Leif`s HIFI . Ny CD-spiller i bestilling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg kansje har nevnt tideligere likte jeg LS80 veldigt godt . Den minner utroligt mye om Array serien . De hadde ein utroligt heftig bass , så jeg valgte og bruke dem uten sub til musikk . Sånn rent lyd messigt er de mer laid back og mørkere i klangen . Klipsch spiller nok litt mer detaljert og åpent . Men jeg falt pladask for ls80 første gang jeg hørte dem .

Jeg personligt synes klipsch låter grusomt med feil matching på elektronikk , men ls80 virka ut til og spille ganske greit uansett hva jeg prøvte på dem , så det er nok enn litt mer alt spisende høyttaler . Pga den litt laid back og mørke klangen var jeg litt redd for hva Mcintosh kunne gjøre her , men de ble faktisk ein kanon match . Prøvde også Klasse D , surround reciver vel og merke , men de var også ein kombinasjon jeg kunne levd me lenge . De trengte heler ikke noe uhorveligt med effekt ,

Ls80 er ein rocke høyttaler , men har fått litt pess på litt roligere musikk sjangere , der argumente er at det føles som ls80 ikke klarer og slappe av , den vill rocke hele tiden . Dette opplevde aldri jeg med de forsjelige forsterkeren jeg prøvde , så jeg er ikke redd for og anbefale deg denne høyttaleren . Å ikke minst så ser den langt bedre ut enn RF serien i mine øyne rent estetisk .

Men de er litt forsjellige i forhold til Klipsch , så prøv og få lytta litt til dem før du bestemmer deg , de blir nok ein smak sak .

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Det var sikkert min :-D Kan tro vi sleit med og få plass til den inni ein gammal VW polo
    Pøh ! !. Poloen min er da ikke så gammel. 2000 modell ! . Subben sklei lett inn

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå er det på tide og handle dac , men dette ble langt vanskeligere enn jeg hadde trodd . Valgene er utroligt mange .

Jeg tenkte som sagt på Transporter , men jeg tror ein separat dac til min nåværende Squeeze vill være bedre pga matching av utstyr og klang .

For øyeblikket er det Electrocompaniet ECD 1 jeg snuser på , men Benchmark Abrahamsen osv...virker også som DAC`er som kunne passa meg .

Er det noen som kan si litt på lyden i di diverse Dac`ene .

Utstyret det skal matches med er :
    Klipsch LaScala II
    JL Audio Fahtom 113
    Mcintosh MC275
    Yamaha RX1900
    Squeezebox(kommer til og kjøpe den nye squuezen når den kommer om noen uker)

Sånt personligt liker jeg at lyden er feit og fylding , men fortsatt detaljrik .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke abrahamsen så si samme som EC??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke , men om det er tilfelle er det jo mye penger og spare

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker jeg utstyrslisten din rett, så kommer du til å koble slik:
    Logitech -> DAC -> Yamaha (pre out) -> MC275
    Hvis det er rett så vil jeg introdusere nok en komponent hos deg: En pre med prosessorinngang.

2 kanals mode:
    Logitech -> DAC -> Pre (kanal 1) -> MC275
    Mulitkanals mode, fronter
    Yamaha (pre out) -> Pre (prosessorinngang) -> MC275
    Da jeg koblet reiceveren min bort ved tokanalsmode med en Parasound NC2100, da ble det nokså lik løft i lyden som oppgraderingen til Benchmark DAC alene. Recieveren degraderte lyden noe. Samtidig beholdt jeg mulgheten til å bruke effekt og fronter i surround gjennom prosessorinngangen.

Alltids vanskelig å gjette lyd-preferanser, men jeg ville muligens valgt å kjøpe en Abrahamsen V6.0 DAC + sammen med Parasound NC2100 alternativt Micromega PA20.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipsene kokken , skal se nermere på preampene du nevner

Micromega PA20 har jeg jo sett på tideligere , men hadde rett å slett glemt det helt ut .

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Samenlignet for en tid tilbake Ecd 1, V6 og DacMagic. I mine øre var V6 best.
    Ecd 1 ble hadde et litt "rotete" ut og bassen ble noe ullen og udefinert i mitt oppset.
    DacMagic var mindre nyansert en både V6 og Ec og et mindre lydbilde, men det er god lyd i alle tre, og det dreier seg om ørsmå nyanser som skiller dem.

hadde jeg vært deg hadde jeg dog prøvd Transporter, da får du en god pre til stereobruk og en dac som skal være vanvitigt bra. Prisen er vel det som eventuelt trekker ned?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke bruk for pre-delen av transporten , å etter hva jeg har hørt passer ikke transporteren mine lyd preferanser .

Så når denne nye Squeezeboxen også kan kjøre 44.1, 48 og 96 (visst jeg ikke har lest feil) så tror jeg faktisk squeeze og ein dac er veien og gå . å ikke minst langt billigere visst jeg går for f.eks Abrahamsen dacen

Jeg hadde vel også tenkt å styre unna rein dedikert preamp denne gang , men nå har kokken satt griller i hode på meg , å det er fullt muligt at det dukker opp ein Micromega PA-20 ganske kjapt :???:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utroligt dårlig på sånt som dette , men om jeg ikke tar feil så fungerer det sånt at visst jeg bruker digital kabel så bruker jeg dac i preamp og med rca så bruker jeg dac i squeez for øyeblikket (correct me if im wrong) .

Jeg har sett litt på ein demo/brukt Auio Note Dac3.1xbal , hvordan vill jeg måte koble dette i mitt oppsett , hvilke utganger må jeg bruke . Eller er det bedre å rette øynene mot de litt mer "moderne" dacene med flere muligheter som usb etc....

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg er utroligt dårlig på sånt som dette , men om jeg ikke tar feil så fungerer det sånt at visst jeg bruker digital kabel så bruker jeg dac i preamp og med rca så bruker jeg dac i squeez for øyeblikket (correct me if im wrong) .

Jeg har sett litt på ein demo/brukt Auio Note Dac3.1xbal , hvordan vill jeg måte koble dette i mitt oppsett , hvilke utganger må jeg bruke . Eller er det bedre å rette øynene mot de litt mer "moderne" dacene med flere muligheter som usb etc....
    Stemmer det du sier ang digitalkabler og rca-kabler. Dac´en i squeezeboxen er ikke av de beste i verden desverre...
    Audio Note lager bra dac´er de, men som du sier så begynner den å trekke på åra.

Jeg kan anbefale Beresford TC-7520 som har 2 coax, 1 optisk og 1 usb inngang. Den får du for ca. 1700,- inkl frakt fra UK.

Denne har både passive og aktive utganger, så den kan enten brukes som kun dac, eller som dac/pre-amp

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da setter jeg i gang eit lite mini prosjekt , vi har ein rom på 18kvm stående i huset ubrukt . Å etter å ha lekt med tanken om å flytte ned 2kannals utstyre ned tideligere i dag bestemte jeg meg nå for å full føre denne tanken .

Det er bare 1kvm større enn det jeg har per dags dato , men jeg slipper skrå vegger , samt som det nye rommet er bedre isolert etc.

Jeg vill ikke flytte ned surround utstyret , siden jeg ikke vill få mulighet til og spille lave frekvenser hele kveldene så huset rister .

Så da tenker jeg kansje og bare legge surround tingene mine på hylla for nå .

Det vill ikke bli kjøpt inn noe store oppgraderinger , men jeg må ha ein dedikert preamp der nere i steden for rx1900. Så jeg lurer på å kjøpe inn Mcinosh C220 , eller kansje bare slå til på den Transporteren som ligger på brukten .

Sånn ellers vill jeg prøve meg frem med mange forsjellige akustiske tiltak der nede , prøve å få dempa diskant og resonanser .

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at anlegget ligger på brukten nå pga oppgradering, så..... Noen planer om hva som skal inn?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL K2 i stereoen, det er friskt.

Edit: Kanskje litt for friskt på 18m2...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo når huset rister det begynner og virkelig blir morro... :-D :-D :-D

Blir klipschene for store for 18m2 ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke Loffen sin K2 som skal inn , selv om de frister .

Jeg vill ikke ut med hvilke høyttalere som skal inn per dags dato , siden dette ikke er 100% sikkert . Denne høyttaleren ser ut til og muligens forsvinne fra markedet , enn av leverandørene av deler skal kutte ut nettopp den diskanten som blir brukt her . Jeg snakka med importør senest på fredag og fabrikken har deler til og lage 3par til , samt at den norske importøren sitter på 2par . Så jeg kryser fingrene for at det skal være muligt og skaffe eit par i januar. Det blir ikke så langt i fra noe av den samme filosofien som mitt nåværende oppsett har , bare litt mer av alt .

Jeg hadde ikke problemer med og få Lascala til og sitte på 18kvm . De krever mye jobbing med plassering og akustiske tiltak , men resultatet ble alikevel meget bra .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å være litt hemmelighets full rundt dette frem til ting var bestemt .

Men jeg har store problemer med og bestemme meg .

Jeg har solgt så si alt av mitt utstyr , som var eit slags kombinert kino/hifi oppsett . Men savnet til eit dedikert hifi oppsett ble for stort .

Lascala II kunne så absolutt blitt satsa på videre , men jeg vill ha ein litt mer komplett høyttaler . De skal ikke bli brukt noe subwoofer denne gang .

De heteste kandidatene i dag er Klipsch Palladium p39 , Usher D2 og Tannoy Yorkminster .

De er 3 forsjellige høyttalere , men har alle sine særegne egenskaper som jeg liker .

Jeg har jo altid vært ein Klipsch mann , så det mest naturlige ville vært P39 . Men etter som det blir vanskeligt og få lytta til p39 må jeg basere dette valget etter å ha hørt litt på P38 og P17 . Men P39 sies å være ganske annerledes i forhold til sine mindre brødre .

Eit annet annkerpunkt som igjen bare er basert på de lille jeg har fått lytta til de mindre modelene er de lave oktavene . Den er oppgitt til +/-3db på 39hz . Men den ligge på ca -10db på 28hz .

Som jeg nevner så vill jeg ikke bruke noe subwoofer i dette oppsette , så jeg vill ha enn høyttaler som kan følge med ned over .

Usherd2 har jeg ikke fått lytta nok til , men jeg vill prøve å få til enn demo i løpet av vinteren ¨på dem .

Yorkminster har jeg fått lytta til på MBL og Burmester elektronikk å de imponerte stort . De minner frykteligt mye om Martin Logan osv med sin ekstreme oppløsning . De imponerte spesielt på Kari Bremnes der de ikke hadde noe problemer med og følge med ned over . Yorkminster er oppgitt til -6db 22hz .

De blir lagt eit stort fokus på bass her , men det er selfølgeligt ikke det eneste kriterie jeg har .

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sikter i alle fall høyt nok, det skal du ha for!

Blir spennende å se hva du ender på, elektronikk messig vil det vel også bli spennende investeringer avhengig av høyttalervalg vil jeg tro?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir ikke lett det heler . Men de er alle 3 veldigt "lett drevne" så vi får se om det skulle bli rør eller transistor .

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av de tre, men du bør nok ta rommet ditt i betraktning og ikke minst hva du skal drive de med. I og med at de er så lettdrevene, og at du ikke er sikkert på om det blir transistor eller rør, hvorfor solgte du mc275?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •