Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 70 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De er store nok. Småtassene er KEF iQ30.

RF-63 blir vel stående i stua noen uker til, så må de ned i AV-rommet. Får litt klaus av å ha dem der de står nå. Er litt overrasket over det jeg har hørt så langt. Dvs. myk diskant og ikke one-note-bass, selv plassert håpløst nær bakveggen, på moderate volum Ikke noe poeng å vurdere dem kritisk på den lille receiveren de spiller på nå.

Kobler til litt mer krefter på dem i helga.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-klipsch-jpg

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det dette med rør og Klipsch da. Hva kan jeg si? På enkelte innspillinger er dette magisk. Timene flyr og CD-ene likeså. Det viktigste er at jeg liker det jeg hører, og spørsmålet er om jeg skal skaffe en MA selv, eller Ayon Spirit II, MC275, osv.

Det er som om enkelte innspillinger spilles av med 99.95% hastighet. Det er ren terapi å høre på. På innspillinger med myyyye info, så rotes det sammen. Men, jeg skal ikke spille slik musikk for å slappe av, så det går bra.

Disclaimer: Har aldri hatt en rørforsterker i hus, så jeg har ikke grunnlag for å vurdere MA opp mot andre.

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-jpg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, der var Tigers ferd inn i rørverden påbegynt. Det er en deilig opplevelse med rørvennlige høyttalere og rør, så jeg gleder meg til å lese mer om dine "rørete" opplevelser....:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kepp. Sikler litt på Ayon, da vet du.

Jeg er egentlig overrasket hvor godt dette spiller. Rør gir usedvanlig boost i holografien. Nå skal det sies at jeg har dyrket symmetri i rommet til det ytterste for å ha balanse i "lydbølgene".

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle veldig, veldig gjerne ha likt å høre dette oppsettet. Skal du låne rørforsterkeren lenge?
    Kanskje du kan invitere til en demo) :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kan stikke innom på mandag kl. 20:30 så er det knall.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom du kan stikke innom på mandag kl. 20:30 så er det knall.
    Solgt!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg så falt ikke MA'n helt inn, det ble litt for mye rot - for lite detaljer i toppen, så mitt valg ente på en meget habil rør-pre på min trans.effektforsterker. Det passer ekstremt godt inn her. Jeg har testet langt dyrere rør-komponenter både int. og effekt, men rør-pre på transistor-effekt er hittil det beste hos meg. Når en først har tørt å prøve rør, så er en solgt.. Velkommen inn i club-tube!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en klubb jeg kan leve lenge i. At RF-63 kan spille så silkemykt og detaljert, og samtidig såpass brutalt på film, gjør at jeg faktisk føler jeg er hjemme på høyttalerfronten. Har ikke snev av interesse om å studere andre høyttalere.

RF-63 med 99dB i følsomhet så kan MA spille mye høyere enn jeg kan nyte. Kan ikke huske å ha hatt så mye detaljer i toppen OG samtidig at det er så silkemykt. Nå skal det sies at med pentode drift så ble det faktisk skrikende, men på triode og kobling til 4ohm så skal man jaggu lete lenge for å få like god lyd til denne prisen.

Jeg er mao. litt frelst, og det vil jeg være helt til tirsdag når MA returneres til sin eier. Da vil jeg koble opp "transistoren" for å få et referansepunkt. Frem til tirsdag er det kun rør som gjelder.

En opsjon er å benytte TDAI2200 RP til litt mer rocka musikk og film (effekt), men siden den er såpass fleskibel (for å si det mildt) så kan den settes opp som forforsterker, RoomPerfectprosessor og DAC. Jeg er litt keen på å prøve den som RP-prosessor og DAC til MA.

Prøvde dere, HoJ, å veksle på de fire permutasjonene som pentode/triode/8ohm/4ohm gir? Hva var best?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å lese dine betraktninger rundt rør og horn Tiger Har selv en MA og kjørte en liten sammenligning på musikk med MA og Onkyo 875 (pure direct). MA spillte ringer rundt Onkyoen for å si det mildt. Alt hang mer sammen med MA på et vis. Gleder meg til å gjøre litt tuberolling. Utrolig hva den leverer av musikkglede til prisen. Et lite ankepunkt med originalrør er kanskje at den kan bli litt "feit" nede i bassen, men dette lar seg visst lett fikse med oppgradering av rør.
    Gratulerer med inntreden i en rørete verden

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dere, HoJ, å veksle på de fire permutasjonene som pentode/triode/8ohm/4ohm gir? Hva var best?
    Er ikke HoJ, men svarer for egen regning. Enkelt sagt har vel ingen noen fasit på dette, da det vil variere av flere ting, som hva slags høyttalere som er koblet til og ikke minst hva slags forsterker det er. Lyttepreferanser kan selvfølgelig også spille inn. For min egen del så har triodemodus stort sett alltid blitt foretrukket av meg, selv om det byr på mindre krefter enn pentodedrift. Det hele har blitt opplevd som mer tredimensjonalt, luftigere og bedre plassering og detaljering. Når et gjelder 4 og 8-ohm så har jeg (spesielt på Ayon sine forsterkere) opplevd at 8-ohms tilkobling har gitt best resultat. Men dette vil selvfølgelig variere fra oppsett til oppsett.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en tenker på hvor tungdrevene mine høyttalere er så kunne jeg ikke leke så mye med det. Den hadde ikke nok krefter på "normal" drift engang.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vurdert litt etter gårsdagens lytteseanse, så har jeg egentlig kommet til den preliminære konklusjon at jeg ikke trenger noe signifikant bedre lyd i stereo enn det den lånte rørforsterkeren gir. Så da må jeg skaffe meg en MA. Eller alternativt en Ayon Spirit II som ser 100 ganger bedre ut og har fjernkontroll, og sikkert enda bedre lyd da den koster 5 ganger mer.

Og nei, jeg sier IKKE at MA spiller like godt som ASII, men at rock bottom lydkvalitet jeg vil ha er fra MA og opp. Ayon Triton og MC275 er mao. da "out of thought".

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet MA som effekt til kino bruk?
    Litt spent på om den leverer nok effekt til å få fram godfølelsen og gliset.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet MA som ren effekt. Litt for skeptisk til byggekvaliteten til MA til at jeg setter den på fullt volum, selv med forforsterker.

Jeg kommer til å bruke TDAI2200 til surroundeffekt til frontene. Spesielt pga. RP og elegant kalibrering av subwoofer via TDAI2200.

TDAI2200 er såpass fleksibel, og har en lydkvalitet med attakk og smidighet, at den blir stående uansett valg av rørforsterker.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut dette her Tiger, det er ikke noe tvil om at rør til stereo kan være utrolig bra, jeg var en rør-skeptiker selv en gang. Så blir det så ekstremt gøy med rørbytte osv, som forandrer lyden mye.

MA er en billig, men meget god vei inn i rør-verden. En i min familie prøvde MA-pre - og han ble "solgt" på flekken, så byttet han til noen andre rør - og nå er'n virkelig "helt på tuppa".

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du da koble om ledninger når du skifter mellom musikk og film?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Er man ordentlig treg så tar det 8 sekunder å koble om fire bananplugger fra en forsterker til en annen plassert 1.3 meter fra hverandre på toppen av en benk.

Med 2 sekunder å koble dem fra, og 2 sekunder å sette dem inn; man forflytter seg 1.3 meter på 4 sekunder. Dvs. 30 cm pr. sekund.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nei, jeg sier IKKE at MA spiller like godt som ASII, men at rock bottom lydkvalitet jeg vil ha er fra MA og opp. Ayon Triton og MC275 er mao. da "out of thought".
    Kan du forklare dette på en litt annen måte? Får ikke helt med meg hva du mener? At Ayon Triton og MC275 er for dårlige og at du kun vurderer rørforsterkere som er bedre enn MA?

Side 22 av 70 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •