Selvbygg til studentanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selvbygg til studentanlegg

Mitt annlegg består av følgende komponenter:

Forsterker: Christianssands Fabrikk CL200, bygget.

Høytalere: Bygget selv, med komponenter fra Eltek i Oslo(10-tommere fra Seas, mellomtone fra Seas og Diskant fra Vifa)

Sub-woofer: Dali SWA

Signal kabler: Monster Cable(budsjettklasse) + andre kabler i budsjettklasse

Høytalerkabler: MIT Terminator 5, Tara Labs til suben.

En billig cd-spiller som skal byttes ut til høsten, med en DVD/CD spiller. Hvis det er noen som har tips til en DVD/CD spiller til 4-7000kr, som både er god som DVD som CD spiller, så skrik ut.

Tven er arvet fra bestefar, men funker som smør...har vel lyst til å skifte ut den og, men det var pengene da

Alt i alt spiller det bra etter mitt syn, men diskanten kan ha en tendens til å være litt skarp. Men det er litt når det skal bråke skikkelig på film.

Har ikke bilder enda, men får se etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si litt mer om selvbygget ditt da (høyttalere) vi elsker bilder her!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tegnet kassen selv. Utifra bøker, blader og litt hjelp har jeg et volum på 90 liter til bassen med bassrefleks. Bassen er som sagt fra Seas og er at typen P25REX/DD. Den har veldig lang slaglengde og spiller nokså dypt.
    Mellomtonen er en P17RC/P også fra Seas. Diskanten er en D25AG-35-06 fra Vifa.
    Jeg har ikke digital kamera, men må få lånt et.
    Kassen er bygget i 19mm MDF og er bra avstivet innvendig. Vekten er på 40 kg og det er 140cm høy, noe som gjør at de står nokså stødig, men er mindre mobile. Jeg husker ikke helt hvordan delefilteret er bygget, men jeg tror det er 24db/okt deling mellom diskant og mellomtone, og 12db/okt mellom bass og mellomtone.

Forsterkeren har jeg kjøpt av en kompis som bygde den på elektrolinja for noen år siden. Jeg gav bare en tusen-lapp for så det var en meget bra deal. En yter 2*100 Watt og jeg har testet den på et par Cerwin Vega PA-høytalere og spilte fletta av alle på festen, så den har mye kraft. I tillegg synes jeg at den spiller pent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •