Finnes det maks represjonstid i norge? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 343
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oja. Har vært i kontakt med di på telefon mange ganger. Har blitt lovet at di var på vei flere ganger! Veldig irriterende1

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de kommer snart, da.

Blir spennende å høre hva du opplever. Har du mulighet til å gjøre noen målinger? Hvis de fungerer etter hensikten så bør de rette opp noe i frekvensgangen og redusere "etterklangen" i bassen, noe som igjen skal gi tørrere og mer kontant bass. Alt dette henger jo egentlig sammen, siden stående bølger både gjør at bassen blir "hengende igjen" i rommet og medvirker til utfasninger som jo påvirker frekvensresponsen.

Ja, vi fikk jo oppleve litt av hvert hos mor10. Han har nok tatt bassabsorbsjon lengre enn de fleste har mulighet til, men du verden som det spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Fikk en skikkelig oppvekking hos Mor10. Må nok finne en gylden middelvei av ingenting og Mor10. Da tenker jeg at det holder for meg. Har dessverre ingenting å måle med nå, men dette er noe som ligger i fremtidige innvesteringer.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart verdt investeringen, koster deg under 1000-lappen og litt tid. Jeg har brukt en del tid på finjustering, og det er ikke tvil om at bassen sitter mye bedre etter at jeg gikk mer analytisk til verks. Med et så heftig anlegg som du har bør du absolutt gå det ekstra skrittet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å ligne noe nå!

Da er endelig absobentene ankommet og montert. Fikk et par timer med prøvelytting i går.
    Lyden ble betraktelig strammet opp og roet ned.. Mye bredere og klart mere snert i bass. Nå er det bakvegg og himling over Ht som står for tur.
    Fikk bestilt 5cm Rockwool akustik plater i dag. Disse skal trekes med HT-stoff fra biltema.
    Regner med at dette vill roe ned di siste refleksjonene som jeg hører i rommet. Ørlite gjenklang enda. Spelsielt på di øvre frekvensene.
    Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen kveld!:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så flott! Er det 2 eller 4 hjørner du har dempet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jøss, så flott! Er det 2 eller 4 hjørner du har dempet?
    Har dempet alle fire+ oppe i taket bak. Var en skikkelig bass samling der. Dempet også alle første refleksjoner på siden og over. Skal dempe bakvegg med rockwool plater.

Må jo si at disse bass fellene også virker, selvom det er mange som mener di ikke gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som det står i topptekst!

Etter endel demping av første refleksjoner og montering av bassfeller, har lydbildet blitt vesentlig bredere og veldig mye mere rolig. Bassen sitter med skikkelig punsh, har tilogmed fått disse små bass slagene. Opplevde ett større slag før, nå er det flere raske små annslag.
    Selvom det høres rart ut, opplever jeg at jeg må skru ned SW for at ikke bassen skal ta helt over. Bassen blir på en måte i rommet, eller den faser ikke ut lenger!
    Stemmene har kommet ned og festet seg i sine possisjoner, der hvor det før virket som lyden fylte nesten hele fronten. Fra tak til gulv.
    Disse små annsalgene fra gitarer etc. har virkelig kommet frem.
    Skal prøve å få kjøpt meg et måle innstrument for å se hvordan frekvenskurven ser ut. Ikke at dette har så veldig innvirkning på lyden, men det hadde vært artig å se!
    Nå begynner det virkelig å bli gøy å høre musikk og film.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine opplevelser stemmer akkurat med mine. Man får en helt annen nøyaktighet i lydbildet ved å få dempet mye av 1.refleksjonene.

Når det gjelder frekvenskurven som sådan, synes jeg ikke du skal henge deg alt for mye opp i den, men det gir deg mulighet til å få integrert suben bedre. Jeg merket hvertfall stor forskjell da suben ble skikkelig integrert. Men med et måleinstrument og et måleprogram, f.eks. REW kan du i tillegg til frekvensgangen også finne gjenklangstiden og impulsresponsen. Impulsresonsen kan du bruke til å finne de viktigste refeksjonspunktene, hvis du har lyst til å bruke ennå mer tid på akustikktiltak. Men du har nok fått tatt det viktigste med 1.refleksjon og det er nok der du får den største effekten.

Gratulerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Det var etter en liten demo,:wink: hvor jeg fant ut hvor viktig dette var. Blir nok bare med demping av bakveggen. Føler ikke at jeg trenger noe særlig mer!
    Synes også JL fathom var enkel å inntregrere i resten. Selvom jeg synes det mangler litt på høyre side i front. Er nok litt mere plasebo dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å endelig å ha fått dynamik, holografi og bass til å sitte i frontkanaler, vurderer jeg sterkt å gjøre en oppgradering av min senter. Føler at den ikke helt klarer å følge med BCG frontene mine. Tross alt er det ingen små tasser den skal følge!
    Har egentlig ikke noe spesielt som jeg er missfornøyd med, det er egentlig bare trøkket i senterkanalen som mangler. Merket dette spesielt etter at jeg fikk A21 som effekt på BCG.
    Så tanken er å prøve en A23 som effekt på senter, å føler jeg fortsatt at det mangler noe, må jeg nok bestille meg en Vienna Poetry. http://www.viennaacoustics.at/produc...ets/Poetry.pdf
    Denne skal nok klare å tilføre det jeg mangler!:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller tilbake til F1.1C

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger nok noe der. F1.1 er jo ingen småtass!:-D Er nok mere trøkk i f1.1 enn maestro, men lyden er mye bedre i den jeg har nå. Men kansje mann ikke kan få det beste av to verdener?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lys av tilbakemeldinger på lydsignatur på poetry, har jeg vurdert litt frem å tilbake. Blir nok ikke poetry, selvom denne virkelig hadde gjort susen!
    Skal jeg gå får en Oratorio, eller kansje sette opp en waltz over lerret. Da får jeg maestro grand under og waltz grand over. Om jeg kjører en A23 som effekt på disse, hvordan ville dette vært? Regner med å løfte lydbildet og skape mere trøkk da!
    Hmm. Dette var en liten nøtt!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Waltz Grand i sort piano til overs hvis fristelsen blir for stor
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å. Det har jeg allerder fått med meg. Det var den som lå i tankene da jeg begynte å tenke på dette!:-D Kunne jo vært heftig det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del vurderinger frem og tilbake, kom jeg frem til at jeg vill prøve med to senter kanaler. Da blir det en Maestro Grand under lerret og en Waltz Grand i tak over lerret. Disse skal få effekt fra parasound A23.
    Dette for å få mere trøkk og løfte lydbildet!
    Nå er det bare å vente til godsakene annkommer i posten:-D
    Blir flere bilder av rommet da di annkommer! Må bli bedre på dette!:cry:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ligger ikke akkurat på latsiden Kenneth når det gjelder oppgraderinger. :-D Det blir sikkert bra med 2 centere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Jag liker å ting gjort:-D Så passet det sånn med lommeboken nå! Veldig mange som har vår oppussing nå! Det er fint i min bransje!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det desverre litt lenger ventetid på A23 enn forventet. Er desverre tomme på lager i norge. Utrolig kjipt, da jeg ser at senter nr2 er på vei med posten. Må vente helt til mnd skifte

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •