Leif`s HIFI . Ny CD-spiller i bestilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leif`s HIFI . Ny CD-spiller i bestilling

Hei

Nå har jeg vært medlem en stund , men kansje ikke vært den mest aktive . Så jeg følte det var på tide å starte en diskusjon rundt mitt oppsett .

Pr dags dato sitter jeg på følgende utstyr:

Mcintosh MC602
    Pioneer SC LX-81
    SlimDevices Squeezbox
    JBL LS-80
    SVS PC-Ultra

På Bilde Fronten er det Pioneer Kuro8 50" , samt en Playstation 3.

Følgende produkter vill komme fort løpende frem mot sommeren

JBL LS center
    Klipsch RS62
    Pioneer BDB-LX08
    Nytt TV rack og mono stand til 602 (ikke helt bestemt enda så kom med innspill).

LS80 er relativt nye hjemme hos meg , disse er eit demo par fra Soundgarden Haugesund . Har blitt brukt i sammen med Pioneer de siste ukene da 602 var inne på ein liten overhaling .

I dag henta jeg ekko loddet mitt , å var veldigt spent på hvordan machen ville bli .

Fik lånt med meg hjem eit par Eichmann EIS HT kabler som etter bare noen timer alerede er bestemt at skal kjøpes inn .

Eit lite "stemnings" bilde fra i kveld , rotete og fælt . Men jeg skal prøve å få knipsa noen bedre bilder når alt begynner å falle på plass .

Dette oppsette låter brutalt i mine ører , med eit trøkk i bunn du bare må høre . Bass kontroll får en ny betydening . LS80 har virka litt vass på de forsjellige forsterkeren jeg har prøvt tideligere , men her vill jeg nesten gå så langt som å si perfekt mach . Mye likt som min tideligere combo som var RF83 i sammen med 602 .

Begynner å bli seint nå , så kommer ikke på så mye mer .

Her er en liste av ustyr som har vært innom de siste årene :

Klipsch sp-1
    Klipsch RF-7
    Klipsch RF83
    Usher Dancer Compass II 8571
    SVS MTS-01
    SVS MCS-01
    SVS MBS-01

SVS PB12+2
    3stk SVS PB13ultra
    Klipsch KSW10

Harman Kardon avr350
    Harman Kardon avr7500
    2stk Mcintosh MC275
    Midgard Oberon 6.1
    Maratz SR5002
    Audio Valve Eklipse

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Der har du endelig fått deg egen tråd, Leifi

Det er bra, føler på meg at mye rart kan skjer her :twisted: Jeg følger hvertfall spent med...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du .

Ja her i hus blir de skifta komponenter raskere en vanlige folk skifter sokker . Men jeg håper så innderligt at jeg kan falle til ro med dette oppsette ei stund. Har ikke fått testa oppsette noe spesielt mye siden 602 kom i hus i går , men ut i fra di få timene jeg har spillt sitter jeg fortsatt å gliser .

Kjører veldigt mye forsjelig musikk får å høre hvor forandringene ligger .
    Å det virker som oppsette er ganske "alt spisende" , nå kan jeg endeligen høre hvilken HT diverse instrumenter kommer fra etc...noe som totalt uteble på Pioneer alene , lyden ble mye mer 3d for og si det sånt .

Nå handla jeg nye HT og signal kabler i går , å neste som jeg håper på å få i hus , eller ivertfall bestillt er mono stand til 602 samt spikes/pulsar points etc for å få løfta lyd bilde mer . Bassen kommer liksom litt fra gulvet .

Du må ta turen å høre en dag , å visa versa . Har fortsatt til gode å høre Arrayene dine .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Hei du .

Ja her i hus blir de skifta komponenter raskere en vanlige folk skifter sokker . Men jeg håper så innderligt at jeg kan falle til ro med dette oppsette ei stund. Har ikke fått testa oppsette noe spesielt mye siden 602 kom i hus i går , men ut i fra di få timene jeg har spillt sitter jeg fortsatt å gliser .
    Hehe.. Ja, det er vel litt sånn med noen av oss som har denne hobbyen. Jeg for min del er svært godt fornøyd med resultatet av JBL og Hegel pr idag, men savner enn litt roligere diskant på noen innspillinger. Særlig da Metall og den slags. Jeg holder litt tilbake enda, for så og kjøre litt på igjen når alt står koblet opp i den nye leiligheten, det er jo da jeg kan begynne å fin tune skikkelig. Som sagt, jeg er pr idag meget godt fornøyd, men ser ikke bort fra at jeg snart vil prøve ut noe nytt :twisted:

Kjører veldigt mye forsjelig musikk får å høre hvor forandringene ligger .
    Å det virker som oppsette er ganske "alt spisende" , nå kan jeg endeligen høre hvilken HT diverse instrumenter kommer fra etc...noe som totalt uteble på Pioneer alene , lyden ble mye mer 3d for og si det sånt .
    I det siste har jeg nesten ikke spilt den type musikk som kanskje kjennetegner meg best (hardrock og metall), derimot har jeg spilt en hel haug med kvinnevokaler, Bjørn Eidsvåg, Vamp osv. Det er noe av det som er gøyest med nytt anlegg, å teste ut på en hel drøss med musikk, til og med musikk du nesten ikke liker en gang.

Nå handla jeg nye HT og signal kabler i går , å neste som jeg håper på å få i hus , eller ivertfall bestillt er mono stand til 602 samt spikes/pulsar points etc for å få løfta lyd bilde mer . Bassen kommer liksom litt fra gulvet .

Du må ta turen å høre en dag , å visa versa . Har fortsatt til gode å høre Arrayene dine .
    Ble det Eichmann kabler all the way? Og har du bestemt deg for hvilket monorack du går for? En ting er sikkert, det bør være rimelig mandig, når det får æren av å holde 602en din stabil

Jeg får ta meg en tur, kanskje i helga? Har ingen spesielle planer ser du. Hm, viss det er av interesse for deg så kan jo vi ta bort H4en min viss du vil prøve den opp mot 602en din?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å prøve å selge 602 for ca 1 uke siden , da jeg satt litt fast økonomisk . Hadde rett å slett ikke lyst å vente så lenge på center rack å bak ht .

Men på en eller annen måte har jeg fått på plass nytt rack fra Norstone og eit par Klipsch RS52 . Så nå blir det center etter påske og da må det stoppe litt . Har brukt hver ei krone på oppsette siden jul .

Så 602 blir beholdt da jeg ikke ser helt hva som skulle erstatte den .

Så snart center er på plass skal jeg ta noen bilder .

Er forøvrigt veldigt fornøyd med Rack og bak ht .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten litt flaut , men mine LS80 fik fort bein å gå på . Ble solgt i forige uke til Stavanger , 602 solgt lokalt og SVS ultra ble også litt middelmådigt solgt . Men jeg har lyst og prøve Elemental Design

Har lenge hatt lyst på LaScala II , men har vært litt for dyrt . Men etter som importøren reduserte prisene ganske kraftigt , samt eit knall tilbud fra lokal forhandler så ble valget lett .

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva som skal erstatte 602 , men Rouge audio90 , M-150 og Mcintosh mc275 er hete kandidater .

Sub(er) er ikke bestemt helt enda , da jeg egentligt kunne tenke meg og vente litt å se hva "massen" sier . Men kunne vært greit og slå til når prisene er så pass fra ut mai .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda flauere er det at jeg ikke fikk høre komboen med LS-80 og Mc602 før du solgte. Det har vært så mye å gjøre i det siste, med både jobb,kurs å leilighet. La Scala og en eventuell rør forsterker kommer ingen vei før jeg har fått lånt noen ører til det :twisted:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JL Audio Fathom 113 ble bestillt i går . Så den dukker vel opp i løpet av nesten uke enn gang .

Lx81 ble solgt , pga at jeg skiper center og lar heler frontene ta seg av den jobben . Da følte jeg at LX81 ble litt "mye" bare for og drive bak høyttalerene . Så jeg satser på Yamaha RX1900 denne gang tror jeg .

Har også bestillt dempeputer , som jeg skal hente når jeg henter suben neste uke , for og ekspremitere litt .

Lurer også på om det kan bli eit sett med nye høyttaler kabler når jeg besøker Resonans igjen .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der va Fathom F113 på vei inn dørene ja :twisted:

Tipper dette kommer til å låte hinsides, når du har fått justert den inn litt, sammen med La Scala.

Kjører du ned til Stavanger for å hente den eller?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjører ned i løpet av neste uke , men først er det AC/DC på vallehovin på mandag :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30.000 kr med vellydene bass :-D
    Søt liten sak

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    30.000 kr med vellydene bass :-D
    Søt liten sak

Har lenge vært eit "sikle" objekt fathom 113 . Men har vært flere turer nede på Resonans de siste ukene , å ble bare mer og mer forelska i den lille kjempen . Jeg har hatt noe sånt som 6-7 SVS suber tideligere , så det var rett å slett på tide og prøve noe nytt .

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vært eit "sikle" objekt fathom 113 . Men har vært flere turer nede på Resonans de siste ukene , å ble bare mer og mer forelska i den lille kjempen . Jeg har hatt noe sånt som 6-7 SVS suber tideligere , så det var rett å slett på tide og prøve noe nytt .
    Pirre litt ekstra når jeg sier for 10.000 kr mere, får du 2 stykk 110

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Pirre litt ekstra når jeg sier for 10.000 kr mere, får du 2 stykk 110

Planen er 2stk fahtom 113 med tiden :-D

Fik heler ikke anledening til og teste eller høre 110 , så valget ble såre enkelt .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henta Fahtom 113 i går . Fik tatt alt av basic innstillinger i går , men i dag begynner fin justeringen , da de ble alt for mye bil kjøring å demo lytting i Stavanger i går .

Første inntrykk er at den blender seg utroligt lett inn med frontene . Jeg får følelsen av at jeg ikke har sub , og det er vel bra ? :-D

Ellers har den utroligt mange muligheter , og som den uvitne sub elskeren jeg er vill dette ta lang tid før jeg klarer og få utnytta potensiale(håper å få besøk av EgilM her på forumet i dag , som begyner og få greit med kunnskap om subwoofere etter hvert) .

Ellers så kjøpte jeg meg eit par nye høyttaler kabler . Eichmann jeg kjøpte tideligere i år ble bare et mareritt , de er ALT for stive til og få på plass .
    Valget ble eit par Kimber 8VS , vill også bytte signal kabler til Kimber , men Resonans hadde ikke 1,5m lengder inne så jeg vill se litt på valgmulighetene først , Audioquest frister også litt .

Som jeg nevnte litt tideligere så kjøpte jeg Studio Selection Gummidempere også , kommer nok til og prøve disse også i løpet av kvelden på diverse komponenter .

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Resonans og henta meg en Panasonic Plasma igår, og så det stod en F113 rett innafor døra der
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sikkert min :-D Kan tro vi sleit med og få plass til den inni ein gammal VW polo

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde 3 mm å gå på med 42"eren i baksete på en nissan
    Var kjekt å endelig kunne handle noe litt stort hos dem, synes de gjør en kanonjobb, og kule folk. Må støtte dem så godt vi kan.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror nok ikke jeg kommer til og handle fra noen andre på lang tid , så lenge resonans kan skaffe akkorat det jeg vill ha . Kanon bra service og veldigt hyggelige folk .

Ble sittende og lytte på det enne demo rommet der i går som hadde fått nytt utstyr : EC Nemo , EC 4,9 , EC EMP-1 / S i sammen med KEF Reference 203/2
    . Første gang jeg hørte KEF Reference serien , de " lått dritt fett " .

Til høsten vill det også komme mye spennende , de prøver og få i gang ein JL Audio kveld , der de får stor fint besøk av Gotham etc... Ellers dukker snart Tannoy Defenition opp samt Paladium .

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er åpenbart flere som er ivrige på byttefronten gitt .

Kunne du skrevet noen linjer om klipsch rf vs jbl ls 80? Går med litt tanker å bytte fra klipsch til jbl ls. Evt hvordan ls serien klarer seg uten sub.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •