Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 70 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1385
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som er dritt når man skal ha noe som koster like lite som en dårlig bruktbil er at det er lite info om produktet...

Må vel da anta at det er veldig bra eller jævlig bra.

Så følgende oppsett skulle gi grei lyd:

Front: Dynaudio Confidence C2 (nye)
    Senter: Dynaudio Confidence Center (erstatte Focus 200C)
    Surround: Dynaudio Confidence C1 (i boks)
    Presence front og back: JBL 820L (i boks)
    Flerkanalsforsterker: Yamaha Z11 (ny)

Investering: 90K + 50K + 50K = 190K. Latterlig mye for god lyd...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her observerer jeg vinglepetteratferd av dimensjoner. Først vurderes/kjøpes separat stereo/surround-oppsett, så havner Dynaudio/Lyngdorf inn, sammen med JBL-surround og Yamaha (vet ikke om dette kom i mål), så vurderes et "perfekt" stereoppsett solgt, før det trekkes fra markedet og du vurderer et over-the-top-surround-oppsett.

Dette er ikke kritikk, men det kan se ut til at du ikke helt vet hvor du vil, og før du legger 190k på bordet ville jeg MEGET STERKT tatt en time-out og tenkt nøyere gjennom hva du egentlig ønsker - og hva du tror kan gi deg det.

Og jeg tror ikke Z11 + C2 vil gjøre deg fornøyd i stereo.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det kan vel løses ved å beholde Lyngdorfen... ;-)

Helt klart en heftig omveltning i planene her siste ukene, så det blir spennende å se hva du ender opp med å teste, Tiger! :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her observerer jeg vinglepetteratferd av dimensjoner. Først vurderes/kjøpes separat stereo/surround-oppsett, så havner Dynaudio/Lyngdorf inn, sammen med JBL-surround og Yamaha (vet ikke om dette kom i mål), så vurderes et "perfekt" stereoppsett solgt, før det trekkes fra markedet og du vurderer et over-the-top-surround-oppsett.

Dette er ikke kritikk, men det kan se ut til at du ikke helt vet hvor du vil, og før du legger 190k på bordet ville jeg MEGET STERKT tatt en time-out og tenkt nøyere gjennom hva du egentlig ønsker - og hva du tror kan gi deg det.

Når det gjelder Tiger vil jeg tro at det er reisen og ikke det å komme frem som er målsetningen. Korriger meg om jeg tar feil.

Dermed vil det alltid være en søken etter nye og gode systemer.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Noob. Hadde jeg hatt C2 og kobla de til ett surroundoppsett, så hadde jeg blitt frustrert. Da ville jeg heller ha gått for Contour og gått for ett oppsett med en egen dedikert surround pre?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noob har fifty-fifty rett. Vinglete ja, men det er bare usikkerhet på veien videre. C1 + Lyngdorf spiller så flott sammen at jeg er sterkt i tvil på om jeg bør gå for C2.

Skal jeg gå for C2 så ville jeg fortsatt benyttet TDAI220 som prosessor og romkorreksjon, og tilført eventuelt en efektforsterker á-la Hegel H4 eller Primare A32 (for strømreservene). TDAI er i signalkjeden pga. romkorreksjonen, som jeg mener kompenserer for ganske mange tusen i forforsterker og effekt. RP fra Lyngdorf tilfører noe helt spesielt (eller rettere sagt; trekker fra rommet på en spesiell måte allverdens oppgraderinger ellers ikke kan utføre).

Etter nærmere tenking så er det selvsagt tullete å plassere C1 som surroundhøyttalere. De blir da heller solgt for å finansiere C2.

Skal inrømme at jeg antakelig er litt fanget av aksjermani og at pengene til C2 ikke objektivt gir meg signifikant bedre lyd enn C1. C2 er jo dessuten ganske store (2 mellomtone / bass + 2 diskanter) og rager 155cm. Skal være den første til å innrømme at "forfengelighet" og utvidet eierglede er et lite bidrag til higen etter noe "større og dyrere". Objektivt sett har jeg selvsagt ikke bruk for det.

Uten sammenligning forøvrig, så er det vel egentlig samme sak med f. eks. andre brukere. Ytelse versus pris er en parabel og man får marginalt lite igjen for hver investert krone etterhvert. Figur for dette er publisert tidligere av undertegnede og akto i gamle dager.

Men, så var det det da, at en hobby er ikke rasjonell.

Viktig å påpeke at min motivasjon er kun narsisistisk og motsatt av det gamle ordtaket "Man kjøper ting man ikke trenger for penger man ikke har for å imponere personer man ikke kjenner".

Uansett løsning: Det blir ett system for surround og ett separat for stereo...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet Tiger. Man kommer seg også på skjæra med robåt og på jobb med Lada. Jeg husker også den tiden da jeg digga musikk fra en mono kassettspiller. Da var musikken 100% i fokus, noe jeg forsøker å finne tilbake til (og lykkes ser det ut som).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første robåt var et par B&W 602.5. Sammen Phillips DVD-SA963 (fikk topp kritikker i 2003) så var lyden førsteklasses. Kunne sitte i timesvis. Etter det så ble manien startet; hva om jeg byttet ut høyttalerne med noe bedre? Karuselen var satt i bevegese og jeg har vært svimmel flere ganger etter det.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    "Man kjøper ting man ikke trenger for penger man ikke har for å imponere personer man ikke kjenner".
    Blir vel da i stedet noe slikt som dette:
    "Man kjøper ting man kanskje ikke trenger for penger man har for å imponere seg selv."
    8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mer slik, ja.

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd, og du har lyst, gjør du ingen feil med å kjøpe c2, har selv hørt de på H200 og h4 se. med p4 og cdp4A alt fra hegel, og de spiller enormt bra.

Om så noen mener at det kan oppleves som vinglete så er det deres problem og ikke ditt i så fall.

Stå på, blir spennende og se hva som skjer uansett.

Flott tråd å følge med på.

God helg.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er dritt når man skal ha noe som koster like lite som en dårlig bruktbil er at det er lite info om produktet...

Må vel da anta at det er veldig bra eller jævlig bra.

Så følgende oppsett skulle gi grei lyd:

Front: Dynaudio Confidence C2 (nye)
    Senter: Dynaudio Confidence Center (erstatte Focus 200C)
    Surround: Dynaudio Confidence C1 (i boks)
    Presence front og back: JBL 820L (i boks)
    Flerkanalsforsterker: Yamaha Z11 (ny)

Investering: 90K + 50K + 50K = 190K. Latterlig mye for god lyd...
    Hva er vitsen?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Om så noen mener at det kan oppleves som vinglete så er det deres problem og ikke ditt i så fall.
    Siden det var jeg som nevnte det, har jeg lyst å påpeke at andres vingling overhodet ikke er mitt problem.

Min kommentar til Tiger var en vennlig påminnelse om at man av og til mister hodet, og en oppfordring til å tenke seg om. Jeg vil nødig se Tiger gå fra et anlegg han er storfornøyd med til et anlegg han bare blir litt mer fornøyd med - til et mellomlegg på 190.000. Det er seriøst mye penger (for meg ihvertfall).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Hva er vitsen?
    Godt spørsmål.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommentar til Tiger var en vennlig påminnelse om at man av og til mister hodet, og en oppfordring til å tenke seg om.
    Enig i det. Jeg antar (sterkt) at C2 kun vil spille marginalt bedre enn C1 i mitt rom på 15 kvm. Hadde jeg hatt anlegget i ei stor stue...valget hadde vært enkelt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål.
    Men har du et godt svar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret har jeg gitt lenger oppe, men kort oppsummert: "Vil ha mer av det som låter fantastisk allerede".

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva savner du med C1?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et godt spørsmål. Svaret er egentlig enkelt; ingenting. Vil bare har mer av det som C1 gir.

Er "livredd" for at jeg må ha et monstrum av effektforsterker på C2, men som kjent er stativhøyttalere (som f.eks. C1) mindre effektive enn gulvstående. Sensitiviteten til C1 er 85Bb mens C2 er 87dB.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet jeg ikke er rette mannen til å peke noen vinglepetter-finger, var ment som et streit spørsmål, noe du og skjønte.

Jeg har ingen erfaring med C2, men ofte kan jo stativere være lettere å få til i et 15 kvm rom også da?

Side 12 av 70 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •