Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 18/09/2002 : 15:27:42
--------------------------------------------------------------------------------
Bilde:
29" Panasonic TX-29AL10 4:3 tv
Davis CinemaOne MK2 DLP prosjektor m/Hoya FL-D filter
Projecta 180x180 lerret, snart Stewart Firehawk 84"

Lyd:
Nad L55/L75 Lifestyle med B&W CM2 front, CMC senter og
Tannoy mXR bak. DIY aktiv 8" sub, +-3db 32Hz, Vifa bass

Diverse:
Hjemmekinopc (Radeon gfx, Terratec lyd, alt trådløst)
Tara Labs, Monstercable, Supra ++
Sony Playstation 2

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/09/2002 : 15:45:07
--------------------------------------------------------------------------------
Fint anlegg....

Et spm: Hvor får man tak i Hoya filter og Stewart Firehawk lerret i norge..?

Mvh

AK

Alltid Panasonic

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 18/09/2002 : 15:51:46

Sitat:

Fint anlegg....

Et spm: Hvor får man tak i Hoya filter og Stewart Firehawk lerret i norge..?

Mvh

AK

Alltid Panasonic

Takker for tilbakemelding.

Hoya filter ble kjøpt hos Lømorks foto i Oslo. Jeg ga 285 kroner for mitt og det er et 58mm filter. Lømorks på nett er www.lomorksfoto.no

Stewart lerret kan bla. kjøpes hos Neby Hifi Concept. Merk deg at prisen er stiv på Stewart.

Jeg er spent på hva et nytt lerret og da spesiellt med Firehawk duken kan gjøre med hjemmekinoen min.

mvh
Roger

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/09/2002 : 15:57:44
Ok,

Mange takk

edit: Fy F... for en pris... Må visst spare

Mvh

AK

Alltid Panasonic

Endret av - ak on 09/18/2002 16:26:50

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 01:32:52
Hei Roger!

Ja, nå er jeg blitt medlem av dette fora slik som du anbefalte meg.
Forumet lover bra, det må bare bli mye større.

En annen ting som behager meg er ditt valg av prosjektor, det er fint å ha noen å dele erfaringer med!

MVH
Roger

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 02:11:30
Jeg var en tur på www.lomorksfoto.no for å bestille Hoya FL-D, men kan ikke finne det. Benytter de en annen betegnelse på filteret?

MVH
Roger

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 12:44:01

Sitat:

Jeg var en tur på www.lomorksfoto.no for å bestille Hoya FL-D, men kan ikke finne det. Benytter de en annen betegnelse på filteret?

MVH
Roger

Hei Akse,

Fint at du har blitt en del av 'AV eliten' i Norge du også
Når det gjelder dette filteret så er det enkleste bare å ringe til lømorks foto og spesifisere at du ønsker et Hoya HMC FL-D filter i størrelse 58mm. Du kan godt nevne at du skal bruke det til projektoren din. De skjønner med engang hva du er på jakt etter. For å være sikker så vil prisen bli oppgitt til 285 kr (mener jeg) hvis du ber om det. Du kan ikke kjøpe noe mindre filter enn 58mm.

Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste eller fått svart på e-postene dine da begge maskinene mine har streiket. De er oppe igjen nå heldigvis..

Roger

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 22:12:38
Takk Roger!

Jeg vil ringe dem å bestille et filter i morgen, jeg har jobbet natt hele uken så dagene har gått med til soving. I morgen skal jeg begynne å jobbe dag.

Jeg skal forsikre meg om at det ligger et filter i posten når jeg kommer hjem fra Nordjøen neste torsdag.

Du får avvente min evaluering.

Roger

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 15:57:18
Filteret er bestillt, venter i spenning.

MVH
Roger

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 21:41:12

Sitat:

Filteret er bestillt, venter i spenning.

MVH
Roger

Det blir bra. Du må føre opp erfaringer i tråden du startet. Jeg skal gjøre det jeg også (prøvde å ta noen screenshots men med et elendig resultat). Husk at skal du feste filteret i plastdekslet så ikke bruk carlsonslim. Det funka dårlig i lengden. Kjøp silikon det funker som bare det. Jeg tror du vil bli forbløffet over resultatet...

Roger

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 13/11/2002 : 15:47:27
Oppdatering:
Nå kjører jeg med et Stewart Luxus Deluxe 84" 4:3 rammelerret. Duken er FireHawk. Dette lerretet gir meg knallbilder.

Jeg har også skaffet meg et Siemens Transfilter 2. Dette er et kombinert finvern og lynvern.

Mvh
Roger