayer på JVC gettoblasteren på sitt rom.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pusler med en test av følgende forsterkere etter en flere uker lang testperiode:

- Lyngdorf TDAI2200
    - Music Angel KT88
    - Copland CTA-405

Det blir en sammenligningstest, da jeg har alle 3 her hjemme over flere uker. Resultatet vil nok provosere enkelte, overraske andre og være opplagt for resten.

Utførlig test "in orbit". Stay tuned...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pusler med en test av følgende forsterkere etter en flere uker lang testperiode:

- Lyngdorf TDAI2200
    - Music Angel KT88
    - Copland CTA-405

Det blir en sammenligningstest, da jeg har alle 3 her hjemme over flere uker. Resultatet vil nok provosere enkelte, overraske andre og være opplagt for resten.

Utførlig test "in orbit". Stay tuned...

Det hadde vært morsom lesning. Alle er jo 3 meget gode forsterkere med hver sin teknologi. Tror jeg har tilgode å lese en test der tre så forskjellige forsterkere er testet opp mot hverandre. Jeg vil se fram til å kunne få lese det!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg "gidder" er nettopp det du påpeker; de er svært ulike og ofte så finner man enkeltstående omtaler av produkter uten referanse til andre.... bortsett fra at "det spiller godt i sin klasse".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg "gidder" er nettopp det du påpeker; de er svært ulike og ofte så finner man enkeltstående omtaler av produkter uten referanse til andre.... bortsett fra at "det spiller godt i sin klasse".
    Ja å det er det som gjør dette morsomt og interessant. For de fleste vet ikke hva som er posestivt og negativt med de forskjellige teknologiene. Så er ren sammenlignings test der man virkelig kan kryss teste er virkelig morsomt å få høre om resultatet på!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er farlig nær kjernen i presentasjonen nå, BEF. Dvs. jeg vil ha kryssmatriser som redegjør for inntrykkene. Igjen, fordi alle (forsterkere) kan noe. Ingen (forsterkere) kan alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er veldig interessant Tiger. Gleder meg til å lese dette. Ikke minst med tanke på det BEF er inne på. Hvis man er med i dette gamet og tror at den ene løser alt, så har men etter min mening "en vei å gå".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er farlig nær kjernen i presentasjonen nå, BEF. Dvs. jeg vil ha kryssmatriser som redegjør for inntrykkene. Igjen, fordi alle (forsterkere) kan noe. Ingen (forsterkere) kan alt.

Jeg tror det er mange som vil få seg en liten a-ha opplevelse av og lese en slik test. Det vil å være meget lærerikt for de fleste for en bedre forståelse for teknologien og ikke minst hvorfor noen teknologier passer bedre til den ene musikk sjangeren enn den andre

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal man ikke ALLTID tro det som står på trykk.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-avis-png

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreative tanker er alltid bra. Kan dog få uante konsekvenser.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-rom-png

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og vurderer Head-Fi på ny. Hadde Naim + AKG K701, men synes det manglet noe i bunn. Oppløsningen var veeeeeeldig flott, men litt for polert til å engasjere. Når det er sagt så var det enorm forskjell om jeg benyttet Benchmark DAC1 eller Abrahamsen DAC. Utrolig forskjell.

Vurderer derfor best-value-source + det beste man får utenom: MF V-DAC, rørforsterker og Sennheiser HD800.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

Ja å det er det som gjør dette morsomt og interessant. For de fleste vet ikke hva som er posestivt og negativt med de forskjellige teknologiene. Så er ren sammenlignings test der man virkelig kan kryss teste er virkelig morsomt å få høre om resultatet på!!
    Og fordi resultatet BARE gjelder i et scenario med høyttalerne som benyttes i testen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø---sitter her og nyter en Martell, hører på Saint-Germain des-pres Cafe 6 på en MA og flirer av serieklippene dine Underholdningen er herlig (t.o.m med en u"rørt" MA)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og vurderer Head-Fi på ny. Hadde Naim + AKG K701, men synes det manglet noe i bunn. Oppløsningen var veeeeeeldig flott, men litt for polert til å engasjere. Når det er sagt så var det enorm forskjell om jeg benyttet Benchmark DAC1 eller Abrahamsen DAC. Utrolig forskjell.

Vurderer derfor best-value-source + det beste man får utenom: MF V-DAC, rørforsterker og Sennheiser HD800.
    HD800 bør du høre før kjøp. De var oppløste som juling men dørgende kjedelige i mine ører....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX

...hører på Saint-Germain des-pres Cafe 6 på en MA og flirer av serieklippene dine Underholdningen er herlig (t.o.m med en u"rørt" MA)
    Hvis det er den samme MA jeg fikk oppleve......så har du en lydenskapelig "stund" :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    HD800 bør du høre før kjøp. De var oppløste som juling men dørgende kjedelige i mine ører....
    Det er det jeg frykter. K701 påstås å væe et langt bedre kjøp for "dørgende kjedelig lyd". Jeg hadde K701, og de er veldig åpne og transparente, men jeg er enig i at de ikke akuratt er spennende....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvis det er den samme MA jeg fikk oppleve......så har du en lydenskapelig "stund" :-D
    Hehe...det er akkurat den du hadde i hende på lån, og jeg har en herlig stund! (Går på Martell nr.2 nå) "Lydenskapelig" faktisk! Fantastisk begrep som bør sendes Norsk Språkråd Sorry OT, Tiger.

Side 31 av 70 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •