Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊ - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 70 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1385
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ..... Audussey (Denon og Onkyo) har ikke overbevist i det hele tatt ihht. mine lyttepreferanser. ........
    Det kan vel ikke hindre deg fra å teste ut DSX fra Audussey. 9.2 er mye å legge opp til men det er spennede synes jeg. Samt at det er utrolig mye billigere enn Z11 og dens 11.2

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg akkurat fått en Onkyo 807 i hus, og er spent på hvordan den låter i forhold til Pioneeren (AX2) jeg har hatt de siste årene. Både lydsignaturen i seg selv og MCACC vs Audessey blir en ny erfaring...

LX52 er iallefall klart penere enn LX51 med mye ryddigere front!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, Tiger. Akkurat som deg synes jeg nok kanskje at Pioneer er et av de peneste multikanalsproduktene for tiden, og venter spent på tilbakemelding fra deg på hvordan du opplever LX-52, og ikke minst sammenlignet med Yamaha.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt en receiver fra Pioneer her hjemme, så i dag var det på tide å hente en VSX-LX52. Hvorfor? Fordi den ser såååå pen ut, og fordi jeg vil teste MCACC romkorreksjon. Audussey (Denon og Onkyo) har ikke overbevist i det hele tatt ihht. mine lyttepreferanser. YPAO fra Yamaha derimot =
    Er det noen AKSO aksjer som har skiftet eier siden du kan svi av nærmere 10.000 på en receiver pga utseende?

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere hatt Ax2 og nå lx71, og jeg kan ikke si at jeg liker lyden med Mcacc i funksjon, lurer på om det er bare stuen vår som den ikke klarer.
    Syns den tar alt for mye bass vekk og lydbildet blir helt flatt og kjedelig.
    Da er det spennende og høre hvordan du opplever 52, forgjengeren var jo ganske så¨bra i alle fall.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme tilbake til LX52 vs. RX-V2700. Gammel Yamaha, men god. Ma sjekke MCACC en gang til, for min opplevelse er AKKURAT som det du beskriver Mjolnir. Har heller aldri fått beskjed fra en receiver om at "...your subwoofer volume is set too high. Please adjust..." WTF. SB12-plus´gain var på kl. 12.

asvaberg: Ikke umulig.

Ellers: Har 2 Spotify invites hvis noen vil ha. Send PM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel liten tvil om at enhver romkorreksjon ønsker å gjøre frekvenskurven så flat (uten "feil") som mulig før den sender ut lyden i høyttalerne? Er liksom hele prinsippet bak begrepet romkorreksjon imo. Romkorreksjon fjerner de store problemene, men skaper til gjengjeld andre problemer. MCACC er et av de få systemene som jeg fikk til å fungere nogenlunde i den gamle sjokobunkeren, YPAO det samme. Audyssey kan glemme helt, in my book. Her gjorde en en "for god jobb", alt ble helt flatt og komplett livløst.

Jeg foretrekker fremdeles litt hjelp fra rommet, både negativt og positivt, før jeg begynner elektronisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har du noen formening om hvor god oppskaleringen av bildet i LX52en er? Ser den har 2xHDMI ut som frister veldig. Hvordan er den generelt sett relativt til Onkyo's 807 for de som kjenner begge? De er priset temmelig likt (i alle fall i siste helgekupp fra elkjøp)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, Rune, Audessey tar hele livet ut av lyden og jeg har alltid mistet energien i toppen spesielt ved kalibrering med Audessey.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fremdeles er ute etter hvite høytalere

http://avforum.no/avtorget/showprodu...2885&cat=last7

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Har gitt opp så store i stua.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subwooferintegrering kan være en kamp. :twisted: Blir ikke helt fornøyd. Så kom jeg på en mailutveksling fra litt tilbake...

Fikk et tips fra en ansatt i Lyngdorf Danmark om at han ikke koblet sin subwoofer til receiver, men rett og slett til TDAI2200. Hm, sette dette opp i kveld for å teste.

I undermenyene satte jeg på et lavpassfilter på linjeutgangene. Her kan man også sette mono på utgangen dersom man kobler til 1 subwoofer. Satte delingsfrekvensen på 80Hz på TDAI2200, og valgte det filter i menyen som Lyngdorf foreslår for overgangen mellom fronter og ordinære aktive subwoofere (dvs. annet filter enn for Lyngdorfs passive sub).

Kjørte deretter en ny romkorreksjon. Merket at testlydene under målingene brukte litt lenger tid enn ellers. Kunne det være så "enkelt" å integrere en subwoofer? Satte på et par sanger med litt driv, og YES, der var subwooferen særdeles godt integrert. So far soo good.

Så var det å koble TDAI2200 til receiverens pre-out for frontene. I menyen satte jeg bass out til kun frontene, og da tolker receiveren at det ikke er en subwoofer koblet til. Satte delingsfrekvensen her også til 80Hz.

Kjørte YPAO og valgte equalizing til "Front" og kjørte en ny for "Natural".

Heite altså! Subwooferen er så flott integrert at det er en fryd.

Anbefales til de som har Lyngdorf med romkorreksjon og subwoofer de vil integrere i et flerkanalsoppsett. Genialt enkelt, og rett og slett genialt. Subwooferen er da flott integrert for både film OG musikk.

I morgen så kjører jeg dette en gang til, men da med høypassfilter på Main Outputs for å unngå "dobbelbass" (bass fra fronter OG subwoofer).

Tigers oppsett for ♬♬♬ med ☊-uten-navn-png

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da har du forlatt Pioneer og er tilbake på Yamaha, om jeg leser rett....?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren havner i stua.

Gode gamle RX-V2700 blir stående i AV-rommet, ja. Monterte Presence i forrige uke (2 stk JBL L820) og presence er virkelig noe å gå for. Fatter ikke at jeg ikke har benyttet dette før. Trodde det bare var noe tull, men det var det jaggu ikke.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gamle 2700 har Presence?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Så gamle 2700 har Presence?
    Til og med enda mye eldre 2500 har presence (hadde denne før og manualen er enda lagret på PCen).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Precence er genialt synes jeg IMHO

Noen klager over "ekko" og andre synes lydbildet blir for høyt plassert. Jeg har ikke opplevd det hjemme hos meg (RXV1800)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) Dialogue Lift kan settes til 6 verdier (0-5), hvor av 0 gir ingen effekt og 5 maksimal effekt. Tipper de som synes det går for høyt har overdrevet. Ellers, så er lydnivået justert for høyt...

Ellers: Kef IQ30 er på vei inn i stua. Spent på hvor god konstruksjonen med diskant i senter av mellomtone/bass virker rent holografimessig.

Hva er beste underlag å ha dem på når de skal plasseres på ei hylle? Dvs. stativer er ikke aktuelt (vil se litt teit ut :-D )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste underlag å ha dem på når de skal plasseres på ei hylle? Dvs. stativer er ikke aktuelt (vil se litt teit ut :-D )
    Festemasse vil jeg tro fungerer best (tac it)

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert VT Feet.

Side 10 av 70 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •