Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 70 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1385
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det begynner å nærme seg en million for ett høyttalerpar, ja da snakker vi alvorlig mye penger. Bare så det er sagt så spilte jo dette bra, men det skulle vel bare mangle til denne prisen. Men, det spilte ikke i nærheten av prisen og Electrocompaniet er jeg veldig i tvil om er en god match med Dynaudio. Hørte på noe EC sammen med Dynaudio i Bergen en gang, og det var heller slapt det også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at C2 er spesielle, men jeg synes de er lekre, dog i kirsebær-liknende finish.

Jeg tror også matching er utrolig viktig her, jeg hørte Evidence (temptation) på Soundgarden for ca 1 år siden, da drevet med Esoteric-spiller, feteste Nordost og McIntosh-elektronikk og jeg syntes da at det låt "greit". Jeg hadde mer godlyd i toppen hjemme enn Evidence der, men jeg lurer på om McIntosh kanskje ikke er tingen på Dynaudio?

Nå skal ikke jeg velge for deg, men legger du 2 og 3 sammen så vil jeg tro at du betaler mye for en liten oppgradering så sant du får subben til å spille med i oppsettet i dag, men det er jo en vurdering du må gjøre.

Ellers er centeren du la inn bilde av utrolig deilig. (Rart å skrive om en høyttaler, men sånn er det nå...)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe nærmere en beslutning, Tiger?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope.

Stikker bare innom for å si at Kef iQ30 sammen med Lyngdorf TDAI2200 RP A/D er en kjempematch. Selv om forsterkeren koster 10 ganger mer enn høyttalerne, så er lyden en ren nytelse. Kef iQ30 er en av de aller beste billige småtassene jeg har hatt i hus.

Og; Lyngdorfen min selger jeg aldri. Bedre forsterker (funksjons- og lydmessig) har jeg aldri eid. RoomPerfect er en drøm "come true".

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-kef_lyngdorf-1-1-jpg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent bilde! Jeg fikk lyst på eple og romkorreksjon!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller mer mot mandarin jeg.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden blir ikke bedre selv om prisen er sygt høy... sparker bare mye pæng opp i røven til de som selger de.
    Så ler de godt da du går ut av butikkdøra...

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Lyden blir ikke bedre selv om prisen er sygt høy... sparker bare mye pæng opp i røven til de som selger de.
    dette innlegget tror jeg er på topp ti årets mest ræva!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nope.

Stikker bare innom for å si at Kef iQ30 sammen med Lyngdorf TDAI2200 RP A/D er en kjempematch. Selv om forsterkeren koster 10 ganger mer enn høyttalerne, så er lyden en ren nytelse. Kef iQ30 er en av de aller beste billige småtassene jeg har hatt i hus.

Og; Lyngdorfen min selger jeg aldri. Bedre forsterker (funksjons- og lydmessig) har jeg aldri eid. RoomPerfect er en drøm "come true".

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-kef_lyngdorf-1-1-jpg
    Siden jeg spurte, og fikk svar, så fortsetter jeg om ikke den godeste Tiger skulle ha store innvendinger mot det.....

Godt at du er fornøyd med Lyngdorf. Jeg har aldri selv fått helt tak på dem, ansett som litt lette og ledige i lyden. KEF derimot, er et av mine definitive favorittmerker av høyttalere. Høyttalerne trenger langt ifra koste "mest" i et oppsett så lenge det er velbalansert. Og KEF IQ30 er en fantastisk stativhøyttaler med det unike UniQue-elementet..... Glimrende.....

Har ellers fått med meg din fascinasjon for Mac. Snuser på det også.... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Jeg tror jeg skjønner hva du vil frem til, men er ikke enig. Men dyrest trenger ikke være best, men min erfaring er at lyden blir absolutt bedre når du legger mer penger i sakene. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lengre periode med rolige forhold her hjemme er jeg i ferd med å bygge momentum til eget "valgets kvaler". :???:

Til dags dato, siden september 2003, så har jeg aldri hatt bedre lyd i stereo her hjemme enn med Lyngdorf TDAI2200RP A/D på Dynaudio Confidence C1. Perspektiv (høyde, dybde og bredde) og presis bass er hands down "uslåelig". Men:

Etter å ha våknet sånn litt fra sommer- og høstdvalen så har jeg surret litt rundt og dratt ting i hus for å stille nysgjerrigheten:

- Kef iQ30: En relativt voksen og billig stativhøyttaler. Med Lyngdorfen så spar den frem detaljer i musikken man må langt opp i pris for å nyte, og bassen de gir med Lyngdorf er svært bra. På Yamaha RX-V1065 de første dagene gikk jeg over innstillingene flere ganger for å lete etter feil. Bassen...hvor i svarte ble den av? Nå, etter en stund så er bassen ikke kommet helt frem, men den er der nå i motsetning til før. Men, målt mot Lyngdorf som forsterker er det ikke overraskende at RX-V1065 er milevis (la meg understreke miiiiilevis) fra Lyngdorfen i å spa fram bass. Dette er selvsagt ingen stor overraskelse, men det er verdt å bemerke at stativhøyttalere ofte kan lure en person til å tro at den ikke krever så mye effekt da den kun er en stativhøyttaler med følsomhet midt på treet. Ikke gå i den fella. Verdt å bemerke nr. 2: Da den har bassport foran, og elementet plassert relativt høyt oppe (ref. konstuksjonen versus andre stativhøytalere) så passer den greit å plassere på en benk / hylle uten at lydbølgene slår i benken / hylla og roter til lyden. Ofte et probem med vanlige senterhøytalere. Her kan nok mange ha mye å hente ved å plassere senter´n riktig. Nok om det.

- Er Klipsch en bøllehøyttaler? Ref. min nysgjerrighet for Klipsch allerede sommeren 2007. http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html Har pr. dags dato ikke giddet å få en demo av Klipsch da jeg har hatt visse forutintatte meninger om merket når jeg leser trådene om Klipsch. Men, ser at det egentlig er to leirer her (1 = Avforum og spille grisehøyt med møøøøja bass og 2 = HFS og Klipsch på rør er bare helt krem).

- Da er det på tide å realisere nysgjerrigheten, og spørsmålet er snudd fra hvorfor Klipsch til hvilken Klipsch. Enten starte litt forsiktig (aka RF 52 / RF 62) eller realisere hva jeg er mest nysgjerrig på; RF 63. Utifra tråder lest opp og ned på ulike fora så er de to første mer HiFi og sistnevnte mer Kino.

Fortsatt usikker på hvilken Klipsch jeg jeg bør velge, lar jeg tankene surre videre og planlegger en demo i morgen...

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Da er det på tide å realisere nysgjerrigheten, og spørsmålet er snudd fra hvorfor Klipsch til hvilken Klipsch. Enten starte litt forsiktig (aka RF 52 / RF 62) eller realisere hva jeg er mest nysgjerrig på; RF 63. Utifra tråder lest opp og ned på ulike fora så er de to første mer HiFi og sistnevnte mer Kino.
    Du mener da virkelig omvendt?

RF-63 er både en og to klasser over småbrødrene på musikk...IMHO...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset på det jeg også. RF-63 (og 83) har et litt annet horn og bedre byggekvalitet, sies det. Av det jeg har lest skal disse to være bedre på musikk enn resten av lillebrødrene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er planen å finne mer utav i den nærmeste fremtid. Som kjent kan man ikke lese seg utelukkende til en lydkonklusjon, men kun få indikasjoner. Ulempen er at RF63 er en halvmeter dyyyyp og 3 bassporter bak.

Når jeg ser bilder av brukernes hifi-oppsett og hjemmekinoer så har ofte alle klistret høyttalerne til bakveggen...kan ikke være optimalt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt usikker på hvilken Klipsch jeg jeg bør velge, lar jeg tankene surre videre og planlegger en demo i morgen...
    Hvorfor ikke ta med Palladium i vurderingen? Du har jo luktet på minst like dyre Dynaudio.
    Designen på Palladium er jo vakker synes jeg , samt at lyden har fått mer en godkjent i mange tester.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste alternativ er i så fall Klipsch Palladium P17B.

Rommet (360x400 cm) er alt for lite til noe annet i den serien, eller alt over RF-82 for den saks skyld. Har lyttet til RF-62 og de tolker jeg å være passe størrelse til disse 14 kvm. Selv om RF-63 har aldri så mye bedre kabinett og delefiltre så hjelper ikke det når romstørrelsen trekker i motsatt retning.

Jeg satser derfor på at RF-62 gir bedre kontroll av elementene enn RF-82, og med nok strøm + romkorreksjon (Lyngdorf) så antar jeg dette kan gå bra. Bestiller RF-62 (Black) i morgen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste alternativ er i så fall Klipsch Palladium P17B.

Du er ikke den eneste som sikler på de

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 = Avforum og spille grisehøyt med møøøøja bass og 2 = HFS og Klipsch på rør er bare helt krem
    Er det ikke slik at AVforum = RF-serien, mens HFS = de "gamle" modellene (Cornwall, LaScala, Heresy etc.)?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det ikke slik at AVforum = RF-serien, mens HFS = de "gamle" modellene (Cornwall, LaScala, Heresy etc.)?
    Vil tro at det er Hi-fi sentralen han sikter til

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vil tro at det er Hi-fi sentralen han sikter til
    Det tror jeg også, og jeg håper ingenting i mitt forrige innlegg peker i retning av noe annet?

Side 14 av 70 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •