Hos Alinoe. Masse nye bilder på side 3!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hos Alinoe. Masse nye bilder på side 3!

Ja, min tur til å vise det som i disse kretser er et svært beskjedent oppsett.
    Jeg har alltid vært glad i musikk og film, men det er bare relativt nylig jeg oppdaget hvor utrolig mye godt utstyr kan gjøre for opplevelsen. Jeg er dog ganske begrenset, både på økonomi, på rommet jeg har til rådighet i stua, og på det faktum at jeg bor sammen med to andre karer som ikke er like interessert. (De har dog lite imot å se blu-ray på anlegget mitt)

"Kinoen" består av
    Høyttalere:
    Front: B&W 685
    Senter: B&W LCR60 s3
    Bak: B&W 601 s3
    Sub: Ingen for øyeblikket

Reciever:
    Denon AVR-2809

Kilder:
    PS3
    Xbox 360 med HD-DVD addon
    DVD spiller fra LG (tilhører roommate)

TV:
    Samsung LE40R81B

Det har skjedd ganske mye oppgradering på kort tid her, for før sommerferien 08 så det slik ut rundt TVen, man bare tok ut de kjipe datahøyttalerne for å få litt bass i film:

Så fikk jeg låne et par FLH12 av en kompis, de ble drevet av roommatens AVR1908. Det var ikke akkuratt optimalt, verken til musikk eller film, men det jo mye bedre enn før, høyttalerne var i det minste lettdrevne. merk at det også hadde skjedd litt på konsollfronten:

Da roommaten skulle flytte ut nyttår 08/09 skulle jo også recieveren ut. Da fikk jeg en AVR-1909 til jul, og andre nyttårsdag dro jeg på hifi klubben og kjøpte et par B&W DM 685. Så gikk det ganske fort når studielånet kom, og bakhøyttalere og senter ble kjøpt inn ganske fort.

Slik ser det ut nå
    Front:

Bak:

Problemet med dette ble jo selvsagt at det nå var dritkjipt å høre på musikk på rommet mitt, med begredelige logitechhøyttalere:

Så det som selvsagt skjedde var at monsteret grep tak i meg igjen, og gjennom bruktmarkedet kjøpte jeg en Cambridge Azur Audio 340A og enda et par B&W 601 S3. Det ble ikke helt optimalt, men da jeg fant et x-fi surround eksternt lydkort billig hjalp det veldig. Slik ser det ut nå:

Så det var det! Langt fra optimalt, men jeg er ganske fornøyd på det budsjettet jeg har til rådighet! og man skal jo ikke utelukke at det foretas flere oppgraderinger etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette så jo morsomt ut =) Grattis

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&w 601s3 Eier!!!! :d.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers & Wilkins er tøfft :-)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da pent ut dette, skal kanskje kjøpe noe lignende til pc oppsettet her selv. Logitech er ikke helt det store når man har skikkelig anlegg i stua.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarer! B&W er kjempemoro! Hadde egentlig tenkt meg Dali Lektor 1 på rommet, men så kom de vakre skapningene på bruktmarkedet!

CNK: Det var en helt sinnsvak forskjell å gå til logitech fra stua. Plutselig var det ikke noe mellomtone i det hele tatt! Det skal sies, at det er jo ikke umulig at jeg så etter en unnskyldning til å bruke penger på høyttalere.

Forslag til oppgraderinger? Tenkte at kanskje en større forsterker på rommet hadde gjort seg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    ...Så gikk det ganske fort når studielånet kom, og bakhøyttalere og senter ble kjøpt inn ganske fort...
    Snodig, føler jeg har vært akkurat der for nøyaktig 10år siden... Skummelt med kombinasjonen pc-høyttalere, ønske om god lyd og ferskt studielån på konto :wink:

DrE

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Snodig, føler jeg har vært akkurat der for nøyaktig 10år siden... Skummelt med kombinasjonen pc-høyttalere, ønske om god lyd og ferskt studielån på konto :wink:
    Ja, det er jammen rart hvordan det går!

Spøkelset kom ganske raskt nå. Fant ut at det ikke var en tilfredstillende opplevelse å se film på rommet. Siden jeg har to roomies som begge har dame, og jeg også har dame, så er det jo ikke så dumt å kunne slå retrett til soverommet for en rolig film når stue er okkupert. Jeg har solgt skjermen, selger cambridgen, og kjøpte i dag en yamaha RX-V1300 på brukten. Har også bestilt en Samsung T260 skjerm fra netonnet.

Det var ordentlig skuffende å gå til en 15,4" skjerm fra en 22", men nå fikk jeg nettop sporingsnummer på 26", så jeg skal vel overleve.

Da har jeg to spørsmål til dere som måtte lese her.
    1. Er det noen som har erfaring med å kjøre 4 kanals surround. Har ikke tro på at jeg gidder eller burde investere i en senter som er bra nok til å matche B&Wene.

2. Noen som har et forslag til flate, veggfestbare bakhøyttalere som ikke koster skjorta? Så at det var noen fra CV på hifiklubben, men er litt skeptisk til CV.

Også bilder da:

Laptop, lydkort, og Yamaha RX-V1300

Hele skrivebordet nå:

og til slutt et koselig bilde fra stua, med de fire beste tingene i verden: B&W, HD-Film, Spill, og Norges Lover (ikke i prioritert rekkefølge)

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmmm, oppgradering på bildesiden! Samsung Syncmaster T260 i hus, den endelig FullHD!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det bli mer galskap. Bestilte en patos basic 210c senterhøyttaler til soverommet. En 8" xtz kommer når jeg får råd, og bakhøyttalere kommer når jeg finner noen som passer!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senterhøyttaler på plass på rommet! Mye bedre dialog nå. Må fortsatt finne noen bakhøyttalere, da.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny venn i frontrekka, B&W ASW 500

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! For en uke siden ble 1909en solgt, og i dag kom 2809 i hus!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg solgt subben min og Yamahaen som stod på rommet. Hadde en cambridge 640Av2.0 innom en liten tur, men siden jeg vil bytte ut 601ene med CM1 i nær fremtid var den ikke LITT strømsterk nok engang.

Fikk heldigvis en greit deal på en vincent SV-233. Håper den har nok kraftreserver. Den drar hvertfall på på 601. Overkill?

Ny sub til stua, da. Må ha sub til film, vettu. XTZ, kanskje?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! I dag kom det pakke fra Junaiten i posten! 32.5kg med emotiva og noen hundre gram fra tartan cables!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XPA-3 til stua, kanskje?

Fornøyd med Vincent på B&W?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig veldig fornøyd med Vincent. Jeg føler egentlig at det er første gang jeg har gitthøyttalerne den strømmen de fortjener, og det har gitt resultater. Veldig stramt, og med en diskant jeg oppfatter som svært klar, uten å være påtrengende. Jeg kjøpte vincenten egentlig fordi jeg vil ha CM1 på rommet, og de trenger masse kraft.

XPA-3 til stua er riktig. Det blir hardt for roommatene å få enda en ting de må skru på, men det får de tåle.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jeg er egentlig veldig fornøyd med Vincent. Jeg føler egentlig at det er første gang jeg har gitthøyttalerne den strømmen de fortjener, og det har gitt resultater. Veldig stramt, og med en diskant jeg oppfatter som svært klar, uten å være påtrengende. Jeg kjøpte vincenten egentlig fordi jeg vil ha CM1 på rommet, og de trenger masse kraft.

XPA-3 til stua er riktig. Det blir hardt for roommatene å få enda en ting de må skru på, men det får de tåle.
    Er det ikke trigger?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren, det er det faktisk. Da må jeg lære meg hvordan det fungerer, men det er jo genialt!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har solgt unna nesten alt og kjøpt N804. Dessuten har jeg ommøblert hele stua for å gi anlegget bedre forutsetninger. På planen står ny senter, men skal på utveksling til USA om noen måneder, tenker jeg plukker opp en brukt HTM1 eller noe slikt da.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •