Oddemann´s stovestereo -Ayon inn i oppsettet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fungerer her nå, blir stående en stund da.
    Bassproblemos med Neat ordna med ny kilde, akustiske tiltak, "basspropper", og prøving og feiling(og tilslutt treff!) på plassering...

Anbefaler absolutt Neat, ikke for de som søker en WOHO opplevelse i sweetspot, men for de som ønsker musikalske høytalere med stor M....
    Her fungerer all musikk, og ein vert ikkje lyttetrøtt...8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har glemt å oppdatere minhifi med bilder av Neat-oppsettet

Hva er det du liker best med Neat i forhold til Tannoy som du hadde?

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du har glemt å oppdatere minhifi med bilder av Neat-oppsettet

Hva er det du liker best med Neat i forhold til Tannoy som du hadde?
    Tannoy vs Neat... Hva skal en si?

Tannoy som jeg hadde var en KNALL ht, når en tar pris med i betraktning der tror jeg en vil slite max for å finne noe som spiller likebra(ifht nypris). Har hatt flere Tannoy, og kommer garantert til å prøve Tannoy igjen senere. Da er DC8T planen, en høytaler jeg har hørt flere ganger, og som ikke har sluttet å imponere. Tannoy hadde et "ærlig/nøytralt" lydbilde, og var meget plasseringsvennlige. Minuset til Tannoy, om den hadde noen minus(når en tar med pris i betraktning) var at den kunne vere litt "skarp" i toppen. Måtte "matches" med riktig elektronikk. Jeg prøvde en hel masse før jeg var nøgd. Eller vart vell aldri helt nøgd med egen elektronikk. Prøvde de engang med ASR Emitter og da satt plutselig alt som jeg ville. Emitteren var dog utenfor mitt budsjettområde ny, og var "aldri" å sjå på brukten. Med Tannoy DC6T tror jeg det er viktig at en ser på høytaleren som en "dyrere" høytaler enn den er, og bruker penger på elektronikk deretter.

Så dukka desse Neat Momentum 4i opp på brukten, og jeg leste endel om de i ulike "fora". La de litt på hylla pga flytting osv. Når jeg så skulle få nytt "lydrom" lå de fortsatt på brukten, til en veldig OK pris. Og vips så var de kjøpt.

Kjørte endel A-B testing med Tannoy og endte tilslutt opp med å selge Tannoy. Hvorfor? Neat var vanskeligere å plassere, brukte mye tid her. De var vanskeligere å få til i rommet, brukte mye tid her. Men når jeg først fekk plassert de riktig, og testet enda mer(og fekk roet ned bassen litt) så merket jeg at jeg kunne sitte lenger å "lytte" til musikken med Neat enn med Tannoy. De gir på en måte mindre "lyttetretthet". Jeg føler og jeg sitter mindre å "leter" etter feil. Dette kan dog ha å gjøre med andre ting, men dette er da min erfaring. Nå har jeg kun testet Neat på min Arcam og en Mark Levinson, men det virker og som om Neat er litt "altspisende" på elektronikk(?). Det fungerer iallefall med det jeg har prøvd. Har dog hørt at Naim skal vere den "peprfekte" match til Neat, og dette frister jo selvsagt å prøve, men det får jeg i tilfelle ta på litt sikt....

Imellom Tannoy og Neat hadde jeg forøvrig Sonus Faber Cremona Auditor inne en periode. Desse var smekre og pene, men spilte etter min mening litt "kjedelig" og "livløst". En SUPER rødvinshøytaler, men for min del blir det "fullrange" heretter. Har hatt mange stativforsøk, og ender "alltid" opp med samme konklusjon.

Når det gjelder bilder på minhifi må vi jo få dette til iløpet av ikke så altfor lang tid. Siden har ikke vert oppdatert på lenge, og tror jeg kommer til å slette profilen og bygge opp igjen på nytt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •