Leif`s HIFI . Ny CD-spiller i bestilling - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Minimumsimpedansen på Palladium er lav. For å få god dynamikk og kontroll over elementene trengs høyere dempningsfaktor enn det rørforsterkere kan gi.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse som Flageborg har:

De er oppgitt til 22Hz, og har en 15" sidemontert bass.

Hørte de på Horten-messa og det var ikke akkuratt bass de manglet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie

Hørte de på Horten-messa og det var ikke akkuratt bass de manglet
    Det er stikk motsatt av min opplevelse av dem på horten messa.

Fikk blandt høre Planet DaDa og det var übertamt i forhold til hva disse beistene burde klare. Om man skal vurdere disse bør man nok få hørt de på noen langt kraftigere forsterkere enn de som ble brukt på Horten messa...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Fikk blandt høre Planet DaDa og det var übertamt i forhold til hva disse beistene burde klare.
    Ja, de burde klare mer, men jeg syntes likevel at det fantes godt med bass for å si det slik. Jeg opplevde bassen som kom ut av disse monstrene som veldig dyp, ihvertfall.

Om man skal vurdere disse bør man nok få hørt de på noen langt kraftigere forsterkere enn de som ble brukt på Horten messa...
    Det er helt klart at de trenger mye effekt, det er jo 36 elementer som skal holdes styr på :razz:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fik lytta litt til Swans i Horten selv , å som de fleste andre utstillerene tror jeg Kringlyd også sleit litt med rommet .

Grunnen til at jeg solgte mc275 er at jeg nesten hadde bestemt meg for nye høyttaler , å der var ikke mc275 med i planen .

Men uansett så vill jeg prøve noe nytt på rør fronten , om det skulle bli rør videre . Har eit par Ayon Typhon på hånd som muligens skal byttes ut etter jul , de hadde ivertfall vært ubergromme i sammen med Yorkminster .

Jeg er av samme oppfatning som deg Mute angående Palladium . De kreves kansje noe annet enn rør her . Skrotnissen sitt oppsett kunne vært frykteligt morsomt å testa på Palladium .

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk blandt høre Planet DaDa og det var übertamt i forhold til hva disse beistene burde klare. Om man skal vurdere disse bør man nok få hørt de på noen langt kraftigere forsterkere enn de som ble brukt på Horten messa...
    +1!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter enn evigt lang prosess med og finne ut hvilken høyttaler jeg skulle satse på falt valget til slutt på eit par Avantgarde Acoustic Duo i fargen blå .

Bassene er oppgradert med nye opamper og Elna Cerafine elektrolytter.

Jeg vill komme tilbake litt etter hvert med hvilken elektronikk jeg har tenkt å brukt .

Bildet er lånt fra nett

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yaiks!

Vi har jo tidligere snakket en del om potensielle ht-forsterker - kombinasjoner både på din og min kant tidligere, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært mer enn normalt spent på hva som ble ditt valg med tanke på hvor mange ultraråe kombinasjoner du foreslo.

Det at valget nå falt på Duo overrasker meg litt med tanke på tidligere samtaler, men samtidig imponerer det meg også. Duo har en udiskutabel fantastisk mellomtone og diskant.

Men hva synes du om bass-seksjonen i disse?

Og du, hvis du får mulighet så må du få lånt deg en mc275 på de
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakkert! Gratulerer, det blir nok mange gode stunder med disse

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så masse Leif. Hadde vært artig å hørt på disse hornene en vakker dag!
    Er det de som har stått nede hos Roald på Renaissanse Audio?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Leifi

Har du fått "hele" høyttalerene på plass nå?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yaiks!

Vi har jo tidligere snakket en del om potensielle ht-forsterker - kombinasjoner både på din og min kant tidligere, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært mer enn normalt spent på hva som ble ditt valg med tanke på hvor mange ultraråe kombinasjoner du foreslo.

Det at valget nå falt på Duo overrasker meg litt med tanke på tidligere samtaler, men samtidig imponerer det meg også. Duo har en udiskutabel fantastisk mellomtone og diskant.

Men hva synes du om bass-seksjonen i disse?

Og du, hvis du får mulighet så må du få lånt deg en mc275 på de

Disse var vel knapt med i vurderingen i utgangs punktet . Ikke at jeg ikke hadde tro på dem , men jeg hadde aldri hørt noe fra AG tideligere .

Men etter å ha vært litt rundt å hørt på diverse kandidater så ble lista bare mindre og mindre . Det er utroligt vanskeligt og bestemme seg for enn høyttaler i denne pris klassen , etter som du stiller enn del krav når det er snakk om enn høyttaler til 100-150k .

Å etter hvert ble det vel ganske kllart for meg at jeg mest sansyneligt måte titte over på noe i samme gate som jeg har hatt før , rør+horn . Å etter mye research falt vel valget på eit par Duo .

Lyden kan jeg ikke si noe om enda . Jeg har ikke noe elektronikk nå foruten enn støyende Music Angel . Men jeg har eit par kompiser med diverse utstyr som kan se frem til mye massing frem over , der i blant enn MC275 :-D

Bassen var vel kansje noe av det som jeg stussa mest over , men etter som disse skal stå i et relativt lite rom(19kvm) + at de har fått enn liten "upgrade" på subwooferene som i følge flere på hifisentralen gir et veldigt bra løft er jeg ikke så redd for det . Det finnes jo flere måter og få bedre bass på om det ikke skulle bli særligt bra uansett . Eit par av Duo eierene på sentralen kjører denne så kaldte " bonde bassen" der subwoofer spiller fra 1?-80hz og AG bassene opp over . Det er enn mulighet samt som jeg er fristet til og kjøre noe form for romkoreksjon/EQ på linje utgangen . Eller vente litt og kjøpe eit par Mezzo :twisted:

Mellomtone og diskant er ikke annet enn magisk , helt enig . Å etter som jeg de siste året om ikke årene har begynt og få enn litt roligere musikk smak og setter mer pris på ting som ikke var så viktigt tideligere så lenge det spilte "høyt" .

Med tanke på Elektronikk er det fortsatt ikke bestemt , men VTL st85 som effekt er høy aktuell . Den er nok ikke fult så rocka som MC275 men mer linær og strammer i lyden . Denne har EL34 rør som skal være enn herligt mellomting av KT88 og 300b . Pre og signal er litt mer uvisst , men jeg vill prøve og sette i sammen enn litt rocka og dynamisk combo som fortsatt har god holografi og mikrodynamik .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer, Leifi

Har du fått "hele" høyttalerene på plass nå?

Yes.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantasktisk emykker av noen høytalere, dette må jo være en drøm å få i hus

Gratulerer så mye

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Disse var vel knapt med i vurderingen i utgangs punktet . Ikke at jeg ikke hadde tro på dem , men jeg hadde aldri hørt noe fra AG tideligere .

Å etter hvert ble det vel ganske kllart for meg at jeg mest sansyneligt måte titte over på noe i samme gate som jeg har hatt før , rør+horn . Å etter mye research falt vel valget på eit par Duo .

Lyden kan jeg ikke si noe om enda . Jeg har ikke noe elektronikk nå foruten enn støyende Music Angel . Men jeg har eit par kompiser med diverse utstyr som kan se frem til mye massing frem over , der i blant enn MC275 :-D

Bassen var vel kansje noe av det som jeg stussa mest over , men etter som disse skal stå i et relativt lite rom(19kvm) + at de har fått enn liten "upgrade" på subwooferene som i følge flere på hifisentralen gir et veldigt bra løft er jeg ikke så redd for det . Det finnes jo flere måter og få bedre bass på om det ikke skulle bli særligt bra uansett . Eit par av Duo eierene på sentralen kjører denne så kaldte " bonde bassen" der subwoofer spiller fra 1?-80hz og AG bassene opp over . Det er enn mulighet samt som jeg er fristet til og kjøre noe form for romkoreksjon/EQ på linje utgangen . Eller vente litt og kjøpe eit par Mezzo :twisted:

Mellomtone og diskant er ikke annet enn magisk , helt enig . Å etter som jeg de siste året om ikke årene har begynt og få enn litt roligere musikk smak og setter mer pris på ting som ikke var så viktigt tideligere så lenge det spilte "høyt" .

Med tanke på Elektronikk er det fortsatt ikke bestemt , men VTL st85 som effekt er høy aktuell . Den er nok ikke fult så rocka som MC275 men mer linær og strammer i lyden . Denne har EL34 rør som skal være enn herligt mellomting av KT88 og 300b . Pre og signal er litt mer uvisst , men jeg vill prøve og sette i sammen enn litt rocka og dynamisk combo som fortsatt har god holografi og mikrodynamik .
    hehe, jeg vet så altfor godt hva du snakker om! Før jeg hadde hørt Avantgarde "trodde" jeg at jeg hadde hørt mye rått, men mellomtonen og diskanten, og det lydbildet disse hønna disker opp med er en sann sjelsettende opplevelse.

Det er imidlertid ikke helt umulig at en testseanse med 275 på duo fremkaller et aldri så lite savn. Når jeg hørte disse hos Akto var det vel Audiopax som sto for effekten og jeg skal ærlig innrømme at det var en mer hi fi politisk korrekt lyd enn med 275r, men som du sier; rock-faktoren er nesten et must og der var rørungen var mcintosh en sann mester!.

Jeg vurderte også den bonde-løsningen flere av hornalliansen på hfs har skaffet seg, men etter mye vurdering frem og tilbake valgte jeg å skippe hele ideen både med tanke på plass og daværende økonomi - og ikke minst brukervennlighet. Men for all del, i og med at jeg ikke har hørt den løsningen skal jeg så absolutt ikke si noe negativt om resultatet.

Det du skriver om prioriteringene ikke lenger handler om "å spille høyt" er jeg til dels enig i "Problemet" med duo er at de så pokkers fantastiske oppover at man har veldig lett for å skru opp det man er godt for rett og slett fordi det låter aldri hardt, spist eller jævelig; bare helt fantastisk om det så være seg Christer Sjøgren med Den Siste Dagen eller Tool.

Når du får alt oppe og går - inkl sub - så er det ikke helt umulig at jeg kommer til å mase meg til en demo

Og mezzo? Joda, det er en drøm det. Prøver å få til en demo på disse selv og er rimelig spent; for det bassfundamentet f1.1f gir er like farlig vanedannende som hønna på duo
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel fortsatt litt i tanke boksen når det kommer til hvilket utstyr som skal få æren av og drifte Duo , men MCD500 er farligt nær enn bestilling.

Jeg ønsker det litt "still" rent og minimalistisk i racket denne gangen , men det stilles også helt andre krav til utstyret nå enn tideligere med tanke på støy etc...

I utgangspunktet var det c200 og mcd201/301 som sto på blokka , men så dukka tanken opp " hvorfor ikke kjøpe mcd500 som kan gjøre alt disse 2 kan til sammens og kansje enda litt mer ?" Det eneste ankerpunktet jeg har hatt i mot mcd500 er hvor god pre delen er i denne . Men etter utalige timer med lesing på nett tror jeg denne vill dekke mine behov . Enn bonus er også at mcd500 er stille som natten . Å for og ikke glemme Dac`en som regnes som noe av det aller ypperste på markedet.

Og for å ikke snakke om utseene

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på Leif! MCD500 er intet annet enn fantastisk lekker!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var MCD500 kjøpt inn . Den dukker mest sansynligt opp i løpet av uka .

Jeg har også handla effektforsterker , der havna valget på VTL ST-85

Skal komme med litt egne bilder når cd spilleren kommer .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en sms, når McIntoshen er på plass