Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 70 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1385
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

En ting jeg aldri ville gjettet er at på denne Coplandforsterkeren så skal man koble pluss på minus, og omvendt. Strange. Men, men.

Lurer på om det er personer som har testet den og ikke har gjort det og derfor "dømt den south". :!:
    Kjell?? :lol:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med Copland! Et prdukt jeg liker meget godt. Må bare få hørt det systemet en gang. En venn av meg kjøpte Copland CTA 301 MKII pre denne uken og skryter voldsomt av den, den er gammel - vi snakker om ca. 10 år, men du verden som den låter - og oser av kvalitet.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Gratulerer så mye med Copland! Et prdukt jeg liker meget godt. Må bare få hørt det systemet en gang. En venn av meg kjøpte Copland CTA 301 MKII pre denne uken og skryter voldsomt av den, den er gammel - vi snakker om ca. 10 år, men du verden som den låter - og oser av kvalitet.
    Når det gjelder rørforsterkere så er alder kun ett tall!
    Dynaco'n min (i den tilstanden dere hørte den) var jo ca. 40 år

Hadde vært digg å fått tak på det linjetrinnet til Croft pre'en og kombinert det med tentlab'en. Hadde blitt kreeeeeem

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvilken forforsterker du benyttet på RA90 (siden den er ren effekt og CTA-405 er integrert), men mulig det er en forskjell der? Eller benyttet du CTA-405 som ren effekt?
    Den gang sammenlignet jeg CTA-405 som ren effekt (med fixed gain) mot Rogue. Forforsterkeren var Arcam C31 i begge tilfeller, en amp som jeg personlig mener ikke farger spesielt mye. Kanskje den forforsterkeren (i prisklassen) jeg har vært mest fornøyd med.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting jeg aldri ville gjettet er at på denne Coplandforsterkeren så skal man koble pluss på minus, og omvendt. Strange. Men, men.

Lurer på om det er personer som har testet den og ikke har gjort det og derfor "dømt den south". :!:
    Ikke så uvanlig som du skulle tro. Vet om andre som også er konstruert slik, blant annet Conrad Johnson.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen fornuftig grunn til denne konstruksjonen?

Ser frem til et par bilder av denne etterhvert også!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kalles feilmerking.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De derre Copland-rørforsterkerne bare går i stykker, så ville ikke satset på de!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    De derre Copland-rørforsterkerne bare går i stykker, så ville ikke satset på de!
    Hæ? Hvis det brukes til å tørrtrene på kulestøt så tåler de sikkert ikke så mye, men det er jo ikke primært det som det skal brukes til.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å følge med. Alltid noe spennende som skjer i tråden din Tiger
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå du også kastet deg på rør-kjøret, Tiger?? Artig å følge med, du går liksom fra en ende av skalaen til den andre nå, men tviler ikke på at det spiller. (Dynaudio+Lyngdorf med digitale saker og RK ---> Klipsch med rør...)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få litt mer innsikt i hva ulike ting gir.

Da var CTA-405 hentet. Det første jeg måtte gjøre var å åpne coveret da det er lagt en skumgummi mellom det og effektrørene for å sikre at de ikke løsner under transport. Uvant og måtte ta bort cover på en helt ny ting...

Knipset en god del bilder av de ulike komponenter når coveret først var av, slik at jeg kan få mer innsikt i hva som sitter der.

Benytter nå aTV med Apple Lossless filer og TOS-link inn til Lyngdorfen, som benyttes som DAC og videre til Copland. Det hevdes at lyden i rørprodukter med helt nye rør ikke er den beste, og at de trenger litt modningstid. Ikke vet jeg om dette skal bli så mye bedre. Flyten i musikken og 3D med aTV/Lyngdorf/Copland er allerede nå overraskende god.

Når det gjelder MA, så ble den levert i går og jeg spilte noen timer i går kveld med den. Bortsett fra litt knitring ved av/på så spiller den veldig godt til prisen før jeg har byttet rør i den. Det sitter JAN Phillips ECG 5814A i de ytterste posisjonene. De to i midten aner jeg ikke, fordi det er ikke trykket noen ting på dem. Det jeg la merke til er at alle rørene gløder mye mer enn JAN Philips rørene, som kun har en glo helt i toppen. Mulig jeg må justere bias. Har ikke multimeter, så jeg får ha MA-en som "hobby" utover året.

Nok pjatt; tilbake til godstolen.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-g2-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-g1-jpg

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-g3-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hæ? Hvis det brukes til å tørrtrene på kulestøt så tåler de sikkert ikke så mye, men det er jo ikke primært det som det skal brukes til.
    Det var en spøk

Det har seg nemlig slik at jeg klarte å ødelegge en Copland CTA-501 som jeg lånte av g-h for en god stund siden (som han heldigvis klarte å reparere, nevenyttig som han er).

Det jeg har hørt av Copland er bra saker det. Hadde egentlig vært interessant å teste noe liknende igjen på mine egne høyttalere, som er vesentlig mer lettdrevne enn de jeg testet på den gang (Vista).

Gratulerer med fint forsterkeri, Tiger! Synes faktisk Copland sine produkter ser veldig maskuline og robuste ut også.

Nå mangler du bare en CDA 823.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger.. Hva gir disse i 4ohm, hadde vært gøy å testet den hos meg.

@kenti - jeg regnet med at det var en spøk..:wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kentis spøk; jeg må innrømme at jeg Googlet og søkte Wiki litt etter "typiske" feilmodi for CTA-405, men fant ingen. Så, derfor senket jeg skuldrene.

En demo om et par uker HoJ går helt greit. Vil "brenne inn" de nye rørene først. MA leveres jo med gamle rør, så den er således ikke kritisk i så henseende.

Coplanden er oppgitt til 50W, med "strupet" strømforsyning. Rent teknisk vet jeg ikke hva det egentlig betyr annet enn at den teoretisk / oppbygningsmessig skal gi 100W, men er strupet ned til 50W ren klasse A. Det differensieres ikke i spesifikasjonen på Watt i 4 eller 8 ohm. Jeg har koblet den til 4 ohm nå. Hvorfor? Kun fordi min erfaring fra MA tilsier at den spilte best i triodemodus og 4 ohm.

MA = "65 watts x 2 in ultra-linear mode 30watts x 2 for triode mode". Det oppgis heller ikke her ulikheter i Watt på 4 ohm og 8 ohm.

Ellers:

En ren CD-spiller er aktuelt, men den må ha digital INN. Dvs., jeg må kunne benytte den som DAC. Derfor er NADs C656BEE særdeles aktuell...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg spilt sammenhengende i snart 11 timer, og jeg er oppriktig imponert over Coplanden. Lyngdorf spar frem alle detaljer og er en fryd å høre på. Coplanden er ditto, og den klarer på en magisk måte å fokusere på det som er viktigst i frekvensspekteret. Den har et utrolig driv og flyt i presentasjonen jeg ikke har hørt før.

Så en annen ting. Volumknappen står på 1/3 styrke og det spiller på nåværende konsert-BR mellom 89 - 92 desibel. Så, rør kan ikke spille høyt og engasjerende ... med kontroll ... tøys.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og den klarer på en magisk måte å fokusere på det som er viktigst i frekvensspekteret
    Er det i presensområdet eller? Ut fra hva jeg kan erindre var CTA-501 veldig god der, men desverre litt for veik i bassen på Vista.

Så, rør kan ikke spille høyt og engasjerende ... med kontroll ... tøys
    At rør kan rocke på både film og musikk kan jeg skrive under på etter å ha lånt et par Ayon Typhon-blokker. Bare så synd at det ble så himla varmt i rommet...

Edit: Skrivefeil

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Coplanden er oppgitt til 50W, med "strupet" strømforsyning. Rent teknisk vet jeg ikke hva det egentlig betyr annet enn at den teoretisk / oppbygningsmessig skal gi 100W, men er strupet ned til 50W ren klasse A.
    Høres nå veldig sannsynlig ut det.
    Går vel an å fjerne den sperren vil jeg tro?
    Får tro at det ikke betyr at bias'en er justert ned?
    Ettersom jeg forstår så jobber ett rør under en viss spenning?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumknappen står på 1/3 styrke og det spiller på nåværende konsert-BR mellom 89 - 92 desibel. Så, rør kan ikke spille høyt og engasjerende ... med kontroll ... tøys.
    Det er da ikke høyt... :wink: Hva skjer om du skrur opp til 1/2?

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    At rør ikke kan rocke på både film og musikk kan jeg skrive under på etter å ha lånt et par Ayon Typhon-blokker. Bare så synd at det ble så himla varmt i rommet...
    Regner med at "ikke" ikke skal være med i setningen?

Forøvrig er det et par Typhon til 45k i markedet - 70% "rabatt"...

Nesten 70% off Ayon

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der lurte det seg inn enn "ikke" for mye gitt. Det skulle selvfølgelig ikke stå "ikke"

Forøvrig er det et par Typhon til 45k i markedet - 70% "rabatt"...
    Ja, disse hadde vel passet bra med Klipschene dine!?

Side 24 av 70 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •