Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 70 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1385
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det ikke slik at AVforum = RF-serien, mens HFS = de "gamle" modellene (Cornwall, LaScala, Heresy etc.)?
    Virker sånn når en titter litt i klipsch tråden på sentralen ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, BGuarden. Poenget mitt er at jeg ikke finner så mange med RF63 og RF83 som bruker dem i 14kvm små rom, men de som velger dette er overrepresentert her på AVF. Sier ikke at det ene objektivt er mer riktig enn det andre, men jeg er mer ute etter dynamisk musikk enn de høyeste (udefinerte) smellene.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Når jeg ser bilder av brukernes hifi-oppsett og hjemmekinoer så har ofte alle klistret høyttalerne til bakveggen...kan ikke være optimalt.
    Har stusset på endel plasseringer av diverse høyttalere ja, tror mange har en verden å utforske med høyttalerplassering.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i såfall ikke rart at de får mye bass med ørten bassporter klint oppi veggen. Jeg hadde aldri kjøpt SVS'ene mine hadde de hatt porter bak. Kan ikke ha høyttalerne stående midt på stuegulvet heller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tydeligvis KEF iQ30 innspilt nok til å vise at de også kan prestere med RX-V1065. Første døgnet med RX-V1065 var heller tamme greier etter å ha lyttet på dem med TDAI2200. I går var madammen ute og her hjemme var det barnedisco med iQ30 og 1065. Nå først skjønner jeg omtalen til Whathifi om at denne receiveren har "weighty and powerful sound" i sin prisklasse: Yamaha RX-V1065 Home cinema amplifier review - from the experts at whathifi.com At en splitt ny her hjemme kostet 6995 er heller ingen ulempe.

Planen er at RX-V1065 skal ned i hjemmekinoen, så da må jeg ha noe annet i stua.

I dag kom et eksemplar Pioneer VSX-919. Låter, som Yamaha litt tamt i starten, så jeg håper den kvikner til om en ukes tid med daglig bruk. Pioneeren, er for meg "bang for the bucks!". Har en del kjekke funksjoner. Står egentlig ikke noe tilbake sett i forhold til modellen LX-52 (slik jeg husker den). Prisen for en splitt ny VSX-919 er 2995 (!) og med et par KEF iQ30 til samme pris så er dette en lydpakke man skal lete lenge etter for å matche.

I overimorgen så kommer et par Klipsch RF-62 inn døra også, så da kan førjulsesongen starte med film.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at tempoet er oppe igjen i Tiger´s hus. Klipsch du, det hadde jeg aldri trodd. Som vanlig skal det bli artig å følge dine betraktninger og erfaringer fremover...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har stusset på endel plasseringer av diverse høyttalere ja, tror mange har en verden å utforske med høyttalerplassering.
    Jeg utforsker til stadighet.
    Flyttet inn i leiligheten i April å driver fortsatt og
    flytter ht litt og tilbake.
    Men det er artig når man hører forskjell til det bedre.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-julegave.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på musikk mens jeg var på jobb i dag, og når jeg kom hjem var det tid for spilling på minst sagt høyt lydnivå (aka alene i huset). Hentet frem endel kjent musikk, og av alle ting en Hed Kandi CD, og Hellige Jul som det svinger!

Ørevoksen er skrudd inn i hjernebarken og rutene i stua har svingt i takt med musikken. Klipschlyden på Lyngdorf gir et driv og trøkk i magen det er lenge siden jeg har hørt (om ever...). Nøytralt er det ikke, men desto mer funfactor.

Leser at folk av og til sitter med et smil om munnen når de hører Klipsch. Vel, i dag var det min tur. Disse blir definitivt stående, og dersom ikke så er det til fordel for andre Klipsch. Som det så fint heter; jeg er Klipsch´d. 8)

Og jeg har ennå ikke kjørt Lyngdorfs RK...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres artig ut, jeg har kun middels opplevelser med Klipsch, men har heller ikke hørt dem på god elektronikk...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse blir definitivt stående, og dersom ikke så er det til fordel for andre Klipsch...
    Det hadde vært veldig interesant å hørt hva du hadde ment om den gamle KLF serien. Den er ikke spesielt vakker men yter utrolig bra på god elektronikk. Har jo tidligere nevnt Paladium som er en nytelse også for øyet ulikt de fleste klipsch.

Hyggelig at du likte RF da. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Høres artig ut, jeg har kun middels opplevelser med Klipsch, men har heller ikke hørt dem på god elektronikk...
    middels inn = middels ut
    det sier seg vel nærmest selv

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du likte RF da.
    En tanke i nattens mulm og mørke: Dersom RF-62 oppfyller forventningene når de er ferdig innspilt (får svar på det i jan/feb 2010), så er det ikke utenkelig at RF-63 biampet med hver sin Lyngdorf SDA 2175 hadde vært noe å satse på. Orker ikke "ordinære transistor" forsterkere som må varmes noen timer før nytelse. Krever at ting virker / yter "umiddelbart".

Digresjon: Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ikke flere velger Lyngdorf. Syk kontroll på bassen og blir ikke mer varme enn "lunken". Lyden derimot er ikke kald, men nøytral. g-h sin omtale av populære Emotiva understreker krever "varm motor".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tanke i nattens mulm og mørke: Dersom RF-62 oppfyller forventningene når de er ferdig innspilt (får svar på det i jan/feb 2010), så er det ikke utenkelig at RF-63 biampet med hver sin Lyngdorf SDA 2175 hadde vært noe å satse på. Orker ikke "ordinære transistor" forsterkere som må varmes noen timer før nytelse. Krever at ting virker / yter "umiddelbart".

Digresjon: Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ikke flere velger Lyngdorf. Syk kontroll på bassen og blir ikke mer varme enn "lunken". Lyden derimot er ikke kald, men nøytral. g-h sin omtale av populære Emotiva understreker krever "varm motor".
    Du kan jo snu på det. Du kan jo kjøpe/bruke elektronikk som er ment å stå på hele tiden (Naim, Roksan). Da er jo systemet klart til bruk umiddelbart, og du slipper å vente på "klarsignal" for å lytte til musikk.

Og med det usagnet avklarer du jo signalet om å teste ut noe rør... :-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du likte Klipsch. Personlig har jeg også testet Lyngdorf på Klipsch og det var ingen innertier for meg. Emotiva som du nevner her er i mine ører langt bedre match. Jeg har min Emotiva på hele tiden så ingen problem med å måtte vente på at den blir varm. Men smaken er som baken da. ( Jeg opplever Lyngdorf også som noe svakere enn ønskelig.. Men mulig to stk fikser RF-63 en god del bedre enn en! ja jeg er glad i å spille HØYT)

Hvor stort rom har du? RF-63 krever skikkelig plass til bakvegg og helst mye luft ellers også. 30kvm+ er anbefalt, selv om de fungerer på mindre også...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, og etter å ha anskaffet meg en RP-1 i tillegg, så lurer jeg på hvordan jeg har overlevd helt til nå uten en RP-1
    Har selv hatt RF-82... brilliante i kinomodus, men dessverre sørgelige greier i stereo, og jeg prøvde "en haug" med forskjellige amp'er, dog var dette før Lyngdorf kom i hus. Men mulig det bare var overgangen fra mange år med b&w som ble for brå :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke ha RF-63 i mitt lytterom på 14 kvm. Derfor ble det RF-62 denne gangen. Har veldig lyst å prøve en XPA-2, men diverse omtaler om brumming gjør at jeg holder igjen. Virker som brumming er mer fremtredende jo mer følsom høyttaleren er. Og siden Klipsch er relativt følsom...usikker på om jeg får et Emotivaeksemplar som er tyst.

Når det gjelder stereokvaliteter, så er RF-62 milevis fra Dynaudio C1. Akkurat nå har jeg alt for mange høyttalere her hjemme så noe må ut om ikke så lenge. Med andre ord så må jeg skjære gjennom og foreta en prioritering mellom hva som skal være i hjemmekinoen og hva som skal være i stua av:

- Dynaudio Confidence C1
    - Klipsch RF-62
    - KEF iQ30

I hjemmekinoen (7.1) er senter Dynaudio Focus 200C og 4 stk. JBL 820L som effektkanaler (surround og presence) relativt bankers.

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite stall tips, ikke selg C1,
    Savner mine 1.4 dypt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Lite stall tips, ikke selg C1,
    Savner mine 1.4 dypt.
    Ser ikke ut som stalltips hjelper, men kanskje du kunne slå til, ser jo ut som et strålende godt kjøp.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57019

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stalltipset er godt det. Rett URL er imidlertid http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=57020

Tror aldri jeg har solgt et produkt med slik bismak i munnen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samt at det ser ut til å "svi på pungen". Halv pris for så godt som kun innspilte høytalere er jo svært gunstig for kjøper, men ikke for deg.

Side 15 av 70 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •