Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 70 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder rørene i midten av MA (såkalte ECC85) så er det mildest talt en smule forvirrende når det gjelder hvilke erstatninger man kan benytte her. 6AQ8, og en drøss andre 6xxx-rør.

Når jeg leser ulike tråder på andre fora så fremgår det at 6AQ8 rent teknisk egentlig ikek er en erstatter for 6N1-rørene, men at det finnes andre alternativ som har likere karakteristikka.

Men, hadde alt vært enkelt ... "What's the fun in that".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Tiger!

Beklager maset, men jeg lurte på en ting. Du nevnte at Lyngdorfen demper toppen på klipschene når du kjører denne aktivt. Kan jeg spørre om hvor mye på hvilke verdier?

Grunnen er at jeg driver å eksprimenterer litt med/ uten MCACC på Min Pioneer ax 10ai.. Og jeg får litt merkelige verdier, noenKH_Z blir økt med hele 5 db mens andre blir mer logisk dempet..

Jeg vet jo at jeg kan ha topper og bunner, men synes ikke det har noen sammenheng de resultatene her!

Hadde vært veldig interessant å sett hvilke resulatater du fikk f eks fra 1 khz og opp! spesielt med tanke på at romkalibreringen i din Lyngdorf er ekstremt bra!

MVH Johan

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner problemstillingen, men å sammenligne romkorreksjonsresultater (langt ord...) fra to ulike rom gir nesten ingen mening.

Resultatene mine ville eventuelt ha variert også, da Lyngdorf måler først fra lytteposisjon og deretter fra helt tre valgfrie posisjoner i rommet. Mao. ville resultatene variert litt hver gang.

Jeg ville heller satt dine RF-63 mindre toe-in (vil gi vesentlig mindre diskant), og deretter kjørt RK fra Pioneeren din. Og, om 3-4 uker så vil høyttalerne låte helt anderledes...så da er det ikke sikkert du trenger RK.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan påvirket de fysiske dempetiltakene Lyngdorfens romkorreksjonsinnstillinger (enda lengre ord)?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg delvis målt mot RF-62, Hellnoob.

Zeke1983: I denne posten er RF-62 målt: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1389020

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Tiger!
    Grunnen til jeg også spurte var fordi jeg så HOJ skrøt av at Lyngdporfen gjorde en bra jobb i diskanten!

Jeg har lekt litt mer med MCACC ikveld og det begynner å bli bedre. Høyttalerne trenger fortsatt innspilling så jeg regner med det blir enda bedre.

Jeg har også satt høytt med litt mindre toe in og det er prosjekt neste timen:

Nå dempet MCACC ca 1-2.5db fra 2 khz og oppover. Vet ikke om det sier deg noe, men er det mye?
    Prøver å bruke øra og oppi dette, men en kan høre seg litt blind merker jeg!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mål så mye. Sett deg ned og spill musikk på normalt volum. Dersom ørene føles "utslitt" etter 1-2 timer så er du lyttetrett og kan skyldes diskanten. La det gå noen uker, så håper jeg lyttetrettheten (dersom du har det nå) vil gi seg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da satt nye rør i rørforsterkeren og sitter her med en god kopp kaffe og nyter Sophie Milman, m. fl. Tror ikke det blir så mange transistorbaserte forsterkere i dette huset videre, jeg.

Har aldri vært så nær målstreken i dette AV-løpet på lenge.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi har det ganske likt om dagen, Tiger. Moro at Copland ble så god match.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, og det til 399 pund + litt til rørene?? Morsomt å høre at det ikke alltid må være slik at pris og ytelse skal måtte gå hånd i hånd...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har da satt nye rør i rørforsterkeren og sitter her med en god kopp kaffe og nyter Sophie Milman, m. fl. Tror ikke det blir så mange transistorbaserte forsterkere i dette huset videre, jeg.

Har aldri vært så nær målstreken i dette AV-løpet på lenge.
    Du snakker nå om MA, ikke sant? Kort beskrivelse av forskjellen på den original og nye rør?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det. Har ikke kjøpt rør til Copland ennå.

Lyden med MA nå (igjen på rolig musikk) er vesensforskjellig fra de originale rørene som fulgte med. Rørene i 12AU7-posisjonen er disse:

This RCA 5814A tube has a triple mica, "D" getter, copper grid posts, and grey-plate construction. Made in the 1960's. They have great soundstage and body. They are warm but well balanced. The RCA 5814A tube should be considered for any 12AU7 based hi-fi preamp.

Setningen markert over oppsummerer greit for å si det slik. Høyttalerne forsvant mer i lydbildet. Damestemmer er nydelige. Leonard C. derimot høres ut som han går på stereo-rider.

I ECC85 så står det nå et par EH 6A8Q. Skal rulle litt videre med andre der fremover. Det haster imildertid ikke for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres gøy ut dette her. Føler at det er dette hobbyen handler om...å ha det moro! Blir inspirert til å kjøpe nye rør til min MA nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt "dørstokkmil" å bestille nye rør. Ørten typer, bias her og der, NOS, diamanter, 6N1-rør kinesiske, 6N1-P..russiske, grey plate, black plate, 3 mica, 2 mica, mikrofoni, bla, bla, osv.

Når jeg endelig bestilte, og når jeg fikk dem levert 2 dager etterpå og hører nå hvor mye rørene betyr ... hvorfor i alle dager ventet jeg så "lenge". :twisted:

Go fo it. Your MA will never be the same again.

Kona tror jeg har tørnet. Pusser pinner på lyspærer, surfer på rørinfo og hører musikk hver dag fra kl. "spist mddag" til "nå skal jeg legge meg".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste prosjekt er å finne rør til CTA-405. Der finnes det svært lite informasjon i motsetning til MA, så der krever rørbytte litt mer research. Finner jeg rør til den som "sitter som ei kula", ja så er oppløpssiden tilbakelagt når det gjelder 2-kanals oppsettet.

Jeg leser ikke om høyttalere. Jeg ser ikke på bruktmarkedet etter høyttalere. Jeg vurderer ikke nye høyttalere. Samme gjelder nå også forsterkeri. Er i ferd med å skifte fra "veien er målet " til "det er jaggu godt å slappe av i målområdet også".

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har vurdert å prøve meg på rør, og det virker som dere anbefaler dette.
    Men er det da nok med ett fortrinn til ikke så alt for mange penger eller må du ut med flere ti-tusen bare for rørene for å få brukende lyd?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt "dørstokkmil" å bestille nye rør. Ørten typer, bias her og der, NOS, diamanter, 6N1-rør kinesiske, 6N1-P..russiske, grey plate, black plate, 3 mica, 2 mica, mikrofoni, bla, bla, osv.

Når jeg endelig bestilte, og når jeg fikk dem levert 2 dager etterpå og hører nå hvor mye rørene betyr ... hvorfor i alle dager ventet jeg så "lenge". :twisted:

Go fo it. Your MA will never be the same again.

Kona tror jeg har tørnet. Pusser pinner på lyspærer, surfer på rørinfo og hører musikk hver dag fra kl. "spist mddag" til "nå skal jeg legge meg".
    Mye her som rørentusiaster kan kjenne seg igjen i. Husker når jeg fikk den store rørforelskelsen for første gang jeg og, den gang var det en Rogue Stereo 90 som satte følelsene skikkelig i sving. Nå har jeg ikke muligheten eller tiden til det du akkurat nå nyter som mest, men jeg håper det kommer tilbake (jeg vet det gjør det, men det er bare så mye som skal gjøres i mellomtiden... ;-) )

Kos deg videre, og vær glad for at du er i stand til å suge margen ut av den gode hobbyen vi har.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparegris: Bestill en MA fra HongKong (eller eBay). Kjøp rør som anbefales til den. Da får du en svært vellydende integrert forsterker til ca. 5000.

Anfield: Du får det ikke så ille i mellomtiden. "Slite" med Naim og annet snacks.

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparegris: Bestill en MA fra HongKong (eller eBay). Kjøp rør som anbefales til den. Da får du en svært vellydende integrert forsterker til ca. 5000.

Noen forslag til hvilken Music Angel?
    har hørt veldig mye bra om denne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne: Music Angel "XDSE XD-800MKIII KT88 Tube" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Benytt knappen "Order Form" og oppgi 220V-modellen. Betal via PayPal. Etter 1 uke har du den levert på døra.

Liker du lyden og blir bitt av basillen kan du på sikt vurdere Ayon, Copland, andre.

Side 26 av 70 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •