Rapp's HiFi - "Working on a dream" - Tips til signalkabler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rapp's HiFi - "Working on a dream" - Tips til signalkabler?

Etter mange år i liten leilighet på Sagene har jeg og familien flyttet inn i eget hus :-). Det betyr at den tidligere kombinerte hi-fi og hjemmekinoen nå skal deles i to dedikerte oppsett, hjemmekino i kjellerstua og hi-fi i stua. Denne tråden handler om det siste.

Av utstyr jeg tenker å beholde i hi-fi-oppsettet er en Squeezebox og en Marantz DV7600 SACD og DVD-A spiller. Alt av forsterkere og høyttalere forsvinner ned. Men siden det blir stående i stua vil det fortsatt bli i kombinasjon med TV og DTT/DVD/Blu-ray.

Som sagt forsvinner forsterkere og høyttalere ned, så jeg trenger nye :-). Jeg må innrømme at jeg er ganske Bowers & Wilkins-frelst så drømmen er selvfølgelig størst og best av de. Så trenger jeg en forsterker som matcher dette...

Da Squeezeboxen ikke har spesielt god innebygget DAC er jeg avhengig av en ekstern DAC. Til nå har jeg benyttet hjemmekinoprosessoren til dette og det har fungert overraskende bra. Det optimale lydmessig hadde antagelig vært en Benchmark DAC1 men av praktiske og brukervennlighetsgrunner (og konas ønske om færre bokser i stua) ser jeg heller for meg en integrert forsterker med en god innebygget DAC. Jeg har kikket på bl.a. Primare SPA20/21 hjemmekinoforsterkere, som skal være svært kompetente også fra et hi-fi-ståsted. Et annet alternativ kan være Arcam AVR300. Alle erfaringer, tips og kommentarer angående dette mottas med stor takk!

Legger ved bilde for å vise oppsettet slik det står i dag med Rotel RSP-1066/RB-981 og Bowers & Wilkins DM603 S3. Til info så er stua er på ca 8x5 meter.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arcam vs. Primare til B&W?

Det var da vanvittig til respons på denne tråden

Jeg får forsøke å reformulere og gjenta spørsmålet som jeg i førsteomgang ønsker svar på:

Er det noen som har erfaringer med Arcam AVR 300 i forhold til Primare SPA20 eller SPA21? Og hvordan er erfaringene med disse igjen i forhold til å drive et par Bowers & Wilkins høyttalere (som jeg også er på utkikk etter) i et rent stereo-oppsett?

Alle modellene finnes tilgjengelig i bruktmarkedet så her er det jo i grunn bare å velge og vrake :-)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W 602 s3 på Primare I21, det er ihvertfall en god kombinasjon.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ble Primare!

Det ble Primare, men jeg endte opp med en P30 forforsterker med balansert analogdel og tilstrekkelig med digitalinnganger. Egentlig litt usikker på hva denne yter da jeg ikke har fått testet den skikkelig enda. Uansett står jeg friere til valg av sluttrinn i forhold til ved en integrert løsning... noen som har en A30.2 eller A31.2 å selge?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Spekulerer i å kjøpe meg en Primare I21 selv.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Gratulerer. Spekulerer i å kjøpe meg en Primare I21 selv.
    Det ville jeg ikke nølt med. Så langt er i hvertfall mitt inntrykk av P30 svært bra, både lydmessig og kvalitetsmessig. Håper den får en makker å spille med snart...

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det kom en kollega inn på kontoret mitt i dag, slepende på en A31.2 :-)

Gleder meg til i ettermiddag når jeg skal hjem og koble opp!

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalkabler?

Er det noen som har tips til egnet signalkabel (XLR) for å koble mellom P30 og A31.2? Ser mange bruker Nordost Heimdall på Primare, men det er langt over hva jeg har lyst å bruke på et par kabler!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xindak, van den huul, viablue, osv

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge de er godt skjermet vil jeg si merke og pris har lite å si, men meg om det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •