Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 70 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1385
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oj, det var en flott stue. Kan vel ikke være mye å pusse opp der.............

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet illustrerer Tigers påtenkte lytterom i kjelleren, og ikke dagens stue, Kriller :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at dette ikke er Tigers stue heller, Kriller

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, stusset litt på BO frontene men stua på bilde var likevel veldig flott:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Bildet er mer som inspirasjon rent konstruksjonsmessig. Vurderer 99% likhet når huset er oppgradert. Den siste prosenten er at flatskjermen byttes ut med et lerret.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den siste prosenten er at flatskjermen byttes ut med et lerret.
    Så det blir B&O-høyttalere? :-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...som jeg nevnte i tråden til BEF var det rommet du viser til vanvittig lekkert...

Mon tro om en ikke kan foreta seg en slik "utrustning" ved bruk av moltonkledde rammer der annenhver ramme i motsatt rekkefølge (som du var inne på i tråden til BEF, tiger), fylles med dempemateriale? Da får en både akustisk demping og et brilliant design på rommet...

Det samme en gjøre i taket, altså dele inn det hele i rammer som enten da er tomme eller fylles med absorbsjon.

De som er "tomme" kan en jo egentlig også kjøre gipsplater i front på, slik at en i tillegg får montert inn spotter i disse...

...litt av utfordringen med å gjøre det slik er nok at det kan bli rett og slett for mye av det gode, men da får en heller kanskje ty til en blanding av høyeffektiv og litt mer "skumgummi"-type demping... Et i overkant dempet rom er jo ofte vanskelig å få til å spille bra uten å guffe på med vanvittige elementer og effekt, og det er jo ikke BARE positivt det heller!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren: man skal selvsagt utvise forsiktighet. Mitt innlegg var kun ment som idédugnad. Detaljene kommer senere. Ref. "Masters handbook of acoustics".

Hellnoob: Selvsagt. -1 dag med 1. april.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om de sikkert er grovt overprisede, er jo Auralex' SonoSuede HD (Home Design, ikke High Definition) veldig pene.

Auralex Acoustics - SonoSuede(HD)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten avstikker hvis Tiger tillater det:

Har noen av dere vært i et såkalt akustisk dødt rom? Det er en rimelig merkelig og sprø opplevelse. Jeg følte meg faktisk uvel de første sekundene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen (med sine fulle fem) vll ha et akustisk dødt rom. På ulike fora så kan man få følelsen av at "et akustisk behandlet rom" likestilles med et "dødt rom". DET er en overdrivelse. La oss ikke gå ned den veien (les; go down that rathole).

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen (med sine fulle fem) vll ha et akustisk dødt rom. På ulike fora så kan man få følelsen av at "et akustisk behandlet rom" likestilles med et "dødt rom". DET er en overdrivelse. La oss ikke gå ned den veien (les; go down that rathole).
    Nei da misforstår du. Jeg trodde ikke det var et "dødt" rom du higet etter. Det var mer for å fortelle om en merkelig opplevelse. Beklager OT.

Akustisk døde rom er det noen institusjoner som bruker og jeg var så heldig å besøke et slikt for mange år siden (nei, ikke offentlig helseinstitusjon), haha :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja. Kanskje enkelte medlemmer av forumet ville nytt godt av et besøk i en polstret celle...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Selv om de sikkert er grovt overprisede, er jo Auralex' SonoSuede HD (Home Design, ikke High Definition) veldig pene.
    Påstand: Jeg skal lage mer effektive moduler til en brøkdel av prisen. Og, skal jeg være "avansert" så kan jeg benytte MDF i slisset utførelse for å lage kule bølger eller andre designhypede former....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Tiger 19.11.2009

Og; Lyngdorfen min selger jeg aldri. Bedre forsterker (funksjons- og lydmessig) har jeg aldri eid. RoomPerfect er en drøm "come true".

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ;-)

Beholder du fremdeles Lyngdorfen, eller er den helt overflødig nå i ditt Copland/Klipsch-nirvana?
    Og der kom vel det "bombshellet"... ;-): http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/62154

Viser jo bare for "farlig" det er å komme med bombastiske utsagn på dette forumet.... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er til salgs alltid. Det vet alle som er her på forumet. Du skal ha kudos for å ha giddet å søke etter mine uttalelser 5 måneder tilbake. Det viser ekte engasjement og vilje til research.

Men, det er et viktig element som differensierer; et produkt med kvalitet har sin pris. Å kjøpe en strøken (og som helt ny og mindre brukt enn en Hifiklubben.no demoforsterker) TDAI2200 med RoomPerfect med A/D-modul til 23.000 er å drømme.

De som vil ha et no-nonsens-produkt som er som nytt har nå muligheten. Som sagt så selges ikke min TDAI2200 for å finansere annet innkjøp.

FØRSTE bud på prisantydning (alle så langt rett under, og de er ikke få) så finner TDAI200 en ny eier.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ser ut til å møte litt motstand rundt ikke-parallelle-veggelementer, Tiger vil jeg si at jeg synes idéen er besnærende. Det trenger ikke bli dyrt eller komplisert eller stjele mye gulvplass heller. Ok, det blir litt mer jobb for hver delprosess, men tar man tiden til hjelp så bør det være overkommelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjerringa mot strømmen har aldri hatt det lett, men har opplevd mye mer enn de som seiler medstrøms.

Du er de facto en av de som har seilt motsrøms ved å fokusere på akustiske tiltak. Du har beskrevet dine erfaringer og de som leser kan kun skjønne en brøkdel av hva du har opplevd. De tror egentlig at det du har oppnådd er i regionen "han har byttet til litt mer vellspillende signalkabler".

Emotiva, SVS, Klipsch, Music Angel, dipoler (som er den helt nye vinden) er alle ting som er "kuuuuuult" her på forumet.

De som vet bedre skjønner at det vil være en del å hente på visse deler av dette, mens "the biggest bang for the buck" er på akustiske tltak.

Har egentlig noen spurt seg selv om hvor Gorm, Jørn, Roffe og andre tok veien? Hva skjedde egentlig med dem? Gikk de lei? Fikk de ikke mer utav rommet enn hva man først antok?

Roffe: kunnskapsrikt forummedlem, som bygget Norges minste hjemmekino. Hva lærte han?

Jørn: Var store høyttalere i skråloft egentlig det beste?

Gorm: Var de dyreste høyttalerne i rommet (diamanter) det som ga best lyd, eller fokuserte han etterhvert mer på akustiske tiltak?

Atle: Etter å ha gått gjennom svært så mange bytter av høyttalere (og fått mange applauderende tilsvar); hva skjedde egentlig med lyden i hans hjemmekino? Var større, dyrere og "bedre" egentlig bedre?

HåkonN: Han med dama med trusene på anklene. En av de kuleste avatarne her inne. Han med de dyreste høyttalerne. Hvilke akustiske tiltak effekturerte han egentlig i sin egen stue for å få de perlene fra Adam til å passe inn?

Hva er egentlig poenget mitt? Ikke misunnelse. Jeg kunne kjøpt høyttalere som hadde gått utenpå et hvert par presentert her på forumet. HåkonNs høyttalere kunne vært et fint surroundsett.

Poenget mitt er; hva gir best lyd og hvorfor? Forumet trenger litt feedack fra "de store gutta" og den erfaring de nå har opplevd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har vel en følelse av at de du nevner har forlatt AVForum. Ha i bakhodet at de fleste har en knytning til bladet Hjemmekino og da sier det vel seg selv at man ikke kan figurere på et konkurrende forum :-?

Men uansett, vi får holde spiriten oppe og finne de smale stiene. Jeg har fått utrolig mye informasjon fra dette forumet, men samtidig også nok til å "tenke sjæl" og prøve noe annet enn alle andre, og har kanskje lært et og annet på veien.

Jeg håper du gjør alvor av planene. Utfordringen blir jo å verifisere resultatet på et vis.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De profilerte brukerne kan muligens ha forlatt dette forumet, men "the legacy" er her fortsatt i form av skrevne innlegg. De ser nok dette og har nok et tilsvar slik at vi andre kan lære noe.

Hvis de ser dette og velger å IKKE svare så er jo det perverst nok et svar også; de har mao. ikke lært spesielt mer enn oss andre dødlige...

Planene blir helt sikkert omsatt til realitet dersom du tenker på bassfellene. Vil legge ut step-by-step instruksjoner (inspirert av kenti).

Side 28 av 70 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •